PDA

Näytä tavallinen näkymä : Schwalbe Click Valve pikalukittava venttiili



Sivut : 1 [2]

Rapis
07.07.2025, 20.33
Eikö se kannattaisi tarkistaa lenkin jälkeen niin asialle olisi jotain muutakin tehtävissä kuin lenkin viivästäminen?

Joo no kannattais mutta jotenkin se aina unohtuu siinä vaiheessa kun kurvaa pihaan. Ja taas toisaalta 50 km:n maantielenkki menee vielä helposti vaikka vilkuttaa jo punaista valoa. Näin ainakin tuos Sramissa.

nure
07.07.2025, 21.25
Jos ihminen pitää varasisuri mukana niin mitä ihmettelemistä on vara akussa, pitäväthän jotkut varavirtalähdettä mukanaan...

Copilot
07.07.2025, 21.26
Kyllä ne toimii muttei näytä paineita. Tämä oli kyllä tiedossa ja valmistajakin sen vahvisti julkistuksen aikaan.

Omissa papereissa tuo tarkoittaa ettei toimi. Paine on oleellinen tieto, mutta tässä ketjussa kovasti huudeltiin, että toimii Prestan päällä eikä tartte uusia pumppuja jne. hankkia.

paaton
07.07.2025, 21.55
Omissa papereissa tuo tarkoittaa ettei toimi. Paine on oleellinen tieto, mutta tässä ketjussa kovasti huudeltiin, että toimii Prestan päällä eikä tartte uusia pumppuja jne. hankkia.

Näinpä.

Situm
08.07.2025, 00.30
Nyt mulla on parktoolin pistooli, jossa valmiina shrader ja presta, niin nyt tarvii siihen vielä kolmannen pään , mikä ei oikeen innosta. Eihän tuo kustannuksena ole kummoinenkaan. Kymmeneen kehään uudet sielut ja pariin venat. Sitten kuus uutta pumppua ja pistooli.
Mutta muuten tuntu ihan toimivalta ratkaisulta. Sovittimella sielu aukesi hienosti.

Föhn
08.07.2025, 07.40
Garminiin saa onneksi di2-akun varauksen näkyviin. Näistä uusista langattomista en tiedä.
Garmin huolii kaverikseen myös Sramit. Ja tietysti Sramin omasta appsista. En muista että saiko Garminissa muulla tapaa näkymään kuin pykälinä kun tykkäisin että näkyisi prosentteina. Ilmoitukset alhaisesta akkutasosta on myös kyllä lisä.

paaton
08.07.2025, 08.28
Nyt mulla on parktoolin pistooli, jossa valmiina shrader ja presta, niin nyt tarvii siihen vielä kolmannen pään , mikä ei oikeen innosta. Eihän tuo kustannuksena ole kummoinenkaan. Kymmeneen kehään uudet sielut ja pariin venat. Sitten kuus uutta pumppua ja pistooli.
Mutta muuten tuntu ihan toimivalta ratkaisulta. Sovittimella sielu aukesi hienosti.

Niin noiden sielujen hinta on kyllä överi.

Sivustakatsoja
08.07.2025, 08.35
Laitoin läskiin clickit ja otin samantien pois. Vaatii 2bar paineen ennenkuin sielu avautuu, joten mittarilukemaa vähän hankala saada. Grävelissä taas vääränlainen venan runko, ja click ei mene paikalleen. Siinä olisi tuo 2bar riittänyt eteenkin.

Kun se presta-pää ei paina clik-venttiilin nastaa sisään, niin sittenhän sen täytyy avata paine-erolla, tapaan vanha dunlop.

Vanhassa kumisukallisessa dunlopissa piti pumpun paineen nousta niin korkeaksi, että kumisukan vastus ja renkaassa jo oleva paine voitetaan. Paremmassa versiossa, eli pikaventtilissä piti voittaa vain renkaassa jo oleva paine.

Kaikilla kenellä on muistikuva vanhan dunlop-venttiilin pumppaamisesta tuskin haluavat isolla paine-erolla avautuvaa venttiliä takaisin.

Clikissä pitänee voittaa venttiilin sulkevan jousen ja renkaassa jo olevan paineen vastus, siis jos pumppupää ei paina venttiilin karaa sisään. Sellaiselle polkijalle, joka vain pumppaa renkaan kovaksi tämä saattaa olla riittävä toiminnallisuus.

Voi olla että jos renkaaseen haluaa 2 baria painetta ja paine-eron olisi oltava 2 baria, niin 4 baria onkin joillakin presta-käsipumpulla jo hikinen operaatio.

MRe
08.07.2025, 10.03
Kun se presta-pää ei paina clik-venttiilin nastaa sisään, niin sittenhän sen täytyy avata paine-erolla, tapaan vanha dunlop.


