On niitä parempiakin vaihtoehtoja perus polkuajeluun, mutta kyllä tuo 29 enduro toimii ihan hyvin rauhallisemmassakin ajossa.. Itse ainakin olen viimäset pari vuotta moisella ajellut tyytyväisenä..
Specialized Enduro ja Stumpjumper FSR käyttäjäkokemuksia kaivataan
Collapse
X
-
Meidän lenkkiporukassa polkee eräs henkilö samaisella M-kokoisella Enduro Comp:lla (2015) ja hyvin taipuu polut sillä siinä missä Expert Carbonillakin. Meillä molemmilla on yhden täpärin periaate, ja tuo on ainakin omissa käsissä ollut 2015 Stumppia kivempi myös poluilla.Alkujaan tämän lähetti tiaalto Katso viestiIhan vain varmistaakseni: Onko 2015 Enduro Comp (https://www.specialized.com/fi/en/bi...-comp-29/65630) täyttä hulluutta tekniseen muttei aggressiiviseen polkuajeluun? Näyttää olevan niitä harvoja M-koon viimekautisia täpäreitä kauppojen listoilla.Roots, bloody roots
Comment
-
Lainaanpas ketjua omaan pikku kysymykseen. Talliin saapui 2016 Stumpjumper FSR Comp Carbon ja mukana tuli pari liuskaa noita erinäisiä teippejä/tarroja. Ilmeisesti rungon suojaamiseen? Joissain paikoin näkyy olevan jo asennettuna suojateippejä, esim. alaputki on suojattu paksulla läpinäkyvällä teipillä kiveniskuja jne vastaan. Onko noille teipeille jotain sijoittelu-ohjetta kun selvästi ovat leikatut tiettyyn muotoon mutta eihän noista ota selvää arvailemalla. Erityisesti rungon satulaputki olisi kait hyvä suojata takarenkaan heittämiltä kiviltä? Kammet varmaan samoten.
Comment
-
Ei se mankeli niistä pikkukivistä lahoo ja harmaita hiuksia tulee jos yrittää noilta normi käytön jäljiltä täysin saada suojattua mankelinsa kun niitä tulee kuitenkin..Alkujaan tämän lähetti V1l1 Katso viestiErityisesti rungon satulaputki olisi kait hyvä suojata takarenkaan heittämiltä kiviltä? Kammet varmaan samoten.
Ajamista varten ne fillarit ostetaan (yleensä ainakin)..
Comment
-
Itse ihmettelin kanssa vuosi takaperin niitä tarroja, varsinkin sellaista paksumpaa tummaa liuskaa. Muuthan on lähinnä pyörän koristeluun. Laitoin sitten siitä tummasta kumimaisen oloisesta liuskasta suikaleet keskiöön vaijereiden alle. Alkoivat hinkuttamaan jälkeä keskiöön, nyt näkyy vain pienet painaumat niissä tarroissa.
Comment
-
Stumpyssä kannattaa perinteisesti suojata tarralla takalinkusta kohta, jossa takajarruletku tulee keskiön alta ja menee jarrulle. Letkulla on taipumus hinkuttaa takalinkkusta maalit pois.Alkujaan tämän lähetti V1l1 Katso viestiLainaanpas ketjua omaan pikku kysymykseen. Talliin saapui 2016 Stumpjumper FSR Comp Carbon ja mukana tuli pari liuskaa noita erinäisiä teippejä/tarroja. Ilmeisesti rungon suojaamiseen? Joissain paikoin näkyy olevan jo asennettuna suojateippejä, esim. alaputki on suojattu paksulla läpinäkyvällä teipillä kiveniskuja jne vastaan. Onko noille teipeille jotain sijoittelu-ohjetta kun selvästi ovat leikatut tiettyyn muotoon mutta eihän noista ota selvää arvailemalla. Erityisesti rungon satulaputki olisi kait hyvä suojata takarenkaan heittämiltä kiviltä? Kammet varmaan samoten.
Comment
-
2016 stumpjumperissa X7 10-vaihteenvalitsin irtosi ensimmäisessä vauhdikkaassa kaatumisessa. Pultti yletti ehkä vain viisi kierrosta sisään vaikka enemmänkin olisi ollut tarjolla.
Huolimattomuutta suunnittelussa vai tarkoituksella tehty kuskin suojaksi?
Comment
-
Kyselin jo aiemmin tuolta enska threadista Stumpyn geometriasta ja oikean koon valinnasta, mutta kysellään nyt täältäkin. Kyseessä siis ao. linkin takaa löytyvä pyörä (jos nyt tuon saa Suomeen tuolla hinnalla + pk);
https://www.evanscycles.com/en-fi/specialized-stumpjumper-fsr-elite-650b-2016-mountain-bike-EV248206
Tällä hetkellä maastoajot hoituu Canyon Dude CF 9.0, joka on kooltaan S. Pyörä tuntuu sopivan minulle oikein hyvin ja pikaisen geometria vertailun perusteella en oikein saanut pähkäiltyä Stumpysta minulle sopivaa kokoa. Mittaa on hurjat 170cm ja inseam on 76cm. Ilmeisesti Stumpysta menisi M-kokokin oikein hyvin? Liian isoa pyörää en tosin halua ostaa, koska olen jo yhden sellaisen ostanut ja vielä kivijalasta
.
Comment
-
Koeajo tai ainakin koeistuminen antaisi varmaankin jonkinlaisen kuvan oikeasta koosta. Pk-seudulle on vaan turhan pitkä matka täältä Tre:lta. Liian isoa pyörää en tosiaankaan halua enää ostaa ja sen vuoksi olenkin S-kokoisen kannalla.
Ei kenelläkään sattuisi olemaan Tre:n seudulla ko. pyörää S- tai M-kokoisena?
Comment

Comment