above_forum

Collapse

Vapaaratas pyörii tyhjää

Collapse
X

• Aika
  • Show
Clear All
new posts
  • nure
    Moottoriturpa
    • 02/2005
    • 21877

^Tuo staypron avain oli vain eka mikä netissä tuli vastaan ja laitoin esimerkiksi, löytynee muiltakin jos viitsii etsiä... Itse johonkin tarvinut pitempää ja kapeampaa niin yksinkertaisesti kuuskoloavaimesta mutkan pois ja vastaavan kokoisella hylsyllä ja räikällä vääntänyt, ei kylläkään juuri 11millistä...
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

Comment

• Zykkel
      Jäsen
      • 02/2020
      • 870

Ei todennäköisesti aivan helpolla aukea vaikka olisi hyvät työkalut. Kun saat irti niin vahva arvaus, että on Novatec:n vanhempaa tuotantoa. Alilta edelleen noita löytyy ja halpaan hintaan: Novatec Wheel Set Flower Drum Tower Base, Plum Blossom Tower Lock Tooth Tower Base After Bicycle Bearing Tower Base Body/freehub - Bicycle Hubs - AliExpress

Tässä näitä pitkiä 11mm hylsyjä ja kunnon väännin jos ei jo ole.
      KUUSIOKOLOHYLSY 1/2" 11 MM/140 MM 5184-H11 BGS (tarviketori.fi)
      KUUSIOKOLO H11 1/2"100MM PITUUS BOXO (fixusnet.fi)
      Ampro nivelletty vääntövarsi 1/2" 600mm | Puuilo

Comment

• tchegge_
        Aktiivijäsen
        • 09/2005
        • 1327

Itse ostin aikanaan suoraan sen Park Toolin 11mm kuusiokolon,. Julma Sakemanni yleensä pitää varastossa.

On kyllä käsittämätön valinta napa-standardin kehittäjiltä. Ainoa muu käyttökohde sille taitaa olla joku Mersun jarrulängen pultti.

Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

Comment

• Kuminauha
          Aktiivijäsen
          • 08/2012
          • 2315

Noi 7, 9 ja 11 on just jossain autojen jarruissa yleisiä. Voi jotenkin ymmärtää että jarruihin ei oo muilla kuin osaavilla asiaa, mutta pyörän vaparissa vähän yliampumista.

Comment

• nure
            Moottoriturpa
            • 02/2005
            • 21877

Itse jonkin "oudonkokoisen" nuoruudessa joutunut hankkimaan, taisi liittyä johonkin Campagnolan osaan.

Comment

• jalkkis
              Aktiivijäsen
              • 05/2009
              • 2388

Alkujaan tämän lähetti dirtyrider Katso viesti
              Juu ei kannata, kunhan vain löytää sellasen. IKH:lta ainut 11mm avain mikä löytyi oli tämä https://www.ikh.fi/fi/paineilmakarki...m-78mm-ikh6638 ja Motonetissa joku vastaava ja em. Amazonin linkattu ei toimita Suomeen. Kuten todettu hylsy ei mahdu navan sisään tai ainakaan omassa setissä olevat 10 ja 12 hylsyt. Tuo staypro.fi 8€ hintainen avain on jo kohtuullinen, tosin 9-14 vrk toimitusaika ei houkuta vaikka ilmainen onkin.
              Vieläkö 11mm kuusiokololle on tarvetta? Voin tsekata löydänkö mun L-mallisen. Saat lainaksi tästä pohjois-Helsingistä.

Comment

• dirtyrider
                Aktiivijäsen
                • 10/2004
                • 1708

Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
                Vieläkö 11mm kuusiokololle on tarvetta? Voin tsekata löydänkö mun L-mallisen. Saat lainaksi tästä pohjois-Helsingistä.
                Kiitti tarjouksesta, sain jo lainaa tuollaisen L-mallisen avaimen. Saa nähdä aukeaako tuo ilman viilapenkkiä.

Tollanen 11mm adapteri olisi kyllä kätevä olla pakissa myöskin, mutta yhtä helppo löytää kuin nuo muutkin 11mm avaimet.

