Päivittäinen pyöräily auttaa painonhallinnassa. Paitsi sähköpyöräily.
Collapse
X
-
Tosin yksityisautoilijoilla oli vielä isompi painoindeksi kuin sähköpyöräilijöillä.
Joten tutkimuksen mukaan autoilijoiden siirtyminen sähköpyöräilijöiksi voisi silti auttaa jonkin verran painon hallinnassa, joskin luomupyöräilijöiksi siirtyminen oletettavasti auttaisi vielä enemmän. Vaikka tietysti kysymykset siitä ketkä ryhmän sisällä siirtyisivät jne. voisivat mutkistaa päätelmiä ja tuloksia.
-
Höpöhöpö, ihan perätöntä, luen foorumia vimmatusti eikä tuollaista täältä löydy. Sähköpyöräily voi olla raskasta, jos niin haluaa. Se voi paljon helpommin olla kevyttä kuin luomupyöräily.Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viestiMiten tämä nyt on mahdollista? Fillarifoorumin mukaan sähköpyöräily on vähintään yhtä raskasta kun oikeata pyöräilyä.
Skickat från min Lenovo TB2-X30L via Tapatalk
Comment
-
Olipa melkoinen tutkimus. Kuinka pitkään joutuivat tutkimaan, että liikkuminen kuluttaa kaloreita enemmän kuin istuminen?
Sähköpyöräilyä voi harrastaa myös monella tavalla. Joko liikkua mahdollisimman pienellä energian käytöllä tai sitten voi puskea kovalla tahdilla eteenpäin siinä missä normaalillakin pyörällä.
Comment
-
Kyllä se varmastikin pitää paikkaansa. Ainakin omalla kohdallani.
Sykekäyrieni mukaan sähkömaasturilla ajeluni verrattuna luomuun on kuin onkin noin 10-15 prosenttia keveämpää mutta vastaavasti noin 110- 115 prosenttia hauskempaa
Kommenttini on mielipide mutta saattaa joskus sisältää myös pienen määrää faktaa.
Comment
-
Mä väitän että helpoimmin...tai helpoimmin ja helpoimmin....auttaa painonhallinnassa kun yksinkertaisesti EI SYÖ. Tai syö joka kolmas päivä, ja oksentaa sen(kin) pois.
Varmana laihtuu, mä takaan sen.
Mutta ei jaksa sitten ajella, mä mieluummin jaksan vähän ajella ja ehkä en ole maailman bikinikuntoisin keskivartalosta mutta mitäs siittä, kukaan ei huomaa kun mä äkkiä pulahdan uimaan, ja uidessa ei nää paitsi jos siellä on kaloja mutta tuskin ne katselee, ja aika äkkiä mä uinnin jälkeen vetäsen teepaidan päälle.
Töissä moni kertoo että "on aloittanut laihduttamisen ja käy kuntosalilla" - ei kuntosalilla käynti laihduta, ellei sitten ajele siellä tuntikausia kuntopyörää ja se nyt maailman tylsintä hommaa on. Paras keino että ensin tekee aeroopisen lenkin ja sen jälkeen lihaskuntoharjoittelua. Kuntosaliharjoittelu voi jopa lisätä painoa - mutta kroppa kiinteytyy eli pienenee.
Pyöräily on siitä hyvä että sitä pystyy tekeen pitemmän aikaa, ja se on se oleellinen osio painonhallinnassa. Myös se että pysyy poissa kotoa, kotona jos ei oo mitään tekemistä niin tottakai sitä käy vähän väliä jotain napsimassa....ainakin mä käyn. Tosin nyt ei maistu ruoka, mutta olen yrittäny juoda.
Kun ikää tulee, kannattaa pitää pyöräilystä välipäiviä, ei sitä muuten jaksa. Joskus on tosi kiva kun ei tartte lähteä minnekään, saa nahkistella kotona.
Comment
-
Anteeksi, mutta mitä on oikea pyöräily?Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viestiMiten tämä nyt on mahdollista? Fillarifoorumin mukaan sähköpyöräily on vähintään yhtä raskasta kun oikeata pyöräilyä.
Comment
-
Se oli ehkä vähän turha provo, mutta en tykkää termistä luomupyöräily.Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viestiAnteeksi, mutta mitä on oikea pyöräily?
Mutta itse aiheesta, vaikka nyt pitäisi olla selvää että sähköpyöräily auttaa painonhallinnassa vähemmän kuin tavallinen pyöräily, kyseinen tutkimus varmasti osoittaa, ainakin arkipyöräilyssä, että sähköpyörää valitsevat ylipainoiset helpommin kuin tavallista pyörää. Eli syy ja seuraus voi olla vähän nurinppin tuossa.
Skickat från min Lenovo TB2-X30L via Tapatalk
www.yetirides.com
www.instagram.com/yetinylund
Comment
-
Painonhallinnassa taitaa se matalasykkeinen, pitkäkestoinen rasitus olla parempi kuin maitohapoille rutistaminen...
Mutt kaikkiaan liikunta ...kävely ja pyöräily sinänsä on aikas tehoton tapa. Toki niillä saa hikeä irtoamaan, juu ja muutaman kalrinkin häviämään, mutt merkittävässä määrin ei - paitsi todella kovaa treenaavat kilpaurheilijatasoisten määrillä ...mratoonarit, jms...
Oikea ruokarytmi ja ruuan määrä ja suuhunsa laitettava tavaran valinta ovat kunnostaan ja painonpudotuksestaan kiinnostuneelle, tavalliselle liikkujalle paljon tehokkaampi tapa hallita painoansa
Comment
-
Myös salaatinsyönti vaikuttaa lihottavan, koska läskit harrastaa sitä.Alkujaan tämän lähetti jabi Katso viestiHyvä päätelmä. Koska lihavat ajavat sähköpyörillä niin se ei auta painonhallintaan. Eihän tuo kerro muuta kuin sen, että keskinmäärin ylipainoiset käyttää enemmän sähköpyöriä kuin normaalipainoiset.-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Comment
-
Tämä on helppo havaita myös luonto-ohjelmia katsomalla. Salaatinsyöjät vs. Lihansyöjät. Vaikkapa virtahepo vs. Leijona.Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viestiMyös salaatinsyönti vaikuttaa lihottavan, koska läskit harrastaa sitä.
Sivuhuomautuksena, minä syön salaattia, koska vaimo käskee.
Mitäpä vielä?
Comment

no mä väittäisin että tiedän aika hyvin miten laihtuu, ikävä kyllä. Tai tiesin, nyt on hankalampaa kun joskus on nälkäkin. 2009, kun ajelin sen 40 420km vuodessa niin alkoi posket olla lommollaan. Mutta ei tommoseen enää pysty, kerran elämässä-juttu.

Comment