Kerran tilasin XD vaparin next business day toimituksella ja se tuli kyllä seuraavana päivänä, mutta vapariin kuului päätyholkki joka oli mystisesti kadonnut paketista....reklamaatio hoitui kyllä nopeasti ja hyvin, mutta vaparin vaihto venyi vähän...
Hei,
Olisin kiitollinen jos saisin neuvoa seuraavaan pulmaan.
Tein vikatilauksen ja lähetin heti sähköpostia tilaukseni perumiseen, mutta sivuilla mainitaan ei onnistu enää tilauksen tekemisen jälkeen.
Kysyisin neuvoa miten virheostoksen palauttaminen onnistuu ja ei ole tulostinta käytössä tuota palautuslappua varten.
Hei,
Olisin kiitollinen jos saisin neuvoa seuraavaan pulmaan.
Tein vikatilauksen ja lähetin heti sähköpostia tilaukseni perumiseen, mutta sivuilla mainitaan ei onnistu enää tilauksen tekemisen jälkeen.
Kysyisin neuvoa miten virheostoksen palauttaminen onnistuu ja ei ole tulostinta käytössä tuota palautuslappua varten.
Jos palautat verkkokaupan virheostoksen 14 päivän sisällä tilauksesta, oikeus jota silloin käytät on peruuttamisoikeus etämyynnissä. Se on lakisääteinen.
Lain mukaan jotta saisit tehtyä peruutuksen, edellytys on että ilmoitat selkeästi haluavasi peruuttaa kaupan. "Selkeä" on ainoa lain vaatimus. Käytännössä se tarkoittaa, että ilmoitat myyjälle asiasta jollain sellaisella tavalla, jolla asia ei jää epäselväksi. Ilmoituksen ei tarvitse olla edes kirjallinen, mutta jokin kirjallinen todiste auttaa aina. Jos asiasta tulee riitaa, todistusvelvollisuus peruutuksen teosta on ostajalla, ei kaupalla.
Voit esimerkiksi lähettää asiasta sähköpostia kaupalle (info@bike24.net). Viestin muodolla ei ole väliä eikä sen tarvitse sisältää mitään lomaketta kunhan asia on selkeä. Esim ilmoitat tilausnumeron ja sanot, että tilaus tällä numerolla perutaan. Kun saat viestiin kuittauksen, asia on sitämyöden selvä.
Bike24:n tilausvahvistuksen mukana tulee lomake, mutta sitä ei siis ole lain mukaan pakko käyttää. Lomake on siellä kahdesta syystä
1) Se on hyvää asiakaspalvelua ja tekee kaupan perumisesta helpompaa
2) Se täyttää Bike24:n puolelta lakisääteisen vaatimuksen ilmoittaa peruutusoikeudesta. Jos Bike24 ei niin tee, peruutusoikeus pitenee vuoden mittaiseksi. Kyseessä on siis lakiin kirjattu sakko kaupalle, jonka Bike24 haluaa lomakkeen antamalla välttää.
-sähköpostia ei voi laittaa, tulee suoraan bumerangina viesti etteivät käsittele sähköpostia. Viestit on laitettava alkuun verkkosivujen lomakkeella, vastaukseen sentään voi vastata sähköpostista.
-palautuslomake ei tule paketissa, löytyy sivuilta .pdf muodossa. Vaatii tietysti jonkin .pdf editorin jos haluaa täyttää kaikki numerot yms copy/pastena. Saattaa nostaa kynnystä palautukselle.
-kannattaa tarkistaa mitä palauttavat tilille. Itselleni palauttivat n 30eur liian vähän. Tämän korjaamiseen vaadittiin viikon sähköpostin vaihto, vetosivat kaikkeen kummalliseen kuten viiveisiin, eivätkä olleet lainkaan ymmärtävinään mitään ongelmaa tässä. Lopulta tarpeeksi kovan kielenkäytön seuruksena huomasivat virheensä, ja lupasivat maksaa loppusumman, mutta taas "laskuvirheen" seurauksena n 10 eur liian vähän.
Maanantaina 19.5 klo 05:30 tuote tilaukseen mitä löytyy varastosta. Kiire oli saada niin otin DHL Express vaihtoehdon jotta saa seuraavalle päivälle. Vielä ei tähän päivään mennessä ole pakettia laitettu matkaan eikä vastattu keskiviikkona laitettuun palauteboxin viestiin.
Chuck Norris doesn't use Facebook or Twitter, he's already following you.
Comment