Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila
Katso viesti
Hengittävä takki pyöräilyyn
Collapse
X
-
Mielestäni mun kaikki. Paras keksintö itelle, kun ollut hikoileva käsi, joka sitten jäätyy, niin n kpl eri paksuisia merinovillasormikkaita kesäajohanskan alle. esim Raphan merinopaidat, tai just ajoin kotiin vajaat 3h helly hansen merino + jotain muuta aluspaidalla ja käsissä ei ollut muuta, kun irtohihat unohtu kotiin, toimi tosin lämmintähän tuo oli.
-
Mä oon pärjännyt aina -15 asti kuoritakilla ja eri villakerroksia säätämällä. Pakkasessa toki helpompaa kun ei tartte vedestä välittää. Homma muuttuu haastavammaksi alhaisissa plussakeleissä jos pitää olla tuntitolkulla runsaassa viileässä sateessa. Jaloille - liikkeessä kun ovat - kyllä piisaa yllättävän hyvin vettähylkivä ja vuorellinen lycra, mutta yläkroppa on vaikeempi. En edes tiedä onko mahdollista pysyä miellyttävän kuivana tuollaisissa oloissa jos vähänkään kovempaa polkee vaikka kuinka sijoittaisi vaatteisiin? Viimeistään tauolla alkaa hytinä kun lihasten tuottama lämpö katoaa kosteisiin tekstiileihin. Tietty jos ajaa lyhyehköjä reissuja ilman taukoja niin sittenhän homma on huomattavasti helpompaa, mutta itse näin randonneurina en ole vielä löytänyt viisasten kiveä pitkäaikaisen kylmän sateen suhteen.
Comment
-
Ei muuta kuin tuulitakkia päälle ja villaa alle vaan. Se villahan on mukavan lämmintä märkänäkin. Eikun.Alkujaan tämän lähetti lluque Katso viestiMä oon pärjännyt aina -15 asti kuoritakilla ja eri villakerroksia säätämällä. Pakkasessa toki helpompaa kun ei tartte vedestä välittää. Homma muuttuu haastavammaksi alhaisissa plussakeleissä jos pitää olla tuntitolkulla runsaassa viileässä sateessa. Jaloille - liikkeessä kun ovat - kyllä piisaa yllättävän hyvin vettähylkivä ja vuorellinen lycra, mutta yläkroppa on vaikeempi. En edes tiedä onko mahdollista pysyä miellyttävän kuivana tuollaisissa oloissa jos vähänkään kovempaa polkee vaikka kuinka sijoittaisi vaatteisiin? Viimeistään tauolla alkaa hytinä kun lihasten tuottama lämpö katoaa kosteisiin tekstiileihin. Tietty jos ajaa lyhyehköjä reissuja ilman taukoja niin sittenhän homma on huomattavasti helpompaa, mutta itse näin randonneurina en ole vielä löytänyt viisasten kiveä pitkäaikaisen kylmän sateen suhteen.
Viikko sitten 7h reipasta ajoa castellin alpha jerseyllä. Alla castellin lämmin aluspaita. Täysin kuiva aluspaita kahvilla.
Comment
-
Tjaa no ehkä sitä sit isolla rahalla saa lisämukavuutta sateeseen. Vähän kyl arveluttais sijoittaa pari kolmesataa pyöräilytakkiin, jonka pitkäikäisyydestä ei tietoa, kun sen sijaan voi hakea kovuutta vanhan ajan pyöräilijöiden tapaanAlkujaan tämän lähetti paaton Katso viestiEi muuta kuin tuulitakkia päälle ja villaa alle vaan. Se villahan on mukavan lämmintä märkänäkin. Eikun.
Viikko sitten 7h reipasta ajoa castellin alpha jerseyllä. Alla castellin lämmin aluspaita. Täysin kuiva aluspaita kahvilla.
Sehän on sitäpaitsi tyyliin puolet mun pyörän alkuperäisestä ostohinnasta
Goretex shakedry tuntuu olevan se uusin hypen kohde tämän käyttötarkoituksen tekstiileissä mitä tutkailin. Mut joo, jatkan köyhäilyä jos ja kunnes kyllästyn. Vielä ei ole mukavuusraja tullut vastaan etenkin kun aika harvoin sitä tulee tyyliin puolta päivää viileässä sateessa ajettua (Ruska 2020:kin vielä menetteli halvahkon Alturan saderotsin kanssa).
Comment
-
Mulla on ollut jokusen vuoden käytössä Enduran Singletrack ajotakki. Ihan hyvin on toiminut ja taskuissakin on sopivasti tilaa. Hankin taannoin vähän isommat kyynärsuojat ja vaikka Singletrack ei mikään slim olekaan niin hihat kävivät ahtaiksi. Vähän hankala pukea em suojien kanssa.
Nyt kysyisinkin että mikähän samankaltainen takki olisi väljemmällä mitoituksella? Kun en Singletrack muuten on passeli niin ei ensimmäisenä viitsisi ostaa isompaa samanlaista.
Comment
-
Minä ostin Interin alennusmyynnistä Haglöfs Tegus-takin. Kuulemma Haglöfsin ohuin softshell, ja oikein toimiva. Suojaa tuulelta mutta hengittää kivasti.
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Comment
-
Black Diamondin Alpine Start Hoody nyt muutaman lenkin ollut päällä, vaikuttaa olevan viimeinkin hengittävää ja tuulenpitävää materiaalia. Malliltaan hieman väljä maastohommiin eikä hupulle ole kiinnitystä mutta muuten hyvä.
69€ Prisman tarjouksesta on vielä varsin sopiva hinta.
Comment
-
Kiitokset vinkistä. Zalandosta löytyi.Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viestiMinä ostin Interin alennusmyynnistä Haglöfs Tegus-takin. Kuulemma Haglöfsin ohuin softshell, ja oikein toimiva. Suojaa tuulelta mutta hengittää kivasti.
https://www.haglofs.com/fi/en-fi/teg...4552-38G.html?
Comment
-
Joo nyt sain itekki hankittua tuon teguksen. Ja vielä räikeen punasena ku tahtoo olla puolisokeita ja liipasin herkkiä nuo metsästäjät tuolla kansallispuistossa.
Huppu tosiaan on tilava ja menee pyöräilykypärän päälle. Hengittävyyttä nyt ei vielä näillä keleillä pääse testaan. Kivan olonen takki.
Löytyypi tarjouksesta kärkkäiseltä tällä hetkellä
Comment
-
Onko kellään kokemusta Haglöfsin L.I.M Gore-tex takista? Kevyt, huonommassakin säässä toimiva takki hakusessa työmatkapyöräilyyn, mutta myös yleiseen ulkoiluun. Intersportista löytyy ainakin kyseinen takki https://www.intersport.fi/fi/tuote/h...akki-56529431/
Comment
-
Hengittävä takki pyöräilyyn
En ole pyöräillessä käyttänyt, mutta muuten syksyisin ja keväisin. Aivan yliveto sateenpitävyydessä, mutta eihän tuo liikoja hengitä. Kerää hikoilusta aiheutuen nestettä sisälle. Optimaalinen toki, jos ei hikoile.Alkujaan tämän lähetti mbch Katso viestiOnko kellään kokemusta Haglöfsin L.I.M Gore-tex takista? Kevyt, huonommassakin säässä toimiva takki hakusessa työmatkapyöräilyyn, mutta myös yleiseen ulkoiluun. Intersportista löytyy ainakin kyseinen takki https://www.intersport.fi/fi/tuote/h...akki-56529431/Last edited by Kanuuna; 02.08.2021, 16.01.
Comment

Comment