Näytä tavallinen näkymä : Maantirenkaat, speksaus ja suositukset.
WarElephantSixSixSix
13.02.2025, 06.04
Vähän huonosti maantierenkaille topicceja, joten avataan sellainen. Tai onhan tuolla tuo leveät ja nopeat, mutta jotkut haluaa varmaan ajaa myös kapeilla ja hitailla, kuten minä nyt tulevan kevään pahimmat p*skakelit. Laitoin siis uuden maantiepyörän alle kevätkaudeksi Vittorian Corsa Controllit leveydessä 28mm ja tietty tubelessina herran vuonna 2025. Mietin kuitenkin jo parempia ilmoja ja mitä sitten alle, koska noilla jarruilla en aja koko kesää. Pyörään menee valmistajan ilmoituksen mukaan 31mm kumit. Onko järkeä katsella muita vaihtoehtoja vai mennä tutulla ja turvallisella Continental GP 5000 S TR renkailla? Conteista hyviä kokemuksia ja noita ei ole saanut ajamalla puhki. Pyörä tuli GP 5000 TR TT kumeilla, mutta en uskalla noilla ajella 85kg painoisena. Viime vuonna ajelin hetken Enven 27mm kumeilla. Seitsämästä lenkistä viidestä piti lenkin jälkeen pestä pyörästä ja paidasta litkuja. Eli jos jollain on mielessä haastajaa noille Continentalin perus GP 5000 S TR kumeille, niin ehdotuksia kuunnellaan. Nopea ja kestävä, ehkä 30mm kokoisena. Antakaa palaa!
Itse ostin black round Pirelli eli P Zero Race TLR Speedcore ja mitä näitä nyt oli. 32mm leveänä. Ajokokemuksia varmaan huhtikuussa aikaisintaan.
Siinä contin uudessa tt kumissa on aika sama pistosuojaus mitä vakio contissa. Pintaa vaan vähemmän.
Ajaa sillä vaan ja kun kuluu pois, niin vaihtaa 32mm contit.
Itse ostin black round Pirelli eli P Zero Race TLR Speedcore ja mitä näitä nyt oli. 32mm leveänä. Ajokokemuksia varmaan huhtikuussa aikaisintaan.
Näitä itsekin harkinnut gräveliin 32 tai 35mm leveinä. Eivät ilmeisesti nopeimmat, mutta kestävät ja muutenkin arvostelun perusteella OK. Lisäksi kokoja löytyy 26/28/30/32/35mm.
Maantielle kumit on helppo valita kun ei tarvitse miettiä muutakuin että laittaako GP5000 tubeleksena vai sisureilla. Toisaalta olen miettinyt jos laittaisi tuon TT TR version eteen kun se kuluu niin hitaasti muutenkin, saisivat tehdä tuosta 30mm version.
Kokeilin Spessun kumeja toissakesänä. Oli ihan ok, mutta laitoin GP 5000TR sitten viime vuonna takaisin. Miksipä niitä vaihtamaan, kevyet, kestävät ja nopeat.
GP5000:lla on menty viime vuodet ja mennään tänäkin vuonna. Ei ole syytä vaihtaa. Tosin se uusi Contin Aero 111 hieman kiinnostaisi kokeilla.
Contin aero 111 kiinnostaisi myös mutta leveys ei ihan riitä koska 29mm rengas on vanteella pienempi kuin 28mm STR. Jospa siitä tulee joskus leveämpi versio.
Vittoria Corsa Prot.
On kevyet, nopeat (brr) ja "smoothit". Tuon pehmeyden johdosta erilainen kokemus kuin gp5000, joten suosittelen sen vuoksi kokeilemaan, ja minusta myös hyvän näköiset
Ilmeisesti ei kestä niin hyvin ja pitkään kuin GP:t.
Vittoria Corsa Prot.
