^Lienee liipasimessa voi olla sama ongelma kuin grippareissakin, pykälät kuluu ja silloin ei pidä...
Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset
Collapse
X
-
Liipaisimen pykälien kuluminen on kyllä hyvin uskottava vaihtoehto. Monta vuottahan tuolla on tullutkin ajeltua eikä Sram.kaan tietenkään ikuinen ole.
Täytyy tilata uusi liipaisin. 11-pykäläisen osat onkin vähän halventuneet koska kaikki kovat jätkät ajaa 12-pykäläisellä.
Comment
-
Vaijerin liikkuminen on tarkistettu, ihan hyvin tuntuu liikkuvan. En oikein usko että säädöt menisi ajon aikana itsestään niin pieleen että kaksikin pykälää yhtäkkiä peräjälkeen hyppäisi. Löysin tavaroiden seasta yhdestä projektista jääneen käytetyn mutta aikoinaan hyvin toimineen X01 triggerin. Kokeilen sillä ja jos sillä korjaantuu niin pääsee ajamaan kun odottelee osia.
Comment
-
Vannejarrujen säätö. Jos säädän jarrut "aggressiviseksi" että ottaa suht nopeasti vivusta vääntäessä kiinni, ovat ne muutaman viikon käytön jälkeen jo siinä tilassa, että kahvan saa vetää pohjaan että vauhti hidastuu. Ominaisuus vai luistaako vaijeri, pulttia kireämmälle? Kyseessä siis ihan perus Tiagran jarrut.
https://bike.shimano.com/en-EU/produ...0/BR-4700.html
Comment
-
Kakkospyörässäni on tälläinen kampisarja https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-8v-ketjusuoja jonka metalliseos on niin heikkoa, että olen joutunut vaihtamaan sarjan jo kaksi kertaa lyhyen ajan sisällä, koska se hajoaa käsiin. Osaisiko joku suositella jotain suhteellisen edullista mutta kestävämpää kampisarjaa, joka toimisi tämän tilalla ilman mitään sen kummempaa extra-säätöä?
Comment
-
^Vaikka tuollainen https://www.bike24.com/p260442.html Löytynee kyllä muualtakin. On tavallaan aika vastuutonta että pyöriä myydään tuollaisilla kertakäyttökammilla, pitäisi kiertää hyvin kaukaa.Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...
Comment
-
Kuulostaisi vaijerin luistamiselta. Ei se ainakaan ominaisuus olemä. Kun olet kiristänyt kohdilleen, laita tussilla merkki vaijeriin kiristyspultin kylkeen niin näet jos asia tapahtuu uudelleen onko syy siinä. Jarrupalat ei voi kulua noin nopeaan ja aiheuttaa tuollaista. Mutta kai palat osuu vanteelle tasaisesti eikä esim toinen puoli mene puoliksi huti ja siksi painu enemmän? Vaijerinkuoret (kunt ja niiden päätyjen oleminen paikoillaan kiinnityspisteissään kannattaa tietty myös tarkistaa.Alkujaan tämän lähetti Soiski Katso viestiVannejarrujen säätö. Jos säädän jarrut "aggressiviseksi" että ottaa suht nopeasti vivusta vääntäessä kiinni, ovat ne muutaman viikon käytön jälkeen jo siinä tilassa, että kahvan saa vetää pohjaan että vauhti hidastuu. Ominaisuus vai luistaako vaijeri, pulttia kireämmälle? Kyseessä siis ihan perus Tiagran jarrut.
https://bike.shimano.com/en-EU/produ...0/BR-4700.html
Comment
-
Millaiset on Canyonin gravelkiekot DT Swiss Gravel LN? Onko se sama kuin Spline 1800 mutta jollain toisella vaparilla?
Eikös esim Duden kiekot ole juuri tuota tyyliä. Eli etukiekko aivan sama kuin jälkimarkkina-tuote, mutta takakiekon vapari on pykälää halvempi. Eli siis BR 2300 vs BR 2250.XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Comment
-
LN tarkottaa DT:n 370 -navan uudempaa ratchet vaparia, ne vanhathan oli 3-kyntisellä vaparilla. On kuitenkin eri vapari kuin 350 -navoissa.Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viestiMillaiset on Canyonin gravelkiekot DT Swiss Gravel LN? Onko se sama kuin Spline 1800 mutta jollain toisella vaparilla?
Eikös esim Duden kiekot ole juuri tuota tyyliä. Eli etukiekko aivan sama kuin jälkimarkkina-tuote, mutta takakiekon vapari on pykälää halvempi. Eli siis BR 2300 vs BR 2250.
Comment







Comment