above_forum

Collapse

Sipoon kuvarastit

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Firlefanz
    Palstajyrä
    • 05/2019
    • 4282

En ole pitänyt tapana jaella edes virtuaalisia korvapuusteja - vaikka aihetta kyllä olisi joskus ollut fyysiseenkin - vaan olen vain ensin huokaissut pettymyksestä ja sitten marissut aiheesta kyseisessä ketjussa.

Muuten: mulla ei ole aavistustakaan mikä voisi olla selvä jatkumo yhteyslaiturille tai merenrantaan päättyvälle tielle (jos edellisellä rastilla tarkoitettiin vanhaa eli Spjutsundin rastia) tai entiselle grillikioskille tai suosittujen asfalttilenkkiteiden risteykselle (jos edellisellä rastilla tarkoitettiin edellistä eli Boxin rastia).

Vai oliko sittenkin niin ettei selvällä jatkumolla tarkoitettukaan teemallista tai minkäänlaista muutakaan ajatuksellista jatkumoa vaan yksinkertaisesti sitä että matka jatkui selvää reittiä jotain tietä johonkin suuntaan, kunnes saavuttiin - ilmeisesti yli 10 km ajon jälkeen - uudelle rastille?

No, eihän tämä rasti ole minun päänsärkyni vaan pelkästään iloni, kun saan sivustakatsojana seurata sen löytymistä...

Comment

• Marsusram
      Veteraani
      • 10/2005
      • 5547

Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
      No, eihän tämä rasti ole minun päänsärkyni vaan pelkästään iloni, kun saan sivustakatsojana seurata sen löytymistä...
      Oli vain ajan kysymys milloin tuonne rasti viedään. Olisin saattanut itsekin viedä..
      Love the Ride!

Comment

• casanova
        Aktiivijäsen
        • 03/2014
        • 2214

Pelisilmää on selvästi käytetty.

Comment

• Firlefanz
          Palstajyrä
          • 05/2019
          • 4282

Jatkan tietävämmän ja nokkelamman lukijakunnan hauskuttamista kertomalla että jos tämä on taas yksi niitä rasteja joissa ei oikeastaan haeta rastia vaan jotain helkutin tien, kylän tai kulmakunnan nimeä...niin jätän nämä kuvarastipyöräilyt ihan oikeasti

Minä olen ja tulen pysymään siinä käsityksessä että kuvarasteissa on ideana hakea rasteja jotka kuvitteellinen keskivertofillaristi todennäköisesti ajaessaan jollain tavalla hahmottaa ja joihin hän mahdollisesti tulee kiinnittäneeksi huomiota eikä vain aja ohi tai läpi koska ei ole mitään nähtävää. Saahan rastissa olla muutakin ideaa, mutta joku sattumanvarainen tienpätkä tai vaikka kuinka erikoinen, mutta mihinkään millään lailla liittymätön tai kiinnittymätön detalji on harvoin erityisen onnistunut rasti. Paitsi jos olen itse laittanut sellaisen rastin.

PS Saa huvittua, tulla naureskelemaan toisten tietämättömyydelle ja oivaltamattomuudelle ja saa pikkaisen ilkkuakin, kunhan lunastaa siihen oikeuden. Eli vähän efforttia peliin ja arki-iltalenkin suunnaksi itä. Tai koillinen jos se penteleen rasti lähinnä siinä suunnassa on.

Comment

• hphuhtin
            Aktiivijäsen
            • 07/2017
            • 2487

En todellakaan haluaisi sitä kyseenalaista meriittiä, että rastini takia joku päättäisi lopettaa tämän jalon harrastuksen. Onneksi toistaiseksi ei vielä siltä näytä, tässä on kyseessä eräänlainen isien rastipari.

Comment

• Firlefanz
              Palstajyrä
              • 05/2019
              • 4282

Ei tämä rasti pahimmassakaan tapauksessa olisi kuin se korsi joka katkaisisi kamelin selän. Ja pitää muistaa että silloin kuin ei pääse ajamaan - tai pääsee ja pääsee, ainahan sitä pääsee jos haluaa, mutta ei ole viisasta ajaa - ei mikään oikein huvita eikä mikään hauska tai hauskaksi tarkoitettu ole hauskaa...

PS Mulla on kyllä takataskussa ollut sellainen valmis rasti-idea jossa rasti viedään Boxintieltä Mixintielle - mutta en aio kertoa sitä sitten joskus kun käytän sitä (ettekä te penteleet onneksi muista minun siitä kertoneen)

Comment

• hphuhtin
                Aktiivijäsen
                • 07/2017
                • 2487

Jatketaan vihjeitä. Näkymä rastilta toisaalle.

Comment

• Firlefanz
                  Palstajyrä
                  • 05/2019
                  • 4282

Tulen tähän sanomaan vain että olen yhtä pellolla kuin tähänkin asti. Kuvissa kun ei vieläkään ole mitään sellaista johon olisin edes mahdollisesti kiinnittänyt huomiota ajaessani eikä tienpätkässä itsessään ole kumpaankaan suuntaan mitään leimallista eikä maastonkohtakaan valokuvan väistämättä hieman vääristämänä soita etäisiäkään kelloja.