On kevyet, nopeat (brr) ja "smoothit". Tuon pehmeyden johdosta erilainen kokemus kuin gp5000, joten suosittelen sen vuoksi kokeilemaan, ja minusta myös hyvän näköiset
Ilmeisesti ei kestä niin hyvin ja pitkään kuin GP:t.
Ykkös vaihtoehto ensi kesäksi Michelin power cup, käsittääkseni smoothit. Mutta onko mukavammat kuin Corsat? Erot parhaiden välillä omissa ajoissa niin pienet että mukavuus nousee etusijalla. Gp5000s on ulkona valinnoistani.
Ykkös vaihtoehto ensi kesäksi Michelin power cup, käsittääkseni smoothit. Mutta onko mukavammat kuin Corsat? Erot parhaiden välillä omissa ajoissa niin pienet että mukavuus nousee etusijalla. Gp5000s on ulkona valinnoistani.
Käsityksesi on täysin oikea. Minulla oli pari kesää sitten sisuriversio power cupit 28mm ja hakkasi mennentullen GP5K mukavuudessa. Tänä kesänä taidan laittaa tubelessina samaisen Misukan ja vielä 30mm leveänä.
Tilasin kuitenkin Goodyear Eagle F1 R 34mm koossa kun halvalla sai... Ainakin BRR ja testien mukaan ihan kelpo rengas
Misukka on minusta vähän vanhahko rengas jo ja suunniteltu enemmän kapeille kehille. Profiili menee vähän hassuksi leveillä kehillä. Minulle tuli kanssa yllätyksenä, miten paljon renkaan kylki venyy käytössä. Meni vähän luotto tuohon renkaaseen. Noin muutenhan se on tosi pehmeä ajaa. Power cup tlr siis.
Jännä nähdä olisiko misukalta tulossa uutuuksia tälle kesälle. Pro 5 (https://cycletechreview.com/2025/wheels-tyres/michelin-pro-5/) näyttäisi olevan tulossa, mutta tämä taisi olla enemmän endurance kumi.
WarElephantSixSixSix
14.02.2025, 11.36
Myin GP 5000 TT TR:t pois ja eräällä kaupalla odottaa 30mm GP 5000 TR. Saa nähdä turpoaako tuo paljon i25 vanteella, että ei mahdu pyörimään cubessa missä ilmoitettu 31mm tila. Yleensä noissa ilmoitetuissa on kyllä jonkun verran toleranssia.
Myin GP 5000 TT TR:t pois ja eräällä kaupalla odottaa 30mm GP 5000 TR. Saa nähdä turpoaako tuo paljon i25 vanteella, että ei mahdu pyörimään cubessa missä ilmoitettu 31mm tila. Yleensä noissa ilmoitetuissa on kyllä jonkun verran toleranssia.
Mitä olen lukenut niin i25 kehillä 28mm gp5000 turpoaa tuohon 31mm ja 30mm n. 33mm.
Laitoin Pirellit maanantai-illan ratoksi vanteille. Nousi sielun kans kevyesti isolla tornipumpulla ja ovat pitäneet ilmansa, vaikka en litkuja vielä laittanutkaan. Ei pitäis olla tubeless-ongelmia näiden kans.
Mitä olen lukenut niin i25 kehillä 28mm gp5000 turpoaa tuohon 31mm ja 30mm n. 33mm.
Jos WarElephantilla on Cubessa takakiekkona Streem A.54 niin se taitaa olla id24 (ainakin valmistajan speksien mukaan), ja sillä kiekolla Gp5000 28 on todellisuudessa 30 milliä leveä. Agreessa ahtain paikka on tuo Di2 etuvaihtajan sähköliitäntä, sitä kannattaa pitää silmällä kun sovittelee.
WarElephantSixSixSix
21.02.2025, 06.18
Muistin väärin. 22mm sisäleveys:
https://www.newmen-components.de/Konfigurator?&StuffId=8bd75643-d2d2-458e-b521-dba548182e9d
No haen tänään nuo 30mm Conti gp5000. Laitan vanteille ilman litkuja aluksi ja katson minkä kokoisiksi venyvät. Jos jää liian vähän tilaa, niin 30mm fillaritorille ja 28mm tilalle.
