PDA

Näytä tavallinen näkymä : Polkupyörien kuljutuksenaikaiset suojapeitteet.

Santtu75
04.09.2025, 16.08
Tuossa tulee jonkusen viikon päästä lainattua muutamaksi päiväksi matkailuautoa jossa takana oleva pyöräteline johon pitäisi kaksi pyörää laittaa kuljetukseen.
Minkälaisia hyväksi havaittuja pyörien suojapeitteitä kukakin käyttää joilla estää että kuljetuksen jäljiltä ei ole hiekkapaskainen pyörä odottamassa telineestä poisottamista.

Herra Kurppa
04.09.2025, 19.12
Tuo on ollut ihan toimiva, ei pahemmin lepata farmariautonkaan perässä. https://evocsports.com/products/bike-rack-cover-mtb Miinuksena vähän työläämpi päällelaitto. Asuntoautossa voisi mennä kyllä joku vähemmän istuvakin kun ei ajoviima nappaa suojapussiin samalla tapaa ellei sitten tee pyörrettä.

JackOja
04.09.2025, 19.14
Eikö matkailuautoon mahdu fillarit sisälle loistavasti?

Santtu75
04.09.2025, 19.44

Tuossa lainavehkeessä ei ole isompaa ns."takatallia" mihin pyörät mahtuisi. Kyllä ne pyörät tietysti sisään mahtuisi kun renkaat ottaisi pois (etenkin ulko-ovi oliis ahdas) mutta sitten kun majoitustilaa käyttäisi niin melkein pitäisi taas nostaa ulos kun mitään sellaista selkeää sijoituspaikkaa sisällä ei oikein tainnut olla missä eivät edessä olisi(tosin olen auton tähän mennessä vasta kerran pikaisesti nähnyt).
Eli ei oikein käytettävyyden kannalta järkevää kun tuo takateline kuitenkin olemassa. Jos auto olisi Ilman takatelinettä niin kyllä ne silloin kyydessä kulkisivat sisälläkin paremman puutteessa.

zoor
04.09.2025, 22.17
Tämä. Usein näkee kalliitakin fillareita kuljetettavan jopa ilman peitettä henkilö-, paketti- ja matkailuautojen perässä vesi-/kurakylvyssä. Eipä siinä, jos on aikaa/osaamista/työkaluja purkaa fillari osiin "suihkun" jälkeen. Kuivallakin kelillä maantiepölyä kerääntyy ties minne pystyperäisen ajoneuvon imussa.

Jos fillari(t) ei kertakaikkiaan mahdu sisälle, niin hankkisin mahdollisimman tyköistuvan peitteen. Tuo yllä linkattu ei vaikuta ollenkaan huonolta. Joskus näkyy ainakin maantiepyörien päällä ns. kortsumallia, joka lienee paras vaihtoehto. Suomessa (ainakin kivijalassa) taitaa olla tarjolla vain lepattavia malleja (Biltema, XXL?).

OJ
05.09.2025, 00.00
Mä olen kuskannut fillareita auton perässä viimeiset 18 vuotta (hemmetti kun aika rientää), kymmeniä tuhansia kilometrejä, kelissä kuin kelissä, ilman mitään suojapusseja tms. ja ilman normaalista poikkeavia huoltotoimia. En ajatellut muuttaa toimintaani ennen kuin saan hankittua seikkailupakun itselleni. Toisinaan eri someissa nousee esille sama aihe, mutta ainakaan mun kokemuksen perusteella se auton perässä pyorivä vesi ei kastele pintaa syvemmältä. Ainoa nihkeä tilanne on jos ajaa oikein vetistä hiekkatietä 60-100km/h vauhtia koska silloin siinä vedessä on niin paljon sattumia mukana, että ainakin minä haluan huuhdella ne sotkut pois.

Haibikeilijä
05.09.2025, 07.02
Mä olen kuskannut fillareita auton perässä viimeiset 18 vuotta (hemmetti kun aika rientää), kymmeniä tuhansia kilometrejä, kelissä kuin kelissä, ilman mitään suojapusseja tms. ja ilman normaalista poikkeavia huoltotoimia. En ajatellut muuttaa toimintaani ennen kuin saan hankittua seikkailupakun itselleni. Toisinaan eri someissa nousee esille sama aihe, mutta ainakaan mun kokemuksen perusteella se auton perässä pyorivä vesi ei kastele pintaa syvemmältä. Ainoa nihkeä tilanne on jos ajaa oikein vetistä hiekkatietä 60-100km/h vauhtia koska silloin siinä vedessä on niin paljon sattumia mukana, että ainakin minä haluan huuhdella ne sotkut pois.

Sama homma itsellä. Ja sitten tuon huuhteluvaateen takia auton perässä Kärcherin matalapainepesuri.