Olen tottunut pitämään pyörääni autotallissa täällä haja-asutusalueella. Nyt pitäisi viedä arvokapine kaupunkiin ja kerrostaloon. Asunto on 5. kerroksessa. Missä pyörää voi säilyttää? Muiden mummopyörien joukkoon en halua sitä laittaa. Kateellisia ym. varkaita ja pahantekijöitä kun kaupungissa on joka lähtöön. Onko siis ainoa vaihtoehto kantaa pyörä sisään asuntoon joka lenkin jälkeen? Katsovatko muut asukkaat sitä pahalla?
Pyörän säilytys kerrostalossa
Collapse
X
-
Saisikos fillarin säilytettyä parvekkeella? Jos asuntoon sellainen kuuluu. Aina löytyy kaiken maailman mutisijoita kerrostaloissa, mutta jollet tärvele portaikkoa fillaria kuljettaessasi, niin tuskin tuosta isompaa meteliä nousee.Alkujaan tämän lähetti Dezen Katso viestiOlen tottunut pitämään pyörääni autotallissa täällä haja-asutusalueella. Nyt pitäisi viedä arvokapine kaupunkiin ja kerrostaloon. Asunto on 5. kerroksessa. Missä pyörää voi säilyttää? Muiden mummopyörien joukkoon en halua sitä laittaa. Kateellisia ym. varkaita ja pahantekijöitä kun kaupungissa on joka lähtöön. Onko siis ainoa vaihtoehto kantaa pyörä sisään asuntoon joka lenkin jälkeen? Katsovatko muut asukkaat sitä pahalla?
Tiedän Tampereella yhden kerrostalon, jossa intohimoiselle pyöräilijälle on annettu lupa pitää arvofillariaan kellaritiloissa erillisessä varastohuoneessa, jossa ei mummisfillareita säilytetä.
-
Sisällä esim. eteisessä, työ-, makuu- tai olohuoneessa.Alkujaan tämän lähetti Dezen Katso viestiMissä pyörää voi säilyttää?
Eivät, ehkä korkeintaan huvittuneina.Alkujaan tämän lähetti Dezen Katso viestiKatsovatko muut asukkaat sitä pahalla?
/ panu.
Comment
-
Säilytän maantiepyörääni ihan rehellisesti makuuhuoneessa. Pesen pölyt pyörästä aina lenkin jälkeen suihkussa, joten sisällä säilyttäminen ei edes likaa kämppää. On myös se etu että voi mukavasti öljytä ketjut keittiössä.
Kurainen maasturi on vähän ongelmallisempi tapaus. Ennen pidin sitä parvekkeella, mutta pyörän kantaminen asunnon läpi oli aika sotkuista puuhaa ja pyörä on useimmiten turhan likainen suihkussa pestäväksi. Tällä hetkellä maasturi on tuossa eteisessä, mikä näyttäisi kämppiksellekin (opiskelija-asunto) sopivan. Itse se on vuorostaan varannut kellarikomeromme omalle fillarilleen.
Fillarien säilyttäminen kellarikomeroissa ei välttämättä aina ole sallittua...
Joissain taloyhtiöissä on kuulemma saatu avaimia esimerkiksi pannuhuoneeseen tai vastaavaan, jossa on sattunut olemaan fillarin verran ylimääräistä tilaa.
Comment
-
On. Eivät.Alkujaan tämän lähetti Dezen Katso viestiOnko siis ainoa vaihtoehto kantaa pyörä sisään asuntoon joka lenkin jälkeen? Katsovatko muut asukkaat sitä pahalla?
Poikkeukset näihin vahvistavat säännön. Onko teillä "kanahäkkiä"? Jos ei muuta kamaa ole niin sinnehän sen pyörän voi laittaa. Ei se varkaudelta suojaa, mutta vahingossa ei sitä sieltä saa kolhittua.
Ja pesu suoritetaan pihalla bilteman käsikäyttöisellä painepesurilla (<20€), tiskiaineella ja tiskiharjalla.
Comment
-
Keittiön hukkaneliöt käyttöön
Talouden pyörävahvuus lisääntyi viikonloppuna yhdellä, joten tilan puutteessa piti laajentaa ylöspäin:

Asun myöskin kerrostalossa, joskin pohjakerroksessa. Pyörävarasto on pieni ja aivan täynnä ja varastokomero sijaitsee kellarikerroksessa 2 oven, väestönsuojan ja kierreportaiden takana. Pyörän säilytys asunnossa oli siis ainoa keino säilyttää rakkaita harrastevälineitä.
Materiaaleihin meni noin 26 euroa (höylätty mäntylankku 4.8 metriä 14.25e ja ripustimet biltemasta 5.99e/kpl). Ruuveja ja työkaluja oli omasta takaa. Tuo on kiilattu lattian ja verhokatteen väliin, mitään ei ole ruuvattu kiinni asuntoon. Tuntuisi toimivan.