Pirellit on nyt maanantaista asti olleet vanteilla venymässä. Hyvin ovat speksissä 32.5mm 25mm vanteella.
Pitäisi laittaa erikseen lista mikä rengas minkä mittainen milläkin vanteella ja milläkin ilmanpaineella.
Pitäisi laittaa erikseen lista mikä rengas minkä mittainen milläkin vanteella ja milläkin ilmanpaineella.
Eiköhän tuo onnistu vaikka Google Docsin avulla, toki voisi laittaa ihan kaikille renkaille omansa.
tchegge_
01.03.2025, 10.02
Lomarahat yllätti taas niin pistin Pirellin 40mm pzerot tilaukseen.
Törmäsin eilen vertailuun 30mm version kanssa. Siihen nähden että vähän paksumpi runko kuin 30mm versiossa ihan ok tulos.
https://youtu.be/Y9t5WmyjP74?feature=shared
Sent from my Takapalk
40milliset aika leveät jos maantierenkaista puhutaan mutta mikäs siinä. Käsitteet ja mieltymykset muuttuu jos aikoinaan 19millin tuubi oli kova sana.
tchegge_
02.03.2025, 07.49
Itse olen ollut aina siinä uskossa että painava kuski(kuten minä) hyötyy leveämmästä renkaasta enemmän kuin maantiemitoissa oleva kuski niin asvaltilla kuin hiekkatiellä. 35mm olisi ollut koossa se seuraava hyppäys edellisestä mutta kokeilen suoraan isompaan.
Sent from my Takapalk
Itse totesin että leveämpi rengas > pienempi paine > litku paikkaa varmemmin.
25mm gummeilla ajamaan tottuneelle 40mm ei tarjonnut sellaista ajotuntumaa mitä olin hakemassa. Toki renkaatkaan olleet häävit mutta sliksit kumminkin. Seuraavaksi kokeilin 36mm joka sitten tuntui optimaaliselta kompromissiltä. Eroja toki korostaa se että 25mm renkaat olivat ~17mm(?) vanteilla ja 40 sekä 36mm renkaat 23mm vanteilla. Rengaspaineet tietenkin kaikissa tapauksissa vaikuttaa merkittävästi mutta ei nekään rengasta toiseksi muuta. Jos alunperin olisi ollut mahdollista käyttää 30-32mm renkaita niin varmaan ajelisin sellaisilla tyytyväisenä.
Paljon tietysti riippuu siitä missä ja miten ajaa. Oma "varustelukierre" lähti liikkeelle viime kesän pyöräretkestä jossa satuin navigoimaan vajaan 20km päällystämättömälle tienpätkälle jonka takaisin tullessa osasin välttää mutta olihan siinäkin tilanteita tyyliin kivenmurikkaa asfaltilla ja ainakin yksi lyhyt metsäpolun kautta oikaisu. Hieman laittoi mietityttämään josko 25mm (GP5k)tilalle katsoisi jotain muuta rengasta ja asiahan ratkesi varsin kätevästi ostamalla uusi pyörä.
^ Uudellamaalla tiet on siinä kunnossa, että laitoin viime kesäksi 32mm Contit. Voi vielä sanoa maantiekumiksi, mutta mukavuus on sellainen että kohtalaisen freesi olo on lenkin jälkeen.
Tuli hommattua 30-vuotias teräsrunkoinen italialainen kesäfiilistelypyöräksi. Samalla ensimmäinen maantiefillari itselle. Alla on nyt N vuotta vanhat Michelin krylion carbonit, joissa ei muuta vikaa kuin kyljissä muutama kohta, joista kankaat paistaa läpi. Ehkä parempi vaihtaa pois siis.
