Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Helsingin Keskuspuiston MTB-reitti e-fatbikellä ja etiketti

Pasilan mies
12.05.2025, 11.44
Moi! Uusi, vielä onnellinen, e-fatbiken omistaja kyselee Keskuspuiston mtb-reitistä. Tuli hankittua e-fatbike leppoisaan hupiajeluun luomuhybridin kaveriksi. Tarkoitus on ajella metsäpolkuja ja -teitä sekä ihan vaan kruisailla. MTB-reitti houkuttelee kokeilemaan myös maastoajoa. Ajelin tuossa jo 500 metriä tuota reittiä pyörän kotiinajomatkalla ja mukavaahan se oli.

Selailin eri keskusteluja mtb-etiketistä ja vaikuttaa siltä, että sähköpyörien yleistyminen on lisännyt näiden reittien käyttöä aika paljon. Nyt mietin miten itse mahdun joukkoon selvästi hitaampana kuskina - onko nämä reitit täynnä kovaa vauhtia ajavia vai mahtuuko aloittelijakin hitaalla pyörällä mukaan. Sen tiedän, että alamäkeen ajava väistää mutta onko muita pakko tietää -sääntöjä?

Kaikki ehdotukset hyvistä Helsingin alueen (tai pk-seudun) fatbike -metsäreiteistä ovat myös tervetulleita!

Benny
12.05.2025, 14.51
Siellä voi ajaa juuri sellaista vauhtia, kuin itse haluaa :)

Hyviä polkuja löytyy Tuusulan ja Vantaan rajalta. Mätäkiven sekä ruotsinkylän alue, sekä firan monttujen ympäristö.

Pasilan mies
12.05.2025, 17.42
Hyvä tietää! Taidanpa tästä lähteä ajelemaan

Hippo04
12.05.2025, 17.45
Senkun päästää vaan nopeammat ohi (jos niitä nyt sattuu kohdalle). Eemmän siellä saa itse väistellä koiranulkoiluttajia yms. Hidastus ja pieni kiitos on silloin aina paikallaan.

kmw
12.05.2025, 19.37
Herttoniemi-Viikki-Kivikko, hyvää settiä. Korkeuseroja on, mutta eihän se sähkömiestä hidasta

Pasilan mies
13.05.2025, 00.22
Kiitos vinkeistä ja neuvosta. Tänään tuli testattua keskuspuiston reittiä taas, paloheinän päässä mukavaa puuhaa mutta Laakson päässä taas paljon kivikkoa.

Kuminauha
13.05.2025, 11.06
Joo ei missään maastopyöräreitillä tarvitse hitaampien murehtia. Nopeemman vastuulla pyytää päästä ohi sitten kun edellä ajavalle se turvallisesti sopii.

nure
13.05.2025, 12.51
Eikös kaikkialla ole etikettinä että otetaan kaikki huomioon? Hitaat antaa tilaa ja nopeat kiittää...