Näytä tavallinen näkymä : Bosch Performance Cx gen5 värinä
En tiedä onko tässä tulossa vainoharhaiseksi vai mitä mutta tällanen ominaisuus tuntuu tossa Ghostin pyörän Boschin moottorissa olevan et tietyllä avustuksella ja kun nopeus sen yli 20km/h nousee niin sellanen kevyt värinä/vibra tuntuu alkavan mikä sitten resenoi polkimiin ja satulaan ja tuntuu välillä että koko runkoon. On parissa huoltoliikkees tullut näytettyä mutta eipä nyt mitään vikaa tunnu olevan heidän mukaan enkä epäile heidän ammattitaitoaan. Onko sitten vaan Boschin ”ominaisuus”. Ei ole aikaisempia kokemuksia. Tietty moottori myös isommalla avustuksella pitää myös jo kovempaa ääntä et liittyykö siihen avustuksen tehokkuuteen jo et niin sanotusti voima tuntuu. Tätä ei vain silloin alussa tuntunut kun pyörän hankin. Voiko sitten päivityksen mukana tullut kun tuli ne tehopäivitykset.
Jossain täällä foorumilla olin muistaakseni lukenut samanlaisesta asiasta.
Kertokaa toki jos muilla samankaltaisia kokemuksia. Kiitos.
Ainakin jos liian iso vaihde on käytössä ja moottori joutuu avustaa paljon niin vibraa kyllä saattaa tuntua kun moottorin vääntö on todella kova, ilmiö on vähän sama kuin autolla yrittäisi ajaa hiljaa liian isolla vaihteella eli täristää.
Voisi johtua kuluneesta voimansiirrosta.
Ainakin jos liian iso vaihde on käytössä ja moottori joutuu avustaa paljon niin vibraa kyllä saattaa tuntua kun moottorin vääntö on todella kova, ilmiö on vähän sama kuin autolla yrittäisi ajaa hiljaa liian isolla vaihteella eli täristää.
Tuo kuulostaa kyllä ihan järkeenkäyvältä. Ei ole vaan aikaisemmin tällaista vastaan tosiaan tullut, tietty aikasemmin ollut vain Shimanon ja Yamahan moottoreita mitkä ei tälläistä tehneet.
Voisi johtua kuluneesta voimansiirrosta.
Ei luulis ku tonnin ajettu pyörä mut kaikki tietty mahdollista.. Pitäs saada pyörä mitä verrata..
trallalaalaakso
04.11.2025, 13.09
Kahdessa eri ikäkauden GZR Forzar-e pyörässä sama ilmiö. Eli liian pieni kadenssi suurimmalla avustusteholla. Moottoreina Agile AM80, 70 nm ja 80? nm versioina, sama pyörä kun Atala Cute käsittääkseni.
Täähän tärisee myös kun rullaa. Sellaisen huomasin myös että kun vaihdetta heittää pienemmälle rullatessa niin tuntuu että tärinä myös heikkenee siinä vaiheessa. Voisko napavaihteissa olla jotain?
^Jos alamäkeä rullatessa, polkematta värisee niin tuskin on moottorissa vika. Voithan sen moottorin alamäessä sammuttaakin ja jos värinä jatkuu, niin varmistuu, että vika on jossain muualla. Jos Suomesta ostettu, niin takuu hommat helpompia. Voisit olla myyjään yhteydessä ja kertoa nuo havaintosi. Toisella vastaavalla takakiekolla voisi myyjäliike/huolto kokeilla.
^Jos alamäkeä rullatessa, polkematta värisee niin tuskin on moottorissa vika. Voithan sen moottorin alamäessä sammuttaakin ja jos värinä jatkuu, niin varmistuu, että vika on jossain muualla. Jos Suomesta ostettu, niin takuu hommat helpompia. Voisit olla myyjään yhteydessä ja kertoa nuo havaintosi. Toisella vastaavalla takakiekolla voisi myyjäliike/huolto kokeilla.
Joo ulkomailta hankittu kun kyseistä mallia ei ollut Suomesta saatavilla :D No ei voi minkään.
^Kaiketi kuitenkin EU alueelta ostettu. Mikä pyörä ja malli on kyseessä? Voi olla, että sillä kuitenkin on Suomalainen maahantuoja.
^Kaiketi kuitenkin EU alueelta ostettu. Mikä pyörä ja malli on kyseessä? Voi olla, että sillä kuitenkin on Suomalainen maahantuoja.
Joo EU:sta kyllä. Pyörä on Ghost E-Teru Eq pro ABS.
Koheltaja
06.11.2025, 06.42
Suomen maahantuojat vastaa pääsääntöisesti heidän maahantuomien pyörien takuusta, jos on valmistevika niin voivat osallistua osittain tai kokonaan uusien osien hankintaan mutta työt jää yleensä asiakkaan maksettavaksi.
Ja ihan sama mitä ne pykälät ja direktiivit tai fillarifoorumin Puolue sanoo, näin se pääsääntöisesti menee vaikka on miten EU, tuotevastuu tai tehdastakuu.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.