above_forum

Collapse

Jousituksen pienet kysymykset

Collapse
X
 
  • Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • Uninen
    Vakiovieras
    • 08/2004
    • 133

    #1501
    Sellaista kyselisin, että mitenkäs progressiivisesti nämä nykyiset ilmakeulat muuten oikein joustaakaan tai miten ne ylipäätään toimii? Tuli tuossa tilattua RCZBikesistä Rokkarin 100mm Reba Solo Air ja vähän sitä pumppailin paketista otettuani ja kun siinä oli painetta sellaiset 5 baria, niin en saanut siitä kuin 3cm joustoa irti, kun koko painoani (reilut 65kg) yritin päälle runtata.

    Sitten pudotin paineet 2 bariin ja kokeilin uusiksi, niin sain noin 4cm joustoa irti. Sitten pudotin lähes pois tai ainakin alle 1 bariin. Keula itse asiassa alkoi jo hieman kasaan siinä painumaan. Nyt kun kokeilin, niin sain joustoa irti 6cm.

    Eli ilmajousi tyhjänä sain tuon keulan joustamaan vain 6cm. Onko tuo keula kenties rikki, vai onko loput 4cm vaan tosiaan tehty niin tiukaksi, ettei keula vaan ihan pienestä pohjaisi?

    Tähän infoa kaipailen lähinnä sillä, että tiedän lähetänkö keulan takaisin, vai alanko ruuvailemaan fillariin kiinni. Kiitoksia tietäjille jo etukäteen!

    Comment

    • dT_
      Vakiovieras
      • 06/2011
      • 81

      #1502
      Olisko lukitus päällä? Jos siinä on tarkotus olla kaukosäätö, joka toimii niin päin, että nuppia joutuu kääntämään jousta vasten, että lukitus aukeaa?

      Comment

      • Uninen
        Vakiovieras
        • 08/2004
        • 133

        #1503
        Lukitusta katsoin itsekin, mutta ajattelin, että ei keula lukittuna liikkuisi yhtään. Nuppi oli sen verran jäykkä, että en sitä käsin saanut väänneltyä, koska se tosiaan on etälukittavaa mallia.

        Mutta pitääpäs tuota vielä kurkata, kiitoksia vinkistä!

        Comment

        • jan52

          #1504
          Alkujaan tämän lähetti tune Katso viesti
          Polaric GO on kutakuinkin täyttä isopropanolia ja sitä itse olen käytellyt erilaisiin puhdistuksiin (iskunvaimentimiin, jarruihin, jne.).
          Myös Crystal Bensiinin jäänestoa olen ostanut, kun Honkkarista ei sattunut Polariccia löytymään.

          Comment

          • toripolliisi

            #1505
            Help!!

            kaverin iskari pitäis lähettää huoltoon, mutta miten mä saan yläpään kiinnityksen auki? Pyörä on Canyon Nerve. Kuusiokolo on toisen puolen kiinnitys, mutta toisella puolen ei ole.. Kaikissa muissa linkuissa oli molemmin väännettävät, mutta tässä on pyöreä reikä ja ympärillä metallilevy kahdella reiällä. Kuusiota kun vääntää niin koko hässäkkä pyörii. Jotenki se pitäis saada lukittua..

            Comment

            • IncBuff

              #1506
              Kyllä siellä kuusiokolot on molemmin puolin jos ei ole paskottu. Yritätköhän nyt edes oikeata pulttia aukaista

              Comment

              • toripolliisi

                #1507
                Iskarin yläpäässä olevaa, on siitä kiinni linkussa, joten oikea pitäis olla. Onko sulla Incbuff kokemusta vai huvikseenko taas huutelet? Radonista oon irroitellut aiemmin mitään ongelmaa, mut kyllä musta kiinnitys näyttää siltä, että mitään ei oo väännetty pyöreäksi.

                Comment

                • IncBuff

                  #1508
                  On. Ajoin kolme kesää Nervellä.

                  Comment

                  • toripolliisi

                    #1509
                    Ikä on sit 08-09.. Jos se on ko. mallissa erilainen.

                    Comment

                    • Kuupo
                      Vakiovieras
                      • 07/2010
                      • 264

                      #1510
                      Auttaa en osaa muuten kuin googlettamalla kuvatuksia. Lieköhän kyseessä tuollainen ratkaisu:

                      Comment

                      • toripolliisi

                        #1511
                        Samanlainen linkutus, mutta kiinnitys on jokaisen laakerin kohdalla erilainen, myös iskarin yläpään kohdalla. Kokeilenpa itsekin googlata, viimeistään illalla saan kuvan.

                        Comment

                        • miku80

                          #1512
                          Ettei olis helicoil lähteny pyörimään pultin mukana.. Ainakin tabletin näytöltä kun tuota kuvaa tihrustaa niin näyttää siellä helicoil ainakin olevan ja jos ovat ajan saatossa pultin kanssa hitsaantuneet yhteen..

                          Comment

                          • toripolliisi

                            #1513
                            Toi vois kuulostaa mahdolliselta, sillä vastakappale pyörii pultin tahtiin.. Canyonin servicestä löytyi tällainen teksti, joka ei ihan avautunut mulle..

                            "Some rocker arms don’t have a conventional thread, but a clamping nut. Then you proceed as follows:
                            1. Then place the face spanner onto the bolt. You can also use a pair of pliers for this job.
                            2. Unscrew the shock fixing bolt in the middle with an Allen key while holding the locking bolt with a pair of pliers."

                            Comment

                            • miku80

                              #1514
                              No jos siinä on samanlainen vastakappale mitä kampien rattaanpulteissa..

                              Comment

                              • toripolliisi

                                #1515
                                Eiku niin just, ei oleeee... Taitaa olla sit jotain vikaa..

                                Comment

                                Working...