above_forum

Collapse

Satula vaihtoon

Collapse
X
 
  • Aika
  • Show
Clear All
new posts

  • nure
    replied
    Koheltaja, minähän vain myötäilin kokemustasi. Lähinnä kiinnostaisi millaisessa ajossa ja millaisia lenkkejä ajat tuolla. Toisaaltaan tuo kuitenkin muistuttaa satulaa eikä niin kuin ne "tyynyt" joita netissä kaupataan maailman parhaina.

    Itsellä ei ole ollut kyse satuloiden hinnasta, vuosikymmenien aikana on tullut testattua/ajettu kymmenillä erilaisilla ja aina tulee vastaan se joka tuntuu siltä oikealta, valitettavasti ei ole koskaan löytynyt edullisista vaikkakin niiden testaaminen olisikin edullista. Viimeinen "halpa" hyvä satula oli WTB SST jonka valmistus valitettavasti loppui.

    Leave a comment:


  • MRe
    replied
    ^juu, ei satulalla varsinaisesti ole kuin yksi tehtävä ja jos se sen täyttää, niin homma hoidossa. Muita ominaisuuksia on sitten vaikka kestävyys, jonka aika näyttää.

    En nyt ole varma foorumin skenestä, mutta aika selvää lienee se, että alle kympin satulassa on varmasti jossain kohtaa oiottu. Ihan samalla tavalla kuin kolmensadan satulassa on brändilisää reilusti.

    Alibaba-kamojen suurin ongelma on se, ettei laadusta ole varmuutta, eikä revikoitakaan juuri ole. Ennen ranteiden avaamista voin kertoa, että on mulla nyt rellossa alibaban kuitukammet. Otan niiden kanssa tietoisen riskin puolittain mielenkiinnosta. En kuitenkaan ostanut sitä halvinta kampisettiä. Joka sinänsä ei takaa mitään sekään.

    Leave a comment:


  • Koheltaja
    replied
    ^Ja tämän kommentin arvo oli mikä? Tasan nolla, kunhan taas pitää päteä.

    Olen kyllä ollut tyytyväinen Rockbrosin satulaan vaikka se sotii fillarofoorumin skeneä vastaan, ei ole hiilikuitua, ei hipo-materiaalia eikä 10 kertaisen hinnan oikeuttavaa brändin nimeä satulassa. Siitä huolimatta jokainen ajolenkki, myös taukojen jälkeen, on ajettu ilman mitään ogelmia tai kiputiloja. Olen erittäin tyytyväinen kyseiseen satulaan, sopii mulle loistavasti mutta jollekkin toiselle ei.

    Leave a comment:


  • nure
    replied
    ^ Uskotaan, silti pysyn S-Workseissä, mielummin toppaukset kuskissa kuin satulassa?

    Leave a comment:


  • Leewi
    replied
    Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Varas vei commuuterista brooksin C17 cambionin, niin piti nopeasti hommata jotain tilalle. Kiinasta tuli tollanen Rockbros. https://www.aliexpress.com/item/1005...xoC9e4QAvD_BwE Jokunen viikko tolla nyt työmatkaa ajettu ja onhan toi hitokseen parempi kuin tuo brooksi. Paljon lämpimämmän tuntuinen eikä kivikova pakkasellakaan. Fillari puolilämpimässä tallissa näillä pakkasilla. Eli halpa ja hyvä.
    Puolisen vuotta ollut satula ja rokkaa edelleen.

    Leave a comment:


  • nure
    replied
    ^Millaista ajoa?

    Leave a comment:


  • Koheltaja
    replied
    ^Eilen 2x23km uudella satulalla ja kyllä tuo taitaa jäädä käyttöön, ei kipuja takapuolessa ajon aikana eikä seuraavana päivänä kuten on ollut edellisten satuloiden kanssa. Ehkä taas löytyy moti ajamiseen kun ei tarvitse pitää viikon taukoa että voi istua satulaan, taidan kohta lähteä pikku lenkille.

