Näytä tavallinen näkymä : Aikomus tehdä pikalinkulliseen maastopyörään tubeless konversio
KoillisenJahtaaja
26.05.2025, 22.51
Mies vihaa sisäkumeja, hänellä on aikomus tehdä tubeless konversio pikalinkullisen maastopyörään jossa on Schrader sisäkumit
Miten kerron että tämä on tajuttoman huono idea?
PS. Hänellä on aikomus tehdä tämä pelkästään Tubeless presta venttiileillä ja teipillä, ei vaihtamalla edes kiekkoja tubeless readyksi
Eihän tuossa muuta vikaa ole kuin ajatus presta -venttiileistä schraderin reikään.
Ei muuta kuin schrader -tubeless -venttiilit hankintaan, teippi vanteeseen, venttiilit paikalleen ja renkaan asennus, tubeless- litkut sisään ja 3,2,1 aja.
Marsusram
26.05.2025, 23.32
Vanteen kehän rakenne vaikuttaa siihen riittääkö pelkkä teippaus ja tiivistyslitku. Eli onko liitossaumaan jäänyt vuotokohtia tai onko vanne muotoiltu käyttäen pieniä tartuntareikiä joita profiilin ympyrämuotoon saamisen jälkeen ei ole tukittu.
Kaikkea voi aina koittaa ja saahan nuo sotkut korjattua jos ei onnistu...
Sivustakatsoja
27.05.2025, 10.31
Mies vihaa sisäkumeja...
Itse pohtisin tätä vihaa -että onko kyseessä jokin defenssimekanismi, kohteensiirto?
Entä siedätyshoito -alkuun päivittäinen sisäkumien koskettelu ja myöhemmin ilmalla täyttö ja puristelu.
Ja kannatta kertoa että sisäkumit myös kehittyneet Mooseksen ajoista.
Sen kun testaa ja yllättyy positiivisesti
maalinni
27.05.2025, 12.41
Miten ne pikalinkut tuohon liittyy?
Miten ne pikalinkut tuohon liittyy?
Se ilma vuotaa sieltä akselista pikalinkun reikien kautta ulos renkaasta.
maalinni
27.05.2025, 13.11
Se ilma vuotaa sieltä akselista pikalinkun reikien kautta ulos renkaasta.
Ai nii :D
Olis kiinnostavaa kuulla tausta, miksi on tajuttoman huono idea? Väärä venttiili valittuna, mutta tällä videolla temppu tehdään ilman hirvipussia.
https://youtu.be/2tbTAyGD8Ao?si=GOpfmF2vveZ7sjHN&t=167
Eikös tuollaisesta voi tuollaisesta Schrader venttiilistä virittää tubeless kelpoisen kun kerran aletaan virittämään? Tod.näk. tuolla sisurien vihaajalla varastossa vihankohteita kokeiluun?
Oltiin sitä muinoin tomppeleita. Ajettiin 26 kiekoilla, ei tehty tubeleksia, keulat oli elastomeeria, rungot rautaa.
Paras nuoruus ja miehuus meni ihan Perseelleen, Nyky Pennut on viisaampia.
Ja jarrut, voihan vattu.
Fixieman
02.06.2025, 17.28
En tiiä, mutta itse antaisin puolison rauhassa puuhastella omat puuhastelunsa tismalleen niin kuin hän itse haluaa.
El-Carpaso
03.06.2025, 08.06
Esim. WTB:n prestaventtiilit toimii myös schrader-koloissa. Ei-tubeless-vanteen teippailu on vähän omanlaisensa operaatio, mutta saa senkin toimimaan.
maalinni
03.06.2025, 09.20
En tiiä, mutta itse antaisin puolison rauhassa puuhastella omat puuhastelunsa tismalleen niin kuin hän itse haluaa.
Jois kaljaa sohvalla, niin kuin muutkin miehet :'(
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.