Epäilen, että Situmilla olisi ollut 2 bar läskissä. Mulla on paineet 0,3-0,4 bar haarukassa. Max. Usein alle.

MRe
08.07.2025, 10.09
Nyt mulla on parktoolin pistooli, jossa valmiina shrader ja presta, niin nyt tarvii siihen vielä kolmannen pään , mikä ei oikeen innosta. Eihän tuo kustannuksena ole kummoinenkaan. Kymmeneen kehään uudet sielut ja pariin venat. Sitten kuus uutta pumppua ja pistooli.
Mutta muuten tuntu ihan toimivalta ratkaisulta. Sovittimella sielu aukesi hienosti.

Joo. Jos nyt mun kahdeksasta pyörästä jätetään se yksi, jolla ei ajeta, pois, niin edelleen jäisi kahdeksat kiekot (sähkärissä kahdet), mihin vaihtaa venat tai sisurit. Joka fillarissa minipumppu (kun mun harakanpesä-päällä ei voi luottaa siihen, että siirtää kalut pyörästä toiseen) ja sen lisäksi kaksi pystypumppua ja kompura.

Näitä uusia keksintöjä kannattaa aina arvioida vaihtoehtoistodellisuuden kautta. Mitäpä jos Clik valve olisi keksitty sata vuotta sitten ja nyt joku toisi prestan. Kevyt pumpata. Siro. Kevyt. Tiivistyy varmasti. Täällä kompasteltaisiin toisiimme, kun rynnättäisiin tiskille nyrkit euroja täynnä.

Sivustakatsoja
08.07.2025, 10.55
Epäilen, että Situmilla olisi ollut 2 bar läskissä. Mulla on paineet 0,3-0,4 bar haarukassa. Max. Usein alle.

Ei tietenkään.

Edit: sulla ei varmaan koskaan ole ollut dunlop-ventiiliä fillarissa?

MRe
08.07.2025, 11.00
Edit: sulla ei varmaan koskaan ole ollut dunlop-ventiiliä fillarissa?
On mulla. 60-luvulla Tunturissa. Oli tosin venttiilikumilla. Sitä sai metritavarana Karjalan Polkupyöräliikkeestä Hovinsaarelta.

Sivustakatsoja
08.07.2025, 11.06
^sitten sä muistat sen, että pumppaamiseen tarvitaan korkeampi paine kun mitä renkaassa on.

kni
08.07.2025, 11.48
Onko näitä langattomia jarruja edes vihjailtu muualla kuin nuren unissa?Googlettelee gmbn wireless brakes, hauska video, hirveä idea.

Opulus
08.07.2025, 11.51
Jos ihminen pitää varasisuri mukana niin mitä ihmettelemistä on vara akussa, pitäväthän jotkut varavirtalähdettä mukanaan...

En oikein jaksa uskoa että kukaan ihmetteli vara-akun mukana kuljettamista.

Se mitä ihmeteltiin oli kaikessa yksinkertaisuudessaan se miten "kahden akun taktiikka" auttaa välttymään yllättäviltä akun tyhjenemisiltä kesken lenkin. Jos et halua tai jaksa meitä enempää valistaa, niin se on oma asiasi, mutta älä viitsi keksiä typeryyksiä, joita me muka olisimme esittäneet.

nure
08.07.2025, 11.56
MRe, nuo oli vielä 70luvulla yleisimmät. Eka "retkipyörä", Cressu sikapaskoilla Positronin vaihteilla oli viimeinen missä moiset oli ja onneksi sen jälkeen saanut Prestaa käyttää.

Sivustakatsoja
08.07.2025, 12.12
^älä nyt positronia mollaa: olihan se kiva pysähtyä liikennevaloihin ja esivalita seuraava vaihde: vaihtajan pykäläyksikkö rutisi ja liikkeelle lähtiessä jousi hoiti vaihtamisen. Jos vaihtaminen jumitti, niin jousikuormitteinen pykäläyksikkö jousti ja vaihteet vaihtuivat kun muistivat.

MRe
08.07.2025, 12.39
^sitten sä muistat sen, että pumppaamiseen tarvitaan korkeampi paine kun mitä renkaassa on.

Kaikkeen pumppaamiseen vaaditaan korkeampi paine, kuin mitä renkaassa on venttiilistä riippumatta *). Tässä todellisuudessa. Mustassa aukossa fysiikan lait saattavat toimia eri tavalla, mutta siellä on sitten muita tekijöitä, jotka tekevät pyöräilystä hankalaa.

