above_forum

Collapse

Maantielenkit Tampereella, vol. 2

Collapse
X
 
  • Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Daimian
    Nöösi
    • 04/2019
    • 15

    #5041
    Minkälainen lenkki huomenna olisi tarkoitus ajaa?

    Comment

    • plr
      Palstajyrä
      • 05/2001
      • 4794

      #5042
      Ryhmäajoharjoittelulenkki suuntautuu Säijään, koska siellä on monipuolisia paikkoja ja vähän liikennettä. Startti Keskiöltä ja ajetaan Sportaxin kautta aamulla.

      Comment

      • lukso

        #5043
        Tarvisi ryhmäajoa harjoitella Pirkkaa varten. Hieman hidas vauhti on tuossa, mutta onko silti suositeltavaa tulla kevyelle lenkille vs esim tuo 30kmh ryhmä? Ryhmäajosta kokemusta ei juurikaan ole, mutta muuten on kyllä tullut jonkin verran poljettua.

        Onko niin, että nuo yhteislenkit järjestetään aina ellei toisin ilmoiteta? Vai kannattaako jättää menemättä jos ei ole ketään ilmoittautunut tuolla nimenhuudossa?

        Comment

        • petentic
          Jäsen
          • 04/2008
          • 615

          #5044
          Kyllä, niin päin menee jotta järjestetään ellei toisin ilmoiteta. Kaupin Kanuunoiden lenkkeihin on virallinen tiedotus Nimenhuudossa; osallistumisilmoittautumisen jokunen laittaa, mutta usein paikan päällä on moninkertainen määrä ilmoittautuneisiin nähden Eli kannattaa mennä paikalle!

          | |

          Comment

          • petentic
            Jäsen
            • 04/2008
            • 615

            #5045
            Lauantain pitkä: Jospa ajetaan Pyhäjärven kierto Nokian ja Tottijärven kautta Vesilahdelle, jossa Koskenvoimassa kahvipaussi. Takaisin Lempäälän kautta, voimien mukaan joko Anian rantatie tai Pirkkalantie Pirkkalaan. Noin 110 km ja lauantain speksillä noin 30 km/h avg. Koskenvoimassa voidaan jakaa porukka, jos on heitä ketkä ajavat tauotta ja haluavat ottaa loppukirin

            | |

            Comment

            • kki
              Vakiovieras
              • 08/2016
              • 37

              #5046
              Alkujaan tämän lähetti petentic Katso viesti
              Lauantain pitkä: Jospa ajetaan Pyhäjärven kierto Nokian ja Tottijärven kautta Vesilahdelle, jossa Koskenvoimassa kahvipaussi. Takaisin Lempäälän kautta, voimien mukaan joko Anian rantatie tai Pirkkalantie Pirkkalaan. Noin 110 km ja lauantain speksillä noin 30 km/h avg. Koskenvoimassa voidaan jakaa porukka, jos on heitä ketkä ajavat tauotta ja haluavat ottaa loppukirin
              Kommentoinkin jo tuonne Nimenhuudon eventiin että pääseekö lännestä hyppään kyytiin jostain? Esim. Wmkm, Sportax tai Sarpatintieltä tms.?

              Comment

              • petentic
                Jäsen
                • 04/2008
                • 615

                #5047
                Joo, eiköhän vaikka Sportaxin kautta noin 10:15. Voisikin kokeilla vaihteeksi ajaa Tesoman läpi ja Rounionkatua aina liikenneympyrälle asti, josta Pinsiöntietä pujotellen Emäkoskentielle ja Turuntielle.

                | |

                Comment

                • kki
                  Vakiovieras
                  • 08/2016
                  • 37

                  #5048
                  [emoji106] sportaxille siis

                  Comment

                  • lanse
                    Vakiovieras
                    • 05/2011
                    • 54

                    #5049
                    Voisko joku laittaa Team Locator päälle? Yritän Nokialla liittyä porukkaan. Tässä teamikutskun linkki.

                    Comment

                    • Daimian
                      Nöösi
                      • 04/2019
                      • 15

                      #5050
                      Kiitoksia pidemmällä lenkillä olleille matkaseurasta. Sen verran vauhdikkaita vetureita löytyi tänään joukosta, että oma mittari näytti keskariksi 31.2 km/h ja matkaksi n. 108 km suoraan Pirkkalasta takaisin keskustaan ajettuna.

