Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Kestävät renkaat mtb sinkulaan

EBN_
12.08.2025, 12.10
Eli hakusessa olisi kestävät renkaat Kona Caldera 26" maastopyörään joka muutettu sinkulaksi lähinnä asvaltti/hiekkateitä pitkin läpi vuoden ajellen. Olen ostanut ties minkälaisia Schwalben ja muiden merkkien mukamas pistosuojattuja renkaita jotka jopa kesällä ihan katukäytössä puhkaisevat sisärenkaita erityisesti takana. Paineet olen aina pitänyt lähellä max. eli se 3,7-4 bar. Kuskin mitat on 183/92 ja usein on vielä reppu jossa painavaa tavaraa roudailen kun autoa en omista.

- Ympärivuotiseen käyttöön lähinnä asvaltti, hiekkatiet eli ei maastoajoa enää. Plussaa olisi jos pitäisi talvella kohtuullisesti. Ilman nastoja olen pärjännyt pk-seudulla tähän asti rauhallisesti ajaen.
- Oikeasti toimiva pistosuojaus
- Yksi tärkeä vaatimus on, että renkaan saa vanteelle ilman metallisen työkalun käyttöä kuten nykyisen Schwalben renkan kanssa. Aivan järkyttävä duuni saada tuo vanteelle!
- Kulutus kestävyys olisi plussaa. Nykyinen Schwalben maastokumi takana kuluu silmissä ja sitten pienet terävät kivet menevät tuosta kuviosta läpi kun renkaan kuvio on liian pehmeää
- Painolla ja rullaavuudella ei niinkään merkitystä jos se tarkoittaa joidenkin noista edellämainittujen kärsimistä.
- Olen ostanut kalliimpia renkaita isoilta merkeiltä, mutta eivät kestä sen paremmin kuin halvemmat. Hinnan suhteen joustava jos jotain hyvää löytyisi.

Kiitos jo etukäteen!

J3K
12.08.2025, 13.40
Juuri 26" renkaista ei ole kokemusta mutta painetta on liikaa, 2bar luokkaa laittaisin kestopäällysteelle noilla painoilla ja oletan että renkaat ovat 2.1" - 2.25" leveitä?

Marsusram
12.08.2025, 14.23
- Yksi tärkeä vaatimus on, että renkaan saa vanteelle ilman metallisen työkalun käyttöä kuten nykyisen Schwalben renkan kanssa. Aivan järkyttävä duuni saada tuo vanteelle!

Renkaan laitto vanteelle on yleensä tekniikasta kiinni.
Velogin vinkit kannattaa katsoa:
https://www.youtube.com/watch?v=UxovRk_nax0

M A
12.08.2025, 15.27
Mikä malli Schwalbelta tarkalleenottaen käytössä? 26 kokosistaei kokemusta mutta ite oon tykännyt työmatka-ajossa Vittorian mezcalista (takana peyote mut sitä saa vaan 29") ja Continentalin racekingistä. Kisakunkku ainakin rullaa ja toimii hiekalla. Asfaltillakin rullaa mutta pitää vähän enempi ääntä kuin vittoriat kuvionsa puolesta. Rengasrikkoja ei oo tullut kulutuskesto ollut itselle hyvä. Racekingien kyljet on herkät maastoajolle, mutta kuvatun laisessa käytössä luulis kestävän. Talviajo-ominaisuuksista ei kokemusta.

lassekoo
12.08.2025, 21.27
Schwalben Billy Bonkersit https://www.bike24.fi/tuotteet/402119 on nyt ollut pari kesää 26 maaasturissa alla. Hiekkatie ja asfalttiajoon mainiot eikä vielä yhtään rengasrikkoakaan ole tullut.

nure
18.08.2025, 09.33
RalliKunkku ehkä parhaita ja kestävimpiä renkaita mitä itse esim. työmatka ajossa käyttänyt.