above_forum

Collapse

Helsingin kuvarastit

Collapse
X
 
  • Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • JackOja
    Moottoriturpa
    • 01/2006
    • 21512

    #3781
    Casanova lupaili rasteja jäille viime talvena, mutta eipä tullutkaan.

    Comment

    • Smo
      Yöhöpisijä
      • 11/2004
      • 7647

      #3782
      Yleensä jäille mennessä ei ole ollut rastit ensimmäisenä mielessä... vinkkinä et jos sieltä löytyy jotain keppejä niin niitä voi olla muuallakin

      Oon muuten useammankin rastin saattanut paikantaa reimareilla vaikken välttämättä olisi käynyt noutamassa.

      Comment

      • hphuhtin
        Aktiivijäsen
        • 07/2017
        • 2488

        #3783
        Jaha, toivotaan siis kovia pakkasia tälle talvelle! Sovitaanko jo nyt ettei viedä rasteja laivaväylän yli

        Comment

        • Smo
          Yöhöpisijä
          • 11/2004
          • 7647

          #3784
          Oliko tämä nyt sitten tilaus?

          https://www.flickr.com/photos/608618...in/dateposted/

          Comment

          • Ipa

            #3785
            Ai tuossa on tuollainen töhry. Harmi etten ole mailla enkä halmeilla.

            Comment

            • -mk
              Vakiovieras
              • 07/2010
              • 338

              #3786
              Yrityksestäni napata Mustikkamaan rasti jäi vain kävyistä pöydälle tehty hymynaama (joka muuten näkyy Laren kuvassa), mutta ehkä tämän Herttoniemessä sijaitsevan hymynaaman (Rasti 1434) ehtisi saada forumille ennen muita.



              Uusi:

              Comment

              • kuovipolku

                #3787
                Alkujaan tämän lähetti -mk Katso viesti
                Yrityksestäni napata Mustikkamaan rasti jäi vain kävyistä pöydälle tehty hymynaama (joka muuten näkyy Laren kuvassa), mutta ehkä tämän Herttoniemessä sijaitsevan hymynaaman (Rasti 1434) ehtisi saada forumille ennen muita.
                Hyvin ehti



                Susitie 2-6:n ja Karhutie 13-15:n kolme kerrostaloa valmistuivat olympiavuonna ja nyt on menossa niiden peruskorjaus, rakennuttajana Helsingin kaupungin kaupunkiympäristön toimialan asuntotuotantopalvelu Tai sisäpuolelta puretaan lähes kaikki kantavia rakenteita lukuunottamatta ja laitetaan uusiksi. Samalla tehdään laaja julkisivu- ja piharemontti. Rahaa palaa 17 miljoonaa.

                Talot tunnettiin yleisesti Karhutien taloina ja ne lienevät Siilitien kaupungintalojen jälkeen vanhan Herttoniemen legendaarisimmat.


                Uusi rasti tuskin elää huomista pitempään - eivätkä silloinkaan pärjää kuin nopeat

                Comment

                • casanova
                  Aktiivijäsen
                  • 03/2014
                  • 2250

                  #3788
                  Vanha keskusperunavaraston(?) lastauslaituri Herttoniemessä. Rasti 1435. Kuvat ovat jälleen yhtä mössöä. Pahoittelut siitä.



                  Uudessa on jälleen pääty.

                  Last edited by casanova; 13.11.2018, 23.48. Syy: karttalinkki, tiedot, 110

                  Comment

                  • kaldera
                    Jäsen
                    • 02/2013
                    • 615

                    #3789

                    Kävin pottukellarin lastauslaiturilla minäkin (kloo 20:15) ja katsoin että joku kapearenkainen siitä ohitse oli ajanut mutta näytti menneen pysähtymättä ohi. Itsellä kului hyvä tovi valita sopiva kuva räpsityistä ja luoda karttalinkki

                    Comment

                    • casanova
                      Aktiivijäsen
                      • 03/2014
                      • 2250

                      #3790
                      Alkujaan tämän lähetti kaldera Katso viesti

                      Kävin pottukellarin lastauslaiturilla minäkin (kloo 20:15) ja katsoin että joku kapearenkainen siitä ohitse oli ajanut mutta näytti menneen pysähtymättä ohi. Itsellä kului hyvä tovi valita sopiva kuva räpsityistä ja luoda karttalinkki
                      Olit paikalla noin kaksi tuntia ennen kuin minä lähdin kotoa! Jouduin tänään menemään autolla töihin, joten teki iltamyöhään mieli ottaa menetetyt kilometrit takaisin, enkä uskonut kuvarastin enää iltamyöhään liikkuvan...