    Leave a comment:


  • Koheltaja
    replied
    Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti

    Rohkaistuin ja laitoin tämän Rockbrosin tilaukseen, laitetaan palautetta kun saa käyttöön https://www.ebay.com/itm/256270395803
    Penkki saapui ja olihan aika muodokas kun käsissä pyöritteli ja olin vähän skeptinen myös pehmeydestä. Penkki paikalleen ja ajoon, penkin kulmaa säätelin ja sain aika hyväksi. Aika erilainen istuttava kun aiemmat penkit, en osaa vielä sanoa onko huonompi vai parempi kun enemmän ajaa mutta 18km lenkki meni tuskattomasti. Kun saa kilsoja lisää ja pääsee ajamaan vähemmillä housuilla niin sitten sen vasta tietää jatketaanko tällä penkillä vai ei, eka lenkki vaikutti lupaavalta eikä tullut hanuri kipeäksi, kuten aiemmilla penkeillä ajotauon jälkeen. Laadussa ei ole moittimista ja penkin pinta on pitävä, katsotaan miten kestää ja toimii.

    Leave a comment:


  • Copilot
    replied
    Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^^No eipä siitä kyse, kunhan tyypillisesti kommentoin. Pääasia että toimii sinulla ja olet itse tyytyväinen!
    Jep. Tyypillisesti täysin turhaa kommentointia.

    Leave a comment:


  • nure
    replied
    ^^No eipä siitä kyse, kunhan tyypillisesti kommentoin. Pääasia että toimii sinulla ja olet itse tyytyväinen!

    Leave a comment:


  • Fillarijeti
    replied
    Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    ^25kg sähkötäpärissä ei ole merkitystä painaako satula 250g vai 350g, myöskään ego ei ota hittiä siitä että satula on teräskiskoilla. Jos satula ei ole hyvä niin on aika typerää heittää uusi satula roskiin, järkevämpää laittaa satula kiertoon/käyttöön.
    Nätti satula! Oman kokemuksen mukaan kauppapyörässä kestävät vain kunnon teräskiskot.

    Leave a comment:


  • Koheltaja
    replied
    ^25kg sähkötäpärissä ei ole merkitystä painaako satula 250g vai 350g, myöskään ego ei ota hittiä siitä että satula on teräskiskoilla. Jos satula ei ole hyvä niin on aika typerää heittää uusi satula roskiin, järkevämpää laittaa satula kiertoon/käyttöön.

    Leave a comment:


  • nure
    replied
    ^Ei paljoa häviä jos tarvii heittää roskiin. Oikein hiiliterästä kiskot ja painava.

    Leave a comment:


  • Koheltaja
    replied
    Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Varas vei commuuterista brooksin C17 cambionin, niin piti nopeasti hommata jotain tilalle. Kiinasta tuli tollanen Rockbros. https://www.aliexpress.com/item/1005...xoC9e4QAvD_BwE Jokunen viikko tolla nyt työmatkaa ajettu ja onhan toi hitokseen parempi kuin tuo brooksi. Paljon lämpimämmän tuntuinen eikä kivikova pakkasellakaan. Fillari puolilämpimässä tallissa näillä pakkasilla. Eli halpa ja hyvä.
    Rohkaistuin ja laitoin tämän Rockbrosin tilaukseen, laitetaan palautetta kun saa käyttöön https://www.ebay.com/itm/256270395803

    Leave a comment:


  • MRe
    replied
    Päädyin sitten Prologon Scratch M5 AGX TiroX satulan (olipas nimi…). Yhden reilun kahden tunnin ajon perusteella ei tuo nyt ihan päin /c:ttä mennyt. Tai meni siis hyvässä mielessä. Aikaa näyttää kuitenkin, miten tuo toimii.

    Leave a comment:

Working...