above_forum

Collapse

Oura

Collapse
X
 
  • Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • MRe
    *****ilordi
    • 09/2006
    • 8846

    #1

    Oura

    Ouralta tuli gen 3 sormus ulos ja siinä pitäisi nyt olla myös harjoituksen aikainen sykkeenmittaus. Mielenkiintoista verrata tuloksia Garminin ranne- ja sykevyömittauksiin.

    Enhance your health journey with Oura. The Oura Ring provides round-the-clock insights into sleep, fitness, and stress for wellness. Now HSA/FSA eligible.


    Päivitin oman sormukseni uuteen, mutta niiden toimitus on kai vasta joulukussa jos silloinkaan. Jos sormus kiinnostaa, oheisen linkin kautta 3 ensimmäistä saa 50€ alennuksen ja uudesta Ouran analyysipalvelusta 6kk tilauksen kaupan päälle (normaalisti 6€/kk). Tuo lisäpalvelu ei ole pakollinen, vaan vertautuu enemmän maksulliseen stravaan (tulee jotain lisää, mutta ilmaispalvelukin on olemassa).

    https://ouraring.com/taf/27e3b3b489
  • marco1
    Vanha jäärä
    • 09/1999
    • 10406

    #2
    Onko muuten Whoop-ranneke Ouran selkein suora kilpailija vai ennemminkin Apple Watch ja vastaavat? Whoopilta tuli juuri uusi ranneke (3.0 oli aika surkea tarkkuudeltaan Reiskan arvostelussa) mutta kuukausihinta on moninkertainen Ouraan nähden.
    Oura kiinnostelisi mutta inhoan sormuksien käyttöä niin jää valitettavasti kauppaan.

    Comment

    • MRe
      *****ilordi
      • 09/2006
      • 8846

      #3
      ^Ei ole tuo Whoop mulle tuttu. Ouraa käyttänyt nyt vuoden verran ja olen ollut tyytyväinen. Ei mikään ihmelaite (mulla on myös Garmin Fenix ranteessa 24/7), mutta hoitaa hommansa.

      Sormuksessa on omat ongelmansa eikä se ole kädessä mitenkään huomaamaton. Mulla sormus on oikean käden keskisormessa. Siinä se oli vähiten tiellä. Jos korvaisi vihkisormuksen tuolla, niin sitten voisi käyttää vasemman nimettömässä.

      Comment

      • Keravian
        Nöösi
        • 11/2021
        • 1

        #4
        Itsellä on ollut Oura nyt kaksi vuotta käytössä ja toimii joissain asioissa todella hyvin, toisissa heikommin. Oma käyttö painottuu tuolla lähinnä unen seurantaan, mihin tuo on tähänastisista omista testeistä sopinut parhaiten. Myös Apple watch käytössä ja se vaikuttaa paremmalta juuri liikunnan mittaamiseen. Muita laitteita ei ole ollut testissä vielä.

        Kommenttina tuohon, että sormus ei ole huomaamaton, olen täysin samaa mieltä. Oma näkemykseni on, että tuota ei kovin helposti edes käytä juuri keskisormessa tai nimettömässä, koska liian iso sopiakseen sormien väliin hyvin. Toki kaikilla erilaiset kädet, mistä johtuen varmasti hyvin erilaisia näkemyksiä. Itse kuitenkin käytännössä pakko pitää etusormessa (oikea käsi).

        Ensimmäisen viestin alennuskoodilinkki on ilmeisesti myös jo vanhenutunut, joten tässä vielä uusi. Tuossa on tällä hetkellä 2 käyttökertaa vielä voimassa. 50 € alennus ja 6 kk ilmaista palvelua, jonka Oura on juuri julkaissut uusien sormuksien myötä.

        Comment

        • MRe
          *****ilordi
          • 09/2006
          • 8846

          #5
          Mä kokeilin etusormessa, mutta en tykännyt fiiliksestä kun käyttää tietokoneen hiirtä. Keskisormessa mulla huomaamattomin, mutta kannattaa etukäteen käyttää niitä sovitussormuksia eri sormissa ainakin vuorokauden kerrallaan. Minuutin kokeilu ei kerro mitään.

          Comment

          • Joni Kani
            Vakiovieras
            • 02/2021
            • 282

            #6
            En ole koskaan voinut pitää sormuksia, en edes vihkisormusta, joten Ouran kokeilu ei edes kiinnosta mutta Polar Verity Sense on nyt ollut jonkin aikaa ja ilman en enää osaisi olla. Aivan mielettömän mukava ja helppo käyttää.
            “It never gets easier, you just go faster” – Greg LeMond
            -J.Kani

            Comment

            • paaton
              Moottoriturpa
              • 05/2015
              • 17450

              #7
              Alkujaan tämän lähetti Joni Kani Katso viesti
              En ole koskaan voinut pitää sormuksia, en edes vihkisormusta, joten Ouran kokeilu ei edes kiinnosta mutta Polar Verity Sense on nyt ollut jonkin aikaa ja ilman en enää osaisi olla. Aivan mielettömän mukava ja helppo käyttää.
              Eikös tuo ole pelkkä sykevyö?

              Itsekkin nimittäin toivoisin pelkkää tyhmää ranneketta, joka hoitaisi palautumisen ja rasituksen seurannan. Sormusta en pysty käyttämään ja kello ei mahdu takin alle. Tiellä duunissakin.