Tuotetiedot Vapaanavan varaosarunko Yhteensopivuus: Bontrager Entry-level -navat Includes 11mm Allen key adapter for installation Tuotenumero 561948
                Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Comment

• tchegge_
                  Aktiivijäsen
                  • 09/2005
                  • 1327

Vapaarattaan ostamalla saat sen 11mm pään. [emoji6]
                  Mulla tuli kanssa Sramin vaparattaan mukana toi palikka.

Comment

• nure
                    Moottoriturpa
                    • 02/2005
                    • 21877

^Aika fiksu ratkaisu kun tietää tuon koon harvinaisuuden, pointsit SRAM:lle!

Comment

• dirtyrider
                      Aktiivijäsen
                      • 10/2004
                      • 1708

Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
                      Vapaarattaan ostamalla saat sen 11mm pään. [emoji6]
                      Mulla tuli kanssa Sramin vaparattaan mukana toi palikka.

Kiitti vinkistä, enää pitäisi vanha irroittaa ensin, jotta tietää millaisen ostaa tilalle (adapterin kera). Pyöräsäätämö ollut vain suljettuna viime ajat..
                      Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Comment

• TERU
                        Veteraani
                        • 03/2007
                        • 5925

Nuo kuvan kaltaiset vapaarattaat toimivat pakkasellakin, kun tiputtaa ohutta öljyä tiivisteen raosta. Kasatessa ovat panneet kuumiin maihin sopivaa vaseliinia, joka jäykistyy hennoin jousin toimivissa kynsissä.
                        Noin on pitänyt huoltaa useita vapareita, enempään purkuun ei ole ollut tarvetta.

Comment

• cchki
                          Vakiovieras
                          • 10/2009
                          • 115

Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
                          Nuo kuvan kaltaiset vapaarattaat toimivat pakkasellakin, kun tiputtaa ohutta öljyä tiivisteen raosta. Kasatessa ovat panneet kuumiin maihin sopivaa vaseliinia, joka jäykistyy hennoin jousin toimivissa kynsissä.
                          Noin on pitänyt huoltaa useita vapareita, enempään purkuun ei ole ollut tarvetta.
                          Millainen öljy siihen on hyvä? Minulla olisi aseöljyä kaapissa. Tarkoitatko, että laittaa sitä öljyä siitä laakerikupin tiivisteen välistä?

Comment

• TERU
                            Veteraani
                            • 03/2007
                            • 5925

Tippaöljyä olen laittanut, Weldtititen marketistakin saatavaa yleisöljyä. Ikinä ei yhtään vaparia tarvinnut vaihtaa ja aina olleet keskinkertaisia Shimano tai kopioita.
                            Tiivisteen voi varoen ottaa irtikin ja tiputtaa öljyä ja näkyviin kuuliin vaseliinia halutessaan.
                            Vapari pääsee muutoin helpolla, kynsien tarttuvuus vaan tärkeää, rullatessa kevyt laakerointi riittää.

Comment

• cchki
                              Vakiovieras
                              • 10/2009
                              • 115

Tarvitsen sittenkin ilmeisesti tälläisen työkalun, jolla vapaaratas irtoaa?

Image 71-YAd-By-YEa-S-AC-SL1500 hosted on ImgBB

Comment

• Zykkel
                                Jäsen
                                • 02/2020
                                • 870

Alkujaan tämän lähetti cchki Katso viesti
                                Tarvitsen sittenkin ilmeisesti tälläisen työkalun, jolla vapaaratas irtoaa?

Image 71-YAd-By-YEa-S-AC-SL1500 hosted on ImgBB

Tuolla pystyy vapaarattaan purkamaan, mutta ei sillä sitä runkoa saa navasta irti. Jos siihen keskelle menee 11mm kuusiokoloavain niin #17 viestissäni on sen irrottamiseen hyvät työkalut. Jos siinä keskellä on sellainen tähtimäinen kolo, niin se voi hämätä. Aukeaa silti kuusiokoloavaimella. Tiukassa yleensä ovat. Kunnon ja pitkä vipuväännin auttaa asiaa.

Comment

Working...