above_forum

Collapse

viimeisin harkintasi?

Collapse
X
 
  • Aika
  • Show
Clear All
new posts

  • JackOja
    replied
    Minne perjantaina suuntaisi "viikonlopun pitkiksen"? Kaakkoistuulta ainakin vielä tyrkyttäisi, joten olisiko Borgåån/Askolan takamaastojen vuoro vaihteeksi?
    Aamuvarhain pienemmällä tuulella sinnepäin ja sitten vaan rullailee myötätuuleen 170:ä takaisin? Vois toimia. Hamppari Boxissa tai pizza Coolheadilla.

    Muutama uusi ruutu olisi saavutettavissa sieltä, mutta ihan hitokseen toki turhanpäiväistä nolla-ajoa.

    Junapyöräily Hämeeseen olisi hyötysuhteeltaan parempaa ja siksi mielekkäämpää tekemistä, mut sit vastatuuli takaisin. Ai jos paluu junalla? No ei ole optio, junailut heti alta pois suihkunraikkaana eikä tarvii asemilla käkkiä.

    Leave a comment:


  • MRe
    replied
    Jos nyt sitten alkaisi harkitsemaan rellon päivitystä sähköaikaan. Ensi talven projekteja, mutta nythän on aikaa harkita. Kumma, ettei GRX:stä ole kunnon päivityspakettia. Ihan turhaan sitä hankkii jarrusatulat, pakan ja vasemman kahvan 1x12 setuppiin, kun ne jo on. Katselin, niin halvimmaksi tulisi ostaa XT Di2 upgrade (n. 550€) ja siihen sitten GRX oikean käden kahva sähköillä. Noihan käy ristiin.

    Toki siis halvemmaksi tulisi alempi osasarja, mutta kuitenkin sama juttu: maastosarjan upgrade ja GRX-kahva.

    Leave a comment:


  • nure
    replied
    Oikolukija, korjattu, sorry...

    Leave a comment:


  • Copilot
    replied
    Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Hankinnat ovat ohi ja tilailu aloitettu.
    Mitä eroa noilla on?

    Leave a comment:


  • nure
    replied
    Harkinnat ovat ohi ja tilailu aloitettu.
    Last edited by nure; 29.05.2026, 09.35.

    Leave a comment:


  • JackOja
    replied
    Joo mulla siis HopeHoopseissa Crestit vuodelta 2013, eli olisko MK1 vai 2 sitten. Enkä oikeastaan niillä mitään voita IronCrossehin nähden. Paino suunnilleen samaa (~1700 g) ja varmaan kestävyyskin. IronCrosseilla meni kyllä 2016 gravelretki (Suomussalmi-Kuusamo) tarakalla ja tarakkalaukuilla ja huomattavan paljolla tavaralla. Hopessa kyl kivempi soundi ja akselivaihtoehdot (haluan käyttää DT:n pikkuläpipultteja QR-dropeissa).

    Varmaan jotain DT:n kiekkoja katselen jos tunne ei mene ohi. GR1600 on kakkoskiekkoina ykkösgravelissa enkä niitä viitsisi irroittaa siitä käytöstä Salsaan. Mut haluaisinko oikeasti toiset samanlaiset (paitsi uudemmat on kyllä paremman näköiset) vai vaikka PR1600 tai ER1600. Tai ne Mavicin alumiininväriset Ksyriumirt olis kivat, mut en haluaisi talouteen enää Mavicin vapareita.

    Niin ja siis Salsa on mun talvipyörä, pitäisi olla muuta kuin alunippelit, mutta taitaa kaikissa DT:n kiekoissa olla alua.

    EDIT: Mut nyt järki käteen, en tarvii uusia kiekkoja! Noilla nykyisillä tyytyväisenä auringonlaskuun.

    Uusi tarpeellisempi harkinta minne huomenaamulla junapyöräilemään? Tuuli luoteesta ja pohjoisesta eli olisko Toijalasta kotiin sitten?

    Leave a comment:


  • stenu
    replied
    Cresteissä oli muistaakseni myös aika alhainen painoraja, joten siinä mielessä ne ei ehkä ole oivimmat vanteet sellaseen pyörään, millä ajetaan myös kuormattuna (minkä ainakin olettaisin olevan mahdollista JacOjan Salsan kanssa).