Tyylin puolesta ajattelin tilalle vittorian rubino pro:ta punaisilla raidoilla, mutta viekö tuollainen edullinen ja kestävä kaikki ajohalut kesältä? Vai huomaako tuollaisessa yli 10kg vintagepyörässä suuria eroja 10-100km ajomatkoilla leppoisilla vauhdeilla?
rengastilaa tuossa näyttäisi olevan yllättävän hyvin, mutta vanteet on id 13mm. 25-26mm ajattelin nykyisten 23mm tilalle. Ja merkin pitää olla italialainen, pyörässä on mavicin kehiä ja renkaita lukuunottamatta kaikki made in Italy :p
Condor Heritage
07.03.2025, 20.34
pitää olla italialainen. Challenge Elite XP. -CH-
Jännä nähdä olisiko misukalta tulossa uutuuksia tälle kesälle. Pro 5 (https://cycletechreview.com/2025/wheels-tyres/michelin-pro-5/) näyttäisi olevan tulossa, mutta tämä taisi olla enemmän endurance kumi.
Jos Pro 5 Comp on lähellekään niin nopea kuin väittävät niin tämä on kyllä mielenkiintoinen uutuus. 35mm versio on voittamassa BRR:n äänestyksen eli rumputesti on tulossa kesällä.
Kuvista päätelleen Michelin on ottanut opikseen Power Cupin saamasta kritiikistä ja Pro 5:n kulutuspinta on leveä.
Jos Pro 5 Comp on lähellekään niin nopea kuin väittävät niin tämä on kyllä mielenkiintoinen uutuus. 35mm versio on voittamassa BRR:n äänestyksen eli rumputesti on tulossa kesällä.
Kuvista päätelleen Michelin on ottanut opikseen Power Cupin saamasta kritiikistä ja Pro 5:n kulutuspinta on leveä.
Niin eli se on juurikin tuo sama rengas, mikä linkissä oli. Vähän kyllä epäilen edelleen onko tästä nopeudessa contin haastajaksi. Kovin jutut painottuvat endurance puolelle.
Misukan sivuillakin kehutaan nopeutta ja verrokkina on pro4 endurance.
https://www.michelin.co.uk/bicycle/tyres/michelin-pro5-competition-line
Tuli nyt hankittua ja asennettua "cafe raceriin" Veloflex corsa evot 25mm kapeina. Oli mielenkiintoinen asennettava kun rengas ei ole renkaan muotoinen, vaan lättänä. Toinen meni jo melkein kivuttomasti.
Tilasin kuitenkin Goodyear Eagle F1 R 34mm koossa kun halvalla sai... Ainakin BRR ja testien mukaan ihan kelpo rengas
Noniin ensimmäinen testilenkki takana. Nätisti asentuivat ihan käsipelillä ja tuli kerrasta tiiviit, tosin putoavat hyllyltä kun paineet karkaavat.
Mutta ovat kyllä nopeat ainakin kun viimeiset pari vuotta jarruttanut Barzo/Mezcal/Gravel ämmillä. Pitoa ei tullut kokeiltua koska sepeliä on joka paikassa.
Aeroadin GP5000 ensiasennus rengaspari alkaa olla lopussa, ainakin takaa. Aikani speksailin, mietin ja kysyin tekoälyltä, katselin fillaritorin tarjontaa.
Olin jo aika varma siirtymisestä tubeles aikakauteen myös maantiellä. Kunnes päädyin ottamaan GP5000 sisuriversiot naksun leveämpänä, eteen 28 ja taakse 30mm.
