BikeshopGiantLostInLaplandElectrobike

Kevään 2014 kaksi- ja kolmisataset

Sivu 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen
  1. Korhonen
    Korhonen
    Millaisia suunnitelmia herroilla on kevään kaksi- ja kolmisatasen suhteen? Eka takarajapäivät ovat ma 21.4 ja su 4.5.

Pääsiäisenä olen tod.näk. reissussa, joten joudun ajamaan kaksisatasen etukäteen - käytännössä pääsiäistä edeltävänä viikonloppuna. Ajattelin säävarausta eli ensisijainen starttipäivä olisi la 12.4, mutta jos räimii räntää ja su 13.4 on ennusteessa parempaa keliä, niin siirrän ajon suosiolla sunnuntaiksi. Reitiksi ajattelin Juustolan kierrosta eli http://goo.gl/maps/qQJPW.

Kolmisatasta en ole tarkasti miettinyt, mutta tarkoitus olisi ajaa vapun tietämillä sekä 300 että toisen takarajan 200. Reitit ja tarkat päivät ovat vielä auki. Tuolloin lienee mahdollisuus pitää hyvin vapaita eli pystyisi ehkä väistelemään mahdolliset räntäsateet ja myrskytuulet. Siitä pari viikkoa myöhemmin onkin sitten Oulujärven kierros. Flechelle en ole lähdössä, mutta fleche-viikonloppuna 22.5-23.5 on alustava suunnitelma ajaa kolmisatanen toiseen takarajaan.
  2. Hebe
    Hebe
    Pitäähä se Juustolassa käydä lihasoppaa syömässä. kolmisataselle olen ajatellut Puolangan suuntaa, varmaan sama reitti kuin viime vuonna. Tai sitten lähen katteleen "uusia" maisemia Kemi-Aavasaksa seudulle. Toistaiseksi kalenterissa on varattuna takarajapäivät. Kahtoa sitten lähemmin milloin ajan jos ajan.

Fleche vois olla kiva jos porukkaa löytyy. 500km/24h taitaa vaan olla liikaa meitille.
  3. Korhonen
    Korhonen
    Flechellä pitäisi varmaan olla valmius kahteen erilaiseen ajoon: jos tuuli on pohjoisen puolelta eikä hirvittävästi sateita ennusteessa, niin silloin 500/24h:a kannattaa yrittää. Kovalla vastatuulella olisi ehkä järkevää rullailla lähtöleimalle Oulaisiin/Ylivieskaan ja tehdä sitten Tampereen ympäristössä lisämutkia, jos aikaa jää.
  4. Korhonen
    Korhonen
    Juustolan kierroksen lisäksi toinen mielessä oleva kaksisatasreitti olisi Pattijoelle ja takaisin. Yksi suunta pohjoista reittiä Siikajoen kautta ja toinen suunta 86- ja 8-teiden välistä pikkutietä hyödyntäen. Onko tuo Tuomiojantie-Roppolanperäntie jollekin tuttu tie? Itse en ole koskaan ajanut, mutta Google Street View-pistokokeiden perusteella se näyttäisi päällystetyltä tieltä.
  5. EKH
    EKH
    Roppolanperäntie ja Tuomiojantie on oikein hyvä pyöräilyreitti. Asfaltoitu koko matkalta eikä liikennettä ole juuri lainkaan.

Loppumatkan Pattijoelle olen kyllä yleensä ajanut pikkusen eri reittiä. Tuomiojantieltä olen kääntynyt yleensä vasemmalle: Kaarantien (kilometrin pituinen karkeapintainen mutta kyllä ihan ajettava pätkä) ja Kastellintien kautta (todella hieno tie). Ainoa miinus tuossa minun reitissä on se, että siinä tulee muistaakseni neljä rautatien ylitystä (tasoristeyksiä).
  6. Korhonen
    Korhonen
    Kävi ennakoidusti eli pääsiäiseksi minulle osuu muuta puuhaa kuin pyöräilyä. Yritän B200-starttia la 12.4 Juustolan kierroksen reitillä. Startti Kaijonharjun ostarilta klo 8 ja sitten Ii, Maalimaan kautta Yli-Ii, Kipinä ja Juustola, Hetekyläntietä Ylikiiminkiin ja takaisin Ouluun. Ajelen rauhallisesti n. 25km/h normikelissä ja taukoja tarpeen mukaan ja lounas Juustolan noutopöydästä. Aikaahan on 13,5h. Mukaan saa lähteä. Minulla on brevettikortteja jemmassa tarvitseville, mutta kannattaa laittaa viesti osallistumisesta osoitteeseen junnu.kangas(at)iki.fi, että osaan ottaa mukaan riittävän määrän.

Säävarauksella ajan. Pienet epämukavuudet eivät ajoa estä, mutta jos ennusteessa on tuolloin vaakasuuntaista räntäsadetta tms., niin sitten siirrän omaa lähtöäni seuraavalle päivälle (su 13.4), mutta muuten samoilla spekseillä lähtöpaikan ja -ajan sekä reitin suhteen.

Laitan tästä infoa randonneurs.fi-kalenteriin ja tämän vuoden brevettiketjuun.
  7. StantheMan
    StantheMan
    3.5. minä järjestän täällä Kuopiossa 300km. Yksi teiltä on jo tulossa. Tarkemman reitin yritän saada paperille, mutta sen on kyllä hyvin selkekä. Kuopio - Leppävirta - Heinävesi - Ylämylly - Tuusniemi - Kuopio. Lähtöpaikka on Niiralan ABC Kuopiossa a luultavasti paluukin sinne. Reitti on ollut Google Mapsilla 299 km, mutta eiköhän tuo kilometri jostain löydy.
  8. Hebe
    Hebe
    Koita saada gpx:ksi esim http://www.gpsies.com/. googlella sain matkaksi 321km. Alustavasti olen harkinnut Kuopiossa ajelua tuolloin.
  9. StantheMan
    StantheMan
    On mulla varmaan sports trackerissä matka ylhäällä. Sulla pakkaa olemaan lyhemmät kilometrit kuin muilla
  10. Korhonen
    Korhonen
    Ei kai se auta kuin käydä kokeilemassa tuo reitti, niin saa selvyyden noista kilometreistä. En tosin vielä varmaksi tiedä, pääsenkö vapun jälkeen Kuopioon, mutta yritys on kova, että pääsisin.
Näyttää tulokset 1 - 10 / 18
Sivu 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen