Tuli tuossa mieleen, että oletteko miettineet alustavasti matkan jaottelua ajopäiville? Kilometrimääräisestihän n. 300 per rykäisy (kontrolleihin jaettuna: 336, 288, 309, 286 ja viimeisenä vajaana vuorokautena 199) näyttäisi tasajaolta, mutta pohjoispään kilometrit taitavat olla nousuvoittoisempina vähän raskaampia. No, tuuletkin tietysti voivat vaikuttaa ja varmasti vaikuttavatkin. Kannattanee varmaan kuitenkin vähän miettiä etukäteen. Tuli mieleen myös, että jos ryhmänä ajetaan, niin voikohan olla mahdollista saada kahden ajajan kamat mahtumaan yhteen laukkuun? Tämä mahdollistaisi sen, että "laukunjakoparin" 1-jäsenen bag drop tulisi eka lepopisteeseen, 2-jäsenen toka lepopisteeseen, 1-jäsenen toka bag drop kolmanteen lepopisteeseen ja 2-jäsenen toka bag drop neljänteen lepopisteeseen. Eli ryhmäajolla, pienillä tavaramäärillä ja laukkutilan jakamisella voisi saada neljä bag droppia per ajaja. Tosin tuo 2,5kg/laukku ei ole kovin paljon. Pitää kai alkaa punnita bibsejä... - Junnu
Noinpa suunnilleen minäkin ajattelin: Pocklington (336 kokonaiskm), Moffat (624), Brampton (851) tai Barnard (933), Market Rasen (1153) tai Kirton (1219), Loughton (1418). Pocklingtoniin asti kun mennään rannikolla, on tasaisehkoa jos olen ymmärtänyt. Siitä kun käännytään länteen alkaa mäet ja vauhti kyllä hidastuu ainakin minulla . Sitä voi tietty kompensoida päivää pidentämällä jos sielu sietää. Vallitseva tuulensuunta lienee lounas/länsi joten sen voisi odottaa vaikuttavan eniten paluumatkalla. Säänhän kyllä voi odottaa olevan mitä tahansa ja kaikkea sen väliltä paitsi lunta tuskin saadaan. Vaihtelut matkan aikanakin voi olla ällistyttävät tuossa maassa. Backdrop suunnitelmassa on idean tynkää ;-). Täytyy funtsia mitä käytännössä menee.
Mites tuo vakuutus? Teidän jako tuntuu järkevältä. Itse yksin ajaisin typerämmin 704 km kerralla ja loppu toivotaan toivotaan tyylin
Jotain tuon tyyppistä jaksottelua itekkin miettinyt, kuten varmaan n.900 muutakin. Katellaanpa sitäkin sitten paikalla tarkemmin. bagdroppienkin suhteen pitänee viellä miettiä. Vakuutusasian koitan hoitaa Audax UK:n kautta, jos jäsenvakuutus on riittävä ja siihen voi liittyä. Jos ei onnistu, pitänee kysellä hintaa vakuutusyhtiöltä.
Onko ajatuksia siirtymisestä lontooseen ja takaisin? Ei välttämättä mahu yhteen koneeseen kaikkien pyörät kerralla? Itse aattelin lomailla muutenkin tuolla LEL:n ohella. Majoitustakin kait tarttis alkaa miettiin.
Eka vuorokauteen 400 km+!, kun on vielä virtaa ja sitten 300 km per päivä.
Hotellin tms. Ajattelin varata mahdollisimma läheltä lähtöä/tuloa. Ja mennä paria päivää ennen ja olla pari päivää yli. Hotelli kai pitää olla hallussa koko ajan. Pitää joku tuurijuoppo värvätä sinne asumaan.
Tuohon majoutukseen voisi tutkiskella vaihtoehtona vuokrata huoneistoa. Ovat meidän kokoiselle porukalle jopa edullisempia kuin hotellit. Etuna esim. tavaroiden säilytys tai jos vaikka keskeyttää(mitä ei liene tapahdu) on majapaikka valmiina. Katselin tuossa yhdeltä sivustolta kohteita. Hinnat viikoksi n. 1000€ ja siitä ylöspäin. Itse pääsen lontooseen pe 26.07.2013. takaisin varmaankin 02.08.2013 HaMu
Hotellihomma ei taida olla kovin edullinen. Pariisissa olisi onnistunut toissa kesänä suht edullisesti.
Tuo huoneisto voi olla hyvä idea. Paikalle taidan mennä pari päivää ennen ja poistua parin kolmen päivän jälkeen.