Sisureiksi Piuma TPU Ultralight Schlauch 28" 700 x 23-32c SV 75mm. Saas nähdä huomaako eroa vanhaan. Väri vaihtuu mustaksi siinäpä uudistus :-)
Keväällä ajan aina ekat ja syksyllä vikat vikat viikot Rubino pro 2.0 setillä, mikä on kyllä huonosti rullaava ja kovan tuntuinen, kun vertaa contiin. Mutta kestävä sepelillä.
tchegge_
02.05.2025, 12.54
Kai se on uskottava että renkaiden rullavuuserot vaikuttaa. [emoji1]
50km lenkki viime vuonna Pirellin Cinturato Veloilla ja tänä keväänä P Zero 40mm:llä niin nyt meni 15min nopeammin, wattimutulaskennoilla renkaista puolet parannuksesta ja toinen puoli veriarvojen noususta.
Sent from my Takapalk
Mitäs maantierenkaiden litkutus? Onko se nyt päivän teesi, vai mennäänkö edelleen sisureilla? Lähinnä mietityttää, miten litku paikkaa kovemmassa paineessa. Painonsäästöä ei taida tulla, jos tpu-sisuri painaa 35g.
Paikkaa kun on oikea litku.
Mitäs maantierenkaiden litkutus? Onko se nyt päivän teesi, vai mennäänkö edelleen sisureilla? Lähinnä mietityttää, miten litku paikkaa kovemmassa paineessa. Painonsäästöä ei taida tulla, jos tpu-sisuri painaa 35g.
Itse en ole maantiellä ajatellut vaihtavani tubelessiin, vaan sisärenkaiden kanssa mennään. Juuri vaihdoin loppuun kuluneen takarenkaan maantiepyörään ja kotona oli vain GP 5000 S TR -rengas. Laitoin sen sisärenkaan kanssa vanteelle ja tien päällä olisi ollut kyllä melkoinen operaatio, koska rengas on niin tiukka. Tilasin saman tien uudet ei-tubeless readyt GP 5000:t, koska yksi sisureiden kanssa ajamisen mukavista piirteistä on, että puhjenneen renkaan korjaus on nopea ja siisti homma. Ei tarvitse hampaat irvessä kangeta renkaita pois vanteelta ja takaisin. Ei litkua käsissä ja vaatteissa. Kun litku sotkee pysyvästi muutaman satasen ajovaatteet, niin varmasti harmittaa.
Maasto/gravel-pyörässä kun ajetaan matalilla paineilla, litku luultavasti paikkaa paremmin reiät. Isommilla paineilla litkua suihkuaa ulos kunnes paine renkaassa putoaa riittävän alas.
Viimeiset pari maantierengasta kun olen vaihtanut niin en ole edes huomannut, että olisi ollut litkut paikkaamia reikiä. Kerran, pari kaudessa tosin pamahtaa sellaiseen reikään tiessä missä olisi sisureilla satavarma snakebite.
Itse en ole maantiellä ajatellut vaihtavani tubelessiin, vaan sisärenkaiden kanssa mennään. Juuri vaihdoin loppuun kuluneen takarenkaan maantiepyörään ja kotona oli vain GP 5000 S TR -rengas. Laitoin sen sisärenkaan kanssa vanteelle ja tien päällä olisi ollut kyllä melkoinen operaatio, koska rengas on niin tiukka.
Joo, mulla taitaa olla samat päällysrenkaat. Noiden saaminen aero-vanteelle oli kyllä vaikein renkaanasennusoperaatio, mitä olen koskaan tehnyt.
Tilasin saman tien uudet ei-tubeless readyt GP 5000:t, koska yksi sisureiden kanssa ajamisen mukavista piirteistä on, että puhjenneen renkaan korjaus on nopea ja siisti homma. Ei tarvitse hampaat irvessä kangeta renkaita pois vanteelta ja takaisin.
Ai noista on sellainenkin versio… mennee hankintaan.
Aeroadin GP5000 ensiasennus rengaspari alkaa olla lopussa, ainakin takaa. Aikani speksailin, mietin ja kysyin tekoälyltä, katselin fillaritorin tarjontaa.
Olin jo aika varma siirtymisestä tubeles aikakauteen myös maantiellä. Kunnes päädyin ottamaan GP5000 sisuriversiot naksun leveämpänä, eteen 28 ja taakse 30mm.
