above_forum

Collapse

SRAM ketju tyyppi

Collapse
X
 
  • Aika
  • Show
Clear All
new posts

  • Gambinamiäs
    replied
    Tulin täysin vainoharhaiseksi ja selvittelin, että onko ketjulla pyörimissuunta tms, minkä olisin voinut asentaa väärin, mutta ei. Ja ei se pakkakaan ollut loppu, kun ei sillä varmaan kahta tonniakaan oltu poljettu ja lähti sitten rullaamaan sillä halvemmalla ja täysin uudella ketjulla.

    Leave a comment:


  • M A
    replied
    Mielenkiintoista. Mulla on noita 11v pc xx1 ketjuja nyt kaksi roikkumassa valmiiksi vahattuna. Pakkojen suhteen olen sillä tavalla sekakäyttäjä, että on sekä xg1150 että shimano slx käytössä. Talvikäytössä on itseasiassa oem Sunrace. Katsotaan miten lähtevät pelittämään jahka nykyinen alkaa ääntää.

    Leave a comment:


  • Gambinamiäs
    replied
    Itsellä on gravelissa Rival 1x11 voimansiirto ja SRAM XG1150 pakka. Laitatin viime keväänä uuden pakan ja uusi ketju samalla alle. Ajoin syksyyn mennessä ketjun loppuun ja ostin uuden tilalle. Myyjä kysi, että haluanko paremman PC XX1-ketjun. No sehän ei sitten toiminut kunnolla ja mietin, että oliko pakka kulunut yhdellä ketjulla (ehkä 0,6 kuluma) liikaa? No laitoin toisen, muistaakseni x1-ketjun ja se toimi ihan hyvin. Eikö oiden pitäisi olla ihan yhteensopivia kun kerran 1x11? talvella vaihdoin takaisin tuon xx1-ketjun kun oli valmiina huollettuna, mutta vähän jännästi se rutisee, ihan kuin ei olisi yhteensopiva. Pitää vaihtaa nopeasti pois, ennen kuin pilaa koko voimansiirron.

    Leave a comment:


  • nure
    replied
    Itse aikoinaan ajoin työmatkaa vuoden ysin perusketjuilla jotka voideltu teollisuus grafiittisprayllä, noin 30km kelissä kuin kelissä joten tuli kilometrejä kiitettävästi mutta eipä pahemmin ketjuista sen jälkeen jäljellä kuin töhnän peittämät loppuun ajetut ketjut.

    Kaikkien aikojen paras ja tehokkain käyttämäni voiteluaine!

    Leave a comment:


  • Copilot
    replied
    Joo, kyllä se auttaa paljon ettei hiekka tartu ketjuun, oli sitten gravel tai maasturi.

    Leave a comment:


  • paaton
    replied
    Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    On siinä tosiaan paljon eroa maastopyörissä, että miten ketju kuluu. Niin on kyllä sitten muissakin kuten graveleissa. Jotkut ajelee vain kauniina kesäpäivinä ja jotkut sitten koko rospuuton läpi.

    Oon melko varma, että oma X01 kului ennen aikojaan 2500km jälkeen vaihtokuntoon, kun tuli siihen aikaan vielä ajettua ketjuöljyillä ja kun tässä lähistöllä on muutama aika hiekkainen paikka niin syksyllä ja keväällä voimansiirron rahina oli melkoista kun lenkiltä palasi, vaikka voimansiirron puhdisti aina lenkin jälkeen niin kyllä toi varmasti söi. Siihen nähden toi kasetti näyttää kyllä oikein hyvältä.
    Joo siis kuragravellissahan kuluu eturattaatkin vaihtokuntoon ihan sivusta kulumalla.
    Vaha kyllä jeesaa tähän. Minusta se kuiva ketju kestää paremmin mitä ketju, missä on hiomatahnaa välissä.

    Leave a comment:


  • Copilot
    replied
    On siinä tosiaan paljon eroa maastopyörissä, että miten ketju kuluu. Niin on kyllä sitten muissakin kuten graveleissa. Jotkut ajelee vain kauniina kesäpäivinä ja jotkut sitten koko rospuuton läpi.

    Oon melko varma, että oma X01 kului ennen aikojaan 2500km jälkeen vaihtokuntoon, kun tuli siihen aikaan vielä ajettua ketjuöljyillä ja kun tässä lähistöllä on muutama aika hiekkainen paikka niin syksyllä ja keväällä voimansiirron rahina oli melkoista kun lenkiltä palasi, vaikka voimansiirron puhdisti aina lenkin jälkeen niin kyllä toi varmasti söi. Siihen nähden toi kasetti näyttää kyllä oikein hyvältä.

    Leave a comment:


  • nure
    replied
    ^ Tottakai jos sen haluaa kokea ;-)

    Leave a comment:


  • paaton
    replied
    Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    KMC 11SL kesti ajokauden, jotain reilut 2000km, olis voinut ajaa vieläkin mutta pakan vaihdon yhteydessä alkoi hyppimään.
    Kyllä niillä tosiaan voi ajaa niin pitkään kun katkeavat.

    Leave a comment:


  • nure
    replied
    KMC 11SL kesti ajokauden, jotain reilut 2000km, olis voinut ajaa vieläkin mutta pakan vaihdon yhteydessä alkoi hyppimään.

    Leave a comment:


  • harald
    replied
    Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Hei tyypit, mitäs jos tilastoidaan sekä kilsat että tunnit? Oispa nastaa.
    Ja paino. Ja ajotyyli. Ja maaston korkeuskäyrät.

    Leave a comment:


  • JackOja
    replied
    Alkujaan tämän lähetti M A Katso viesti
    Kilometrit on ihan hyvä mittari kun otos on vähän isompi. Ajotunnit olisi ehkä parempi mutta kilsoja ehkä helpompi tilastoida
    Hei tyypit, mitäs jos tilastoidaan sekä kilsat että tunnit? Oispa nastaa.

    Leave a comment:


  • harald
    replied
    Tuo 2000 km mun XX1 ketjulla on sähköläskillä ajettu melko mäkisessä maastossa, painoakin yhdistelmällä on. Alkuperäinen KMC ketju kesti < 600 km ja vei NX 11 pakan mukaansa. XX1 11s ketju kesti 1100 km. Eagle XX1 12s siis nyt 2000.

    Leave a comment:


  • M A
    replied
    Kilometrit on ihan hyvä mittari kun otos on vähän isompi. Ajotunnit olisi ehkä parempi mutta kilsoja ehkä helpompi tilastoida

    Leave a comment:


  • Bndit
    replied
    Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No helpoiten eron ehkä hiffaa jos ajattelet ajoa jyrkkään ylämäkeen vs tasamaata. Ylämäkeen saa puskea enemmän tehoa ja aikaa menee paljon pidempään samalle kilometrimäärälle.

    Maastossa tietysti tulee myös niitä teräviä kiihdytyksiä paljon, jotka rasittavat voimansiirtoa.
    Muuttujia on toki valtavasti, itsekin ajan parkkia tuolla samalla pyörällä niin siinä ei ketjut paljon pyöri, mutta vastaavasti ne kyllä hakkaa sitten joka paikkaan ja kun pyörii niin ne on pölyisempiä ja paskaisempia kun ikinä maastossa. Ja vaikka esim. myös voitelulla on iso merkitys niin kyllä ne kilometrit kertoo kumminkin jotain. Eikä siis yhden henkilön, vaan yleisesti.

    Leave a comment:

Working...