above_forum

Collapse

VeloViewer

Collapse
X
 
  • Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • JackOja
    Moottoriturpa
    • 01/2006
    • 21490

    #496
    Olipas kiusallinen ruutu eilen. Kahdelta laidalta ahdistaa meri ja länsilaidan pihalle ei ollut menemistä. Pohjoislaidalla laituri kiusallisesti jonkun metrin liian lyhyt.

    Aikani siinä laiturin päässä ihmeteltyäni puhelimen GPS harhaili sen verran, että Explorer Helper merkkasi käydyksi. Ranne-Polar tarkkana jäi toki käymättä siellä. Jäi vielä siis puuttumaan.



    Mutta aloin miettiä mikä olisi moraalinen kanta tapaukseen? Riittääkö, että joku mukanaoleva laite rekisteröi vierailun?

    Tuolle laiturin viereiselle niemenkärjelle ei ole pääsyä, harmi.

    Comment

    • Puskis
      Aktiivijäsen
      • 06/2010
      • 1643

      #497
      Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
      Mutta aloin miettiä mikä olisi moraalinen kanta tapaukseen? Riittääkö, että joku mukanaoleva laite rekisteröi vierailun?
      Kai sitä voi miettiä, että mitataanko tässä ruuduissa käymistä vai ruutujen merkkaamista laitteilla. Kannattaako pyrkiä mahdollisimman epätarkkaan laitteeseen, entä voisiko laitteen sitoa naruun, heittää sen ruutuun ja naarata takaisin? Mun mielestä vähän suspektia toimintaa. Mut harmittava ruutu varmaan hemmetti.

      Comment

      • Firlefanz
        Palstajyrä
        • 05/2019
        • 4282

        #498
        Malttakaa odottaa seuraavaa kunnon jäätalvea!

        PS Olisikohan edellisestä tosiaan jo niin kauan että silloin ei oltu vielä Stravassa (jos siitä edes mitään tiedettiinkään)? Mutta eihän siitä mahdottoman kauan voi olla, kun krossarin hankin ja talvipyöräilyn aloitin kai vasta 2012!

        Comment

        • JackOja
          Moottoriturpa
          • 01/2006
          • 21490

          #499
          Otin kokeeksi tuon 60-päiv. kokeiluversion maksullisesta Stravasta tuon uusitun VeloViewer Chrome extensionin takia. Ja koska haluan nähdä VV-ruudus samassa ikkunassa kun suunnittelen ruutulenkkiä eikä Heatmappikaan samassa kartassa haittaa ollenkaan.

          Vaikuttaisi toimivan melko epäluotettavasti, ei väritä ruutua vaikka viivan vetää sinne ja toisaalta taas toisinaan värittää ylimääräisiä ympäriltä. Tai värittää jo ajettuja ruutuja.

          Ei vakuuta.

          Comment

          • JackOja
            Moottoriturpa
            • 01/2006
            • 21490

            #500
            ^tuohon edelliseen kommettiksi sellainen, että bugisuus näyttääkin koskevan vanhojen reittien editointia. Kun aloittaa kokonaan uuden toimii ihan mainiosti.

            Comment

            • JackOja
              Moottoriturpa
              • 01/2006
              • 21490

              #501
              Onhan tuolla uusitulla Extensiolla kätevä suunnitella kun ei vahingossa jää reitin sivuun käymättömiä. Mutta tosiaan, onko jo liian helppoa, ruuduille ei anneta mahdollisuutta jäädä huomaamatta?


              Comment

              • MRe
                *****ilordi
                • 09/2006
                • 8844

                #502
                ^Joo, yhden suunnittelin myös kokeeksi. Tuntuu hiukka huijaamiselta, vaikka onhan se vielä ajettava...

                Comment

                • JackOja
                  Moottoriturpa
                  • 01/2006
                  • 21490

                  #503
                  Vähä niinko tosikowilla kalamiehillä... monta vapaa vedessä ja kaikuluotaimet ja muut vehkeet. Liian helppoa.

                  Onhan tuo reitinteko silti vielä osittain arvoitus; onko joka yhteys oikeasti ajettavissa? Jollain pitkällä viivalla korvessa koko homma kusee jos metsäura on umpeenkasvanutta taimikkoa tai väljän maatilan pihapiirin vierestä ei voikaan mennä. Kala jää saamatta.
                  Last edited by JackOja; 09.06.2020, 08.25.

                  Comment

                  • nikobiker
                    Jäsen
                    • 03/2011
                    • 629

                    #504
                    Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
                    Otin kokeeksi tuon 60-päiv. kokeiluversion maksullisesta Stravasta tuon uusitun VeloViewer Chrome extensionin takia. Ja koska haluan nähdä VV-ruudus samassa ikkunassa kun suunnittelen ruutulenkkiä eikä Heatmappikaan samassa kartassa haittaa ollenkaan.
                    Vau. Kiitos vinkistä.

