Näytä tavallinen näkymä : Pyöräilylasit
Hei!
Olen valitsemassa juuri nyt pyöräilylaseja. Olen tällä hetkellä pysähtynyt näihin kahteen vaihtoehtoon: Goodr Astro G Polarized Sunglasses vai Tifosi Crit Sunglasses, kummat ovat paremmat?
Vai olisiko sinulla ehdottaa omaa vaihtoehtoasi?
Kiitos!
Aika lailla henkilökohtaisista ominaisuuksista kiinni. Polarisoidut saattaa häiritä mittarin lukemista,
Itsellä on Oakleyn laseja. Myös Rudy Projecteja on kehuttu.
Santtu75
02.12.2025, 16.15
Itse myös suosin Oakleytä, mutta kun katsoo aloittajan mainitsemien lasien hintatasoa niin ei oletuksellisesti ole ostamassa 150-200€ maksavia laseja.
Mallista ja tuurista riippuen Oakleyta saattaa löytää alta sataseen. En mä ole yksistäkään omistani maksanut listahintaa.
Oakley Jawbreakerit ovat toistaiseksi parhaat omalle naamalle sopineet ja eivät huurru kovin herkästi. Mutta kuten yllä todettu mitkä ovat parhaat riippuu paljolti henk. koht. ominaisuuksista/mieltymyksistä.
kmruuska
02.12.2025, 18.09
Mulla on parit Smithin Wildcatit. Hyvät muttei erityisen halvat.
Santtu75
02.12.2025, 19.12
Oakley Jawbreakerit ovat toistaiseksi parhaat omalle naamalle sopineet ja eivät huurru kovin herkästi. Mutta kuten yllä todettu mitkä ovat parhaat riippuu paljolti henk. koht. ominaisuuksista/mieltymyksistä.
Tuo Jawbreaker on myös itselläni ne parhaaksi kokemani lasit.
Niitä onkin itselläni kahdet kehykset ja neljät eri linssit (Fotokrominen/tummuuttaan muutava- Musta-, LowLight sekä Road-linssi ja kirkkaan linssin varmaan vielä hankin jossain vaiheessa lisää).
Mulla on muovikassillinen Radar EV Patheja ja vaihtolinssejä. Ne on mulle maastoajoon ehdottomasti sopivimmat. Maantielle/gräveliin löysin kesällä Sphaerat, jotka on linsseiltään isommat ja toimivat paremmin kippurasarvisella ajamiseen. Oakleyta siis molemmat. Sphaeroita on vaan Prizm Road ja Photochromic.
Itellä oakley sutrot, muuten kivat mut huurtuu kyllä herkästi. Kadotin nää kesällä ni oli varalla alista jotku vähän vastaavan näköiset fotokromaattisilla linsseillä, niiseä oli linssin yläosassa tuuletusreiät eikä huurtuneet samalla tapaa, tosin viima kävi myös naamaan herkemmin. Oakleyllä tuntuu olevan myös laaduntarkkailussa haasteita, kun toinen mun linsseistä on aavistuksen liian pieni.
Sphaerat eikä Radar EV Pathit huurru ajaessa. Pysähtyessä sitten toinen juttu, mutta ei taida olla laseja, mitkä ei mene pysähtyessä huuruun. Aukeavat kyllä, kun lähtee ajamaan.
Meillä asiakkaat kyselee paljon, että huurtuuko nämä tai nämä lasit vai eikö, mutta huurtuminen tai huurtumattomuus on tosi yksilöllistä. Se riippuu pitkälti siitä, että miten jotkut lasit sattuu istumaan kenellekin ja kuinka paljon kukin haihduttaa lämpöä kasvojen kautta, kuinka paljon on tottunut pukeutumaan jne jne. Jos haluaa välttää huurtumista niin periaatteessa Suomi-olosuhteisiin ympärivuotiseen käyttöön järkevimmät lasit on sellaiset, joissa on säädettävät nenätallat. Pintaväliä kasvattamalla huurtumisherkkyyttä on helppo vähentää, mutta viimasuojan kustannuksella, kun ne on melkolailla vastakkaiset ominaisuudet.
Nostetaan täältä keskusteluun myös 3M Virtua AP -suojalasit. Toimivat pyöräilyssä, löytyy eri värejä ja ovat järkevän hintaiset (n. 5 €). Omia kokemuksia on useammalta vuodelta ja varsinaiset pyöräilylasit ovat melko lailla jääneet laatikkoon pölyttymään, kun nämä istuvat niin hyvin.
https://cdn.broman.group/api/image/v1/image/009628F25CB829FFA27B959784F4BF2039CAAA6B.3m-virtua-ap-suojalasit-harmaa-70-03848.webp
Santtu75
03.12.2025, 13.30
Kun halpoihin "ei pyöräilylaseihin" mennään pyöräilykäyttöä ajatellen, niin Bollen Safety sarjasta https://www.bolle-safety.com/fi/safety/protective-eyewear/safety-glasses/ myös löytyy pyöräilykäyttöön kohtuullisesti soveltuvia edullisia laseja (meillä firma myy saman valmistajan Tactical sarjan laseja, niin aika-ajoin tulee maahantuojalta yksittäisiä näytekappaleita noista Safety sarjan laseista, niin niistä ottanut muutamia itselle käyttöön pyöräilyyn)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.