Tuntuu tosi hyvältä toistaiseksi tuo uusi Selle Italia Flite Flow-satula. Vasta lenkkien kunnolla pidentyessä näkee varmalla onko se sopiva, mutta ainakin näillä lyhemmillä tosi kivan tuntuinen. Vähän pelkäsin oisko tuo liiankin leveä minulle, kun mulla aika kapea istuinluiden väli (n. 11.5). Varmaan kapeampikin kävisi, mutta tuo tuntuu kyllä varsin mukavalle ajella.
Satula vaihtoon
Collapse
X
-
Kiitos vinkistä. Oli näemmä vielä ilmaiset toimitukset ja itse satulakin halpa. Joutu 155mm tilaamaan testiin.Alkujaan tämän lähetti Jaegerhog Katso viestiLöysin lopultakin satulan jolla voi ajaa pitempäänkin paikkojen kipeytymättä.
155mm levyisenä.
https://www.supersport.fi/polkupyora...la-p-9080.html
Edittii. Huomasin että suora linkki satulaan ei enää toimi. Veinköhän viimeisen...
Comment
-
Viittitkö mitata mikä tuon satulan todellinen leveys on?Alkujaan tämän lähetti Jaegerhog Katso viestiLöysin lopultakin satulan jolla voi ajaa pitempäänkin paikkojen kipeytymättä.
155mm levyisenä.
https://www.supersport.fi/polkupyora...la-p-9080.html
Comment
-
Leveimmältä kohdalta 15.5cm.Alkujaan tämän lähetti deee Katso viestiViittitkö mitata mikä tuon satulan todellinen leveys on?
Comment
-
Oli niitä vielä. satulasta sen verran, satula taipuu sopivasti keskeltä painon alla.Alkujaan tämän lähetti V-P.V Katso viestiKiitos vinkistä. Oli näemmä vielä ilmaiset toimitukset ja itse satulakin halpa. Joutu 155mm tilaamaan testiin.
Edittii. Huomasin että suora linkki satulaan ei enää toimi. Veinköhän viimeisen...
Comment
-
Uh, hyvä. Yleensä huono merkki jos tilauksen jälkeen menee out of stock tms. Voipi jäädä saamatta se vimeinenkin.Alkujaan tämän lähetti Jaegerhog Katso viestiOli niitä vielä. satulasta sen verran, satula taipuu sopivasti keskeltä painon alla.
Spessun satuloita ei ole vielä tullut kokeiltua. Mielenkiinnolla jäädään odottamaan.
Hintahan ei aina kerro satulan toimivuudesta mitään.
Huomasin keväällä että Motonettiin on laajentaa kovasti pyörien varustemyyntiä. Myyntiin oli tullut mm. ihan pätevännäköisiä satuloita joista paria eri mallia olen viimeaikoina testaillut. Eilen viimeeksi ajoin tällä. Leveys n. 145mm.
Tämä myös odottaa pidempää lenkkiä. Leveys n. 135mm.
Eivät ole hinnankiroissa.
Comment
-
Bike Discountista kysyin ja ilmeisesti myös sieltä tilatuilla satuloissa voi ajaa ja palauttaa jos ei miellytä. Kysyin onko heillä sama 14 päivän palautusoikeus kun Rosella joidenkin satuloiden suhteen että satuloita voi kokeilla ja palauttaa jos ei miellytä niin vastasivat:
Kysyin vielä että satuloilla voi siis ajaa kuukauden ajan niin vastasivat:We are better.
We even offer a 30 days return policy.
How can you find out if the saddle is suitable if you don´t ride it???
Comment
-
Mitähän eroa näillä nyt sitten on:
http://www.bike-discount.de/en/buy/s...963/wg_id-8910
http://www.bike-discount.de/en/buy/s...001/wg_id-8910
Viimeisessä on tuo heilumisjuttu, mutta mitä eroa noille kolmella ensimmäisellä on ja mikä kannattais ostaa maantiepyörään? Onko kukaan mitannut 140mm tai 150mm mallien todellista leveyttä?