*) Voisihan joku toki kehittää ”ilmatransistorin”, jossa pienemmällä paineella ohjattaisiin suurempaa. Ja nyt kun muisti hetken toimii, niin onhan noita. Karhulassa kun olin yhden kesän Keräyskuidulla töissä, niin siellä oli pneumaattinen instrumentointi, joka toimi juurikin tuolla periaatteella. Oli käyttöpaine ja ohjauspaine.

nure
08.07.2025, 12.50
Sivusta, jos itse koit sen noin niin ihan ok, itsekään en saanut kummia traumoja ja kun oli eka ketjuavaihtajallinen niin siitä oli suunta vain parempaan!

hsr
08.07.2025, 12.52
Garminiin saa onneksi di2-akun varauksen näkyviin. Näistä uusista langattomista en tiedä.
Langattomien Ultegra di2 kahvojen lataus näkyy ja myös Sramin kahvat ja vaihtajat.

hsr
08.07.2025, 12.59
En oikein jaksa uskoa että kukaan ihmetteli vara-akun mukana kuljettamista.

Se mitä ihmeteltiin oli kaikessa yksinkertaisuudessaan se miten "kahden akun taktiikka" auttaa välttymään yllättäviltä akun tyhjenemisiltä kesken lenkin. Jos et halua tai jaksa meitä enempää valistaa, niin se on oma asiasi, mutta älä viitsi keksiä typeryyksiä, joita me muka olisimme esittäneet.
Pyrin pitämään AXS-vara-akun aina mukana, ei se tyhjenemistä estä mutta voi vaihtaa tyhjentyneen tilalle ja matka jatkuu.

Sivustakatsoja
08.07.2025, 13.05
Kaikkeen pumppaamiseen vaaditaan korkeampi paine, kuin mitä renkaassa on venttiilistä riippumatta *). Tässä todellisuudessa. Mustassa aukossa fysiikan lait saattavat toimia eri tavalla, mutta siellä on sitten muita tekijöitä, jotka tekevät pyöräilystä hankalaa.

*) Voisihan joku toki kehittää ”ilmatransistorin”, jossa pienemmällä paineella ohjattaisiin suurempaa. Ja nyt kun muisti hetken toimii, niin onhan noita. Karhulassa kun olin yhden kesän Keräyskuidulla töissä, niin siellä oli pneumaattinen instrumentointi, joka toimi juurikin tuolla periaatteella. Oli käyttöpaine ja ohjauspaine.

Ei tässä mitään mustia aukkoja tarvita. Clikissä on jousi, joka painaa istukan kiinni ja sun täytyy pumpatessa voittaa sen jousen voima ihan ensin.

Sivustakatsoja
08.07.2025, 13.08
Siksi pikaventtiili on kevyt pumpata, koska venttiilissä ei ole jousta. Samoin on prestan laita. Auto ja Clik-venttileissä pumppupään on tarkoitus mekaanisesti painaa venttiili auki.

nure
08.07.2025, 15.38
Pyrin pitämään AXS-vara-akun aina mukana, ei se tyhjenemistä estä mutta voi vaihtaa tyhjentyneen tilalle ja matka jatkuu.

Opulus, huomatkos, en ole ainoa fiksu...

Opulus
08.07.2025, 16.52
Pyrin pitämään AXS-vara-akun aina mukana, ei se tyhjenemistä estä mutta voi vaihtaa tyhjentyneen tilalle ja matka jatkuu.

Hieno juttu, että matka jatkuu, mutta jos muistat, olemme tässä ajaneet hypoteettista fillaria jossa oli langattomat jarrut.

Opulus
08.07.2025, 16.55
Opulus, huomatkos, en ole ainoa fiksu...

...etkä myöskään ainoa, jolle näyttää tuottavan ylivoimaisia vaikeuksia pitää mielessä mistä on ollut puhe ja jolle siksi on äärimmäisen helppo siirtyä puhumaan aidanseipäistä.

hsr
08.07.2025, 17.17
Hieno juttu, että matka jatkuu, mutta jos muistat, olemme tässä ajaneet hypoteettista fillaria jossa oli langattomat jarrut.
Joo, mutta kyllä tuossa edellä keskusteltiin myös vaihteiden akuista, itsekin osallistuit, etkö enää muista?

OJ
08.07.2025, 17.30
Jos ihminen pitää varasisuri mukana niin mitä ihmettelemistä on vara akussa, pitäväthän jotkut varavirtalähdettä mukanaan...
Tossa on kyse Sramilla ajelevista tyypeistä, niin parempi olla ihmettelemättä mitään

EDIT: Ei pitäisi ihmetellä voorumin ongelmiakaan, mutta taisin käydä aivan säikeen rikkoutumumisen rajalla.

Opulus
08.07.2025, 17.57
Joo, mutta kyllä tuossa edellä keskusteltiin myös vaihteiden akuista, itsekin osallistuit, etkö enää muista?

