Alkujaan tämän lähetti
PaH
Mun kokemukset tosta laufista on vaan omia, jollakulla toisella varmasti olisivat hyvinkin erilaisia.
Pohjalla on suht kevyt teräsrunko, sinkula-setuppi (32x19 tms) ja kummassakin päässä 0.7-0.8barin
välissä olevat rengaspaineet. Kokemusta kuudesta tai seitsemästä erilaisesta jäykästä hiilarikeulasta
sekä blutosta. Ajotyyli aggressiivinen ja vauhti välineestä johtuen kovahko. Blutossa mulla säädöt
semmoset et sägi ~5%, jotta kannattaa suhtautua tähän arvioon sen mukaisesti.
Lauf ei tunnu jäykältä keulalta eikä se tunnu joustokeulalta. Painoa on sen verran snadisti etten
juuri tunne painoeroa ajossa jäykkiin verrattuna, bluto tuntuu puntilta tuohon verrattuna.
Ei oo hyvä hitaassa vauhdissa poikkijuurakossa eikä oikein hitaassa vauhdissa missään missä
on tulee useempia peräkkäisiä iskuja vaimennettavaks. Mut mitä enemmän fillariin saa vauhtia,
sitä paremmin tuo toimii.
Ei oo fletku. Mut tossa on semmonen approx muutaman millin alkuelämä joka suuntaan. Bluto
tuntuu vauhdissa letkummalta, lauf kun ajaa hiljempaa p*erse penkissä.
Normaaliin joustokeulaan verrattuna tuo joustaa erilailla, jousto on varmasti progressiivisempi
mutta jouston liikesuunta taas poikkeaa keulasta joka antaa periks liukuputkien suunnassa.
Ottaa jonkun aikaa tottua tuohon.
Tosta on paha sanoa paljonko joustoa milloinkin käyttää, noi jousipakat elää ajossa koko ajan.
Keula on ajossa täysin äänetön, edes reilun metrisen dropin alastulossa kalliolle kuski oli ainoa
josta lähti ääni.
Mulla siis se Light-versio, tarjolla myös aikuisten versio. Tuo syö 150mm napaa 15mm akselilla,
180mm postmount-kiinnikkeet on. Mulla on tossa 135mm napa adapterilla, toimii noinkin.
Reilun 20h ajon perusteella jos tarttis valita yks keula jatkoon noista kaikista millä oon enempi
ajellu niin se olis toi Lauf. Ajelin männäviikonloppuna pari pidempää lenkkiä semmosilla mestoilla
joita olin ajellu vastaavissa olosuhteissa useita kertoja sekä juustopyörällä että fätillä eri setupeissa
ja tiedän oman mentaali-stravan perusteella kauanko mitäkin pätkää ajaa. Oli aika hämmentävää
havaita et semmonen 55min pätkä veikin aikaa 47min ...
edt: lisättäköön vielä et toi on korkea toi keula, ac-mitta on liki 495mm ja sägiä ei tossa synny -
miumaumukkainen ajoasento vei speisereitä stemmin alta muihin verrattuna 10mm verran
kestävyyteen en ota kantaa, aika näyttää - takuuhan ne tuolle antaa - tukevalta härveli tuntuu,
ei tuosta saa irti mitään natinoita tai narskeita vaikka tuota miten vääntelis. Ainakaan vielä.