Näytä tavallinen näkymä : Akkujen hinta!
Googlasin huvikseni pari vuotta vanhan Haibaikkini uuden Yamaha akun hintaa. N. 1200 e. Ei jumal.. Kyseistä pyörämallia myydään nyt 2500 e tarjouksessa. Onko pelkkää kauppiaiden härskiä rahastusta, vai onko tosiaan sähköfillarin akkupötkylän tuottaminen niin saatanan kallista.
Lähetetty minun SM-A256B laitteesta Tapatalkilla
Joo kaikki on rahastusta, ei kannata ostaa mitään!
Takamisakari
12.08.2025, 11.48
Akut maksaa kyllä kauppiaillekin ja nykymaailmassa kun ATK:sta voi helposti etsiä kaikki hinnat ei niitä kukaan pysty myymään "törkykatteella".
Eheh hee. Olipa helvetin rakentava vastaus. Onneksi olkoon. Aidosti asiaa hämmästelen.
Tarkotin siis tuota ekaa vastausta
Takamisakari
12.08.2025, 11.53
Niin ja vastasin ihan samalla tavalla. Eti ihan huvikses kuukkelilla hintoja, olen 95% varma että asia on näin.
Täällähän on paukkuarkaa porukkaa, kun epäilin bisnestä ylihinnoittelusta.
Täällähän on paukkuarkaa porukkaa, kun epäilin bisnestä ylihinnoittelusta.
Eikös se perinteisesti ole ollut niin että pyörän hinta 2-3 kertaistuu jos sen kasaa varaosahinnoilla?
Tuollaisessa Haibikessä se akku lienee muutenkin pyörän kallein osa.
Akku ja moottori ovat yleensä ne kalleimmat osat. Saksasta saa molempia kohtuullisempaan hintaan. Akkuja ei moni Saksan kauppa Suomeen toimita. Poikkeuksena on ainakin tämä 4myBike - Onlineshop für Fahrradteile und -zubehör (https://4mybike.de/), josta löytyy monelle merkille alkuperäinen akku. Tilasin omaani tuolta ja postikulut Suomeen oli muistaakseni 25€. Tässä Yamaha/Haibike: Akku (https://4mybike.de/Akku_1)
Jännästi se hinta oli vuosi sitten n. 800 e. Persut poisti työmatkafillariedun, Ebaikki puljujen fillarimyynti sakkaa rankasti, jostain täytyy alkaa repimään enemmän katteita.
Suurin osa fillarietubuumin pyöristä teillä on juuri sellaisia 3 tonnin haibaikkeja sun muita. 8 vuoden päästä kun niihin pitäisi hommata uusi akku, se maksaa 1900e. Ai niin, ne fillarithan kannattaa dumpata silloin romutukseen.
Jännästi se hinta oli vuosi sitten n. 800 e. Persut poisti työmatkafillariedun, Ebaikki puljujen fillarimyynti sakkaa rankasti, jostain täytyy alkaa repimään enemmän katteita.
Suurin osa fillarietubuumin pyöristä teillä on juuri sellaisia 3 tonnin haibaikkeja sun muita. 8 vuoden päästä kun niihin pitäisi hommata uusi akku, se maksaa 1900e. Ai niin, ne fillarithan kannattaa dumpata silloin romutukseen.
Aivan, sehän on lähes täydellinen win/win, joko myyt kalliin akun tai uuden pyörän.
Toki se käyttäjä kokee tilanteen toisin...
Santtu75
12.08.2025, 13.20
Nuo lähi "kivijalkojen" pyörän akkujen hinnat on monasti sitä luokkaa että katse kannattaa uutta akkua hankkiessa kohdistaa hieman muihinkin tahoihin jos/kun kohtuullisemmalla hinnalla haluaa akkua hankkia.
Ja kun puhutaan 8v. ikäisistä pyöristä (eli nyt vm.2017) niin ainakin Bosch:n kyseessä ollessa akkuja saa (yhä) kohtuulliseen hintaan niistä ulkomaan verkkokaupoista jotka kyseistä osaa suomeen toimittavat.
Aivan, sehän on lähes täydellinen win/win, joko myyt kalliin akun tai uuden pyörän.
Toki se käyttäjä kokee tilanteen toisin...
Todennäköisemmin kumminkin jää kaikki kaupat tekemättä.
Pyöräpuolella ei ole enää ihan niin posketon ero ulkomaankaupan ja kotimaisen välillä, kun verkkokauppa pakottaa pyöräliikkeitä sopeutukseen hintojen suhteen.
Mutta autopuolella kuluttajavaraosamyynti on huimaa. Motonetissä tai suomalaisissa kuluttajavaraosakaupoissa uusi starttimoottori 259+40e pantti (pantin saa takaisin, kun vie vanhan hajonneen osan kauppaan).
Virosta saman valmistajan sama startti 85€, eikä kaipaa vanhaa osaa paluukuormassa.
Todennäköisemmin kumminkin jää kaikki kaupat tekemättä.
Pyöräpuolella ei ole enää ihan niin posketon ero ulkomaankaupan ja kotimaisen välillä, kun verkkokauppa pakottaa pyöräliikkeitä sopeutukseen hintojen suhteen.
Mutta autopuolella kuluttajavaraosamyynti on huimaa. Motonetissä tai suomalaisissa kuluttajavaraosakaupoissa uusi starttimoottori 259+40e pantti (pantin saa takaisin, kun vie vanhan hajonneen osan kauppaan).
Virosta saman valmistajan sama startti 85€, eikä kaipaa vanhaa osaa paluukuormassa.
Joo-o. Vaikea sanoa mikä merkitys Suomen pyöräkaupalle on ulkomaiset verkkokaupat. Sellaisiakin perusteluja kuullut että kannattaa ostaa pyörät Prismasta koska bonus..
^no jos sen tunturin saa samaan hintaan ja 5% bonusta niin ehkä se kannattaa :p
jos haluaa jotain muuta niin sitten voi olla muitakin kriteerejä
Akun hinnan voi katsoa pyörää ostaessa. Kalliiltahan ne on. Luulisin katteita olevan noin 90%
Itse ostin juuri tämän vuoksi, shimano irtoakulla olevia pyöriä.
Sitten vain olen ostanut akkuja riittävästi.
Akku ja moottori ovat yleensä ne kalleimmat osat. Saksasta saa molempia kohtuullisempaan hintaan. Akkuja ei moni Saksan kauppa Suomeen toimita. Poikkeuksena on ainakin tämä 4myBike - Onlineshop für Fahrradteile und -zubehör (https://4mybike.de/), josta löytyy monelle merkille alkuperäinen akku. Tilasin omaani tuolta ja postikulut Suomeen oli muistaakseni 25€. Tässä Yamaha/Haibike: Akku (https://4mybike.de/Akku_1)
Edullinen paikka mutta en ymmärrä miten ostoskoria tuolla hallitaan. Ei pysty poistamaan mitään ja pohjiksi oli 1190e edestä ja kaksi tuotetta korissa mutta mitään ei näkynyt.
Edullinen paikka mutta en ymmärrä miten ostoskoria tuolla hallitaan. Ei pysty poistamaan mitään ja pohjiksi oli 1190e edestä ja kaksi tuotetta korissa mutta mitään ei näkynyt.
Koitin windows läppärillä ja toimi mielestäni aivan normaalisti. Onko sinulla jokin muu käyttis?
Mulle maksoi uusi 604ah spessun akku muutama vuosi sitten 150€. Ovh 990€. Miksikö näin edullisesti. Laaja kotivakuutus.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.