Jos jaksaisit lukea hivenen taaksepäin, huomaisit hyvin nopeasti miten ja missä yhteydessä osallistuin keskusteluun. Toisin sanoen, vastasit kommenttiin, jossa edelleen oli kyse yhteyskatkoista niihin hypoteettisiin langattomiin jarruihin ja niiden mahdollisista aiheuttajista. Joista oli nostettu esille akun tyhjeneminen kesken lenkin ja sitten tarjottu ratkaisuksi "kahden akun taktiikkaa".

No, se ei ole maailman isoin asia.

nure
08.07.2025, 18.15
No, Opuluksen tarinointi välillä sellaista tajunnanvirtaa ettei kannata kovasti poukkoilevaan keskusteluun ottaa kantaa ko. hahmonkaan.

OJ, hyvä pointti tuokin, toisaaltaan Shimanoa tuntematta niin kuinka helposti heidän akku vaihtuu tien päällä?

MRe
08.07.2025, 18.26
Shimanoa tuntematta niin kuinka helposti heidän akku vaihtuu tien päällä?
Vanhoihin Di2:iin (siis ennen tänä vuonna julkaistuja aitoja langattomia) niin tien päällä akku ei käytännössä vaihdu, koska se on satulaputken sisällä. Tai kaulaputkessa, niin kuin mun maasturissa.

OJ
08.07.2025, 18.33
Kyllä alkais harmittamaan jos pitäisi alkaa vaihtamaan Shimpan akkua tien päällä. Olisi se hienoa, jos joku keksisi sellaiset vaihteet mitä ei tarttisi latailla....

Pahoittelut offarista. Aihetta koskien, en lähde ihan vielä vaihtamaan noihin Clik-venttiileihin.

lassekoo
08.07.2025, 20.34
Tänne voisin parin kuukauden kommentit käytöstä laittaa. Tuli tilattua kahteen pyörään (gravel + maasturi) venttiilit, yksi pumppupää sekä yksi adapteri.
Pumppu toimii just niinkuin pitää, eikä tee mieli enää takaisin prestoihin vaihtaa. Paineiden tarkistus on tosi nopeasti pumpulla tehty kun heti näkee renkaan paineen ja pumppupään kiinnitys / irrotuskin on kovin nopea toimenpide.
Adapterista ei olekaan vielä kokemuksia kun ei ole lenkeillä tarvinnut renkaita pumppailla. Mutta hyvin se on mahtunut työkalurullan pohjlle pyörimään.

paaton
08.07.2025, 21.14
Niin, prestan kanssahan on jo totuttu siihen, että paineet näkee vasta kun pumppaa vähän lisää ilmaa renkaaseen. Prestan kanssa on kuitenkin useampi turha toimenpide, jotka jo tulevat kuin luonnostaan.

Ja jos tuo tosiaan toimii litkujen kanssa paremmin on se iso plussa.

TheMiklu
08.07.2025, 21.46
Omissa papereissa tuo tarkoittaa ettei toimi. Paine on oleellinen tieto, mutta tässä ketjussa kovasti huudeltiin, että toimii Prestan päällä eikä tartte uusia pumppuja jne. hankkia.Kyllä mulla toimii Joe Blow. Grävelipaineilla.

Mutta ompa ketju täynnä turhaa lätinää jälleen. Ei jaksa lukea mutta oletan että kaikki on vieneet prestat metallin keräykseen.

Goomikko
08.07.2025, 22.27
Click. Jokainen voi itse päättää onko tämä parempi kuin presta.

https://youtu.be/bW2oByOet8Y?si=q1FjrZ50cQPnRhxH

Situm
09.07.2025, 09.09
Ja taas yksi ladattava laite lisää. Ihanaa :).
Ei vaan. On tuo pumpun tiivistyminen kerralla oikeesti hyvä juttu, eikä tarvitse ihmetellä rikkoutuneiden tai taipuneiden sielun ruuvin kanssa. Tai pelätä, että sielu lähtee taivaaseen kun kiertää sen lezynen pumpun irti kiljavantien varressa 15 asteen pakkasella. Onneks jostain löytyi sielu siihen hätään. Ainahan sitä voisi ajaa samoilla paineilla maastolenkit ja siirtymät, mutta jompi kumpi kärsii kuitenkin.

MRe
09.07.2025, 09.23
On tuo pumpun tiivistyminen kerralla oikeesti hyvä juttu,
Ja co2-patruunan kanssa tuo olisi yliveto, mutta minkäs teet, kun sitä ei tpu-sisuriin saa. Tai siis contin sisureissa ei ole irroitettavaa sielua.

