PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kevään lenkkeihin kevyesti kuvioidut ja kevyesti rullaavat renkaat

tobby
01.03.2025, 13.35
Eli tarvitsisi löytää kevään lenkkeihin kevyesti kuvioidut ja kevyesti rullaavat renkaat, jotka kestävät sepelisapelia sisäkumillisena versiona.

32 milliset Gatorskinit löytyy, mutta niillä ei vielä uskalla lähteä ajelemaan, kun ovat niin kuviottomat nakkirenkaat (oletan, että leveämpi kevyesti kuvioitu rengas pitäisi hiukan paremmin näissä kevään epävakaissa keleissä).
Ei viitsisi kuitenkaan nastarenkailla pidempiä asfalttilenkkejä ajella ankaran vastuksen ja nastojen kulumisen vuoksi.

Edullisetkin voisivat olla ja jos oikein hyvät, niin voisi pysyvämpikin ratkaisu olla kesän asfaltti/gravel lenkeille.

Tekeekö näillä mitään
Double Fighter III 37-622 (https://www.suomenurheilupyora.fi/continental-double-fighter-3-37-622-ulkorengas)

Tai näillä
Pathfinder Sport 38-622
(https://pyoravarikko.fi/products/specialized-pathfinder-sport?variant=43742899273955&country=FI&currency=EUR&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&utm_source=google&utm_campaign=18331829414&utm_medium=cpc&utm_content=&utm_term=&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI_ovaptToiwMVP1aRBR1MDykGEAQYASAB EgLmrvD_BwE)
Pyörä on Kona Jake 2013, en tiedä kuinka leveät renkaat siihen voisi laittaa.

Erilaisia rengasvaihtoehtoja voisi ehdotella :)

Kepsu
01.03.2025, 14.17
Yksi vaihtoehto olisi Hutchinson Overide. Itselläni ei tosin mitään kokemusta sisurin kanssa mutta ollut ainakin tubeleksena täysin ongelmaton.

stumpe
01.03.2025, 17.07
^Mulla on hutsun overiden sisuriversiot. Kun 38mm kumi painaa 300grammaa niin en suosittele sepelille, mulla meni kesällä kivenmurukin läpi. :D

Kepsu
01.03.2025, 19.41
Minä en suosittele mitään renkaita sisurin kanssa.:D Mutta se tubeless versio varmaan kestää kyllä sisurinkin, itselläni ei ikinä yhtään ongelmia noiden kanssa. Ja pois ottaessa näkee ettei yhtään litkun paikkaamaa reikääkään ollut. Mutta sepeleissäkin on eroja kuten tuurissakin.

nure
01.03.2025, 20.10
Gator kyllä kestää, itse ajanut 4seasoneilla ja nyt GP Urbanit, en voi kestävyyttä haukkua. Ei kuvio ole aina se mikä luo kestävyyttä.

Itse hieman eri mieltä Kepsun kanssa, nykyiset TPU sisurit kyllä kestää ja ainakin luulin että nuo ehdottamat ei ole tubeless kelpoisia, toisaaltaan nuoruuden ihannerangas oli tuo Double Fighter ja kyllä ihan ok hintaisekseen.

jalkkis
04.03.2025, 22.50
Paras lääke sepeliä vastaan on nappula kumissa. Se ei taas ihan komppaa rullaavuuden kanssa.

Mulla on (tosin sähkö-) pyörässä Schwalben Marathon almotionit, oliko 50mm leveänä. Olen ajellut näillä kohta kuukauden ajot, kun kypsyin ajella ISP:llä paljailla kelveillä.

Katso BRR:stä parhaiten pistosuojattuja touring-renkaita. Contact Urban tais olla sieltä paremmasta päästä.