above_forum

Collapse

Eristetty juomapullo

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Kiituri
    Aktiivijäsen
    • 05/2009
    • 1641

Eristetty juomapullo

kymmenisen vuotta palvellut Bilteman kaksikerros (eristetty) pullo hajosi.

Mitäpä tilalle?

Yksi toinenkin eristepullo minulla oli mutta se oli eristämätön 5-6cm yläpäästään missä ei ollut mitään järkeä ja vaikka pullossa oli oikea eriste, mehu jäähtyi siinä nopeammin kuin Bilmena kaksikuoripullossa missä ei ollut varsinaisesti muuta eristetä kuin ilma kuorien välissä.
  • MPS
    Vakiovieras
    • 07/2014
    • 261

Tuollaisella menin syksyllä, talvella en aja. Pullo ajoi asiansa, etenkin kun laittoi kuumaa tai lämmintä juomaa.
    Deboyo Race on ainoa kaupallisesti saatavilla oleva ruostumattomasta teräksestä valmistettu lämpöpullo, jossa on innovatiivinen Elite-korkki, joka on ihanteellinen nesteen runsaan virtauksen varmistamiseksi. - Emilia Sport

Comment

• MRe
      *****ilordi
      • 09/2006
      • 8572

Mulla on camelbakin termari. Pitää pari tuntia juomalämpöisenä n. -10 C lämpötiloissa, jos laittaa kiehuvaa juomaa lähtiessä. Veikkaan, että heikoin kohta on korkki. Jos siihen saisi jonkun neopreenisuojan, niin lämmöneristyskyky paranisi heti.

Comment

• Harhailija
        Vakiovieras
        • 10/2012
        • 80

https://imgbox.com/OWFer9dn

SKS Slidegage tai vastaava plus 10€ termospullo.

https://www.bike-discount.de/en/sear...rch=slide+gage

Comment

• Kiituri
          Aktiivijäsen
          • 05/2009
          • 1641

En etsi termaria vaan fillaripulloa (tuttipullo) missä olisi eriste tai kaksikerrosrakenne. Pitää olla se tutti siinä kannessa mihin saa kumilenkin, koska muuten se ei pysy vyölaukussa paikallaan ajossa eli ulospäin tosiaan fillaripullon mallinen.
          Korkissa ei ole tarvit olla eristettä. Se Bilteman kaksikuorinenkin piti mehun riittävän lämpöisenä pari tuntia.

Comment

• MPS
            Vakiovieras
            • 07/2014
            • 261

Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
            En etsi termaria vaan fillaripulloa (tuttipullo) missä olisi eriste tai kaksikerrosrakenne. Pitää olla se tutti siinä kannessa mihin saa kumilenkin, koska muuten se ei pysy vyölaukussa paikallaan ajossa eli ulospäin tosiaan fillaripullon mallinen.
            Korkissa ei ole tarvit olla eristettä. Se Bilteman kaksikuorinenkin piti mehun riittävän lämpöisenä pari tuntia.
            Mikä tuossa Eliten pullossa on ettei se kelpaa? Ainakin itse saan siitä ihan hyvin juotua ajon aikana.

Comment

• Sambolo
              Palstajyrä
              • 06/2016
              • 4734

Itellä camelbakin podium steel, on hyvä, ei vaan kovin hyvä tilavuus/koko suhde. Ei mahu mulla toiseen pyörään tuo isompi malli. Löytyy myös muovinen eristetty mikä mahtuu paremmin(podium chill), mikä kyllä eristysominaisuuksiltaan oli pettymys.

Comment

• kp63
                Aktiivijäsen
                • 04/2010
                • 2277

Mulla oli eilen 4h lenkillä talvitakin takataskussa ihan kunnon litran terästermari, eli oikea sellainen. + telineessä 1 filotermari, niin 1.5l mukana ja kokoajan lämmintä. Ei tota kunnon termaria selässä edes huomaa. Toki taskun pitää olla riittävän syvä. noin 10v vanha Assoksen talvitakki toimii.