TheMiklu
09.07.2025, 10.38
Ja co2-patruunan kanssa tuo olisi yliveto, mutta minkäs teet, kun sitä ei tpu-sisuriin saa. Tai siis contin sisureissa ei ole irroitettavaa sielua.Käytä sitä sun co2 pumppua mikä sulla on? Velogilla ei ongelmaa:
https://youtube.com/shorts/Wu4F3SmZtyI?si=jzh4aGbdIe4lxjNw

Sent from my CPH2663 using Tapatalk

Copilot
09.07.2025, 10.52
Kyllä mulla toimii Joe Blow. Grävelipaineilla.
Harmi kun kristallipallo on epäkunnossa niin en tiedä mitkä on sun grävelipaineet...

TheMiklu
09.07.2025, 10.54
Harmi kun kristallipallo on epäkunnossa niin en tiedä mitkä on sun grävelipaineet...No se.

Jos se toimis sillä adapterilla.

MRe
09.07.2025, 12.29
Käytä sitä sun co2 pumppua mikä sulla on? Velogilla ei ongelmaa:
https://youtube.com/shorts/Wu4F3SmZtyI?si=jzh4aGbdIe4lxjNw

Sent from my CPH2663 using Tapatalk

Miten se auttaa siihen, kun tätä jumalkötöstystä ei saa sisurin venttiiliin, kun siinä ei ole irrotettavaa sielua?

TheMiklu
09.07.2025, 12.34
Miten se auttaa siihen, kun tätä jumalkötöstystä ei saa sisurin venttiiliin, kun siinä ei ole irrotettavaa sielua?Ai ajat sisureilla eikä kyse ole varasisurista? Oho.

Sent from my CPH2663 using Tapatalk

+€+
09.07.2025, 14.50
Miten se auttaa siihen, kun tätä jumalkötöstystä ei saa sisurin venttiiliin, kun siinä ei ole irrotettavaa sielua?

En tiedä mitä etsit, mutta ensimmäinen googlelinkki näyttää että on noita kyllä.

https://craftcadence.com/products/superlight-tpu-inner-tubes-road-or-gravel

maalinni
09.07.2025, 15.56
Ai ajat sisureilla eikä kyse ole varasisurista? Oho.

Sent from my CPH2663 using Tapatalk

Sisuri on kevein vaihtoehto, joten miksi ei ajaisi?

Sivustakatsoja
09.07.2025, 15.57
Kenttätestattua tietoa: Clik-venttiilli tarvitsee sellaisella presta-pumpulla, joka ei paina venttiilin nastaa sisään, 1 bar korkeamman paineen pumpussa, kuin mitä on renkaassa. Clik-pumpulla tai adapterilla ei luonnollisesti tarvita erityisesti korkeampaa painetta, sillä venttiili on jo auki.

On mahdollista että jonkin Clik-venttiilin aukeamispaine on pienempi ja jonkin suurempi.

Itse kuulun siihen joukkoon, joka käsipumpulla on takametsien takana sateessa, pakkasessa ja susien ulvoessa yrittänyt renkaaseen ilmaa saada, joten mukanani on joko pumppu ja adapteri tai sitten suoraan clik-pumppu.

Seuraavkasi kenttätestaan hallussani olevat presta-pumput. Raportoin mikä toimii ja mikä ei.

TheMiklu
09.07.2025, 16.09
Sisuri on kevein vaihtoehto, joten miksi ei ajaisi?Se on heikoin vaihtoehto ja sovellutuksesta riippuen sisurin ja renkaan välinen kitka aiheuttaa lisävastusta muodonmuutoksen(läski).

Sent from my CPH2663 using Tapatalk

maalinni
09.07.2025, 16.14
Kevein harvoin onkaan kestävin vaihtoehto, mutta se silti k e v e i n .

MRe
09.07.2025, 16.36
En tiedä mitä etsit, mutta ensimmäinen googlelinkki näyttää että on noita kyllä.

https://craftcadence.com/products/superlight-tpu-inner-tubes-road-or-gravel

Joo, no mulla on nyt hyllyssä vielä neljä contin sisuria, jotka pitäisi ensin saada alta pois. Tosin mun sisurivauhdilla se ottaa noin 2-3 lenkkiä.

Mutta siis koko ajan kertautuu, että mitä pitäisi ostaa lisää entisen tilalle. Alkaa tulla tälle erinomaiselle ja edulliselle keksinnölle hintaa.

MRe
09.07.2025, 16.42
Se on heikoin vaihtoehto ja sovellutuksesta riippuen sisurin ja renkaan välinen kitka aiheuttaa lisävastusta muodonmuutoksen(läski).

Sent from my CPH2663 using Tapatalk

Niiiiiinnn… kuka v.ttu tässä on läskistä puhunut? Kerrataan vielä, että mulla on kahdeksan (8) pyörää ja sisurit on maantievehkeessä, jossa on myös co2-patruunat, mistä tämä mun pohdinta lähti liikkkeelle. Jos läskiä haluaa täytellä co2-patruunoilla, niitä saa metsässä olla mukana repullinen. Tai kaksi.

