above_forum

Collapse

Maantie CUP 2015

Collapse
X
 
  • Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • ilpokyllonen
    • 06/2026

    #1

    Maantie CUP 2015

    Maantie cup 2015 M-ja N-Elite julakaistaan lähiaikoina, 6-8 osakilpailua
    Kokonaiskisas yhteiskilpailussa rahapalkinnnot, samoin osakilpailuissa.

    Suunnnittelma kisoista. TS-Kortteli, Fuji GP, Felmann ajot, Porvoon ajot, SM kortteli, Tour de Helsinki+ tempo Rusko 20km-30km ?. Pisteet 20.17,15,13,11,10,9,8,,,1 (20 parasta pisteillä) Yhteiskilpailussa palkitaan 5 parasta. Yhteispotti kokonaiskisassa 2000-2500 eur . Joka kisassa on johtajan paita(SM kisa?)
    Tämä on alustava, voi muuttua.

    Eli Cuppi on huhtikuusta syyskuuhuun

    Ilpo Kyllönen, maantiejaosto
  • Sanna04
    Jäsen
    • 06/2011
    • 566

    #2
    Koskeehan mm tuo johtajan paita myös naisia? Mites Fellmannin ajot, nehän on kai perinteisesti olleet vain miehelle? Vaikka on siellä tainnut joskus olla muutama virolaistyttö ajamassa muutaman kierroksen ennen kuin on liputettu pihalle.

    Comment

    • TunkkiPuolikas

      #3
      Alkujaan tämän lähetti Sanna04 Katso viesti
      Koskeehan mm tuo johtajan paita myös naisia? Mites Fellmannin ajot, nehän on kai perinteisesti olleet vain miehelle? Vaikka on siellä tainnut joskus olla muutama virolaistyttö ajamassa muutaman kierroksen ennen kuin on liputettu pihalle.
      Erittäin hyvä kysymys

      Comment

      • nga
        Vakiovieras
        • 08/2007
        • 237

        #4
        Vaikka se keskustelun aloittajan viestissä yksikäsitteisesti mainittiinkin, onko tosiaan näin että maantie-cup (myös kilvan osalta?) on ainoastaan nuo em. 6-8 kilpailua?

        Mitä tämä tarkoittaa muiden totuttujen maantiecupin osakilpailuiden statukselle?
        Reaktor Stanga Racing | https://www.facebook.com/reaktorstangaracing/
        http://www.tonitoni.fi/

        Comment

        • TunkkiPuolikas

          #5
          Alkujaan tämän lähetti nga Katso viesti
          Vaikka se keskustelun aloittajan viestissä yksikäsitteisesti mainittiinkin, onko tosiaan näin että maantie-cup (myös kilvan osalta?) on ainoastaan nuo em. 6-8 kilpailua?

          Mitä tämä tarkoittaa muiden totuttujen maantiecupin osakilpailuiden statukselle?
          Mikäli ymmärsin oikein Ilpon esityksen SPUn vuosikokouksessa, on nuo kisat ainoita Cup-kisoja, eikä kilvasta ainakaan puhuttu mitään. Joskaan ei poissuljettukaan.

          Comment

          • nga
            Vakiovieras
            • 08/2007
            • 237

            #6
            Ei varmaan olisi pahitteeksi maantiejaoston lajipäälliköltä tiedottaa myös muista asiaa koskevista suunnitelmista? Esimerkiksi em. kilpasarjan kohtalo (tuleeko yksi iso peloton jossa kaikki elite- ja kilpasarjan kuljettajat), CUP-kilpailun ulkopuolisten kilpailujen status (esim. Porin ja OTC:n järjestämät kilpailut).
            Reaktor Stanga Racing | https://www.facebook.com/reaktorstangaracing/
            http://www.tonitoni.fi/

            Comment

            • fyah

              #7
              Pari ajatusta herää mut pitää vielä vähän sulatella mitä mieltä tarkemmin on . Tehtiinkö tästä kortteli-cup (sm-kortteli, ts-kortteli, fellmannin ajot, fujikin jossain määrin mut siinä nyt on se mäki)? Nämä asiat nyt ainakin hieman mietityttävät: ei yhtäkään etappikilpailua, kuntoajolle cupin status, maantieteellisesti täysin eteläinen focus (TRE pohjosin paikka), vähäinen määrä kisoja jne. Positiivisena tietty tempokisa...

              Comment

              • TunkkiPuolikas

                #8
                Porin Tarmo järjestä aika-ajon SM kisat. Ei muuta tänä vuonna

                Comment

                • rstone75
                  Vakiovieras
                  • 06/2007
                  • 183

                  #9
                  kaksipiippuinen juttu: hyvä että cupin arvo nousee ja voisiko lyhyet kisat liittyä tv -projektiin? mutta onhan tuo kalenteri tosiaan korttelikalenteri enemmän kuin maantie. iso kysymys kuuluu mitä tapahtuu hyvin järjestetyille muille kisoille, joilla ei enää cupstatusta? pahoin pelkään, että voivat jäädä hyvän sään armoille. Tarmo maantie, Satakunnan ajot, AHH -ajot jne.

                  olisiko ollut helpompi luoda erillinen korttelicup (vrt hiihdon sprintticup), jonka pohjalta korttelin SM -arvo jaetaan?


                  Sent from my iPad using Tapatalk

                  Comment

                  • rstone75
                    Vakiovieras
                    • 06/2007
                    • 183

                    #10
                    okei, Jykä ehti kommentoimaan Tarmon osalta asiaa jo.


