above_forum

Collapse

Hyvät talvihanskat?

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • valkama
    Vakiovieras
    • 08/2016
    • 41

Itsellä sama ongelma että kädet jäätyy aivan samantien. On muutamat pyöräilyyn tarkoitetut "talvihanskat", ei toimi mulla ja sormet heti kohmeessa. Kunnon lasketteluhanskat pitää lämpöisenä, mutta omasta mielestäni katoaa tuntuma pyörään.

Testiksi kävin hakemassa tälläiset https://www.motonet.fi/fi/tuote/4003...-ohjaustankoon
    Noilla nyt ajanut 3 lenkkiä (-7/-11 pakkasilla) ja yhteensä ~80km. Harmittaa kun en ole aikaisemmin koittanut, ovat aivan hemmetin hyvät ja niitä ei edes huomaa ajaessa. Näiden pussien kanssa olen käyttänyt välikelin hanskoja ja niissä kädet jopa hikoaa. Seuraavalle lenkille ajattelin ottaa vähän paksummat kesähanskat testiin jos niillä pärjäisi.

Comment

• valkama
      Vakiovieras
      • 08/2016
      • 41

Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
      ^vaikuttaa hyviltä mutta saatavuus huono, pitäisi päästä sovittaan.
      Mulla on käsien jäätyminen jokatalvinen ongelma, aina kokeilen uutta hanskaa/hanskacomboa. Kaappi tursuaa jo hanskoja.
      Sit tietty sellaset suojakintaat/pussit droppitangolle, onko hyvät?

Edit. https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...vat-hanskat-XL
      Olisko näissä ratkaisu? kengätkin oli 350e neopreenisuojineen niin eikai toi paha hinta ole lämpimistä käsistä parinkympin pakkasilla mikä on mulle maximi.
      Tulis joskus ostettua kelkkahommiin Richa Siberia heat käsineet. Taisi olla richan ensimmäiset lämmitettävät hanskat: http://erckens.mmtools.eu/content.ph...1823&smID=1568
      Vähän on sekavat fiilikset niistä hanskoista, välillä olen niitä koittanut mutta kun lyö lämmöt päälle niin kädet tuntuu kokoajan hikisiltä ja kylmiltä. En kyllä voi suositella.
      Kunnon lasketteluhanskat voittaa ainakin noi Siberiat 100-0

Comment

• vihtis83
        Aktiivijäsen
        • 07/2012
        • 1492

Hyvät talvihanskat?

^^ -10 asti oon pärjänny Bilteman tankorukkasilla ilman hanskoja, tuon rukkasen kun saa vaan tiukasti tankoa vasten niin ei käy viima sitäkään kautta käsille. Vaahtomuovia vaikka sinne väliin niin tulee tiivis.

Comment

• petev
          Vakiovieras
          • 10/2014
          • 279

Alkujaan tämän lähetti valkama Katso viesti
          Itsellä sama ongelma että kädet jäätyy aivan samantien. On muutamat pyöräilyyn tarkoitetut "talvihanskat", ei toimi mulla ja sormet heti kohmeessa. Kunnon lasketteluhanskat pitää lämpöisenä, mutta omasta mielestäni katoaa tuntuma pyörään.

Testiksi kävin hakemassa tälläiset https://www.motonet.fi/fi/tuote/4003...-ohjaustankoon
          Noilla nyt ajanut 3 lenkkiä (-7/-11 pakkasilla) ja yhteensä ~80km. Harmittaa kun en ole aikaisemmin koittanut, ovat aivan hemmetin hyvät ja niitä ei edes huomaa ajaessa. Näiden pussien kanssa olen käyttänyt välikelin hanskoja ja niissä kädet jopa hikoaa. Seuraavalle lenkille ajattelin ottaa vähän paksummat kesähanskat testiin jos niillä pärjäisi.
          Vastaavat on tosiaan mulla ainoat, jotka pitää kädet lämpöisenä ja melkein kesähanskalla pärjää nämä 6-7 asteen pakkaset. Mulla on xxl-versiot, ne on ehkä hiukan ahtaat.

Comment

• Lare
            Aktiivijäsen
            • 02/2000
            • 1907

Ei noilla 2+2 käsineillä voi ajaa. Split/trigger finger malli on ainoa joka toimii. Motonetin Eiger Xtreme olis klassikko, mutta niitä ei myydä enää. Ainakin Bontrager, Gore (infinium split), Hestra (Army leather) 45nrth (sturmfist 4) ja Dakine (filmore) on tehny niitä. Hestra ja 45nrth vaatii sisäänajoa, ovat aika tönkköjä.

Comment

• F. Kotlerburg

Sellaiset tankorunkkaset jotka ei tule tangon päätyyn kiinni on ärsyttävän hankalakäyttöiset ja lähinnä vituttaa. Tai sitten liian ahtaat.

