Aiempi kekustelu,jossa Nexuksesta
Nyt löytyi hyvä keskustelu asiasta. Tämä on jostain syystä mennyt aiemmin ohi silmieni.:(
Toivoisi,että Kilju kertoilis vielä,kuinka Napa on toiminut?
"Napavaihde särki?" -keskustelu
"Shimanon 7/8 vaihteinen kappa" -keskustelu
"Nexus 7" -kekustelu
"Uutta napavaihde projektia kenelläkään mielessä"
Ja sitten vielä napavaihteen sovittamisesta kippurasarviseen:
"Uusi napavaihdeprojekti kippuratangolla...".
Ei tarvitse sitten jonkun uuden kuulla,että "käytä hakua".
Missä vika? (Shimano Nexus 7-v)
Minulla on vajaa 10 vuotta vanhassa Helkama kulkurissa Shimanon Nexus 7-v takanapa jalkajarrulla, ja se on jo pidempään kiukutellut, nykyään jo niin pahasti ettei sillä viitsi enää ajellakaan. Ongelma on siis sellainen, että suurin osa vaihteista rohisee ikävästi, ja jumittelee polkimia välillä ja välillä myös eteenpäin polkiessa alkaa jarruttamaan. Olen käyttänyt pyörää pari kertaa vuosihuollossa, mutta tämä ongelma on aina palannut suht. nopeasti. Osaisiko joku gurumpi kertoa samantein että missä vika, ja että onko mahdollisesti korjattavissa muuten kuin vaihtamalla koko napa? Muuta en ole vaihteille itse tehnyt kuin säätänyt kireyden säätöruuvista ohjeiden mukaan, tällä ei ole kuitenkaan ollut erityistä vaikutusta.
Shimano Nexus 3v vaihdetappi
Katkesi tuosta kolmivaihteisesta Shimanosta se jousi/tappi joka laitetaan renkaan navan reikään (en oikein tunne näitä termejä :D). Vaihdetapiksi sitä jossain sanottiin. Tietäiskö joku mistä saa uuden, mieluiten jostain suomalaisesta verkkokaupasta. Alkaa nimittäin kyllästyttämään tämä ykkövaihteella polkeminen ;).