Vielä kun Flow merkkaisi sään ylös niin kuin Garmin.
Polar Vantage
Collapse
X
-
Ois kyl kova sana ois joku virransäästö namiska näis.
Joka säätäs vaikka tuota synkkaus tiheyttä yms.
4:ssä päivässä se tässä pacerissäki menee tyhjäksi ku tunnin välein synkkaa.
M:ssä sai rauhotettua ku laitto puhelimesta virrassäästö juttuja niin ei päässy synkkailee mutta se ei sit automaattisesti harjotuksia synkkaa
Comment
-
Jooh mut sit ei toimi sääAlkujaan tämän lähetti maalinni Katso viestiKai sen automaattisen synkkauksen saa kokonaan pois? Ja synkkaa sit vaan nappia painamalla.
Comment
-
Omat kokemukset tästä Polar Vantage V2 + H10 sykevyöstä ovat kahden vuoden jälkeen hieman pettyneitä. Kello itsessään on mukavan kevyt ja ei haittaa nukkumista tai muuta päivittäistä käyttöä. Nylon sopisi minulle materiaalina paremmin kuin silikoni, mutta vaadittava hinta uudesta rannekkeesta ja adapterista on mielestäni liian suolainen. Kello löytää satelliitit nopeasti ja matkojen suhteen on kovin positiivinen, vaikka verrattuna pyöräillessä Wahoo Roam:iin. Korkeusdata ja sen tarkkuus tässä laitteessa on aivan vitsi. Kellon arpomilla korkeuksissa ei ole mitään tolkkua. Kirjoittelen tätä 36 metriä merenpinnan yläpuolella ja kellon mukaan olen -6 metriä alapuolella.
Toinen ärsyttävä seikka on huono yhdistettävyys ulkopuolisiin antureihin. Näissä ongelmana on yhteyden katkeaminen kesken harjoituksen. Valitettavan usein kello menettää yhteyden pyörien wattmittareihin ja lopettaa niiden datan tallentamisen, minkä seurauksena menee rasituksen seuranta ja palautuminen aivan metsään.
Sekä kello että sykevyö on vaihdettu takuun puitteissa uusiin. Kello hyytyi alle vuoden ikäisenä ja lopetti harjoitusten tallentamisen noin tunnin jälkeen ja sykevyö alkoi syömään pattereita muutaman harjoituksen jälkeen. Asiakaspalvelu ja korjauksien nopeus on ollut hyvää ja molemmissa tapauksissa kestänyt lähetyksestä noin viikon kunnes uusi laite perillä.
Polar Flow ja kännykkäappi ovat hieman mallia Nokia 3310 ja todella kankeita ja vanhanaikaisia. Kahteen vuoteen ei mitään uudistuksia ja näyttöjä ei pysty personoimaan omien tarpeiden mukaan riittävästi. Kellossa 4 kiinteää datakenttää ja sykeosoitin, muuta ei liikkuja Polarin mukaan tarvitse. Kännykkäappi ei myöskään voi personoida. Itse haluaisin tehdyt lajit kilometrinä ja aikoina, en pelkästään kokonaismatkaa, aikaa ja kaloreita näkyviin.
Siirryin Polariin Suunnosta sinivalkoisin lasein varustettuna, mutta kieltämättä siirtyminen Garminiin on käynyt mielessä.
Comment
-
Niin siis yhdelle näytölle? Ja useampaa näyttöä et halua käyttää?Alkujaan tämän lähetti Pumafi Katso viestiKyllä voi, mutta kenttiä on vain neljä. Jos haluaisi enemmän dataa näkyviin, niin ei onnistu.
Mulla (Grit X) on tarkoituksella useampi näyttö, ettei olis vaan pientä fonttia... Nomut ikänäkö alkaa pikkuhiljaa vaivata.
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
Comment
-
Ei se nappien painaminen ongelma ole, mutta talviurheillessa vähän kökköä. Mulle riittäisi ikänäkökyvyllä jos ala- ja yläruudun saisi jaettu samoin kuin keskiruudun. Ei näyttö suurin harmituksen aihe ole, vaan tuo kolmansien osapuolien antureiden yhteysongelmat.
Comment
-
Korkeusmittauksesta sen verran, että laite kannattaa (=pitää) kalibroida, siis asettaa korkeus, käsin suorituksen alussa. En tiedä osaako minkään merkkinen kello suorituksen alussa kovin tarkasti määrittää korkeutta sijainnin mukaan.
Jos Polarin korkeusmittauksen jättää automaatille, kello tekee automaattisen korkeuden korjauksen suorituksen alkupuolella ainakin kerran (vai oliko jopa pariin kertaan). Eli sen luvun, jota kello näyttää suorituksen alussa, pitäisi tarkentua automaattisesti.
Absoluuttisen tarkaksi näiden korkeusmittaamista ei saa, kun ilmanpaine voi muuttua sääolosuhteiden muutosten takia. Ainakaan Polar ei osaa korjata tätä jälkeenpäin. En sit tiedä miten etevä Garminin softa on. Joku korkeuden korjausominaisuus GC:ssä on.
Aamun fillarilenkissä mun gritin korkeusmittaus oli Edge 530:aa tarkempi. Grittiin asetin korkeuden käsin. Edge meni automaatilla mutta GC:ssä korkeuskorjaus käytössä
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
Comment
-
Onko muilla ollut V2 autostop ominaisuuden kanssa ongelmia? Minun kellossa on enemmän poikkeus kuin sääntö, että harjoitusta pysäyttäessä tallennus käynnistyy uudestaan. Tämän jälkeen pitää taas naputella ensin stop ja sen jälkeen uusi kolmen sekunnin painallus. Liittynee GPS:n epätarkkuuteen ja havaittuun liikkeeseen, vaikka paikallaan seisonkin. Ei tuota tallennusta tarvisi kuitenkaan uudelleen käynnistää, kun alaslaskenta on jo käynnissä. Useamman kerran Autostop on pysäyttänyt tallennuksen johonkin taukopaikalle, eikä enää jatkanut liikkeen jatkuessa = tynkä tallennus. Tänään sit ensimmäistä kertaa ei tottele enää mitään nappia autostopin jälkeen, eli harjoitus pysäytettynä eikä pysty jatkamaan lopettamaan tai tekemään mitään muutakaan.
Ensimmäinen Vantage meni vaihtoon juuri näiden bugien takia ja samantapaiset oireet tuntuisivat vaivaavan uuttakin laitetta. stana.
Comment
-
Mulla toimii juuri noin. Autostop ei toimi ja joutuu stoppaamaan kuvaamallasi tavalla. Usein autostopin jälkeen tallennus ei lähde käyntiin vaan kello pitää pakottaa uudelleen punaisesta napista tallentamaan. Mulla lähtee taukojen aikan myös usein wattimittarien signaali pois päältä ja tallennuksesta tulee torso. Tämä on selkeä bugi, koska mulla kello vaihdettu takuuseen jo kertaalleen ja sama vaiva jatkuu.
Comment







Comment