above_forum

Collapse

Sipoon kuvarastit

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts

• casanova
    replied
    Kylänpääntie 55. Rasti 99.

Uudeksi kapea rajaus.

Last edited by casanova; 24.07.2025, 09.43. Syy: karttalinkki

Leave a comment:

• Opulus
    replied
    Laajempi näkymä ainoastaan vahvistaa sitä tunnetta, joka saa kuvaannollisesti repimään hiuksia päästään ja huutamaan ääneen: "Miksi h-tissä mä en tunnista tuota?"

Nyt olen varma ainoastaan siitä että tuo ei ole se Hitåntieltä muistamani.

(Jos rakennus olisi maalattu punamullalla, tie olisi asfaltoitu ja osoitenumero olisi 300, tietäisin heti tarkalleen missä rasti on...)

Hyvä rasti - ja jos navajokoira ei (ihan aiheesta) olisi jättänyt meitä, hän varmasti näkisi tässä uudessa kuvassa riittävästi informaatiota mahdollistamaan suhteellisen nopean kartta- tai satelliittikuvahaun.

Leave a comment:

• JackOja
    replied
    Onnistuisiko hieman laajempi näkymä

Leave a comment:

• JackOja
    replied
    Uudeksi otin monia kuvia, joista... vaikka tämä.

Leave a comment:

• JackOja
    replied
    Minähän sanoin hakevani

Vanha oli koulumuseo Talmassa

Leave a comment:

• casanova
    replied
    Näkymä viereisen tien toiselta puolelta.

Leave a comment:

• JackOja
    replied
    Haen ensi viikolla.

Leave a comment:

• casanova
    replied
    Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    En tiedä auttaisiko se, jos kertoisit tämän olevan ihan maantiepyörärasti?
    No auttaisiko? [emoji6]

Leave a comment:

• Opulus
    replied
    En tiedä auttaisiko se, jos kertoisit tämän olevan ihan maantiepyörärasti?

Leave a comment:

• casanova
    replied
    Siirtyykö ennen kuin lapset palaavat lomiltaan koulun penkille?

Leave a comment:

• casanova
    replied
    Olin ajatellut vihjeenä mainita, että Sipoon rasteissa ei ole rajoitusta etäisyydessä vanhan ja uuden rastin välillä. Niin, tämä on nyt se vihje.

Rivien väleistä on tehtävissä tulkinta, että ainakin pari palstalaista tietää rastin sijainnin. Odotellaan siis sen siirtymistä. Huudelkoon ne, jotka kaipaavat vihjeitä.

PS. Koska minulla on nyt kaikki kolme itäuusimaalaista rastia nimissäni, toivon asian tilaan Sipoossa muutosta.

Leave a comment:

• JackOja
    replied
    Meinasin mussuttaa, että rastien välinen etäisyys, tsop tsop. Mutta luinkin säännöt ja Sipoossa ei olekaan käytössä. Hyvä.

Leave a comment:

• Opulus
    replied
    ^ Olin sentään hahmottanut paikan kutakuinkin oikein eli luulin tunnistaneeni paikan Sipoonlahdeksi, mutta ei käynyt mielessäkään se mahdollisuus että rasti voisi olla tuolla puolella...

Uusi rasti innoitti minua kokeilemaan fuskaamista - sillä fuskaamistahan se on, koska sen yksinkertaisesti täytyy olla fuskaamista, koska muuten maailmassa ei olisi enää mitään mieltä eikä järjestystä? - hakemalla tätä ja muutamaa edellistä rastia Google Lensin avulla. Ja pakkohan se oli myöntää että pelottavan taitavahan se koneäly jo on!

Ehkä siksi olikin hauska todeta että menee se AI-viisaskin välillä vipuun: järkeily on sujunut oikein mallikkaasti, mutta tulos on silti väärä...

PS Ennen fuskaamista saattoi harrastaa, jos sattui tietämään rastinlaittajan Strava-identiteetin, eli ei tarvinnut kuin seurata tämän lenkkijälkeä ja tsekata missä on tullut parin minuutin tauko. (Ei sillä, että olisin itse koskaan sortunut moiseen vilppiin...)

PPS Tämän(kään) rastin hakijaksi minusta ei ole; ilmeisesti juhannuksen jälkiseuraamuksena minulla on nyt oikein vanhan hyvän ajan räkätauti ja näyttää vahvasti siltä että joutuu hakemaan tutulta lääkäriltä jotain roppia keuhkoputkentulehdukseen.

Leave a comment:

• casanova
    replied
    Näköalapaikka Sipoonlahden Nesteen nurkilla. Kiva tietää tällaisenkin olemassa olosta, vaikka alkuperäisen kuvan perusteella toivoin muinaissipoolaista palvontapaikkaa tms. 97. rasti.

Uusi sääntöjen rajamailta. Tämä on nimittäin eiliseltä lenkiltä. Jostain syystä tämänpäiväinen paluumatka tuli suoritettua lyhintä reittiä. Mutta kaikesta huolimatta kuva on tuore ja ajankohtainen!

Last edited by casanova; 21.06.2025, 17.25. Syy: karttalinkki

Leave a comment:

• Opulus
    replied
    Ei käy kieltäminen että rasti on erinomaisen onnistunut eli paikka on hienosti valittu niin että se on minulle - ja arvatenkin useimmille ketjun seuraajista - aivan tuntematon!

Mutta saman hengenvetoon on todettava, ettei laajempi vihjekuva tuonut minkäänlaista lisäapua. En ainakaan itse osaa lukea siitä informaatiota, jota en olisi saanut jo rastikuvasta.

Arvauksia voi toki tehdä vähilläkin tiedoilla. Sipoossa on fladoja ja träskejä eli kaislikoituneita merenlahtia ja vähävetisiä ja ruovikoituneita lampia, mutten oikein onnistu sijoittamaan tuommoista paikkaa minnekään.

No, annetaan jalosti mahdollisuus muillekin...

Leave a comment:

Working...