Comment
-
Erot kyllä lukee niissä teksnisissä tiedoissa mutta karkeasti pintamateriaali, ja satulan malli on eri 611 kuin 612. Mulla on 611 tuolla elastomeeri tekniikalla ja olen satulan todennut erittäin hyväksi.Alkujaan tämän lähetti deee Katso viestiMitähän eroa näillä nyt sitten on:
http://www.bike-discount.de/en/buy/s...963/wg_id-8910
http://www.bike-discount.de/en/buy/s...001/wg_id-8910
Viimeisessä on tuo heilumisjuttu, mutta mitä eroa noille kolmella ensimmäisellä on ja mikä kannattais ostaa maantiepyörään? Onko kukaan mitannut 140mm tai 150mm mallien todellista leveyttä?
Comment
-
Onko kokemuksia näistä:
http://www.bike-discount.de/en/buy/s...ow-black-32081
http://www.bike-discount.de/en/buy/s...959/wg_id-2470
http://www.bike-discount.de/en/buy/s...273/wg_id-2470
http://www.bike-discount.de/en/buy/s...247/wg_id-8910
Vois samalla tilata jonkun noista niin saa tuntumaa eri valmistajien malleista.
Minkä kokonen ja mikä oikea leveys? Eivät tajua tuolta SQlabiltakaan mitään vastata.Alkujaan tämän lähetti Grugi Katso viestiErot kyllä lukee niissä teksnisissä tiedoissa mutta karkeasti pintamateriaali, ja satulan malli on eri 611 kuin 612. Mulla on 611 tuolla elastomeeri tekniikalla ja olen satulan todennut erittäin hyväksi.Last edited by Vieras; 13.05.2015, 17.10.
Comment
-
Mittaa istuinluiden leveys ja jos et tiedä mitä tarkoitan nin tässä ohje siihen. http://www.sq-lab.com/en/sqlaborator...t-and-fit.htmlAlkujaan tämän lähetti deee Katso viestiOnko kokemuksia näistä:
http://www.bike-discount.de/en/buy/s...ow-black-32081
http://www.bike-discount.de/en/buy/s...959/wg_id-2470
http://www.bike-discount.de/en/buy/s...273/wg_id-2470
http://www.bike-discount.de/en/buy/s...247/wg_id-8910
Vois samalla tilata jonkun noista niin saa tuntumaa eri valmistajien malleista.
Minkä kokonen ja mikä oikea leveys? Eivät tajua tuolta SQlabiltakaan mitään vastata.
Ajoasento vaikuttaa sitten siihen satulan leveyteen myös eli mitä kumarampi asento sen kapeampi satula. Itelläni on istuinluut noin 11cm ja satula on 14cm leveä.
Comment
-
Olen mitannut ja leveys on 118mm, mutta tämän hetkinen Fizikin 142mm ilmoitettu ja todellisuudessa 136mm leveä satula on liian kapea. (vaihdoin vanhan 149mm leveän maastopyörän satulan tilalle niin pääsin suurimmista välilihan kivuistakin samalla eroon). Eli jos tuo SQlabin satula on todellisuudessa 140mm niin silloin sekin on liian kapea. Eli melkein sitten tuo 150mm tilaukseen.
Comment
-
Mun SQlab on 14cm kuten ilmoitettu.Alkujaan tämän lähetti deee Katso viestiOlen mitannut ja leveys on 118mm, mutta tämän hetkinen Fizikin 142mm ilmoitettu ja todellisuudessa 136mm leveä satula on liian kapea. (vaihdoin vanhan 149mm leveän maastopyörän satulan tilalle niin pääsin suurimmista välilihan kivuistakin samalla eroon). Eli jos tuo SQlabin satula on todellisuudessa 140mm niin silloin sekin on liian kapea. Eli melkein sitten tuo 150mm tilaukseen.
Comment
-
Ok.. Laitan jonkun noista 150mm sitten tilaukseen.Alkujaan tämän lähetti Grugi Katso viestiMun SQlab on 14cm kuten ilmoitettu.
Comment







Comment