GarminElectrobikeGiantHepha

Suunnistaminen

Sivu 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen
  1. StantheMan
    StantheMan
    Miten herrat aikovat suunnistaa? Minä eksyin aamulla pyörällä paikallisen Ikean pihassa sinne mennessä ja varsinkin poislähtiessä. Ja eipä ole sellaista läpikulkupitäjää missä en olisi eksynyt Itse ajattelin laminoituja karttalehtiä, tarkka reittikuvaus vasen, oikea, t-risteys ym. ja Lumian kartat.
  2. Hebe
    Hebe
    Paperikarttojen ja reittiohjeen perusteella mennään. Reittiohjetta varmaan pitänee modata paremmaksi ja kartalle piirtää reitti.Lähdössä voisi koittaa päästä jonkun gps:n avulla suunnistavan peesiin niin pääsis kaupunkialueelta pois.
  3. Matteus
    Matteus
    Reittiohjeen, kilometrimittarin ja liikennemerkkien avulla. Ongelmatilanteessa GPS:n virkaa toimittaa Nokia Asha 311:n kartat ja matkapuhelinverkkopaikannus (100-3000m tarkkuus), jos O-syncen navi2coach ei sovellu randoiluun. Kyseisestä laitteesta tulee DCRainmakerin arvostelu helmikuun puolivälin paikkeilla.
  4. Hebe
    Hebe
    Tarttee vaan muistaa että liikennemerkeissä on etäisyydet maileina ja reittiohjeessa kilometreissä.
  5. Korhonen
    Korhonen
    Reittiohje on varmaan ensinsijainen suunnistusväline. Jonkinlainen gps-systeemi pitänee kuitenkin olla backuppina toimintakunnossa. Jos ei muuten, niin ainakin puhelimessa niin, että pystyy edes pysähdyksissä tarkistamaan, mikä on reitti ja onko oma sijainti reitillä vai reitiltä sivussa.
  6. StantheMan
    StantheMan
    pienestä " mekaanisesta" kompassista ei varmaa haittaa ole myöskään.
  7. ijh
    ijh
    Arveletteko kännykän virran riittävän koko rupeamaan vai millaisia lisäakkuja / latausapuja herroilla on suunnitelmissa?
  8. StantheMan
    StantheMan
    Minulla useita lisäakkuja. Osa kertalataukseen osa useampaan. Ongelman on ollut niiden säännöllinen käyttö. Ovat olleet vähällä käytöllä ja pikku hiljaa ne menettävät kapasiteettiä. Sellaisen kuitenkin otan mukaan, joko jonkun näistä vanhoista tai sitten uuden. Google viewillä olen reitin pätkiä ajellut ja kyllä meikäläinen on eksynyt jo nyt vaikka en edes paikalla ole. Suunnistamiseen joutuu kyllä pakostakin panostamaan. Sitten siellä on paikoin ihan kyläteitä ihmisten takapihoilla (kai). En tiedä mitä teitä siellä voi ajaa, mutta itse kun laittaa Googleen pyörävalinnan ja hakee etappien välille reiti, niin tulee aika suoraa tietä ja sitten mitä tietoja on reitistä tällä hetkellä, niin niissä reitti menee välillä ihan siksakkia.
  9. Hebe
    Hebe
    On kuulemma olemassa härpäkkeitä joiden avulla voisi hyödyntää napadynamoa laitteiden lataamiseen. Esim B&M:lla on asiaan sopiva lamppu. Vois ottaa mettäkännykän mukaan, siinnäkun kestää akku pitää virtaa kohtuu mukavasti. Siinnä olis kyl nokian kartatkin. Eikös noksun karttoja saannut ladattua jotenkin kännykkään valmiiksi, jottei tarvi nettiyhteyttä? Yhden lisäakun otan mukaan ja ehkä laturin. Koitan pärjätä analogisilla laitteilla.
  10. Korhonen
    Korhonen
    Osoitteesta http://www.aukweb.net/perms/detail/JHA09/ löytyy routesheetit LEL-reitillä ajettavalle permanentille. Mitään takuuta ei tietenkään ole siitä, että reitti on noiden mukainen, mutta melko varmasti se suurelta osin sitä on.
Näyttää tulokset 1 - 10 / 12
Sivu 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen