above_forum

Collapse

29 x 2.6 MTB-renkaat (ei 29+)

Collapse
X
 
  • Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Bndit
    Aktiivijäsen
    • 08/2013
    • 1999

    #691
    Näyttää se bareja ja vaikka psi:täkin, sisällä ja ulkona.

    Comment

    • Portti
      Aktiivijäsen
      • 12/1999
      • 1119

      #692
      Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
      Nyt hölmö kysymys rengaspaineista. Millaisia paineita te olette käyttäneet 2.6" renkaissa?

      Tässä kun on talven läskillä ajellut ja tottunut mataliin paineisiin, niin pumppailin 2.6" Piikkisikaan paineet ihan peukalotuntumalla. Sitten lenkin jälkeen tuumasin että nyt oli hiukan liikaa, että mitäköhän siellä mahtaa olla, niin 0.8 bar oli painetta.

      Nyt sitten nostin sen tasan yhteen bariin. Miltä se teistä kuulostaa, kuski 82 kg ja pyörä täysjäykkä 29"
      Samoilla hehtaareilla näyttää nuo lukemat olevan kuin minulla, tosin sinun pyöräsi eri tyyppinen kuin minulla. Minulla renkaina Nobby Nic 29*2.6. Paineet edessä yleensä 0,9-1,0 bar ja takana 1,3-1,4 bar. Tämä kesällä, talvisin ei viime vuosina ole juuri tullut ajeltua.

      Vanteiden sisäleveys 35 mm. Kuskin paino n. 80 kg, pyörä 160/145 mm luomu-täysjousto. Ajo ehkä lähinnä trailpyöräilyksi luokiteltavaa, jossa välillä kohtuullisen kivikkoisessa/juurakkoisessa maastossa ajamista.
      MC Kramppi
      pertti.com/mtb/reitit/ (MTB-reittejä Hollolassa)

      Comment

      • M A
        Aktiivijäsen
        • 09/2020
        • 1273

        #693
        Täällä ollut painetta 1,3/1,5(+) kesällä ja talvella Piikkisioissa hieman vähemmän. Oliskohan viimeksi ollut 1,1/1,3. Ajokkina Orbea Laufey ja kuskilla painoa kamat päällä reilu 80 kg. En kyllä mittaile joka lenkille erikseen, kun sisureissa tuntuu ilmat pysyvän. Ja ulkoilman lämpötilassa oon mittaillut.

        Alkutalvesta lähdin piikkisioilla vastaavilla vajaan barin peukalopaineilla liikkeelle ja lenkki loppui sisurin puhkeamiseen n.500m myöhemmin. Paremilla bunnyhop-taidoilla olis päästy pidemmälle

        Kesällä ajelen tubelessina ja välillä tullut ajettua liian matalilla paineilla kun ei ole muistanut tarkistaa ennen lenkkiä.

        Comment

        • Ohiampuja
          Suurtietäjä
          • 05/2005
          • 7709

          #694
          Mun mittaus on tehty kahdella mittarilla, sisällä huoneen lämmössä. Ja ne näyttää likipitäen samaa myös mun kolmannen mittarin kanssa.

          Niinpä niin. Eli jollain tarkkuudella luottaisin mittaustulokseen.
          XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.


          Comment

          • Copilot
            Aktiivijäsen
            • 06/2024
            • 2214

            #695
            Vaikuttaa nää Schwalben 2.6" gummit olevan vielä pahemmin alamittaisia kuin Maxxis:n vastaavat. Katsoo nyt vielä, että venyykö nuo mutta ollaan luokassa 64mm 30mm vanteella. Edessä Nobby Nic ja takana Wicked Will.

            Comment

            • Copilot
              Aktiivijäsen
              • 06/2024
              • 2214

              #696
              SuperGround Wicked Will oli sitten yhden lenkin rengas...eipä kestä näemmä mitään.

              Comment

              • erkkk
                Jäsen
                • 03/2005
                • 587

                #697
                Onko kenelläkään kokemuksia Contin Magnotalista 2.6 leveänä? Tarvis taakse jonku suht rullaavan kumin, joka ei ole ihan saippuaa märällä ja kylmällä.
                "To avoid hitting the bumper of the car in front, I struck the pedestrian."

                Comment

                • samu88
                  Jäsen
                  • 07/2012
                  • 678

                  #698
                  Vittorian Barzo eteen ja Mezcal taakse just sain laitettua, niin pääsee huomenna katsomaan pysyykö sitä edes pystyssä. Tarkotus siis kehittää vaan tasapainoa aivoverenvuodon jälkeen ja sen takia kevyet renkaat. On tossa 2,6" Magic Maryt kans odottamassa kunhan pääsee takaisin tuntumaan kunnolla.

                  Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.

