Rock shox Pike RC virittäminen
Canyon Spectralissa on Pike RC 150mm joustokeula. Mitähän sille voisi tehdä, kun en millään säädöillä saa tuntumaan hyvälle? Lähinnä ongelmana on herkkyyden puute ja koko joustomatkan saaminen käyttöön. Ohjeen mukaan sagin pitäisi olla 20%, joka on minulle aivan liian kova. Tällä hetkellä sag on noin 30%, jolloin hidasvauhtisessa juurakkoajossa tuntuu vähän tökkivän eli niiaa syvälle ja tulee tunne tangon yli lentämisestä. Siitä huolimatta, kova vauhtisessa rymistelyssäkin, joustosta jää aina käyttämättä 2-3 senttiä? Testasin kerran, että noin 40% sagilla sain lopun joustoalueen käyttöön normilenkillä ilman pohjaamista. Painoa minulla noin 70kg. En tiedä vaikuttaako tai onko normaalia, mutta nykyään keulasta kuuluu suhahdus joka kerta, kun se palautuu nopeasti täyteen pituuteensa? Uutena tällaista ei kuulunut. Vertailukohtana minulla on edellisen pyörän Fox perfomance 32 float 120mm, joka tuntui paremmalle. Onko Pikelle mitään tehtävissä esim. vuosihuollon yhteydessä, koska keulaa on kuitenkin kovasti kehuttu? Olen ymmärtänyt että ilmaiskareissakin on jousi, jonka voisi vaihtaa herkemmäksi?
ROCKSHOX PIKE RC
- COMPRESSION ADJUSTMENT FROM OPEN TO LOCK
- CHARGER DAMPER
- SOLO AIR - AIR PRESSURE ADJUSTED THROUGH SINGLE VALVE
- MAXLE LITE 15 MM THROUGH AXLE
- POWER BULGE - INCREASED LOWER FORK STRENGTH AND STIFFNESS WITH NO WEIGHT PENALTY
- RAPID RECOVERY - REPEATED FAST SHOCKS ABSORBED CONSISTENTLY
- TRAVEL: 150 MM