Sykevyö hankaa miekkalisäkettä
Meinasin saada sydärin tänään kun katselin ylävartaloani kuntosalin pukuhuoneen peilistä.
Juuri sykevyön alle Suunnon nappulan kohdalle oli ilmestynyt iso patti.
Kotiin palattuani aloin etsiä mikä se voisi olla. Selvisi ensin että kyseessä on miekkalisäke rintalastan ala-osassa.
Kuten nettissä yleensäkin miekkalisäkkeen tulehdukselle tai paisumiselle on monia selityksiä. Pahin niinstä on imusolmukesyöpä. Yhden syövän kärsineenä tietenkin ajattelin heti, että sehän se on mullakin.
Kun siirtelin harjoitusta Movescaunttiin niin huomasin, että olen jo parin viikon ajan käyttänyt vyötä vähintään kerran päivässä aamuvoimistelun yhteydessä ja usein, kuten tänään, kolme kertaa: Aamulla ja nyt päivällä ensin tunnin sauvarinne/sauvakävely ja sitten tunnin sali. Suunnon bluetoohtvyö pitää kiristää riittävän tiukalle, että se pysyy ylhäällä. Lisäksi olen laihtunut 15 kiloa, joten enää ei ole läskiä lisäkkeen ja vyön välissä. Suunnon vyössä on myös anturin kohdalla karheampi ja vähän kohollaan oleva kohta.
Nyt kun salilta tulosta alkaa olla viisi tuntia niin patti on pienentynyt aivan mitättömäksi, joten sykevyön syyllisyydestä ei voi olla epätietoinen.
Olen käyttänyt erilaisia sykevöitä 40 vuotta ihan Polarin ekasta mallista lähtien. Koskaan aikasemmin ei moista ole tapahtunut. Nyt pitää miettiä mitä teen. Pitääkö siirtyä ranteesta mittaavaan malliin vai riittäisikö Suunnon vyön vaihtaminen johonkin vaikkapa Polarin vyöhön.
Onko kellään muulla sykevyö aiheuttanut miekkalisäkkeen tai jonkin muun kohdan hankausta?
Onneksi keksin tämän yhteyden ja saan nyt varmaan nukuttua. Syöpä mielessä se ei olisi onnistunut.
Sykevyö hankaa miekkalisäkettä
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
brilleaux
Riippuu ja roikkuu tietty siitä, mikä on "riittävän tarkkaa"?
Ainakin oman Fenix3HR:n tarkkuus riittää mulle. Siis tavan peruspertille. :)
Se että lajista riippumatta saa järkevän tuloksen. Tuossa yllä olikin mainintoja...
Ja jos vertaat kaikkia sykevöitä kaikkiin ranteesta mittaaviin, niin sykevyöt ovat parempia mittaamaan. Ihan hyvä jos muutama kellomalli sopii muutamaan ranteeseen, mutta teknologian on yleistyttävä ja levittävä laajemmalle ennenkuin sen voi julistaa luotettavaksi.