                  Comment

                  • Doc.blob
                    Vakiovieras
                    • 07/2025
                    • 223

                    #699
                    Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
                    Vittorian Barzo eteen ja Mezcal taakse just sain laitettua, niin pääsee huomenna katsomaan pysyykö sitä edes pystyssä. Tarkotus siis kehittää vaan tasapainoa aivoverenvuodon jälkeen ja sen takia kevyet renkaat. On tossa 2,6" Magic Maryt kans odottamassa kunhan pääsee takaisin tuntumaan kunnolla.

                    https://imgur.com/a/mFvj2fo
                    Toi aivoverenvuoto ei oo leikinasia. Isälle tuli kun kaatu ja löi päänsä. Sit sillä oli vielä niin huono tuuri et se tuli uuudestaan parin kuukauden päästä. Pienellä prosentilla ihmisistä se uusii ilman mitään kolhuja.
                    Toivottavasti kuntoutus sujuu hyvin ja pääset taas revittelemään entiseen tapaan.
                    ?Fear is a mindkiller

                    Comment

                    • samu88
                      Jäsen
                      • 07/2012
                      • 678

                      #700
                      Alkujaan tämän lähetti Doc.blob Katso viesti
                      Toi aivoverenvuoto ei oo leikinasia. Isälle tuli kun kaatu ja löi päänsä. Sit sillä oli vielä niin huono tuuri et se tuli uuudestaan parin kuukauden päästä. Pienellä prosentilla ihmisistä se uusii ilman mitään kolhuja.
                      Toivottavasti kuntoutus sujuu hyvin ja pääset taas revittelemään entiseen tapaan.
                      Juu ei oo ei. Sen takia alkoholin ja röökinkin jätin pois. 3 niitä ollut nyt 5 vuoden aikana, yks niistä tais vaa olla sellane et alko samasta kohdasta vuotaa, mut tunto meni. Kaveripiirissä monta lähtenyt jo ensimmäisellä :/

                      Comment

                      • usko juntunen
                        Palstajyrä
                        • 07/2006
                        • 3955

                        #701
                        Spessun fast trak 29 2.6" ei taida olla enää tuotannossa ? En ole ainakkan löytänyt mistään puodista.
                        2 kpl noita vielä käytössä, mutta alkavat olla tiensä päässä. Tykännyt noista reilun ilmatilan&keveyden, sekä hyvän rullaavuuden takia. Profiili noissa v-mäinen joten rullaa hyvin kunhan laittaa reilummin ilmaa. Profiilinsa & nappulakokonsa takia ei kylläkään paras mahdollinen liukkailla/teknisimmillä alustoilla. Vanne i-30

                        Comment

                        • moukari
                          Jäsen
                          • 07/2017
                          • 756

                          #702
                          Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
                          Vaikuttaa nää Schwalben 2.6" gummit olevan vielä pahemmin alamittaisia kuin Maxxis:n vastaavat. Katsoo nyt vielä, että venyykö nuo mutta ollaan luokassa 64mm 30mm vanteella. Edessä Nobby Nic ja takana Wicked Will.
                          Mulla on nyt sama yhdistelmä, mutta edessä 30 mm vanteella 2.6" Nobby Nic 63 mm asennettuna. Takana 2.4" Wicked Will. Hyvä yhdistelmä XC-pyörään syksyn liukkaille juurille, rullaavatkin yllättävän nopeasti.

                          Comment

                          • MTB Engineer
                            Vakiovieras
                            • 07/2016
                            • 311

                            #703
                            Albert Pro Radialit 2.6" 62mm 30mm vanteella eli vajaa 4mm mittaansa kapeammat.
                            MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
                            Yeti SB150, SB120, ARC
                            Giant Revolt
                            Orbea Wild

                            Comment

                            • samu88
                              Jäsen
                              • 07/2012
                              • 678

                              #704
                              Schwalben tire boosterilla äsken magic Mary 2,6" vanteelle. Tarkoittaako se ettei ole kunnolla noussut vanteelle jos boosterin pois ottaessa tippuu vanteelta? 11 baria ammuin sinne ja sit tippui vanteelta. Laitoin nyt uudestaan ja annan yön yli olla boosterin kiinni. Jos se sitten jäisi.
                              Pääsee sitten 2,6" big bettyä vääntää vanteelle. Onko 6-7 vuoden aikana jotan muutosta käynyt schwalben renkaissa ku ennen sai hyvin yksin laitettua mut nyt joudun pelleilee nippusiteitten kanssa et sain edes vanteelle renkaan?

                              Comment

                              • marco1
                                Vanha jäärä
                                • 09/1999
                                • 10406

                                #705
                                Riippuu toki vanteestakin, itsellä ollut vaan yhdet muovivanteet mutta paria eri hiilarivannetta ajokavereille hiplaillut ja ne on ollut niin löysiä renkaille että vähintään toinen teippikierros olisi paikallaan.
                                11 baria on kyllä sellainen paine joka taitaa olla 2-3 kertaa yli monien kiekkojen ja renkaiden maksimipaineen.

                                Itse en kyllä lähde mäkeen vanne-rengas-yhdistelmällä joka ei jalkapumpulla napsahda paikalleen.

                                Comment

                                Working...