              Comment

              • Nikke123
                Nöösi
                • 01/2019
                • 10

                #8
                Mittaako teillä aina yöllä tuota sykevälivaihtelua. Minulla mittaa todella vaihtelevasti. Vaihtanut eri sormeen kokeillut kolmella eri sormuksella. Monet yöt menee eikä piirrä mitään käyriä. Sitten saattaa piirtää yhen tai useamman pisteen toisinaan koko yön. Teknisestä tuesta sanottiin minulla olevan jotain häikkää ilmeisesti sormien verenkierrossa. Pitää kokeilla olisikohan tuo uusi sormus parempi/tarkempi kun on lisätty antureita ja ominaisuuksia. Itsellä nykyinen näyttää jonkin verran korkeampaa leposykettä kuin garmin mutta voi johtua mittaus pituudesta. Kuitenkin mukava lisä kellon mittauksiin.

                Jos edellinen alennus linkki tulee täyteen tässä uusi.


                Lähetetty minun HTC U11 laitteesta Tapatalkilla

                Comment

                • Joni Kani
                  Vakiovieras
                  • 02/2021
                  • 282

                  #9
                  Juu, Verity on pelkkä sykevyö, pidän hauiksen kohilla, tuollainen kyllä kelpais jos joku tekis vastaavan seurantalaitteen.
                  “It never gets easier, you just go faster” – Greg LeMond
                  -J.Kani

                  Comment

                  • MRe
                    *****ilordi
                    • 09/2006
                    • 8846

                    #10
                    ^^mulla mittaa ihan kohtuullisesti. Jotain pätkiä on yön aikana. Yleensä yksi n. puolentunnin pätkä jolloin ei mittaa.

                    Comment

                    • kojak
                      Vakiovieras
                      • 04/2008
                      • 105

                      #11
                      Tulipa laitettua tilaukseen ja kun on saatu + jonkin aikaa käyttöä, niin laitan kommentteja. Tuossa oma koodi, jolla alennusta 50€ ja 6kk ilmainen käyttö kaikelle datalle.

                      Comment

                      • japoo
                        G-Aasianhoitaja "Mussukka" (CCG)
                        • 01/2008
                        • 819

                        #12
                        Parisen vuotta on Oura ollut sormessa. Kertaalleen myös takuuvaihdettu akun hyytymisen takia (perusvika). Unen ja palautumisen seurantaan sen aikoinaan hankin ja siinä sormus toimii vallan maniniosti. Lukuvut on lukuja mitä Oura antaa mutta kyllä sieltä näkee jos joku toimii tai ei toimi. Myös orastavat sairaudet saa usein selville ja myös sen kuinka hidasta sairastamisesta toipuminen pahimmoillaan on. Itse pidän sormusta oikean käden etusormessa, keskisormessa tai nimettömässä se painaa muihin sormiin. Tiettyä ongelmaa aiheuttaa isot sormiennivelet eli sormuksen mitoitus piti tehdä sen mukaan.

                        Uusi gen 3 sormus on tilattu, enää odotellaan sovitussettiä ja uutta sormusta. Itse olen tyytyväinen akkuongelmista huolimatta.
                        "Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-

                        Comment

                        • juha_s
                          Nöösi
                          • 06/2011
                          • 10

                          #13
                          Samansuuntaisia käyttökokemuksia itselläkin gen2 versiosta. Reilu 2 v tullut käytettyä päivittäin. Leposykkeestä ja hrv-käppyrästä näkee kyllä hyvin, miten yksikin illalla juotu olut vaikuttaa alkuyöstä. Nyt gen3 versio tilattu.

                          Jos joku tarvii alennuskoodia, niin tässä linkki:

                          Comment

                          • järtsy
                            Jäsen
                            • 12/2016
                            • 834

                            #14
                            Täällä kanssa Oura ollut pari vuotta vai miten pitkä aika siitä nyt on kun se 2gen esiteltiin, tilasin silloin sen ennakkomyynnistä niinkuin nyt 3gen mallin. Luonollisesti olen ollut tyytyväinen, takuuseen vaihdettiin kerran uusi sormus vaikka takuu olikin jo ohi.

                            Pidän tuosta palautumisen seurannasta, kehoittaa keventämään kun on sen aika joko rasituksen, unen tai molempien vuoksi. Ostin juuri myös Apple Watchin, ihmetyttää miten "tyhmä" tuossa on aktiivisuuden seuranta tai tavoite, ei ota ollenkaan huomioon rasitusta tai unta, muuten niin fiksu laite.

                            Tuostahan voisi joku jenkeissä haastaa Applen oikeuteen kun tyhmänä vaan puskee menemään kellon kannustaessa ja sitten joutuu ylikuntoon

                            Comment

                            • Fuuga
                              Aktiivijäsen
                              • 07/2011
                              • 2331

                              #15
                              HRVn mittaamiseen olen itse käyttänyt nyt vuoden ajan HRV4Training, softaa. En tiedä miten vertautuu Ouraan, mutta olen oppinut hieman luottamaan siihen, että jos sanoo että ota kevyemmin tänään, olen ottanut.
                              "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

                              Comment

                              Working...