Nuo ripustimet pitänee varmaan jossain vaiheessa väännellä siten, että saa renkaat samalle tasolle.
Pyöräilyseura Velo Saimaa ry
Pyöräilyn puolesta Mikkelissä
Comment
-
Kun odottelet riittävän pitkään, pyörän paino painaa kannattimen sopivasti vinoon, jolloin renkaat ovat samalla tasolla. Näin on koettu. Niin että ei muuta kun siestaa viettämään: mañanaAlkujaan tämän lähetti random5 Katso viesti..Nuo ripustimet pitänee varmaan jossain vaiheessa väännellä siten, että saa renkaat samalle tasolle.
.
Comment
-
Kaikki jotka säilyttävät pyöriään pyöräkellarissa ymmärtävät jos joku kantaa arvokkaan pyöränsä kotiin talteen. Meidän kellarissa saa yleensä kaivaa oman pyöränsä parin muun pyörän alta kun joku raivaa tilaa omalle pyörälleen kaatamalla muiden pyörät. Tytön pyörään kiinnitin tarakan kun siitä oli kummallisesti irronnut toisen puolen ruuvit ja kolmas oli löysällä. Vaimon pyörästä oli kerran 9 pinnaa poikki takarenkaasta.
Mitenkäs muuten verkkokellari. Tuleeko se täyteen tavaraa vai saisiko sinne pyörän "piiloon". Ei sitä ainakaan kolhita siellä ja betoniseinään voi virittää jonkin systeemin mihin saa pyörän lukittua. Eikä kurakaan haittaa niin paljoa kuin olohuoneen lattialla.Cyclocross kun ei fitnessiä kannattanut ostaa
Comment
-
Alkujaan tämän lähetti tommyt Katso viestiMitenkäs muuten verkkokellari. Tuleeko se täyteen tavaraa vai saisiko sinne pyörän "piiloon". Ei sitä ainakaan kolhita siellä ja betoniseinään voi virittää jonkin systeemin mihin saa pyörän lukittua. Eikä kurakaan haittaa niin paljoa kuin olohuoneen lattialla.
Yhtä vähän säilyy fillari asunnon varastohäkissä, mitä pyörävarastossa
. Ittelläni oli lukitussa varastotilassa lukitun varastohäkin sisällä lukittu fillari. Kamaa olin latonu ympärille ihan siinä tarkotuksessa, että ei sitä kukaan vie sieltä, kun ei nää edes merkkiä.
No siitä kuitenki jäi jarrusatulasta paistamaan formula, ja keulasta R7. Sepä sit riittiki siihen, että yks nätti keväinen viikonloppu oli pöörä realisoitu muiden käyttöön.
Kyllä se varmaan pikkujäynältä välttyy siellä häkissä, mutta ainoo varma keino saada filo säilymään on kantaa se joko kämppään sisälle, tai parvekkeelle(JOS asut korkeemmalla ku 2. kerroksessa).Vauhti korjaa ajovirheet.. Useimmiten.
Comment
-
Nuo oli hienot kuvat tuossa ylhäällä. En ole saanut taloyhtiöltä lainkaan huonoa kommenttia, vaikka pidänkin pyöriä sisällä. Helpotus! Mulla on kaksi pyörää "sylikkäin" eteisessä ja yksi vielä makkarissa.
Sen verran vahtaan noita pyöriä, että jos olen pidempään pois kotoa niin laitan se lukkoon. Tähän vain se syy, että mulla on ikkunat maantasossa.
Comment
-
Ihan järkevää tuollainenAlkujaan tämän lähetti kebne Katso viestiSen verran vahtaan noita pyöriä, että jos olen pidempään pois kotoa niin laitan se lukkoon. Tähän vain se syy, että mulla on ikkunat maantasossa.
Meikäläinen asuu kolmannessa kerroksessa, jonne tulee kannettua pyörä jokaisen lenkin jälkeen. Mulla on siis tällä hetkellä vain yksi pyörä ja se on sängyn vieressä. Vaikka asutaan kaksiossa niin luvan olen saanut vain yhden pyörän säilyttämiseen. Tässä on kyllä toinen juuri tulossa, joten maasturi saa siirtyä parvekkeelle. Se on sille tuttu paikka muutenkin
Vaikka asun kolmannessa kerroksessa siirtyvät pyörät sisälle ja ikkunoiden eteen verhot lomalle/reissuun lähtiessä.
EDIT: oliko meillä jo vastaavanlainen keskustelu olemassa?Still rides with 26er
Comment
-
Kyllä, täällä. Luultavasti paljon käyttökelpoista asiaa myös ketjun aloittajalle.Alkujaan tämän lähetti Nappulakenka Katso viestiEDIT: oliko meillä jo vastaavanlainen keskustelu olemassa?Pyöräilyseura Velo Saimaa ry
Pyöräilyn puolesta Mikkelissä
Comment

Comment