above_forum

Collapse

Biltema 27,5 MTB sähköpyörä vuoden kokemukset

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • jaritemonen
    • 04/2026

Biltema 27,5 MTB sähköpyörä vuoden kokemukset

Ostin keväällä 2017 Biltema 27,5 MTB sähköpyörän ja kilometrejä on nyt tullut noin 2500. Tein videoesitteloyn ja arvostelun pyörästä. Linkki alla.
    Kaikki on toiminut hyvin ja kestänyt vaikka olen 90 kg painava ja ajellut paljon maastossa. Edes rengasrikkoa ei ole vielä sattunut. Ykkösvaihden voisi olla pienempi ja ketjut hyppää juurakossa helposti pois. Muuten olen kyllä hyvin tyytyväinen. Onko muilla kokemuksia tästä pyörästä? Katso tarkemin videosta.

• oem
    Aktiivijäsen
    • 05/2014
    • 1062

Forumilaiset taitaa olla "liian hyviä kuskeja halvoille pyörille".

Takapakan ylämäkiominaisuuksia voinee muuttaa tällä Megarange casetilla
    shimano-tourney-cassette-mf-tz31-14-34
    Kokemusta ei itsellä ole. Kannattaa kuitenkin tarkastaa vaihtajan maksimirataskoko ensin.
    Revoshift on ihan hyvä mutta niin on 7s vipuvaihtajakin, shimano-altus-m310-7-speed-rapidfire
    jos kyllästyy.
    Molempia on hyvin saatavilla. EBayssä edullisia.
    Monessa renkaassa keskiosan palat on matalampia jo uutena ja kulumisesta voi saada väärän kuvan.
    Olisi kiva saada tähän ketjuun päivitystä kilometrien kertyessä tai muussa pyörään liittyvässä.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

Comment

• hphuhtin
      Aktiivijäsen
      • 07/2017
      • 2488

Hyvä esittely. En itse tuolla uskoisi maastossa pärjääväni, muualla kylläkin, joten ehkä on myös meitä liian huonoja ”forumilaisia” kuskeja halvoille pyörille

Comment

• Pallopyörä

Toimiiko tuo esittelyvideo jollakin? 2 eri laitteella yrittänyt katsoa, mutta aina jämähtää muutaman sekunnin jälkeen.

Comment

• hphuhtin
          Aktiivijäsen
          • 07/2017
          • 2488

Alkujaan tämän lähetti Pallopyörä Katso viesti
          Toimiiko tuo esittelyvideo jollakin? 2 eri laitteella yrittänyt katsoa, mutta aina jämähtää muutaman sekunnin jälkeen.
          Toimii. Sehän on ihan youtube-linkki, sulla vika jos ei toimi.

Comment

• Pallopyörä

Jännä että ainut video joka ei toimi, puhelimella ja tabletilla kokeillut.

Comment

• Mr_W
              Jäsen
              • 02/2017
              • 608

Mielenkiintoinen video! Aika hyvin tuntuu edullisemmankin pään sähkövempeleillä pärjäävän.

Comment

• marmar
                Aktiivijäsen
                • 05/2012
                • 1735

Ei ole juuri tuosta kokemuksia, mutta yleisellä tasolla muutama kommentti.

Tuohan on napamoottorilla, joka tarkoittaa sitä, että teho romahtaa pienillä nopeuksilla ja työ jää polkijalle.

Kalliimat pyörät on tästä syystä poikkeuksetta keskiömoottorilla

Sitten se kolikon toinen puoli.

Edullisempi hinta, yhdessä.sen tosiasian kanssa, että moottori tuo rinnakkaisen voimansiirron, joka säästää pyörän muuta voimansiirtoa ja jatkaa ketjujen, rattaiden, polkimien ja rungon elinikää.

Mitä halvemmista osista nämä on tehty sitä suurempi hyöty. Kärrynvedossa asia korostuu vielä.

Joten tuollainen napamottori on mielestäni turhankin vähän käytetty nykyisin. Sen edut on mielestäni haittoihin verrattuna isommat esim. perus asiointiajossa.

Comment

• Fat Boy

Kyllä vain. Jos etsisin sähköä työmatkoille tai ylipäätään katukäyttöön, niin mieluiten napamoottori. Maastoon sitten keskiökoneet.

Mitäpä vielä?

Comment

• 1aloittaja

Toivottavasti matkoillenne ei osuisi paljon mäkiä ...ainakaan isoja mäkiä... ettei veto loppuisi niin navasta kuin polkimistakin...

Comment

• nutsirda

Itsellä on ollut 500km ajan Bilteman 29" MTB ja ei mitään valittamista. Tohon hintaan kun ostaa niin tietää ettei saa parasta laatua, mutta hinta-laatusuhde on omasta mielestäni oikein hyvä.
                      Maastossa olen käynyt vain kääntymässä tuolla, mutta metsäpoluilla toimii oikein hyvin.
                      Itse olen vajaa 100kg ja kyllä tuo jaksaa hyvin vetää isotkin ylämäet ylös asti.

Comment

• jaritemonen

Selvitin että Biltemasta saa vara-akkuja 2vko toimitusajalla hintaan 325 €. Parempiin pyöriin akut maksaa paljon enemmän. Jos haluatte nähdä millaisessa maastossa ja teillä ajelen Lohjalla, niin aloitin youtube kanavan "Lohjan pyöräilyreitit", jonne kokoan erilaisia reittejä Lohjalla kommenttien kera. https://www.youtube.com/channel/UCip...-EmL30THl1F7Q?

Comment

• 1aloittaja

Alkujaan tämän lähetti nutsirda Katso viesti
                          Itsellä on ollut 500km ajan Bilteman 29" MTB ja ei mitään valittamista. Tohon hintaan kun ostaa niin tietää ettei saa parasta laatua, mutta hinta-laatusuhde on omasta mielestäni oikein hyvä.
                          Maastossa olen käynyt vain kääntymässä tuolla, mutta metsäpoluilla toimii oikein hyvin.
                          Itse olen vajaa 100kg ja kyllä tuo jaksaa hyvin vetää isotkin ylämäet ylös asti.
                          Mullakin oli pari kesää etunapamoottorillavarustettu, laillisesti säädetty pyörä, mutt sen kanssa vauhti kun hiipui ylämäen ’huipun’ lähestyessä, niin samoin kävi reisivoimienkin ja talutukseksi meni. Molemmista kun loppui puhti kesken mäen nousun...

Nutsirdalla ehken joku kiinanihme Bafang, tms, joka pukkaa voimaa reilusti lain sallimaa enemmän tai sitt reisissä puhtia niin paljon, ett’ei sähköapua kenties tarviskaan... ???

Comment

• nutsirda

Kiinanihmeistä en tiedä, mutta pyörä on http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/...en-2000041225/
                            Ja tottakai polkiessa hiki saattaa tulla, mutta hyvin sähkömoottorin polkuavustus toimii isoissa ylämäissä.

Comment

• Mr_W
                              Jäsen
                              • 02/2017
                              • 608

Mitenkähän noihin saa sähköosiin saa varaosia muuten tai huoltoa? Huonompi juttu, jos esim. vuoden takuun jälkeen kukaan ei osaa huoltaa tai mahdolliset varaosat täytyy löytää/tilailla itse Kiinasta.

Comment

Working...