                    Enää puuttuu se, että saisi VV:n neliökarttansa näkymään Garminin karttanäytölle. Olis helppo puuttuvia neliöitä lennosta bongailla ja noutaa.

                    Comment

                    • Fuuga
                      Aktiivijäsen
                      • 07/2011
                      • 2331

                      #505
                      No, tästä oli jo puhetta. Sieltä saa ulos sun clusterin käymättömät ruudut KLM:nä ja sen kun käännät GPX:ksi ja viet Garmeaan.
                      "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

                      Comment

                      • pedelec
                        Vakiovieras
                        • 02/2020
                        • 164

                        #506
                        Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
                        En osaa tehdä Basecampilla sellaista reittiä, jossa aluksi seurataan OSM-reititystä tietä pitkin, sitten välillä vaihdetaan maastokartalle pisteiden mukaan ("poikkeama suolle"), ja taas takaisin reitityksellä loppumatka.

                        Vähän kuin Stravan "Manual mode", kai tuo jotenkin onnistuu?
                        BaseCamp ei osaa vaihtaa toimintoprofiilia (activity profile) reitittävästä profiilista suoran viivan piirtoon kesken reitin suunnittelun. Monesta eri activity profilesta koostuva reitti pitää jakaa osiin, suunnitella jokainen osa yhtä profilea käyttäen ja lopuksi yhdistää osat. Silloinkin yhdistämiskohtiin voi tulla ylimääräisiä koukkauksia. Lisäksi, jos reitin siirtää toiseen karttaohjelmaan tai gps-laitteeseen, niin se ei välttämättä toistu samanlaisena. Yhdistäminen tehdään listanäkymässä valitsemalla osat hiirellä ctrl-nappi-pohjassa ja sen jälkeen kakkosnapilla -> Join selected routes (tai tracks).

                        Itse muutan suunnitellut reitin osat aina jäljiksi (track), yhdistän ne ja tallennan gpx-tiedostoon. Silloin se ei ole enää reitti eikä isot muutokset enää onnistu helposti, mutta jälki seuraa tarkasti BaseCampi kartalla ollutta tietä ja sen voi tuoda mihin tahansa gpx:ää ymmärtävään ohjelmaan, vaikka siinä olisi eri kartta.

                        Comment

                        • JackOja
                          Moottoriturpa
                          • 01/2006
                          • 21490

                          #507
                          Alkujaan tämän lähetti nikobiker Katso viesti
                          ...
                          Enää puuttuu se, että saisi VV:n neliökarttansa näkymään Garminin karttanäytölle. Olis helppo puuttuvia neliöitä lennosta bongailla ja noutaa.
                          Eikö ainakin Edge 1030:aan saa tuollaisen applikaation? Joku mainitsi joskus.

                          ja Android-maailmassa "Explorer Helper" -applikaatio on juuri tuollainen kaipaamasi.

                          Comment

                          • MRe
                            *****ilordi
                            • 09/2006
                            • 8844

                            #508
                            Alkujaan tämän lähetti nikobiker Katso viesti
                            Enää puuttuu se, että saisi VV:n neliökarttansa näkymään Garminin karttanäytölle. Olis helppo puuttuvia neliöitä lennosta bongailla ja noutaa.
                            Löytyy näillä Garminin varsinaisille naveille (Edge 5xx ja 8xx).

                            Add creative apps, watch faces, music and more to your Garmin devices with the Connect IQ Store app.

                            Comment

                            • Teemu H
                              Aktiivijäsen
                              • 06/2000
                              • 1549

                              #509
                              ^Minulla on tuo EveryTile-appi Garmin 1030:ssa, kätevä.

                              Alkujaan tämän lähetti pedelec Katso viesti
                              BaseCamp ei osaa vaihtaa toimintoprofiilia (activity profile)
                              Kiitti joo, olenkin jatkanut suunnittelua Stravalla, Veloviewer-extension tuli jälleen kuntoon.
                              Pyöräily on kivaa!

                              Comment

                              • hema
                                Vakiovieras
                                • 06/2006
                                • 36

                                #510
                                Kun Stravassa suunnitellun reitin siirtää Polar Flowhun (export-import gpx), niin reitistä häviävät "pistot", jotka on melko olennaisia ruutujen keräilyn kannalta. Jotenkin kummasti kilometrit pysyvät samana, vaikka vain "rengasreitti" jää jäljelle. Onko muilla samaa ongelmaa tai jopa ratkaisua? Mielellään en lisäisi yhtälöön uusia sovelluksia.
                                Pyöriä

                                Comment

                                Working...