above_forum

Collapse

Pyörän säilytys kerrostalossa

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Amadeus

Niinkuin nappulakenkä jo totesi niin tälläinen keskustelu oli jo mutta on kadonnut kai bittiavaruuteen. Kyllä itse säilytän pyörääni sängyn päädyssä huoneessani ja kannan sen aina sisälle asuntoon sanoivat muut mitä sanoivat. Pyörää on myös helpompi alkaa rempata kun työkalut ja pyörä ovat samassa paikasssa, eikä tarvitse miettiä että mitä työkaluja sinne pyörävarastoon tarvitsee raahata.

Comment

• Kosti K.

Omassa taloyhtiössäni on siitä onnellinen tilanne, että varastotiloihin mennään pyörävajan kautta, joten fillarin vieminen varastokoppiin ei ole paha rasti. Maallista omaisuuttakaan ei ole kertynyt vielä niin paljoa, etteikö fillari kanakoppiin mahtuisi. Pyörävajassa säilytän kaupunkipyörää, ja (kop, kop) tähän mennessä on hyvin säilynyt.

Tosin ahdasta pyörävajassa on, vaikka osa pyöristä on jo nyt kylmässä ulkovarastossa ja kesäisin pyörätelineessä ulkona. Lisäksi silloin kun talo on rakennettu, vajan seiniin on laitettu tankokoukut, joita käyttämällä kaikki pyörät mahtuisivat hienosti vajaan. Vaan sitten on jonkun päätöksellä siirrytty lattialla oleviin perinteisiin pyörätelineisiin .

Itse tuon fillarin silloin tällöin sisällekin pesuja ja huoltoja varten. Paljon mukavampaa puuhastella kotona kuin hämärässä pyörävajassa. Tapanani on kantaa pyörää rappukäytävässä, jolloin kenelläkään ei ole mitän valittamista likaantumisesta tai muusta. Oikein likaisen pyörän voi huuhdella suihkupullolla ulkosalla.

Comment

• Ohiampuja
        Suurtietäjä
        • 05/2005
        • 7709

Alkujaan tämän lähetti random5 Katso viesti
        Kyllä, täällä. Luultavasti paljon käyttökelpoista asiaa myös ketjun aloittajalle.
        Juu, tuolla on 7 sivua asiaa säilytyksestä...

Tämä nykyinen, kankea hakutoiminto lisää näiden "tuplana" olevien ketjujen määrää.
        XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Comment

• bihtori

Vähän petyinkin, ettei täällä ollut mehukkaita avautumisia taloyhtiöiltä tai naapureilta sen suhteen, että kuskataan pyörää rappukäytävässä tai hississä. Itsehän säilytän kerrostaloasuntoni eteisessä krossaria ja olohuoneessa maantiepyörää ja ainoastaan kerran naapurin iäkäs naishenkilö tokaisi, että "säilytät pyörää sisällä!". Pyörävarasto on näin kesällä melko täynnä ja talvella aivan fully loaded, häkkivarasto on kolmen ylimääräisen oven takana, joten ei tämä huonompi vaihtoehto ole kun toisessa kerroksessa asun.

Jos nuivaa palautetta saan joskus aiheesta, ovat sanat kyllä valmiina. Heh heh.

Comment

• Nappulakenka
            Positiivinen palstavarhaiskeski-ikäinen
            • 07/2008
            • 2136

Ei meillä naapureita tunnu kiinnostavan kun kantelen sitä tuossa käytävällä. Tosin joskus tulee kyllä pysähdyttyä rupattelemaan naapureiden kanssa tai jos ei reputella niin aina tulee tervehdittyä jos joku tulee vastaan. Aamuisin tulee toivotettua hyvät huomenet jne. Ehkä mulla on liian positiivinen asenne elämään, mutta ei se mua haittaa.

Laitetaan tähän vielä selvennykseksi, että suuriosa täällä asuvista opiskelevat ja muutenkin asukkaat ovat nuoria ihmisiä. Itse en ole törmännyt kyttäämiseen tai vastaavaan. Nuorilla kun on parempaakin tekemistä. Vaikka porukka on nuorta niin toiminta on suurimmaksi osaksi järkevää(paitsi se kuka pölli mun pyörän). Musiikki ei pauhaa aamu viiteen jne. Tottakai juhlia järjestetään ja ääniä kuuluu, mutta niin pitääkin Äänet kuitenkin hiljenevät yhdentoista jälkeen.

Jos tulee palautetta, niin pitää sanat valita oikein. Ei mtn vittuilua tai vastaavaa. Kommentin pitää olla sellainen, että "palautteen antaja" menee hämilleen ja hänellä mene loppu päivä sen käsittelyssä Sama pätee lenkillä tulleisiin kysymyksiin ja kommentteihin
            Still rides with 26er

Comment

• wege

Hieman jäin miettimään sitä, että miksi ihmeessä pyörän säilytys -omassa asunnossa- haittaisi muita asukkaita? Jos siitä koituu ylimääräistä haittaa muille, niin ymmärtäisin. En minäkään valita kun hissi haisee viinalle kun tulen töistä aamuyöllä viikonloppuna tai kun muut asukkaat pitävät asunnossaan harrastusvälineitään.