Comment

• Kulkuri
                  Vakiovieras
                  • 03/2008
                  • 118

Täksi talveksi hankin pari tuollaista Eliten Deboyo -pulloa ja ainakin 3 tunnin lenkeillä vesi on pysynyt sulana vaikka pakkasta on ollut 20 astetta. Ensimmäiseen pulloon olen laittanut veden suoraan kraanasta ja toiseen hieman vedenkeittimellä lämmitettynä loppulenkkiä varten. Lämmitetty vesi on ollut vielä haaleaa lopussa. Sen olen huomannut, että jos pitää liikaa taukoa juomisessa saattaa suuosa jäätyä ja vesi ei tule läpi vaikka vesi vielä hölskyy pullossa.

Comment

• Marsusram
                    Veteraani
                    • 10/2005
                    • 5563

Zefalilla on tuommoinen sisävuorauksella, 2,5h luvattu pitävän lämpöä.

Pullotelineeseen viritin joskus telttapatjasta eristelieriön, auttoi sekin tavallisen muovipullon veden pitämään sulana jonkin aikaa, vaikka ei sellaiseen voi kovin kuumaa laittaa.
                    Vyölaukkuunkin voi lisätä eristettä joka hidastaa jäähtymistä.
                    Love the Ride!

Comment

• Bndit
                      Aktiivijäsen
                      • 08/2013
                      • 1959

Ei noita muovipulloja ole tehty pakkasille, mulla oli joku tuollainen, ihan paska pakkasilla.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• MPS
                        Vakiovieras
                        • 07/2014
                        • 261

Lienee selvää että muovipullo ei ole vaihtoehto kun Suomen talvesta puhutaan.

Comment

• Kupla
                          Vakiovieras
                          • 01/2005
                          • 330

Mulla tämän hetkinen ratkaisu on termospullo satulalaukussa, lisäeristeenä messuilta saatu mainostölkkicooleri ja solumuovista teipattu huppu. Kahvi pysyy kuumana 25 asteen pakkasella ainakin tunnin ja juontilämpösenä kolme.

Tämä on paras keksintö ikinä! Tölkki cooleri pitää juomasi viileänä ja kädet lämpiminä helteillä, kisakatsomossa ja saunassa. Tilaa omasi osoitteesta pahis.fi.

Telpak solumuovi on puhdasta ja kevyttä vaahdotettua polyeteeniä. Sopii kaikenlaiseen suojaukseen esimerkiksi huonekalujen kuljetusten aikana. Tehokkaasti...

Jos pitäisi rungossa kuljettaa, Deboyo Racet teräskorkilla ja cooleri lisäeristeenä olis varmaan oma valinta.
                          Alumiinipintainen solumuovi eristää ja pitää juomasi jääkaappikylmänä jopa usean tunnin ajan.

Comment

• Rapis
                            Vakiovieras
                            • 10/2024
                            • 247

Alkujaan tämän lähetti MPS Katso viesti
                            Lienee selvää että muovipullo ei ole vaihtoehto kun Suomen talvesta puhutaan.
                            Just tulin lenkiltä, Camelbakin Podium - muovipullo eristeellä. 2 tuntia 10 minuuttia eikä juoma jäässä. Lämpöä -10. Voi olla, että 3 tunnin kohdalla alkais jäätymään mutta mulle muovipullo ok.

Comment

• MPS
                              Vakiovieras
                              • 07/2014
                              • 261

Alkujaan tämän lähetti Rapis Katso viesti
                              Just tulin lenkiltä, Camelbakin Podium - muovipullo eristeellä. 2 tuntia 10 minuuttia eikä juoma jäässä. Lämpöä -10. Voi olla, että 3 tunnin kohdalla alkais jäätymään mutta mulle muovipullo ok.
                              Hyväksyn vastauksen. Äkkiä katsottuna en löytänyt speksiä kuinka kauan tuo pitää juoman lämpimä ja yleisesti ottaen jos "tutti" osa on suojaamatta niin eikö se vedä telineessä jäähän?

Eliten termasissahan on se muovikorkki tutin suojana juurikin jäätymistä ja välikeleillä lentävää rapaa suojaamassa. Onhan se tietenkin kömpelömpi, etenkin yhdellä kädellä, avata mutta onnistuu kuitenkin. Eri asia sitten heillä jotka pysähtyvät juomaan, silloinhan ratkaisutkin voivat olla ihan jotain muuta.

Comment

Working...