Sisureiksi Piuma TPU Ultralight Schlauch 28" 700 x 23-32c SV 75mm. Saas nähdä huomaako eroa vanhaan. Väri vaihtuu mustaksi siinäpä uudistus :-)
Keväällä ajan aina ekat ja syksyllä vikat vikat viikot Rubino pro 2.0 setillä, mikä on kyllä huonosti rullaava ja kovan tuntuinen, kun vertaa contiin. Mutta kestävä sepelillä.
Tänään ajoin ensimmäisen lenkin uusilla leveämmillä GP5000 ei-sisuriversioilla. Sirryin siis 25/28 --> 28/30 kokoon takana leveämpi nakki.
Ensimmäinen havainto oli että pyörä hiljeni. Ajattelen, että renkaat/vanteet värähtelevät ajon aikana ja osa siitä värähtelyn energiasta muuttuu ääneksi hiilikuituvanteessa.
Sellaisissa paikoissa missä ilmanvastus ei dominoi, esim ylämäissä, paremman rullaavuuden huomasi selvästi. Kyllä se on totta eikä pelkkää markkinointi hypeä.
Tämän päivän lenkki oli 130km ja ajon aikainen keskinopeus 31,4. Vajaa vuosi sitten ajoin aika tarkkaan saman lenkin kapeammilla renkailla ja 132km matkalla keskinopeus oli 29,3km/h.
Ja en mennyt ihan niin puhki kuin yleensä tuollaisilla lenkeillä, joten leveämmät kumit jatkoon. Jos siinä joku aero penalty on, niin meikäläisen pappa vauhdeissa se ei ole merkittävä.
tchegge_
30.05.2025, 16.22
Kai se on uskottava että renkaiden rullavuuserot vaikuttaa. [emoji1]
50km lenkki viime vuonna Pirellin Cinturato Veloilla ja tänä keväänä P Zero 40mm:llä niin nyt meni 15min nopeammin, wattimutulaskennoilla renkaista puolet parannuksesta ja toinen puoli veriarvojen noususta.
Sent from my TakapalkNäyttää vauhdit vakiintuneen 2018 tasolle ennenkö oli lapsia ja veriarvohässäköitä. [emoji1]
Sent from my Takapalk
Pääsispä sille "ennen lapsia" tasolle edes yhdellä mittarilla.
Tyttären fillariin laitoin pari vuotta sitten varaston nurkasta Giantin SLR 1 42mm hiilarikiekot. Noiden kiekkojen erikoisominaisuus on melko tiukka sopivuus ja todella vaikea renkaan istuttaminen hyllylle. Contin GP5000 mallista riippumatta on ollut aika nihkeä laittaa tolle kiekolle ja tyttärelle ehkä aika tekemäton paikka tien varressa. Pana Gravel King oli helpompi saada vanteelle, mutta edelleen nihkeä napsauttaa hyllylle. Tytär oli Kanadan liiton kevätleirillä viime viikolla ja siellä ajoi GP5000 kumin ihan skeidaksi johonkin monttuun, niin vaihtoivat P-Zero Race TLR:n alle ja siinä on kyllä aivan ihana rengas jopa tolla Gigantin vanteella. Menee helposti vanteella/vanteelta paljain käsin ja napsahtaa hyllylle alle 7 bar paineella ilman väkivaltaa.
Tuntuu että olisin nähnyt valon ja nyt alkaa puskemaan päälle lähes vastustamaton himo laittaa kaikki talouden maantienakit Pirelleiksi.
Noin benchmarkkaukseksi. Mun laskuissa tiukat kumit ovat sellaisia missä ei saa rengasta vanteelle ilman rengasmuoveja ja noita on ollut korkeintaan pari prosenttia mun käsissä pyorittämistä seteistä, mutten nyt tähän hätään muista ensimmäistäkään esimerkkiä. Fillarin renkaat eivät ole läheskään yhtä tyoläitä kuin moottoripyorän renkaat ja vaihdan mopojenkin renkaat itse.