Eli siis: tuo clik olisi erinomainen vaihtoehto mulle(!) maantiepyörään, kun siinä joutuu tunaamaan co2-patruunan kanssa. Sen kanssa ei paljon tarvitse käsi livetä, kun patruuna on tyhjä, kuten rengaskin. Mutta siis täytyy odottaa, kunnes contit on syöty ja voi hankkia sisurit, missä on venttiilissä irroitettava sielu.

Sivustakatsoja
09.07.2025, 16.43
Kenttätestin tulos:

Lattiapumppu:

SKS Airworx 10,0: kaksoispäällä presta kyllä, adapteri kyllä. Adpateri saattaa vaatia presta-reiän tukkimisen.

Käsipumput:

SKS injex lite: adapteri ok; presta ok mutta tiukka.
Spessun joku mini: presta ei; adapteri ei. Presta liian tiukka.
SKS Airflex Explorer: presta ei, tiukka; adapteri kyllä, mutta pumppupäässä erittäin lyhyt kierre.
BBB Hoseroad: presta ei (tiukka); adapteri ok.
Zefal CO2: adaperi ehkä.

Akkupumput:

witt: presta ei (tiukka); adapteri kyllä, näyttää paineet.

Prestan kanssa isoimman ongelman aiheutti kumitiivisteen tiukkuus. Hätätilanteessa runnollamalla toki saattaisi toimia. Clik-venttiilin tylppä ja prestaa leveämpi pää voi olla sopimattomuuden takana: tylppä pää painaa tiivisteen kasaan ja entistä tiukemmaksi.

TheMiklu
09.07.2025, 16.46
Kevein harvoin onkaan kestävin vaihtoehto, mutta se silti k e v e i n .Mutta eihän se ole edes totta! Esim. läskissä.

Sent from my CPH2663 using Tapatalk

TheMiklu
09.07.2025, 16.51
Niiiiiinnn… kuka v.ttu tässä on läskistä puhunut?

Juu no puhutaan siitäkin. Venttiilit ne niistäkin löytyy. Ite osallistun lähinnä läski/MTB/gräveli/maantie ja arkikäyttönäkökulmasta. Mulla on sama ongelma ku sulla eli maantiepyörä on lateksi sisureilla ja minusta niissä ei ole vaihdettava venttiili. Muut on tubelessina eli ei ongelmia...kunnes se gummi puhkeaa ja matkassa on TPU sisureita muovisella venttiilillä -> reissussa mukana toistaiseksi adapterillinen pumppu.

Toivottavasti tämä syrjäyttää prestan.

Sent from my CPH2663 using Tapatalk

Sivustakatsoja
09.07.2025, 16.52
Lisäys:

Pro Compact: presta ok, adapteri ok.

Sivustakatsoja
09.07.2025, 16.54
Kahdesta painemittarista, SKS ja pro kumpikaan ei sovi mitenkään.

+€+
09.07.2025, 16.58
Viimeisimmän gravelsekoilun jälkeen tulin siihen lopputulokseen että CO2 on aivan sama toimiiko venttiilin kanssa vai ei. Se on hätävara silloin kun rengas on täysin tyhjä ja/tai pitää pompauttaa vanteelle. Joka tapauksessa oli sitten Presta tai Clik joudut sielun irroittamaan.

Ilman sielua CO2 sisään, sormi nopeasti reikää tukkimaan ja sitten livauttaa nopeasti sielun kiinni. Clikillä tämä onnistui helpommin kun saa sormilla tukevan otteen eikä tarvita mitään muovihimmeleitä kiristykseen.

hsr
09.07.2025, 17.00
Taas Prestaongelma mökillä: hieno kompura olisi, mutta ei saa ilmaa prestalliseen renkaaseen, mukana vain pieni minipumppu, ei viitsisi sillä nylpyttää. Pitää tutkia onko ongelma adapterissa vai kompuran suuttimessa. Clik valvea tekisi kyllä mieli testata, Prestan kanssa aika paljon ollut murheita.

MRe
09.07.2025, 17.13
Toivottavasti tämä syrjäyttää prestan.

Tuskin. Jotta syrjäyttäisi, tämän pitäisi olla halvempi valmistaa kuin presta. Ja adapterit pumppuihin pitäisi tulla venttiilien mukana ilmaiseksi.

Tässä on vähän sama dilemma kuin siirtymisessä digitaaliseen radioon analogisesta FM-radiosta. Etuja on vaikka kuinka paljon, mutta siirtymä tekisi kaikki vanhat mökki-, retki- ja autoradiot käyttökelvottomiksi. Not going to happen vielä hetkeen.