Jään siis melkeinpä kihelmöivää jännitystä tuntien odottamaan että joku sen hakee - ehkä jo huomenna, ennusteiden navakasta tuulesta huolimatta - ja saan riemuiten huomata että olen tuostakin sata kertaa ajanut!

PS Strava muuten tiesi kertoa että Sipoossa on hiekkatiesegmenttejä jotka todella olen ajanut toistasataa kertaa. Tämä ei kyllä ole yksikään niistä, vaikka aivan varmasti segmentti ainakin toiseen suuntaan onkin...

Comment

• Firlefanz
                    Palstajyrä
                    • 05/2019
                    • 4282

Kumma juttu mutta tämä Sipoon kuvarasti pitää otteessaan vaikka sen etsiminen jää pakosta virtuaaliseksi eikä hakemisesta tulisi mitään vaikka sen luulisi löytäneensä.

Tai en nyt sentään ole ruvennut seuraamaan voimajohtolinjoja ja hakemaan sopivia sähkölinjan ja hiekkatien leikkauspisteitä, mutta pari kertaa - tai, no, useammin kuin pari kertaa - on joku ehkä sittenkin mahdollinen tie juolahtanut kesken kaiken mieleen ja se on sitten pitänyt tsekata kartalta. Mutta tulokseksi on jäänyt vain entistäkin suurempi varmuus siitä että multa puuttuu tarvittava puu- tai pelisilmä.

Tilanne on siis kuvarasteissa varsin tyypillinen: meillä on (ainakin) kaksi hakijaa jotka tietävät rastin mutta eivät kuitenkaan ihan heti ehdi tai pääse rastia hakemaan (tai jotka syystä tai toisesta eivät aio sitä hakeakaan kuin ehkä sitten joskus kun ketjun olemassaolokin on alkanut unohtua) ja sitten meillä on hakijota joille ainutkaan vihje ei ole auennut ja joille rastin etsiminen jää vähemmän mielekkääksi kun mahdollista aluettakaan ei voi mitenkään rajata.

Toivotaan että tilanne toimii jonkun kohdalla kiinnostusta roimasti lisäävänä ja liikkeelle laittavana tekijänä!

Comment

• hphuhtin
                      Aktiivijäsen
                      • 07/2017
                      • 2487

En kyllä ymmärrä minäkään miksei rastia haeta

Vanha ja uusi rasti ovat kuitenkin kuin aamu ja ilta.

Comment

• casanova
                        Aktiivijäsen
                        • 03/2014
                        • 2214

Myyraksentie. Kahdestoista rasti. Läntisimmällä reunalla, edellisen rastin oltua itärajalla.

Uusi

Last edited by casanova; 10.08.2021, 23.15. Syy: karttalinkki, tiedot

Comment

• Firlefanz
                          Palstajyrä
                          • 05/2019
                          • 4282

Mahdollisesti samasta syystä kuin minäkään en olisi sitä hakenut: arvoitukset eivät kiinnosta vaikka ehkä oikean vastauksen saattaisi oivaltaakin. Tai siksi että tuttujakaan teitä ei vihreässä kesäasussa millään tunnista jos ei ole ajanut kuin syksyisin ja talvisin. Tai sitten jostain kolmannesta syystä.

Comment

• hphuhtin
                            Aktiivijäsen
                            • 07/2017
                            • 2487

Sipoon kuvarastit

Pöh. Luulin olevani niin nokkela [emoji849]

Comment

• Firlefanz
                              Palstajyrä
                              • 05/2019
                              • 4282

Nokkeluus ei ole kuvarasteissakaan itseisarvo Mutta olihan tämä rasti ihan hauska ja se onnistui viihdyttämään - monellakin tavalla - aivan varmasti muitakin kuin sitä tässä ketjussa kommentoineita!

Minulla kesti luvattoman kauan oivaltaa mikä oli ollut ideana. Tiesin toki että Spjutsundissa ollaan aivan Sipoon itärajalla - SSS paviljonki on jo Porvoon puolella - mutta ei käynyt mielessäkään että se voisi olla millään lailla asiaankuuluva juttu. Myyraksen kiilankin tiesin erinomaisen hyvin - olinhan itse vienyt Vantaan kuvarastin Eilantien päähän Sipoon rajalle - mutta kun rastikuvassa ei näkynyt toisella puolella pientaloaluetta ja toisella puolella aukeaa ja voimajohtolinjaa, taisin hylätä sen vaihtoehdon jo ennen kuin se oli käynyt mielessäni...

Uusi rasti on kyllä kieltämättä enemmän makuuni

Comment

• casanova
                                Aktiivijäsen
                                • 03/2014
                                • 2214

Epäilemättä rastin liikkumattomuuteen on muitakin syitä kuin löytämisen vaikeus, mutta kerrotaan nyt kuitenkin, että rasti ei tällä kertaa sijaitse kuntarajan tuntumassa!

Comment

Working...