Mulla on Cobrafistit. Ei ole käsiä palellut viime aikoina.

Comment

• Situm
                Jäsen
                • 05/2020
                • 915

Sen takia tuli tehtyä itse. Vahvalla nepparilla kiinni stongan päätyyn ja pysyy hyvin. Lipatessa lähtee hyvin pois tieltä

Comment

• ruuduntakaa
                  Aktiivijäsen
                  • 02/2021
                  • 1641

-13c aamulla ja silkkihanskat+ Roeckl lobsterit piti sormet lämpöisenä.

Comment

• S_tara
                    Vakiovieras
                    • 09/2019
                    • 96

Oliskos jollain kertoa omakohtaista kokemusta noista sähkölämmitteisistä rukkasista (siis nimenomaan rukkasista)?

Ovat kuitenkin melko arvokkaita, joten ihan kokeilumielessä ei viitsisi ostaa.

Kiinnostaisi, kenen valmistajan ja mikä malli, lämmityksen tehokkuus/säädettävyys, akkujen kesto kylmässä, käyttömukavuus jne.

Comment

• valkama
                      Vakiovieras
                      • 08/2016
                      • 41

Alkujaan tämän lähetti S_tara Katso viesti
                      Oliskos jollain kertoa omakohtaista kokemusta noista sähkölämmitteisistä rukkasista (siis nimenomaan rukkasista)?
                      Ovat kuitenkin melko arvokkaita, joten ihan kokeilumielessä ei viitsisi ostaa.
                      Kiinnostaisi, kenen valmistajan ja mikä malli, lämmityksen tehokkuus/säädettävyys, akkujen kesto kylmässä, käyttömukavuus jne.
                      Tuossa ylempänä kirjoitin Richa Siberia heat hanskoista http://erckens.mmtools.eu/images/dbi...ck1_copy_1.jpg
                      Säätöjä on Mid/Hi ja Hi teholla akku kestää ~1,5h. Hyvät ja notkeat hanskat. Itse käytin niitä -10/-15 pakkasilla ja molempia lämpötehoja testaillut.
                      Kädet tuntuu kokoajan nihkeiltä ja sellaisilta semi-kylmiltä. Hyvin sekavat fiilikset hanskoista ja jäänyt hyllylle muutaman käyttökerran jälkeen.

Comment

• S_tara
                        Vakiovieras
                        • 09/2019
                        • 96

^
                        Ihan hyvää tietoa tuokin!

Itse olen luopunut sormikkaista talvikäytössä. Niissä on jäähtyvää pintaa liikaa ja en saa niissä sormiani pysymään lämpimänä, siksi kyseeseen tulee vain rukkaset (/kintaat, mikä lie onkin oikea ilmaisu).

Esim. nuo ,,, https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...avat-kintaat-M

Comment

• paaton
                          Moottoriturpa
                          • 05/2015
                          • 17450

Nämä varmaan parasta mitä voi hankkia?

Comment

• Sambolo
                            Palstajyrä
                            • 06/2016
                            • 4736

Mulla nyt ollu liidelin jotku talvipyöräilyhanskat. Viime talvena ostin, alkaa vähä hajoilee mm sisähanskaa irtoamaa päälisestä ja kämmen puolel grippipalat irtoilee, muuten ihan jeppis, ainaki tämmösil pienemmil 4-7 pakkasil. Sitku oikeesti kylmää(jos ees ajan silloin) niin levelin laskettelusormikkaat.

Comment

• stumpe
                              Aktiivijäsen
                              • 08/2013
                              • 1859

Kävin näitä hypistelemässä, vaikutti päteviltä eikä ole hinnan kiroissa. Ostin kinnasmallit mutta saa nähä miten onnistuu ajo droppitangolla.

Comment

• duris
                                Jäsen
                                • 06/2011
                                • 651

Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
                                Nämä varmaan parasta mitä voi hankkia?

https://velosport.fi/verkkokauppa/fi...kat-p-92048-26
                                Ostin nuo hanskat pari vuotta sitten. Yhden parin tunnin lenkin ajoin pikkupakkasessa ja myin eteenpäin kun näpit oli aivan jäässä. Ehkä olisi pitänyt ottaa normaalia kokoa isommat niin olisi mahtunut ohuempi hanska alle. Mutta iso pettymys nuo oli. Pearl Izumin hanskoja kuitenkin usemmat nytkin käytössä ja tykännyt muuten kovasti.

Nyt sähöä https://www.ridemore.fi/therm-ic-powergloves ja nuo on selvästi lämpösemmät ilmankin sähköä kuin nuo PearlIzumit. Ei ole tarvinut mtiään hankalia tankorukkasia noiden jälkeen.

Comment

Working...