Näytä tavallinen näkymä : Vaihtoehto google mapsille?
Google mapsissa ei nykyään näe reitin kokonaismatkaa, jos reittipisteitä on useampia. Sen sijaan se antaa aika-arvion kulkumuodosta riippuen. Tästä taas ei ainakaan itselleni ole mitään hyötyä, mutta kokonaismatkasta sitäkin enemmän. Löytyykö google mapsille korvaajaa, ja mikä niistä on paras?
Kyl mun mielestä näkee? Ihan huono googlemaps silti on, tyhmiä reittiehdotuksia, ei osaa mennä jostain ollenkaan ja reittipisteiden määräkin rajoitettu.
Open Street Mapissa on mun mielestä suht fiksut reitinhaku-algoritmit fillaroinnille ja vielä kolme vaihtoehtoa.
Jos haluaa itse manuaalisesti napsutella reitin kartalle, niin plotaroute on mun mielestä kätevä ilmainen sivusto. Varmaan on muitakin.
Google Maps näyttää kyllä kokonaismatkan ihan nätisti vaikka lisäisit reittipisteitä. Luku on hiukan pienemmällä kuin aika-arvio, ehkä se vain jäi siksi huomaamatta?
Jos haet vaihtoehtoja, ilmaisista yleisimmin käytetyt ovat Google Maps ja OpenStreetMaps. Niillä saa hyvän perusreitityksen melkein kaikkiin tarpeisiin.
Mikäli haet jotain monipuolisempaa, rekisteröitymällä (ja joissain palveluissa maksamalla) saa erinäistä lisäominaisuutta.
- Sosiaalisuutta - ja toisinaan kilpailua - hakeville suosituin lienee Strava.
- Tiestöä ja reitin profiilia paremmin hahmottavaa reititystä taas löytyy Ride With GPS ja Komoot -palveluista.
- Mikäli haluat säätää reittiä ihan pilkuntarkasti, eniten työkaluja tarjoaa plotaroute.com.
- Jos satut olemaan Garminin laitteiden omistaja, parhaan tuen niille tehtäville reiteille saa Garmin Connectista.
- Jos tarkoitus on seikkailla sekä satulassa että jalan ja vaikka kanootilla, AllTrails antaa muita parempaa tukea tähän.
navajokoira
13.12.2024, 00.33
iOS:
https://i.postimg.cc/YCPDwbXn/IMG-1026.jpg
Android:
https://i.postimg.cc/BbJMCy66/Screenshot-20241212-232103-Maps.jpg
Eikö tämä ole ollut jo vuosia näin Applen laitteilla?
On. Tosiaan ios sovelluksesta on kyse. Tuosta löytyi tukifoorumilta kitinää jo vuodelta 2019 joten muutosta ei liene tulossa.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.