                    Sent from my iPad using Tapatalk

                    Comment

                    • fyah

                      #11
                      Jep, eli kätevästi päästiin eroon kolmesta viime vuoden maantiecupin kisan osalta eroon kokonaan pelkästään Porin alueella. Saattaapi tulla mielenkiintoinen kisakalenteri kunhan kisoja aletaan poistaa tuosta (Rukan kisaa ei enää näkynyt ja nuo 3 PoTa:n kisaa varmaan saavat seuraajia). TV-hommiin uskon sitten kun näen ja siitä tiedotetaan että tämmöinen on ollut syynä tähän "maantie-cup" muutokseen. Itsekin samaa mieltä että erikseen korttelicup jos ne kisat eivät voi olla osana laajempaa maantiecupia.

                      Nyt kaivattaisiin ainakin mun mielestä sitä TIEDOTUSTA että mikä tässä on taustalla syynä että tälläista, omasta mielestäni kohtalaisen radikaalia, muutosta on suunniteltu? Vaikkei sitten olisikaan lopullinen kalenteri niin silti olisi mielenkiintoista tietää miksi nämä muutokset? Viime vuoden cup kuitenkin aika tasainen ja näin ollen loppuun saakka mielenkiintoinen...

                      Comment

                      • ntz

                        #12
                        Kuopattiinko kilpasarja ensi vuodelta kokonaan vai onko tiedotus vain puuttellista? Sinänsä ihan hyvä jos varsinaista cuppia tiivistetään niin että saadaan kunnon taistelua eliten kärkinimien kesken ja kisoja ei ole varaa jättää väliin. Kun viime vuonna cupissa oli kuitenkin 14 kisaa, niin kiinnostaisi tosiaan mikä on näiden nyt cupin ulkopuolelle jäävien kohtalo. Miksi cup on huhtikuusta syyskuuhuun, keskimäärin yksi kisa kuukaudessa? Taitaa tulla monelle kallis kausi, kun parinkympin cup-kisojen sijasta pitää lähteä 70e/kpl kuntoajoja ajamaan jos haluaa porukassa ajella maantietä eikä korttelia ympäri.

                        Comment

                        • kolistelija

                          #13
                          Tekisi mieli sano jotain, mutta kai tässä voi rauhassa odotella lisäinfoa. Lisenssiähän ei tarvitse vielä maksaa...

                          Comment

                          • maantienässä

                            #14
                            aika ihmeellinen cup ja yhdyn siihen mitä täällä joku totesi, kortteli cuphan tämä on eikä mikään maantiecup. Ja tuo etelä painotteisuus on kyllä myös ihmetyksen aihe. Mutta eipä se haittaa pohjoisessa ajetaan jokatapauksessa

                            Comment

                            • Jari Wiksten
                              Aktiivijäsen
                              • 09/1999
                              • 1015

                              #15
                              Koiviston Isku järjestää Lattomeriajot 19.4. joka oli viime vuonna maantiecupin kilpailu. Aiempina vuosina se ei ole ollut cupin kilpailu. Satakunnan Ajot on perinteisesti ollut Cupin osakilpailu.
                              Tänä vuonna Satakunnan ajot järjestetään 23.-24.5. uusilla ja osin aiemminkin ajetuilla reiteillä Porissa. Kilpailussa prologia pidennetään ja lisäksi on kaksi maantie-etappia. Aikataulu vanhalla sapluunalla (la-aamupäivä prologi, ip 1. etappi ja su-aamulla 2. etappi).
                              Lisäksi järjestämme Kortteli-SM:t, joka mahdollisesti on Cupin osakilpailu. Joka tapauksessa korttelikisassa on junnusarjat ja myös kilpasarja (masterit voi ajaa tässä). Mastercupin osalta en osaa sanoa vielä mitään varmaa. Katsotaan millaisilla säännöillä Cupia ajetaan ja mitä se merkitsee kilpailun järjestäjän kannalta mutta todennäköisesti anomme mastercupin osakilpailuksi (etappiajona).

                              En tiedä tarkkaan mitä maantiejaosto on suunnitellut mutta tarkoitus on nostaa Cupin arvostusta paremmilla palkinnoilla ja televisioinnista on myös ollut puhetta kuten SPU:n syyskokouksessa kerrotttiin. Sponsorikuviot ovat ilmeisesti vielä sen verran kesken ettei tässä vaiheessa voi vielä tarkemmin kertoa Cupin yksityiskohtia. Kieltämättä korttelikilpailuja paljon Cupiin suunniteltu. Jos se johtuu televioinnista ja lisääntyvistä palkinnoista ymmärrän, että lajin näkyvyyden vuoksi näin kannattaa tehdä.

                              Henkilökohtaisesti en usko, että Cup-status merkitsee kovin paljon kilpailun osanottomäärään. Lattomerellä ajetaan taas perinteisellä tavalla. Pieni epävarmuustekijä on ensi vuonna rakennettava Isomäen risteyssilta Isomäentien risteyksen tuntumaan. Työt voi käynnistyä jo keväällä mutta todennäköisesti ei ennen Lattomeriajoa. Lattiksella on kaksi lähtöä M-yleinen (ei erikseen elite, M-18 ja kilpasarjoja) ja kakkoslähdössä N-elite, M-50, N/M-16 ja kuntosarja (ei lisenssiä), joka lähtee pienellä viiveellä kakkoslähdön perään.
                              Satakunnan Ajojen päivämäärä on päätetty jo syyskuussa ja nyt kilpailukalenteriin näyttää tällä viikolla ilmestyneen HyPyn kilpailuanomus (AHH-ajot - myös etappiajo) samaan viikonloppuun.
                              === ===

                              Comment

                              Working...