VeloViewer
Collapse
X
-
Talvi meni 1/64 ruutuja hakiessa, mutta tänään siirryttiin varsinaiseen ruutujen keräämiseen. Oma square 50x50 nosto edes yhdellä ylöspäin lienee passeli tavoite tälle kaudelle. Alkaa siirtymät kasvamaan, tänäänkin 112 km, joista siirtymää n 70 km.
-
No nih, hoidettu tänään. Myös lehtipihvi tälläkin kertaa.Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti...
... miten voikaan ihminen olla tyhmä. Miksen hakenut tuotakin tuosta. Ei aivo toiminut. Risteyksestä olisi ollut vain 920 metriä matkaa. Nyt se tarvii lähteä hakemaan varta vasten...



Mutta tosiaan ihan tyhmää joutua hakemaan tuollainen pummi.
👍 1Leave a comment:
-
Ai siellä on noin hyvät rankingit, voisi olla motivoivaa.
Velovieweriin oli joskus hienoja kolmannen osapuolen tekemiä tilastoja, mutta eikös ne kielletty syyhyn x vedoten ( x = EU tietenkin).
Leave a comment:
-
Squadratsilta tuli mobiiliäppi, aluepohjaiset (maakunnat & maat) top-listat ja live-träkkäys. Ainakin osa uusista toiminnoista on 30e vuosimaksun takana.
Attached Files
Leave a comment:
-
Nyt ne on haettu. Eivät vaivaa enää. Onneksi auringonpaiste tuli tilattuna.Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
Hyvä oli sekin, että kumisaappaat tulivat puheeksi Hiidenveden ruutujen yhteydessä. Nyt oli saappaille käyttöä sekä märkään ja lumiseen metsään suunnatessa että rantavedessä kahlatessa.
👍 3😎 1Leave a comment:
-
Taas on kaikenlaisen kiireen myötä jäänyt panokseni foorumiturinoihin, ruutujen keruuseen ja ylipäätään pyöräilyyn kovin vähäiseksi. Onni on, että Hiidenveden ruudut haettiin jo aiemmin, vaikka Jusla taisi päästä jäille aika komeassa kelissä. Ei olisi viime viikonloppuna onnistunut millään.
Saisikohan sitä aikaiseksi sunnuntaina jonkinmoisen lenkin. Tilaan siltä varalta auringonpaistetta.
Leave a comment:
-
Merellä on myös hyvät jäät, tosin taitaa olla jo kosteampaaAlkujaan tämän lähetti Jusla Katso viesti* Oli vielä nelisenkymmentä cm jäätä pilkkijöiden mukaan.*

Leave a comment:
-
Kävin myös eilen hakemassa noi ruudut. Oli vielä nelisenkymmentä cm jäätä pilkkijöiden mukaan. Ja varmaan teidän viikon takaiset jäljet oli jäätynyt sinne.1 Photo
👍 2Leave a comment:
-
Kaikki nuo kolme Casanovan miettimää ruutua löytyy. Tuo numero 3 tuli pienellä tunkkauksella helposti. Ykkösruudun osalta mulla on samanlainen reitti kuin JackoOjalla.2 Photos
Leave a comment:
-
Eihän se. Piirtelin heti sunnuntaina 34->36 neliönlaajennusretken neliön länsireunaa, Kyrsälä-Lohja-Candyville. Heti kun hiekkateitä viitsii taas ajella parisataa, niin...Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti...joten ei tuo yksittäinen ruutu varmaan pitkäaikaiseksi ongelmaksi muodostu.
👍 1Leave a comment:
-
Tuon sun kartan ruutu 1:n olenkin hakenut heinäkuussa 2022. Oli muistaakseni hankalaa ryynäystä fillarin kanssa. Edestakaisesta jäljestä päätellen saattoi olla jotain poluntapaista, muistikuvaa ei ole. Ensin näemmä koittanut tuolta lännempää polkua pitkin, mutta joku (moraalinen?) este tullut siellä?
Jääreittiä en ehkä menisi. Viimeisin pilvetön sateliittikuva on otettu 25.2. ja jo siinä on vettä jään päällä ja/tai heikkoa jäätä lahden suulla.
Svartbäckin ruudun voisi ehkä hakea maitsekin kulkemalla tarkasti kunta- & kiinteistörajaa tarpeeksi pitkälle. Etenkin jos huviloilla ei olla paikalla.
Tai pokkana Itälahdentieltä jonkin huvilan pihatielle tai ruokalähettireppu selkään.
Ruutu kolmostakaan ei mihinkään tarvitsisi, mutta se on siellä. Ruutu, jonne on maayhteys. Pitää se hakea.
Leave a comment:
-
Hiidenveden ruutuseikkailun jälkeen takaraivossa jyskyttävät monet muutkin puuttuvat palaset. Idässä Sipoon ja Porvoon rajaseudulla on kolme ruutua, jotka olen siirtänyt mielessäni kategoriaan "haetaan joskus talvella". Sunnuntaina voisi ehtiä, eikä toistaiseksi luvata edes kovin kurjaa keliä. Boxissa voisi kaiken lisäksi nauttia burgerin urakan päälle. Sekös houkuttaa.
En tiedä yhtään, minkälaiset jäät alueella on nyt tai ylipäätään, mutta läheinen Kilpilahden alue laivaväylineen vaikuttaa varmasti. Rantaa ulommas jäille en tuolla uskaltautuisi. Vaan ei olisi nähdäkseni edes tarpeen. Enpä tiedä tosin sitäkään, onko jäille asiaa edes rannassa vai kastuvatko kintut varmuudella.
Ensimmäinen ruutu on niemenkärjessä olevalla luonnonsuojelualueelle, jonne en punkkiriskin vuoksi ole kesäaikaan pyörääni taluttanut. Tie lähelle voi olla kehno. Ehkä rantaa pitkin voisi kulkea jäillä. Tai sitten ei.
Toinen ruutu on se varsinainen syy, miksi tänne pitäisi mennä. Tuolla laiturin kärjessä on tullut seistyä ja pohdittua, että miten voi ruutu olla niin lähellä mutta niin kaukana. Laiturilta jäille uskaltautumisen vaihtoehto olisi tuolta rantaviivaa myöten.
Kolmannessa ruudun kulmaan pääsy vaatisi n. 50 metriä tunkkausta lumisessa umpimetsässä. Lähimpään rakennukseen jäisi vielä satakunta metriä väliä, niin ei ihan pihapiiriin tarvitsisi mennä.
Jos jollakulla on kokemusta näiden ruutujen hausta tai kiinnostusta poimia ne, kuulen mielelläni. Myös kaikenlaiset paikallistuntemuksella lausutut huomiot ovat tervetulleita.
Leave a comment:
-
Minäkin tajusin vasta ruokapöydän ääressä istuessamme, että sinulta puuttui tuo niemen pohjoisin ruutu. Olin jotenkin jäänyt siihen väärään käsitykseen, että nämä järviruudut olivat ainoat uupuvat lähimailla. Olisihan tuo siinä samalla voitu poimia, mutta toisaalta Hiidenvesi on ihan mielekkään matkan päässä ja tarjoaa polkijalle pari mahdollista taukopaikkaa mennessä, palatessa tai vaikka sekä että, joten ei tuo yksittäinen ruutu varmaan pitkäaikaiseksi ongelmaksi muodostu.
Leave a comment:







Leave a comment: