Tänään Tour de Tuusis, pitkä gravel lisälenkillä (Sääksjärven ympäri) ja rullailu kotiin. Sillai tuli pakkomielle, että halusin 200 täyteen ja piti jonkin verran kiemurrella. Pitkä päivä ja on olo, että jotain on tullut tehtyä.
Koska viimeksi ajoit?
Collapse
X
-
Tänään 120. Ihan ok sää, aurinkoa ja max 15C. Päällä oli ikivanha Goren N2S windstopper takki, lyhyet bibsit, polvenlämmittimet ja ohuet sormikkaat. Vaatetusta ei ainakaan ollut yhtään liikaa (palelen herkästi).
Mikähän siinä on, että monen autoilijan on taajamanopeuksissa 30 - 40 km/h pakko päästä ohi vaikka liikenteen jakajan kohdalla. Tai vielä esim. 100 m ennen kääntymistään risteyvälle kadulle. Näihän on aina ollut, mutta ihmetyttää, että tuollainen on edelleen todella yleistä.
Comment
-
Tänään vajaa kolme tuntia maastossa, vakiinnuttaen edellisellä ajokerralla selvitettyjä kohtia ja koeajaen yhden uuden aikaisemmin jännittäneen kohdan.
Takarengas hikoilee kyljistä, harmi.
Kello kehoitti olemaan ajmatta, mutta keli vei voiton.
Comment
-
Vajaat 50km maantiellä. Kroppa ei ollut täysin vielä 12-tunnin työvuoroista palautunut mutta kiva oli lenkkiä tehdä tuostakin huolimatta.
Comment
-
Eilen työmatkat.
Yllätyin kun aloin laskemaan montaako erilaista pyörätien mallia tuollekin 2x14km matkalle tulee:
- ulkoilureitti
- perinteinen pyörätie
- kaksisuuntainen pyörätie jossa eri kaistat kävelijöille ja pyöräilijöille
- yksisuuntainen pyörätie jossa eri kaistat pyöräilijöille ja kävelijöille
- pyöräbaanoja ehkä kolmea erilaista mallia
Pyörätietotyypit vielä vaihtelevat melko sekavasti niin sääntöorientoituneena henkilönä tässä on oltava tarkka koko matkan ajan.
Comment
-
Messevä EGW-happening taas ajettu. Eilen pre-prologi lämmittelyajo soolona 40+ kilsaa ja illemmalla possen kokoonnuttua tapahtumakeskukseen prologi 60+ kilsaa. Tänään sitten varsinainen ajelu 128 kilsaa. Jalat on nyt valmiit, saa nähdä jääkö epilogi ajamatta huomenna.
Kemiönsaaren sorkut osoittivat taas, että sijaitsevat (yhdessä) valtakunnan gravelparatiiseista. Kivaa (ja epäkivaakin) seikkailua.
Comment
-
Tänään satanen. Aurinkoa riitti ja lämpötila taisi nousta 20C iltapäivästä. Mukavasti oli muitakin liikkeellä.
Muutamalla autoilijalla taas verenpaine nousi ja torvea piti painaa ohittaessa. Eräs autoilija painoi torvea jo hyvän matkan päästä ja kääntyi sivutielle. Näissä tilanteissa siis kelvi on olemassa, mutten halua mennä sinne pujottelemaan ja tekemään äkkijarrutuksia.
Paljon tuli autoja myös ohi kapealla tiellä vastaantulevasta liikenteestä huolimatta.
Comment
-
Eilen läskillä Talosaari-Kallvik ja tänään Regattaan sumpille ja Kruunusiltojen kautta kotiin. Läskillä niinikään. Läski rullasi Laajasaloon päin Kruunuvuoren sillalla 38+ km/h omalla ja mun painolla. Että kyllä siinä on mahdollisuus saada ihan hyvät vauhdit halutessaan.
En kyllä ymmärrä tuota Garminin palautusaikojen laskentaa. Eilisen lenkin jälkeen tarjosi jotain 75 h ja sitten tänään lenkin jälkeen palautuminen on kellon mukaan 68 h. Molemmat lenkit ajettu about samalla tehoilla ja sykkeillä
Comment







Comment