Fillarijeti
30.05.2025, 18.02
Onko jollakulla tuoreehkoa kokemusta Rubenan Arrow tai Syrinx 127TPI maantierenkaista. Niitä myydään myös Mitas-merkin alla. Pito? Kestävyys? Jne.
https://rubena-tyres.com/collections/road
Pääsispä sille "ennen lapsia" tasolle edes yhdellä mittarilla.
Tyttären fillariin laitoin pari vuotta sitten varaston nurkasta Giantin SLR 1 42mm hiilarikiekot. Noiden kiekkojen erikoisominaisuus on melko tiukka sopivuus ja todella vaikea renkaan istuttaminen hyllylle. Contin GP5000 mallista riippumatta on ollut aika nihkeä laittaa tolle kiekolle ja tyttärelle ehkä aika tekemäton paikka tien varressa. Pana Gravel King oli helpompi saada vanteelle, mutta edelleen nihkeä napsauttaa hyllylle. Tytär oli Kanadan liiton kevätleirillä viime viikolla ja siellä ajoi GP5000 kumin ihan skeidaksi johonkin monttuun, niin vaihtoivat P-Zero Race TLR:n alle ja siinä on kyllä aivan ihana rengas jopa tolla Gigantin vanteella. Menee helposti vanteella/vanteelta paljain käsin ja napsahtaa hyllylle alle 7 bar paineella ilman väkivaltaa.
Tuntuu että olisin nähnyt valon ja nyt alkaa puskemaan päälle lähes vastustamaton himo laittaa kaikki talouden maantienakit Pirelleiksi.
Noin benchmarkkaukseksi. Mun laskuissa tiukat kumit ovat sellaisia missä ei saa rengasta vanteelle ilman rengasmuoveja ja noita on ollut korkeintaan pari prosenttia mun käsissä pyorittämistä seteistä, mutten nyt tähän hätään muista ensimmäistäkään esimerkkiä. Fillarin renkaat eivät ole läheskään yhtä tyoläitä kuin moottoripyorän renkaat ja vaihdan mopojenkin renkaat itse.
Tai sitten käyttää vaan niitä oikeita työkaluja. Eihän tubeless rengasta ole mikään pakko yrittää kammeta ilman rautoja paikalleen. Sisuruaikoina tämä "en käytä rautoja koskaan" oli tosiaan jonkinasteinen osaamisen näyttö. Ja estikin tehokkaasti sisurin tuhoamisen.
Jos ei halua käyttää rautoja, niin esim challangella on pätevä nostin tuota varten.
Niin ja ainakin tuollaiset rr renkaathan vaihtaa prätkiin ihan samaan aikaan mitä pyöriinkin. Ehkä jopa nopeammin, kun ei tarvitse leikkiä litkujen kanssa.
Tuollaiset tuli hankittua,
Brrstä piti katsoa että ovat ok
Bike24:sta pikana 147+20 eur, eli kohtuullisen kalliit olivat, edit. tai tarkemmin ajateltuna aika normihinta nykyään Tilasin 30 mm:t
https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/hutchinson-blackbird-race-tlr
Tuollaiset tuli hankittua,
Brrstä piti katsoa että ovat ok
Bike24:sta pikana 147+20 eur, eli kohtuullisen kalliit olivat, edit. tai tarkemmin ajateltuna aika normihinta nykyään Tilasin 30 mm:t
https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/hutchinson-blackbird-race-tlr
Hui. Jarrut matalilla paineilla. Tuon on melkein pakko tarkoittaa myös jäykkää kylkeä.
Rivissä oli Power Cup, Pirelli P Zero ja tämä.
Valinta tuli tehtyä todennäköisesti nimen ja ulkonäön perusteella Blackbird -racing lab-
Varmaan olet oikeassa, yhden ja sen ainoan testin jonka luin mukaan rengas ei ole niin pehmeä kuin corsa pro, ja että fiilis lähellä contia.