Nappiksen kommentit palautteen antamisesta ovat kyllä juuri oikeat! Siitä plussapiste.

Comment

• H. Moilanen
                Palstajyrä
                • 06/2007
                • 4053

Alkujaan tämän lähetti wege Katso viesti
                Hieman jäin miettimään sitä, että miksi ihmeessä pyörän säilytys -omassa asunnossa- haittaisi muita asukkaita?
                Joskus olen kuullun narinaa siitä, että paikat sotkuu kun likaista fillaria kuskataan hississä. Palaute ei ollut tarkoitettu minun korvilleni, mutta satuinpahan kuulemaan, kun akat juorusivat rappukäytävässä.
                Holokki auki ku H. Moilane.

Comment

• niskahikisäkki

Harmittaa kun ei tullut kuvaa napsattua ehkä hienoimmasta näkemästäni luovasta pienten asuntojen säilytysratkaisusta.

Helsingin Manskulla noin numeron 41 kohdalla olevan talon (sopivasti raitiovaunupysäkin kohdalla, niin osui usein silmiin) toisen kerroksen ikkunassa näkyi Tricross keväämmällä (/ talvemmalla - muista niin enää). Eli fillari oli ikkunalaudalla verhojen ja ikkunan välissä.

Comment

• blondi

Omat sotkunsahan jokainen ymmärtää käydä sitten siivoamassa, eikö vain?

Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
                    Joskus olen kuullun narinaa siitä, että paikat sotkuu kun likaista fillaria kuskataan hississä. Palaute ei ollut tarkoitettu minun korvilleni, mutta satuinpahan kuulemaan, kun akat juorusivat rappukäytävässä.

Comment

• lansive
                      Palstajyrä
                      • 05/2008
                      • 4086

Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
                      Fillaria kuskaamalla ei pysty niin paljon kantaamaan kuraa hissiin kuin tuomalla yhden kurahousuikäisen nassikan pihalta sisälle. Mutta varmaan ne akat valittaisivat siitäkin.
                      In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Comment

• ntz

Alkujaan tämän lähetti niskahikisäkki Katso viesti
                        Harmittaa kun ei tullut kuvaa napsattua ehkä hienoimmasta näkemästäni luovasta pienten asuntojen säilytysratkaisusta.

Helsingin Manskulla noin numeron 41 kohdalla olevan talon (sopivasti raitiovaunupysäkin kohdalla, niin osui usein silmiin) toisen kerroksen ikkunassa näkyi Tricross keväämmällä (/ talvemmalla - muista niin enää). Eli fillari oli ikkunalaudalla verhojen ja ikkunan välissä.
                        Tuttuni oli bongannut sen myös http://www.flickr.com/photos/sumopauli/3263180590

Comment

• Myth

Niin tai paljonko tuo kuraa ja vesitippoja hissiin/käytävälle tänkin kerrostalon kaikki kymmenen pitkäkarvasta koiraa sadekelillä.

Mutta tietysti kurajälkensä pitää putsata, sehän on selviö. Siitähän jää kiinni kun likaiset renkaanjäljet päättyy suoraan oman oven eteen

Comment

• mwillberg

Jos nikkarointitaitoisia kiinnostaa niin nysväsin tuossa olohuonekelpoisen säilytysratkaisun vaatekaapista...

Sitten hieman asian vierestä, kävijöitä pyöränhankintasivullani piisaa, mutta kommentteja ei irtoa, ilmeisesti ihan päättömyyksiä en sentään ole kirjoittanut.

Comment

• Tom1

Itse raivasin kellarikomeroni tyhjäksi ja laitoin sinne. Ennen säilytin parvekkeella mutta talvella se on hieman hankalaa kun ei ole lasitettua parveketta.

Comment

• kpyora
                                Aktiivijäsen
                                • 08/2006
                                • 1170

Alkujaan tämän lähetti Dezen Katso viesti
                                Olen tottunut pitämään pyörääni autotallissa täällä haja-asutusalueella. Nyt pitäisi viedä arvokapine kaupunkiin ja kerrostaloon. Asunto on 5. kerroksessa. Missä pyörää voi säilyttää? Muiden mummopyörien joukkoon en halua sitä laittaa. Kateellisia ym. varkaita ja pahantekijöitä kun kaupungissa on joka lähtöön. Onko siis ainoa vaihtoehto kantaa pyörä sisään asuntoon joka lenkin jälkeen? Katsovatko muut asukkaat sitä pahalla?
                                Jossai ruikutetaan sisään kantamisesta, mutta antaa ruikuttaa. Kätäntö vaihtelee eri puolilla- Itse ole säilyttänyt myös pyöräsuojassa siten, että pyörä on kunnolla kiinni katossa olevassa koukussa.

Autotalli on ehkä varmin vaihtoehto. Vähän kallis yhtä polkupyörää varte. Kesksutassa olen nähnyt pyöriä säilytyksessä jopa porraskäytävien tuuletusparvekkeilla, mutta se on kyllä poikkeus.
                                OLMO Dynamic 2005
                                Specialized Tricros single 2008
                                FUJI Classic Track 2011
                                Colnago Master 2014

Comment

Working...