                      Comment

                      • plr
                        Palstajyrä
                        • 05/2001
                        • 4794

                        #5051
                        Ajoimme suunnitellusti lyhyemmällä lenkillä Kuokkalan Nesteelle 18 ajajan porukalla. Varsinaisen lenkin matka oli noin 65 km ja keskari 25 km/h. Ketjut taisivat pudota kerran ja varsinaisen lenkin päätyttyä pyörätiellä kaupunkisiirtymällä liikennevaloihin pysähdyttäessä tapahtui harmillisesti kyljelleen kaatuminen. Ei ilmeisesti tullut pintanaarmuja suurempia vaurioita. Mahtavaa, että lenkillä oli mukana myös vierailevia kuskeja Turusta! Keli oli koko matkan kuiva.

                        https://www.strava.com/activities/2358375810

                        Comment

                        • Talisker
                          Aktiivijäsen
                          • 05/2000
                          • 2470

                          #5052
                          Seitsemän meitä oli ja näin Stravalleni: https://www.strava.com/activities/2361059087
                          Ihan kevyellä PK:lla se ei pysynyt, mutta keskisyke kuitenkin alle aerobisen kynnyksen.
                          Hyvin on vaihteleva tuo reitti syklolla. Hyvin samanoloinen kuin hiihtäen.
                          ---
                          Huomiselle (12.5.) varjolenkki: sykloilla Kangasalle Paakariin kanelikierrekahveille.
                          Klo 10 Keskiö, siitä Tampellan rantareittiä Rauhaniemeen ja Kaupin ulkoilureittejä Niihamaan ja Kyötikkälään.
                          Timopapan PK-vauhtia eli köykäsesti.
                          Suunnilleen näin: https://connect.garmin.com/modern/activity/3196863460
                          Last edited by Talisker; 12.05.2019, 15.08.
                          ****Timo
                          ex tusinakerholainen

                          Comment

                          • Talisker
                            Aktiivijäsen
                            • 05/2000
                            • 2470

                            #5053
                            Huominen Juhalenkki, Säijän kasi:
                            Amurin helmi-Lamminpää-Myllypuro-Kalkku-Pitkäniemi-Anian rantatie.
                            Kahvit joko Kuokkalassa (n 80km) tai Hakasella (n 65km).
                            PKK: Pyöräilyseura Kaupin Kanuunoiden toiminnan päätavoite on aktivoida ympärivuotista pyöräilyä, lisätä pyöräilijöiden positiivista näkyvyyttä liikenteessä sekä järjestää yhteisiä ajotilaisuuksia maastoon ja maan- ja sorateille.. (Nimenhuuto.com, ilmoittautumisjärjestelmä joukkueille ja urheiluseuroille.)
                            ****Timo
                            ex tusinakerholainen

                            Comment

                            • josku
                              Jäsen
                              • 08/2007
                              • 516

                              #5054
                              Ajatuksena olisi ajaa lauantaina vähän pidempi maantielenkki Parkanon suuntaan. Matkaa kertyy karvan yli 200km. Lounas Parkanossa ja kaffet Muroleen kanavalla. Vauhti on rauhallinen reissuvauhti, noin 27-28km/h. Lähtö Pyöräkauppa Keskiöltä Reijo K:n johdolla 8:30 ja Sportaxin edestä noin 8:50 koukaten kohti Parkanoa. Reitti suunnilleen näin https://connect.garmin.com/modern/course/24326318 Tevaniemen jälkeen taitaa olla pätkä soraa ja asfaltin kuntokin hiukan arvoitus, mutta usko on, että maantiepyörillä hyvin pääsemme. Nimenhuudossa voi käydä ilmoittautumassa.

                              Comment

                              • -Markku-
                                Vakiovieras
                                • 05/2017
                                • 228

                                #5055
                                Tuo Tevaniemi - Parkano -väli Poltin kautta ajettiin tiedusteluretkenä vuosi sitten sillä ajatuksella, että Pirkan 34-ryhmä vedettäisiin sitä kautta. Sorapätkä oli karmea ja asfalttitie vielä pahempaa. Asfaltin kunto toki jäi meillekin arvoitukseksi, sillä sitä ei reikien ja irtokivien seasta juuri kyennyt havaitsemaan. Eli pienellä porukalla suosittelen ilman muuta ajamaan ison tien kautta. Pirkassakin se toimi hyvin kun jaettiin ryhmä kahtia ja ajettiin yhdessä jonossa se n. 10 km pätkä 3-tietä. Mutta toki siis saa käydä off-road-osuudenkin kokeilemassa, jos haluaa.

                                Sen sijaan Parkano - Kuru -väli on luultavasti Pirkanmaan paras tie. Siitä kannattaa nauttia. Lähes täydellinen asfaltti ja erittän loivapiirteiset mäet.

                                Comment

                                Working...