Wattihäviön osalta tämä antaa syyn tilata newmenin aerokiekot, joilla sen 1 watin saa takaisin
Hyvä ja tilaa korkeat newmenit, ne on aika makean näköiset.
Minua ei ole muuten pätkääkään harmittanut 52/63 reserveiden paino. Tosi laadukkaan oloiset ja komeat kiekot. Varmaan ostaisin samat uudelleenkin. Painoa lukuunottamatta speksit ovat loistavat.
https://www.merlincycles.com/reserve-5263-aero-350-carbon-road-wheelset-700c-334827.html
Vaikka sanoin edellä mainitun puoliksi heittona, niin puolet on kuitenkin harkinnassa.
Merlincyclesiltä en ole koskaan mitään ostanutkaan. Kauppa ilmeisen luotettava ja mitään ylimääräisiä ainakaan suurempia kuluja/veroja tuohon hintaan ei taida tulla.
Kauanko kesti Suomeen.
Vuosi sitten keväällä kun ostin Reservet, niin hinnoittelu oli suurilla portailla 350-240-180, vaikka kiekot oli muuten käsittääkseni identtiset
Merlin on luotettava kauppa. Muuttivat viime vuonna kaiken eu alueelle myynnin saksaan. Eli mitään lisäkuluja .eu sivuilta ostettaessa ei tule. Toimitus on nopea. Alle viikko näemmä itselläni.
240 teki tosiaan mieli, mutten pystynyt millään tapaa perustelemaan hintaeroa. Paremmissa malleissa olisi ehkä tullut fillmoren venttiilit. Näissä halvemmissa noita ei tullut mukana. Toki laadukkaat perusventtiilit tulee.
Merliniltä maantierungon aikoinaan tilasin ja viistoputkessa oli reilun sentin kolhu ilman että pakkaus oli vaurioitunut. Ehdottivat palautusta ja minä hyvitystä minkä ilolla hyväksyivät. Käytin korjaukseen pari tuntia duunissa ja mattamustien runkojen hyvä puoli on että korjauksen saa helposti näkymättömiin.
Siis erinomaista toimintaa ja nopeaa palvelua kohdallani.
Tai sitten käyttää vaan niitä oikeita työkaluja. Eihän tubeless rengasta ole mikään pakko yrittää kammeta ilman rautoja paikalleen. Sisuruaikoina tämä "en käytä rautoja koskaan" oli tosiaan jonkinasteinen osaamisen näyttö. Ja estikin tehokkaasti sisurin tuhoamisen.
Jos ei halua käyttää rautoja, niin esim challangella on pätevä nostin tuota varten.
Niin ja ainakin tuollaiset rr renkaathan vaihtaa prätkiin ihan samaan aikaan mitä pyöriinkin. Ehkä jopa nopeammin, kun ei tarvitse leikkiä litkujen kanssa.
Meni viesti ohi. Mun viestin ydin oli se, että noi uudet Pirellit on aivan erinomaisen ihanat. Jatkan tota omaa testiä, eli jos rengas menee ilman tuskaa paljainkäsin vanteelle/vanteelta, niin tytär saa sen tienvarressa itse vaihdettua.
Mulla prätkän kumi vaihdu ihan yhtä nopeasti kuin fillarin kumi. Haeskelen vielä tyokaluja siinä vaiheessa kun fillarista on kumi jo poissa vanteelta.
Kuntoilija
01.07.2025, 22.12
En saanut toista vintillä useamman vuoden paketissa ollutta Contin GP 4000:sta millään konstilla vanteelle. Rengasmuovit alkoivat jo antautua, joten luovutin. Pirellin P Zero Race 28 mm sisuriversio meni vanteelle melkein itsestään. Mukava rengas Tuboliton sisurilla. Jos kesto ei aivan onneton ole niin tällä mennään myös jatkossa.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.