    Leave a comment:


  • Copilot
    replied
    Ei se ihan ainoa tuollainen tapaus ole mitä netistä löytyi. Maastokäytössähän nuo kyllä vaikuttaa kestävän, kai se isompi ilmatila auttaa.

    Leave a comment:


  • stenu
    replied
    Ok, tuo oli uusi juttu mulle. Voiskohan olla maanantaikappale tms, kun tuon tyyppinen hajoaminen ei varsinaisesti ehkä ole niin käytöstä riippuvaista? Mulla on ollut MK3 Crestit täysjäykässä SSMTB:ssä varmaan kohta kymmenen vuotta ja ne on ihan timmissä kunnossa vielä.

    Leave a comment:


  • Copilot
    replied
    Mä sain MK3 Crestin halki gravel-käytössä. Käytännössä lähes jokainen pinnanreikä oli lähtenyt pykimään ja pinnoja ei voinut enää kiristää. JackOjalla tais kyllä ola vanhemmat Crestit.

    Enkä mä paukuta täysiä kivikkoja gravelilla.

    Leave a comment:


  • stenu
    replied
    Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Semisti joutilaana olisi noi HopeHoopsit (Hope Pro2 + Crest), mut ei ole internetin tyypeillä kestänyt toi kehä muuta kuin mtb-touhuja
    Eiks siinä ollut kyse lähinnä siitä, että jos kookkaampi kuski paukuttaa täysii kivkkoja 40 mm:n renkailla, niin ne denttaantuu suht helposti. Jos ajaa pksummilla renkailla ja/tai nätimmin, niin ei ne sitten kestää. Mulle henk. koht. isompi ongelma olisi Pro2:n metelöinti.

    Ja harkinta oli siis se, että jaksaisko kakkosgravelin eli Stigmatan laittaa myyntiin, kun ei meistä näytä tulevan frendejä sen kanssa, vaikka olen tosissani yrittänyt. Uuden ykkösgravelin rungon voisi kanssa laittaa tilauksen, kun vaan pääsisin itseni kanssa yhteisymmärrykseen siitä, että millanen siitä tulee. Ja sit toisaalta musta on tullut niin laiska speksaamaan yhtään mitään, että ihan yhtä hyvä vaihtoehto olis vaan jatkaa ajamista ja unohtaa kaikki turha säätäminen.

    Niin ja siltikin eilen illalla harkitsin hetken maantierunkosetin ostamista, kun yllättäen ilmestyi tarjolle Richard Sachsin muhveihin Spirit for lugs -setistä kasattu long reach -jarruille tehty kaunotar, jonka geokin olisi ollut melkein kuin mulle tehty, mutta 450$:n rahti pisti harkitsemaan uudelleen, vaikka itse runko olisi ollut hintaluokkaa löytö ja siis uusi, mutta tekijälleen syystä tai toisesta käsiin jäänyt.

    Leave a comment:


  • nure
    replied
    Jack, se on sellaista aikaa vuodesta, itse päinvastoin meinasi myydä titaani kakkos kiekot pois ihan vaan periaatteella että tuskin tulee käyttöä enää.

    Leave a comment:


  • Copilot
    replied
    Kyllä se aikansa kestää.

    Leave a comment:


  • JackOja
    replied
    Tekis mieli jotkut kivemmat kiekot tuohon kakkosgräveliin. Ja sit vois laittaa Iron Crossit myyntiin, tarviikohan sellaisia kukaan? Mut ihan turhaa ja turhamaista. Menispä ohi tää tunne.

    Semisti joutilaana olisi noi HopeHoopsit (Hope Pro2 + Crest), mut ei ole internetin tyypeillä kestänyt toi kehä muuta kuin mtb-touhuja

    Leave a comment:


  • nure
    replied
    Yhä tuota osien harkintaa eräänä, simppeliä asiat kuten jarrukahvat tuottaa ongelmia... Ainoa mitä hankittu on Ride Farrin "innerbarsit.

    Leave a comment:

Working...