above_forum

Collapse

Jousituksen pienet kysymykset

Collapse
X
 
  • Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • miku80

    #151
    Noitte rcz:n specsien mukaan tos jälkimmäises ei ol low speed compressionii minkä tarkotus on ehkästä ettei keula painu jarruttaessa ja kaarteissa .. Luulis et tos xx vaimennetussa olis joku vastaava .. Viisammat valaiskoon ..

    Comment

    • Oksanen

      #152
      Elikkäs, sittenhän tuo World Cup voisi olla parempi kuin tuo XX World Cup (siis, jos sen kanssa voi elää, ettei lukitus ole tangossa)?

      Comment

      • kolistelija

        #153
        Sen käsityksen sain että RS:n keuloissa tuo lukitus on nimenomaan se low speed compression. Se vaan on on/off mallinen. Eikö noissa hienoimmissa ole niin että se tankonapin säätö on portaaton?

        Comment

        • Haka

          #154
          Kuinka usein muut on huollattanu Foxin FIT keuloja ?
          Olen tähän asti muita keuloja huollattanu kerran vuodessa ja uskoin aiemmin että fit-teknologia mahdollistaisi vielä pitemmän huoltovälin. Nyt puoli vuotta ja 600 km ajossa ollut Fox F120 rlc fit tuntuu menettäneen alkuherkkyyttään ja huolto saatta osua keskelle parasta ajokautta. Foxilla on tietty omat huoltosuositukset (30h välein) mutta ei taviksella ole niihin mahiksia. Voi toki olla että hiljattain asennettu paksukylkinen protection rengaskin vaikuttaa alkuherkkyyden tuntuun.

          Comment

          • Hepe

            #155
            Scott Nude Tc takaiskarin huolto-ohjeet, onko kenelläkään parempaa tietoa mistä löytyis ?. Internetin ihmeellinen maailma ei antanut minulle vastausta.

            Comment

            • Patrik
              Jäsen
              • 06/2007
              • 611

              #156
              Alkujaan tämän lähetti merkeli Katso viesti
              Kuinka usein muut on huollattanu Foxin FIT keuloja ?
              Olen tähän asti muita keuloja huollattanu kerran vuodessa ja uskoin aiemmin että fit-teknologia mahdollistaisi vielä pitemmän huoltovälin. Nyt puoli vuotta ja 600 km ajossa ollut Fox F120 rlc fit tuntuu menettäneen alkuherkkyyttään ja huolto saatta osua keskelle parasta ajokautta. Foxilla on tietty omat huoltosuositukset (30h välein) mutta ei taviksella ole niihin mahiksia. Voi toki olla että hiljattain asennettu paksukylkinen protection rengaskin vaikuttaa alkuherkkyyden tuntuun.
              Ootko putsannut liukuputkia ja voidellut pölytiivisteitä jollain siihen käyttöön sopivalla aineella? Alajalat voi myös ottaa irti ja putsata pölytiivisteet huolellisesti.
              Att inte cykla är att gå för långt

              Comment

              • miku80

                #157
                Milläs porukka on noita pölytiivisteitä voidellu?

                Comment

                • syklopaatti
                  Aktiivijäsen
                  • 08/2009
                  • 1779

                  #158
                  Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
                  Milläs porukka on noita pölytiivisteitä voidellu?
                  Tuota oon suihkutellut tiivisteisiin ja liukuputkiin.
                  Tiedä sitten onko blaseboo ,mutta tuntus parantavan alkuherkkyyttä.
                  Ainakin hissitopan toimintaa parantaa selvästi.
                  http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=80655
                  - Fear is a mindkiller -


                  Comment

                  • miku80

                    #159
                    Täytyyki tilata ja koittaa onko se hyväkin mentaalinen vaikutus kiitti vinkist ..

                    Comment

                    • skuikka

                      #160
                      Silikonispraytä saa lähimmältä huoltsikalta, sillä saa kaiken kiiltämään, satulan v-mäisen liukkaaksi ja kitkat pois keulasta. Myös perheriidan sillä saa aikaan, jos sattuu sitä suihkuttamaan laminaattilattialle ja taloudessa on villasukan käyttäjiä.

                      Comment

                      • Tomsson
                        Vakiovieras
                        • 04/2011
                        • 460

                        #161
                        Itse roikuttelen fillareita välillä etukiekosta pesun jälkeen kattokoukussa kuivumassa. Samalla haarukan voiteluöljy valuu puslien urien ohi vaahtomuovirenkaaseen joka kaikkien (netistä hartaasti etsittyjen) selitetysten perusteella pitäisi toimia juuri sinä voitelevana juttuna ja voiteluöljyn "varastosäiliönä". Normaalisti ajossa pitäisi myös voiteluöljyn nousta ensin loiskuen liukuputkeen ja siitä edestakaisliikkeen ja puslien avulla aina sinne vaahtomuovirenkaaseen asti. Liian pieni määrä tai liian jäykkä öljy heikentää tätä suunniteltua toimintaa ja mutulla heittäisin myös että "vääränlainen" ajomaastokin, eli missä keula ei tee mitään ja näin ollen öljy ei kiipeä voitelemaan. Eli jos liukuputket tahmaa, niin ajat tod. näk. liian nöösisti ja voit vaihtaa huoletta täysjäykkikseen
                        PoriMTB
                        MKVOLII contributor #26

                        Comment

                        • miku80

                          #162
                          Mul on ollu tapana enne ajamaan lähtöö pitää hetken fillarii "katollaa" ja sit pumppaan keulaa nii et herkistyy .. Oon huomannu et jos ei sitä pumppaile enne ajamista nii ottaa hetken ennen ku ajamalla herkistyy ..

                          Comment

                          • jame1967
                            Vakiovieras
                            • 01/2011
                            • 443

                            #163
                            Täysjoustossa Focus Thunder 130 keulana tällähetkellä Manitou Stance 120-150 jousikeula , joka tuntuu vähän kovalta . Tietysti voisi etsiä löysemmän jousen , mutta kiinostaisi ilmakeulan vaihtaminen tilalle . Edellisellä omistajalla oli Rokkarin Relevation 150 , kiinostaisikin kokeneempien kokemukset seuraavista keuloista , Fox Float 140
                            ton Rokkarin lisäksi . Hinnat on vaan aika suolaisia uutena , ja käytettyinä aika harvoin tarjolla , tai jos on niin väärän värisiä tai muuten sopimattomia .
                            Onko kellään kokemuksia X-fusionin keuloista tekeekö mitään ? Mulla on takaiskarina X-fusion ja tähän mennessä toiminut moitteettomasti ,
                            esim. toi X-fusion Velvet 140-110 voisi olla vaihtoehto .
                            Last edited by jame1967; 29.04.2012, 10.20. Syy: kirjoitusvirhe

                            Comment

                            • sakuvaan

                              #164
                              Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
                              Milläs porukka on noita pölytiivisteitä voidellu?
                              Slick honey tai Sleek rasva, silikonipohjasta rasvaa.

                              1) Mämmit liukuputkiin
                              2) Pumppaile keulaa/iskaria
                              3) Kiillota paskat pois rätillä jotka rasva nosti stefoista ylös
                              4) Ihaile pliukasta liukuputkea joka hylkii vettä ja paskaa 1-2 lenkkiä
                              5) Toista tarvittaessa.

                              Comment

                              • Iglumies
                                vapaajäsen
                                • 01/2006
                                • 3878

                                #165
                                Keulaöljyä muutama tippa riepuun ja hankaa paskat pois putkista.

                                Comment

                                Working...