Sivustakatsoja
09.07.2025, 17.58
Niihin tubeless-venttiilirunkoihin joihin clikiä kokeilin se näytti kiertyvän ja tiivisteen ottavan kiinni ennen kuin clikin leveämpi pää kohtaa venttiilirungon pään. Mulla on Foxcompista hankittuja (ehkä FCF) ja DT:n runkoja.

Sivustakatsoja
09.07.2025, 18.00
Ensimmäiseksi clikit tulee mulla maastokiekkoihin, sillä niihin asetan ajopaineet wittin akkupumpulla.

Sivustakatsoja
09.07.2025, 18.50
Hyvin Clik maastokiekoissa toimi, mutta ainoaa adaperia jouduin jo etsimään -löytyi se toki, eli maastohousujen reisitaskusta. Adaptereja on hankittava pari varastoon ja yksi hihnan päässä kaulaan roikkumaan. Ellei adapteri ole pumpussa kiinni, niin se ei ole mukana.

On se markkinatalous vaan etevä keksimään uusia tarpeita ja yllyttää hävittämään kasan täysin toimivaa tarpeistoa.

Goomikko
09.07.2025, 20.56
^ Vaihtaa kaikkiin pyöriin Click Valvet ja käytössä oleviin pumppuihin oikeat päät niin voi luopua irtonaisista adaptereista. Meilläkin oli aikaisemmin perheen pyörissä kolmenlaista venttiiliä. Nyt kaikissa pyörissä Click ja pumpuissa Click. Onneksi venttiileitä on erilaisia niin varmaan jokainen löytää niistä itselle sen oikean.

Sivustakatsoja
09.07.2025, 21.12
^ainoa taloudessa oleva pumppu, johon oletan olevan saatavilla clik-pumppupää on SKS:n Airworx. Muihin en usko tulevan sopivaa päätä.

Goomikko
09.07.2025, 21.24
^ Mitä nämä pumput ovat joihin et usko Click pään sopivan?

Sivustakatsoja
09.07.2025, 21.27
^tuolla ylempänä on lista niistä talouteni sekalaisista pumpuista, joita olen koekäyttänyt. Eri ikäistä isompaa ja pienempää.

Sivustakatsoja
09.07.2025, 22.04
Itse tiedän vain kaksi clikin kanssa sopivaa päätä pumppuun: SKS:n adapteri ja SKS:n lattiapumppuihin vaihdettava letkuun liitettävä.

Onko Muita?

Sivustakatsoja
09.07.2025, 23.08
Yksi löytyi WTC:llä on heidän aiempaan EnCase-pumppuun clik-kalut: https://www.wolftoothcomponents.com/collections/pumps/products/encase-pump-conversion-kit-for-schwalbe-clik-valve

nure
09.07.2025, 23.38
Varmaan löytyy useankin pumppuun mutta onkos aina hintansa/vaivansa väärti jos vanhemmallakin kalustolla pärjää?

Sivustakatsoja
09.07.2025, 23.43
^ei taida tällä hetkellä löytyä ja veikkaisin että näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa vain premium-merkkien tuoteisiin olisi edes tulossa. Lezyne on lähtemässä kait mukaan, tai ainakin jotakin on demottu, mutta myynnissä ei vielä ole.

TheMiklu
10.07.2025, 09.25
Itse tiedän vain kaksi clikin kanssa sopivaa päätä pumppuun: SKS:n adapteri ja SKS:n lattiapumppuihin vaihdettava letkuun liitettävä.

Onko Muita?Letku poikki ja ruuvaat Clik pään paikoilleen.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250710/437b3d4c4d39a31bb7cf9455c02b6463.jpg

Sent from my CPH2663 using Tapatalk

Sivustakatsoja
10.07.2025, 09.55
Letku poikki ja ruuvaat Clik pään paikoilleen.
...
Sent from my CPH2663 using Tapatalk

Eikö tämä juuri ole se lattiapumppuun tarkoitettu vaihtopää?

SKS:n lattiapumpussa mulla ulkohalkaisijaltaan 11-12 mm:n letku. Letkullisissa käsipumpuissa on 6-8 mm:n letku.

Teemu H
10.07.2025, 12.59
Eilen tuli tubelessoitua (onko tuo sana?) yksi maastopyörän kiekkosetti, eikä tullut mieleenkään laittaa muuta kuin Clik-venttiili.

Tänään ajattelin mennä lähikauppaan ostamaan kaikkiin talouden maastopyöriin Clik-sielut. Lezynen mukaantulo vakuuttaa tätä päätöstä entisestään IMHO.

