SRAM ketju tyyppi
Collapse
X
-
Tulin täysin vainoharhaiseksi ja selvittelin, että onko ketjulla pyörimissuunta tms, minkä olisin voinut asentaa väärin, mutta ei. Ja ei se pakkakaan ollut loppu, kun ei sillä varmaan kahta tonniakaan oltu poljettu ja lähti sitten rullaamaan sillä halvemmalla ja täysin uudella ketjulla.
-
Mielenkiintoista. Mulla on noita 11v pc xx1 ketjuja nyt kaksi roikkumassa valmiiksi vahattuna. Pakkojen suhteen olen sillä tavalla sekakäyttäjä, että on sekä xg1150 että shimano slx käytössä. Talvikäytössä on itseasiassa oem Sunrace. Katsotaan miten lähtevät pelittämään jahka nykyinen alkaa ääntää.
Leave a comment:
-
Itsellä on gravelissa Rival 1x11 voimansiirto ja SRAM XG1150 pakka. Laitatin viime keväänä uuden pakan ja uusi ketju samalla alle. Ajoin syksyyn mennessä ketjun loppuun ja ostin uuden tilalle. Myyjä kysi, että haluanko paremman PC XX1-ketjun. No sehän ei sitten toiminut kunnolla ja mietin, että oliko pakka kulunut yhdellä ketjulla (ehkä 0,6 kuluma) liikaa? No laitoin toisen, muistaakseni x1-ketjun ja se toimi ihan hyvin. Eikö oiden pitäisi olla ihan yhteensopivia kun kerran 1x11? talvella vaihdoin takaisin tuon xx1-ketjun kun oli valmiina huollettuna, mutta vähän jännästi se rutisee, ihan kuin ei olisi yhteensopiva. Pitää vaihtaa nopeasti pois, ennen kuin pilaa koko voimansiirron.
Leave a comment:
-
Itse aikoinaan ajoin työmatkaa vuoden ysin perusketjuilla jotka voideltu teollisuus grafiittisprayllä, noin 30km kelissä kuin kelissä joten tuli kilometrejä kiitettävästi mutta eipä pahemmin ketjuista sen jälkeen jäljellä kuin töhnän peittämät loppuun ajetut ketjut.
Kaikkien aikojen paras ja tehokkain käyttämäni voiteluaine!
Leave a comment:
-
Joo, kyllä se auttaa paljon ettei hiekka tartu ketjuun, oli sitten gravel tai maasturi.
Leave a comment:
-
Joo siis kuragravellissahan kuluu eturattaatkin vaihtokuntoon ihan sivusta kulumalla.Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viestiOn siinä tosiaan paljon eroa maastopyörissä, että miten ketju kuluu. Niin on kyllä sitten muissakin kuten graveleissa. Jotkut ajelee vain kauniina kesäpäivinä ja jotkut sitten koko rospuuton läpi.
Oon melko varma, että oma X01 kului ennen aikojaan 2500km jälkeen vaihtokuntoon, kun tuli siihen aikaan vielä ajettua ketjuöljyillä ja kun tässä lähistöllä on muutama aika hiekkainen paikka niin syksyllä ja keväällä voimansiirron rahina oli melkoista kun lenkiltä palasi, vaikka voimansiirron puhdisti aina lenkin jälkeen niin kyllä toi varmasti söi. Siihen nähden toi kasetti näyttää kyllä oikein hyvältä.
Vaha kyllä jeesaa tähän. Minusta se kuiva ketju kestää paremmin mitä ketju, missä on hiomatahnaa välissä.
Leave a comment:
-
On siinä tosiaan paljon eroa maastopyörissä, että miten ketju kuluu. Niin on kyllä sitten muissakin kuten graveleissa. Jotkut ajelee vain kauniina kesäpäivinä ja jotkut sitten koko rospuuton läpi.
Oon melko varma, että oma X01 kului ennen aikojaan 2500km jälkeen vaihtokuntoon, kun tuli siihen aikaan vielä ajettua ketjuöljyillä ja kun tässä lähistöllä on muutama aika hiekkainen paikka niin syksyllä ja keväällä voimansiirron rahina oli melkoista kun lenkiltä palasi, vaikka voimansiirron puhdisti aina lenkin jälkeen niin kyllä toi varmasti söi. Siihen nähden toi kasetti näyttää kyllä oikein hyvältä.
Leave a comment:
-
Kyllä niillä tosiaan voi ajaa niin pitkään kun katkeavat.Alkujaan tämän lähetti nure Katso viestiKMC 11SL kesti ajokauden, jotain reilut 2000km, olis voinut ajaa vieläkin mutta pakan vaihdon yhteydessä alkoi hyppimään.
Leave a comment:
-
KMC 11SL kesti ajokauden, jotain reilut 2000km, olis voinut ajaa vieläkin mutta pakan vaihdon yhteydessä alkoi hyppimään.
Leave a comment:
-
Ja paino. Ja ajotyyli. Ja maaston korkeuskäyrät.Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viestiHei tyypit, mitäs jos tilastoidaan sekä kilsat että tunnit? Oispa nastaa.
Leave a comment:
-
Hei tyypit, mitäs jos tilastoidaan sekä kilsat että tunnit? Oispa nastaa.Alkujaan tämän lähetti M A Katso viestiKilometrit on ihan hyvä mittari kun otos on vähän isompi. Ajotunnit olisi ehkä parempi mutta kilsoja ehkä helpompi tilastoida
Leave a comment:
-
Tuo 2000 km mun XX1 ketjulla on sähköläskillä ajettu melko mäkisessä maastossa, painoakin yhdistelmällä on. Alkuperäinen KMC ketju kesti < 600 km ja vei NX 11 pakan mukaansa. XX1 11s ketju kesti 1100 km. Eagle XX1 12s siis nyt 2000.
Leave a comment:
-
Kilometrit on ihan hyvä mittari kun otos on vähän isompi. Ajotunnit olisi ehkä parempi mutta kilsoja ehkä helpompi tilastoida
Leave a comment:
-
Muuttujia on toki valtavasti, itsekin ajan parkkia tuolla samalla pyörällä niin siinä ei ketjut paljon pyöri, mutta vastaavasti ne kyllä hakkaa sitten joka paikkaan ja kun pyörii niin ne on pölyisempiä ja paskaisempia kun ikinä maastossa. Ja vaikka esim. myös voitelulla on iso merkitys niin kyllä ne kilometrit kertoo kumminkin jotain. Eikä siis yhden henkilön, vaan yleisesti.Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viestiNo helpoiten eron ehkä hiffaa jos ajattelet ajoa jyrkkään ylämäkeen vs tasamaata. Ylämäkeen saa puskea enemmän tehoa ja aikaa menee paljon pidempään samalle kilometrimäärälle.
Maastossa tietysti tulee myös niitä teräviä kiihdytyksiä paljon, jotka rasittavat voimansiirtoa.
Leave a comment:







Leave a comment: