Etsin hyvää pumppua pääosin maantiepyörän presta venttiileille ja tällainen iski silmään?
Onko kokemuksia??Bosch EasyPump Pneumatic Pump
https://www.bike24.com/p2404878.html?menu=1000,5,1823
Printable View
Etsin hyvää pumppua pääosin maantiepyörän presta venttiileille ja tällainen iski silmään?
Onko kokemuksia??Bosch EasyPump Pneumatic Pump
https://www.bike24.com/p2404878.html?menu=1000,5,1823
Pitäisikö siirtää varustepuolelle?
Haetko siis akkukäyttöistä pumppua?
Perus jalkapumppu painemittarilla siihen 10bar luokkaan on hyvä maantiepyörän renkaisiin. Hintaluokalla noi 30-40 € olen pärjännyt.
Tällainen kulkee mukana myös ajaessa - koti oloissa jalkapumppu ja repussa kulkaa https://cdn.shopify.com/s/files/1/00...g?v=1554421243
^+++
T. Simo
Jalkapumppu mittarilla ja minipumppu/patruunat riittää mainiosti. Ekologisiakin...
Mä olen ekoterroristi ja mulla on toi Boschin Easypump. Tarvitsin muutenkin uuden rengaspainemittarin sekä pyörä- että autokäyttöön ja tämä hoitaa molemmat. Ja autonkin peruskokoiset renkaat (siis 205-55 16) saa pumpattua tällä.
Laitteeseen olen ollut tyytyväinen mutta mukana tulevaan presta-adapteriin en, se on susi. Onneksi oli omasta takaa vastaava, joka toimii paljon paremmin.
Pelkkään pyöränkumin pumppaamiseen en ehkä hankkisi mutta jos löytyy muutakin käyttöä niin mikjottei.
Onkohan missään jotain kunnon testiä, missä on vertailtu näitä minijalkapumppuja keskenään? Olin jo ostamassa Lezyne micro floor drivea, kun osui silmiin kirjoitus, missä haukuttiin se aika pystyyn. Heikko pumppausteho ja kahva sattuu käteen. Ei noita montaa näyttäisi oleva, kun silmiini on osunut vain Topeak mini morph ja Blackburn mammoth flip mini ton Lezynen lisäksi. Lezyne noista olisi ulkoisesti kaikkein kestävimmän näköinen ja pakko siinä on enemmän tehoa olla kuin tuollaisessa normaalissa minipumpussa, missä ei ole letkua. Siinä venttiiliä vasten pitäessä ei saa mitään tehoa pumppaukseen, tossa voi sentään maata vasten pumpata.
Meinaan nyt meni kävelyksi, kun renkaassa oli sen verran pieni reikä, että kohtuullisellakin pumpulla olisi saanut sen verran ilmaa, että olisi päässyt kotia, mutta ei tolla mun nykyisellä romulla. Lensi suoraan roskiin, täysin hyödytön vehje.
Menin nyt sitten kuitenkin ostamaan Blackburn Mammoth flip mini-pumpun, kun tuli alennuksessa vastaan. Koitan muistaa sanoa, jos tein suuren virheen.
https://www.bike-discount.de/en/blac...-flip-minipump
Ite en tosta lezynestä tykänny, eivaa pysyny sielu kii vaikka kuin kiristi kiristimellä kii ennen pumppua, eipä sitä ilmaakaan kummosesti tullu.
Tuo Lezyne on paras mihin meikäläinen on tähän mennessä törmännyt.
Samoja ongelmia oli sielun kanssa, mutta siihen auttoi pari keksittyä kikkaa.
Olen laittanut sielun kierteisiin sinistä ruuvilukitetta ja semmoisella Stansin punaisella "sielutyökalulla" kiertänyt sen todella napakasti paikalleen.
Ehkä tärkeämpi oli vielä hoksata se, ettei kannata ruuvata pumpun päätä loppuun saakka venttiiliin.
Sillain varovasti kokeilee kiertää, jos ilma pihisee ohi, vähän kerrassaa kiertää kiinni.
Kun alkaa ilma menemään sisälle jatkaa pumppaamista.
Tuolla lailla varmistaa, ettei tartu liian lujasti pumpun pää venttiiliin.
noilla eväillä ei ole sielu lähtenyt vahingossa irti vuosiin.
Valtaosassa lezynen pumpuista on paineen laskemiseen tarkoitettu nipukka ja jos paineettomalla letkulla ja paineisella renkaalla vielä sielut irroittaa, niin tosi tiukkaan on sielun pään kiertänyt kiinni pumpun suuhun.
Minulla on tuo Lezyne Micro Floor Drive HV läskipyörän mukana ajossa. Jos venttiili tyhjenee niin että alkaa tuntemaan miten rengas muljahtelee eikä sähköavustuksesta huolimatta oikein jaksa edetä niin saa noin 90 pumppauksellä arvioilta 0,40 barin tasolle. Kyllä tuo läskipyörässä toimii, mutta pieniä lyhyitä saa kyllä suorittaa jos haluaa painetta renkaaseen.