                      Tällä kertaa voitto tuli tiedonsiirtokisassa, mutta heinäkuussa sentään ehdin viereiselle rastille myös fyysisesti ensimmäisenä.

                      Comment

                      • kuovipolku

                        #3791


                        Vanhan rastin ja sitä edellisen rastin yhteinen nimittäjä oli VR tai rautatie. Keskusperunavaraston lastauslaiturille oli tietenkin olemassa sivuraide ja se oli olemassa silloin kun vielä oli Herttoniemen satamarata, tavara-asema ja ratapiha. Rasti 1436 on nykyisin Keski-Pasilaksi kutsutulla alueella sijaitseva mutta aivan lähivuosina purettava VR:n entinen asuin- ja toimistotalo, joka valmistui vuonna 1953 kartallakin täysin erinäköiseen ympäristöön:



                        Jostain kumman syystä sen osoitteena on ollut Radiokatu 1 kunnes se vaihtui Suopolku 1:ksi. Sen alkuperäinen osoite oli kuitenkin Suokatu 7:

                        "Alueen pohjoisosassa Veturitien itäpuolella sijaitseva huoltorakennus (entinen Suokatu 7) on ilmeisesti suunniteltu vuonna 1951. Rakennuksen piirustukset on laadittu Valtionrautateitten ratateknillisen toimiston huonerakennusjaostossa. Rakennuksessa on ollut henkilöstöravintola, puku- ja pesuhuoneita ja muita sosiaalitiloja. keltaiseksi rapattu kolmikerroksinen rakennus edustaa tyypillistä 1950-luvun arkkitehtuuria luonnonkiisokkeleineen ja julkisivukorostuksin."

                        (Keski-Pasilan osayleiskaavaehdotuksen selostus, 2007)




                        Uudessa rastissa on jotain uutta - nimittäin soundtrack:



                        Mutta tarvitaanhan se rastikuvakin:

                        Comment

                        • casanova
                          Aktiivijäsen
                          • 03/2014
                          • 2250

                          #3792
                          Ai kun harmittaa, etten eilen ehtinyt tätä hakea. Espoon rastilta palatessa olisi matkan varrella ollut sopiva tarjolla myös uudeksi. No, jos vielä alkuviikosta on hakematta, lupaan kiiruhtaa paikalle.

                          Comment

                          • stiplu
                            Vakiovieras
                            • 05/2011
                            • 131

                            #3793
                            LOV(E)kaappi Arabiassa. nro 1437




                            Uusi:

                            Comment

                            • kuovipolku

                              #3794


                              Syksyn aikana katutaitelija Jouni "Psyke" Väänänen maalannut Gasumin tytäryhtiön Suomen Kaasuenergian paineenalennuskaappeja täyteen rakkautta. Yksi kaapeista Kulosaaressa ehtikin jo olla tätä ennen rastina:




                              Uudessa rastissa onkin raitiovaunun sijaan bussi. Street artista lienee silti kyse.

                              Comment

                              • kuovipolku

                                #3795
                                Vanhasta rastista löytyi runsaasti graffitia, mm. teksti "Queer Power" ja stencil-kuva, jonka muistaisin nähneeni muuallakin ja jonka tekijä lienee tyyliin kuuluvasti suurelle yleisölle anonyymi. Netti kertoo kuvan nimeksi "Blind Worship of the Radiant Wave", mutta se ei välttämättä ole tekijän antama.

                                Betonirakenne liittynee paikalla olleeseen Sompasaaren satamaan tai Hanasaaren voimalaan. Laiturinosturin jalusta kenties? Rasti 1438:




                                En jaksanut tapella pimeässä kuvaamisen ongelmien parissa eli en vieläkään löytänyt sellaisia asetuksia joilla olisin saanut kelvollisia kuvia, joten joudutte tyytymään vanhaan kuvaan - jonka ottamisesta ei kuitenkaan ole enempää aikaa kuin viimeisimmästä aurinkoisesta päivästä

                                Tätäkin voidaan lähestyä katutaiteena, mutta luulen että tällä kertaa tärkeintä on ollut viesti:




                                PS Koska joskus tunnen itseni kuvarastiketjujen johtavaksi marisijaksi, lienee syytä mainita seikka joka ei välttämättä käy ilmi kuvasta: ajoin kyllä kuvauspaikalle fillarilla ja ajoin sieltä takaisinkin, mutta en katua, ulkoilutietä enkä polkuakaan.

                                Comment

                                Working...