Onko ihmisillä tietoa oakleyn prizm linsseistä? Olen tässä miettinyt että miltä road tyypin linssit näyttää lumella? Korostaako ne hyvin jotain asioita vai onko huonot hiihdettäessä?
Printable View
Onko ihmisillä tietoa oakleyn prizm linsseistä? Olen tässä miettinyt että miltä road tyypin linssit näyttää lumella? Korostaako ne hyvin jotain asioita vai onko huonot hiihdettäessä?
Prizm Road on optimoitu maantielle, sillä pitäisi erottaa tien pinnan muotoja hyvin. Tämä sama idea on ymmärtääkseni ollut muidenkin Prizm linssien kehityksen ideana. Linssejä on lumelle, maastoon, maantielle ja muistelen nähneeni myös vesille tarkoitetut (oli myös polaroivat). Parhaiten toimivuuden näkee, kun kokee eli kokeilemaan. Minulla przm riad on toiminut hyvin maantiellä.
Oakleyn mallistossa on paljon linssejä ja joskus tuntuu, että optimaalisen löytäminen on lähes tiedettä. Tässä pitäisi tietää olosuhteet, mihin linssi on kehitetty ja verrata sitä kulloisiinkin oloihin. Ehken Suomen valaistusoloihin voikin löytyä ihanteellinen linssi yllättävästä valikoimasta (vaikka przm road hiihtoon, tosin siinäkin olosuhteet vaihtelevat keinovalon hämystä todella kirkkaaseen aurinkoon).
Jos haluaa elämäänsä muulle alueelle vastaavan valinnan ongelman, kannattaa ostaa Riedelin viinilaseja. Mutta hifistelyhän on kivaa...
Tuli yhtenä kirkkaampana päivänä vaihdettua prizm roadit paikalleen, mutta kyllä mun mielestä trailit toimivat paremmin lumella jotka vaihtuivatkin takasin nopeesti..
Samaa mieltä. Muutenkin nuo Trail-versiot tuntuvat vähän joka kelillä erittäin hyvältä ratkaisulta. Jos jotain huonoa pitää hakea, niin hämärällä kelillä metsässä noilla ei ehkä näe aivan parhaalla mahdollisella tavalla. Mutta vähänkin valoisalla kelillä nuo ovat aivan ykkösratkaisu maastoon!
Kyllä ite on tullut heitettyä lamppulenkitkin trailit nokalla..
Ei kai noita kumpiakaan oo tarkoitettu lumelle. Esim. Traileista Oakley sanoo:
Prizm™ Trail enhances reds and browns so you can quickly spot sand, rocks, roots and other transitions in shade and bright light.
Lumelle on omat Prizmit, mutta en tiedä onko niitä aurinkolasiformaatissa:
http://www.oakley.com/en/prizm/snow/
Se nyt on yks maku mihin on tarkotettu jos toimii myös lumella niin sitten toimii.. Tässä punnittiin kahdesta ei täysin tarkoituksenmukaisesta vaihtoehdosta sitä parempaa ellei halua ajella fillarilla "laskettelulaseilla"..
Miten tuolla prizm trail linssillä näkee hämärässä?
Ja tähän ehkä vähän ot, mutta huurustuuko tuo oakleyn racing jacket kesällä yhtä paljon kuin talvella? Varsinkin myötätuuleen vetää välillä melko huuruun linssin hitaassa vauhdissa.
Kyl mä olen lamppulenkitkin ajanut noilla linsseillä. Ite ainakin sen verran hyvin olen niillä nähnyt etten ole kokenut tarvetta vaihtaa kirkkaita tilalle..
Mulla on noi racing jacketit ja en ole kyllä koskaan saanu ajossa noita huuruun ja muutenkin kun ovat paikallaan ollessa vetänyt huuruun niin kyllä huurut on hävinny jo parin polkasun jälkeen..
Eli voiko tuota sanoa ns. jokakelin linssiksi? Toki varmaan käyttäjästä riippuu kuinka huurtuu, (kasvonmuodoista tms.?) ite tykkään pitää ihan kiinni silmissä noita laseja.
Riippuu varmaan pimeän-/hämärännäkökyvystä pitkälti..
Kerkersittekö ajaa trail linsseillä kesän kirkkaassa auringossa? Onko liian vaalea tuo 36% arvon lissi. Toisaalta tuo lamppu ajo mietityttää minuakin, että onko sitten liian tumma.
Nyt olen pitkään ajanut valosamman kesä kelit Shallow blue polarisoiduilla, niissä 20% tummuus aste on sopiva yleiskäyttöön ja talvella enimmäkseen keltaisilla. Kevät kirkkaammilla hangilla sitten taan Shallow linsseillä.
Tosin Black iridium 10% linssejä en ole vuosiin tarvinut, kun Shallow lissi on niin hyvä ja toimii laajalla skaalaalla.
Racin Jacket pokat taitaa olla se minunkin nokalle sopivin, koska haluan enemmän silmiä tikuilta ym suojaavat, kuin nuo vanhat Half Jacketit, mutta nuo yksilinssiset ei kuitenkaan oikeen istu mitä olen joskus testannut.
Eniten arveluttaa, kun haluasin toiseksi nuo uudet prizm shallow water polarisoidut, kalastus harrastuksesta johtuen. Niillä menis sitten ne kirkkaat kelit, mutta yllättäen niitä ei ole saatavilla Racing Jacketteihin:mad:. Niiden kaveriksi riittäisi keltaset toisiksi lisseiksi ja niillä pärjään varmasti pimeässäkin.
Kyllä nuo on kaikkeen muuhun passanneet ihan ok paitsi aurinkoisena päivänä maantielenkille..
Prizm road tai black iridium..
Onko muilla kokemuksia Prizm Traileista lamppulenkeillä? Mulla on Jawbreakerit Prizm Road linssillä ja lamppulenkeille ja hiihtoon valaistuilla laduilla tarvis kirkkaampaa linssiä. Kirkas on tietysti vaihtoehto, mutta jos Traililla näkee niin siitä sais samalla hyvän linssin kesäisille maastolenkeillekin.