Nyt se sitten tuli. Eihän tässäkään kauheasti tehoja ole, koepumppaus tyhjään renkaaseen, niin hikihän siinä tuli. Neljä baaria menee suht mukavasti ja se riittää ihan hyvin mun 32 millin renkaalle. Ei varmastikaan pysty pumppaamaan liikaa paineita. Mutta tuo todellakin auttaa ihan pirusti, että pumpussa on tuo letku ettei tarvitse pumpata venttiiliä vasten.
Todella huonot ohjeet tuli kyllä mukana ja netissähän on kauheasti valituksia joiltakin ostajilta, että eihän tää pumppu sovi mun venttiiliin. Missään ohjeessa ei sanota selvästi, että sun täytyy avat se pumpun suutin ja kääntää molemmat sisuskalut ympäri, niin sitten se sopii prestaan.
En kyllä pidä kiinnitysratkaisusta runkoon, kun se tulee runkoputken sivulle eikä päälle. Mun pyörässä on ehkä joku 5 milliä väliä polkimeen ja pumpun kahva täytyy pyörittää oikeaan asentoon, että se on siinä litteimmillään. Toivottavasti pysyy paikoillaan eikä ota jossain välissä polkimeen kiinni.
Mutta eipä sitä ilmeisesti parempiakaan ole tarjolla pumppaustehon kannalta. On tämä kuitenkin parempi kuin mun vanha pumppu, jolla ei siis oikeasti tee kyllä mitään.
Ensimmäinen mittarilla varustettu pumppu ostolistalla, pieni joka kulkee aina repussa. Onko mitä kokemuksia Lezynen analogimittari pumpusta jonka mainitsit, toimiva? Mulla tarve johonkin 2,5-3 bar asti. Jos hyvä ja toimiva niin sitten pitää miettiä analogi vai digimalli.
^Ollut minulla kuvassa oleva HP-malli kohta kymmenen vuotta ja sillä pumpannut 8,5 barin paineet tarvittaessa. Sinulle kaiketi HV-malli, koska paineet noin pienet. Pyörässä olevaan olen myös tyytyväinen, vaikka kokemuset vähäisemmät - ei ole ollut rengasrikkoja tienpäällä toviin. Varaosiakin saa kumpaankin tarvittaessa.^
Kiitti. Nyt alkoikin mietittymään erot noilla HP- ja HV-malleilla. Mulla tosiaan pienemmät paineet käytössä mutta olisko tuo sullakin oleva HP sitten käytössä mukavampi? Vai vaatiiko se enemmän pumppauskertoja paineen nostamiseksi? Toisaalta eikö silloin pumppausvastus ole pienempi ja siten mukavampi vaikka pumppaus kertoja sitten tuleekin enemmän? Enpä olekaan aiemmin miettinyt näinkin yksinkertaisen laitteen käyttöä syvemmin.
HV:llä saa nopeammin paineet ja kun ne jäävät mataliksi ei pumpatessa tule hiki, mikä on helposti vastassa korkeissä paineissa ja HP:n kera. HV:stä ei ole käyttökokemuksia ja HP:n paineet alkavat kyllä 2:sta, joten ei sillä ole estettä. Itse ostaisin HV:n.
Ja minä kaipaan läskipyöräilyyn sopivaa reppupumppua. Tuotto mahd. iso ja 1 bar paine riittää hienosti. Onko hyviä ehdotuksia?
Lezyne Micro Floor Drive XL Mini Pump
https://www.alltricks.com/F-11929-ou...waAsvdEALw_wcB
Toi on ollut ihan hyvä repussa.
No nyt pitää päivittää oman HV.
Kuinkahan tuo Micro floor XL käytössä eroaa tavallisesta Micro floor HVG mallista? XL on fätti malli, eli siinä on vissiin isompi mäntä ja tuotto per pumppaus. Mutta onko se ero käytännössä kuinka suuri?
Mulla ei ole ollut kuin tuo niin en osaa sanoa eroa. Mutta kyllä tolla hyvin täyttää 3” maasturin renkaatkin
Xiaomi Mi Portable Electric Air Compressor vs. Bosch EasyPump 3.6V. Kumpi noista olisi tehokkaampi akku pumppu? Yhden videon perusteella se olisi tuo Bosch Easypump, mutta onko todella näin? 2 baria maastopyörän renkaaseen meni aikaa 1:24 kun taas Xiaomilta menee 2:51 ainakin Velogin testin mukaan. Voiko tuo Bosch tosiaan olla noin paljon tehokkaampi?
Boschilaisen max tuotto näytti olevan 10l/min, tuon xiaomin mallin 7l/min. Kun paineet kasvaa niin vielä tuotot laskee tehon tarpeen. Boschilaisen pitäisi ollakin nopeampi.
Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla
Ok kiitokset tästä, laitetaan Bosch tilaukseen.