Maantiepyörissä taas Clikin mollukka saa jäädä esteettisistä syistä asentamatta. Joku roti on oltava...

Sivustakatsoja
11.07.2025, 10.18
Mulla on nyt kolmessa pyörässä Clikit ja täytyy myöntää, että se pitää pumppaamisen helppoudessa sen minkä lupaakin. Omassa asteikossa hinta on linjassa toiminnan kanssa. Toisaalta omalla kohdallani Clik on ratkaisu ongelmaan, jota ei ollut.

Itse päätin laittaa hatut suojaamaan venttiilejä pölyltä yms.

Aika näyttää liimaako litku näitä yhtä helposti, kuin prestoja.

Sen sijaan olisin jättänyt maininnat yhteensopivuudesta presta-pumppujen kanssa tasolle, että saattaa toimia joidenkin pumppupäiden kanssa, mutta erityisesti on huomattava, että mittarillisella presta-pumpulla mittari näyttää luokkaa 1 bar enemmän, kuin mitä renkaassa todellisuudessa on.

Se että Clik korvaisi kaikkialla prestan pidän aika epätodennäkoisenä, sillä lukumääräisesti suurin on edullisten pyörien luokka, jossa valmistajat saattavat hyvinkin laskea joka euron tarkkaan.

Sivustakatsoja
11.07.2025, 14.49
Mittasin SKS:n letkuun liitettävän vaihtopään letkuliitännän: leveimmästä kohdasta 7.5 mm. Pakkauksessa on mukana kavennusholkki alle 10 mm:n letkuille, mutta ainakaan ulkohalkasijaltaan 6 mm:n letkua on aika työläs vaihtopään olakkeen yli tunkea, tai sitten täytyy olla hyvin joustavaa letkua.

Vaihtopään pakkauksessa lukee, että sopii kaikkiin letkuihin, mutta ehkä mulla sitten vain on käsipumpuissa poikkeukselista letkua.

SKS:n lattiapumppuun tuo laittaminen on toki yksinkertaista.

MRe
18.07.2025, 14.49
En jaksa kahlata koko ketjua, mutta toimiiko tämä myös rengaspainemittarien kanssa? Esimerkiksi tuon Topeakin kanssa?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250718/78366f53231133bbc587be897f42a6a8.jpg

Sbafu
18.07.2025, 15.57
Vaihdoin kaikkii pyöriin ja kiekkoihin Clikit heti kun ilmestyivät.
Kaikki tubelessina eikä mitään ongelmia ole ollut. Käyttömukavuudet valovuosia prestaa edellä. (pumppaaminen & paineen mittaaminen)

Omasta mielestä siis ihan mahtava uudistus. Prestaa ei todellakaan tule ikävä - good riddance!

Sivustakatsoja
18.07.2025, 16.15
^^käyt hakemassa venttiiliparin kivijalkaupasta ja kokeilet, mutta on todennäköistä että ei toimi.

Ton clikin pää ei ole mitoiltaan minkään vanhan venttiilin kokoinen, joten sopivuus vanhan kanssa on epävarmaa sanoi mainosmies mitä tahansa.

MRe
18.07.2025, 17.42
^ookoo… no sitten saa clikit mun puolesta vielä jäädä hyllyyn. En lähde noita turhaan uusimaan ja muutenkin alkaa venttiilille tulemaan hintaa.

Sivustakatsoja
18.07.2025, 18.02
^ei yhden parin ostaminen vielä tarkoita venttiilien uusimista, vaan asian selvittämistä -kokeilee ja pitää jos on tyytyväinen ja hylkää jos ei ole.

Ei homma voi muutamaan euroon kaatua?

MRe
18.07.2025, 18.48
^ ei se varmaan muutamaan euroon kaadukaan, mutta en nyt vielä näe tarvetta. Ehtiihän nuo sitten vaihtamaan myöhemminkin.

Kuten sanottu, niin ehkä suurin tarve olisi tuohon maantiepyörään, mutta kun tosiaan noissa mun tpu-sisureissa ei ole irroitettavaa sielua.

Sivustakatsoja
23.07.2025, 22.48
^mulla maantiepyörä oli nyt viimeinen oma pyörä, johon laitoin clikit -kun lattiapumppu on jo clik-päällä, niin touhusin ilmaa akkupumpulla ja onnistuin kiertämään presta-sielun irti pumppua irti ruuvatessa ja kun sielu oli ilmojen kanssa renkaasta poistunut, niin oli suhteellisen yksinkertaista ruuvata clik tilalle.

Pumppuun sopivia adaptereja on nyt kaksi, sekä tubeless- että sisurikorjaussarjan mukana. Yhteensopimattomat prestapumput laitan kassakaappiin, että eivät vahingossa lähde mukaan.

Aakoo
24.07.2025, 22.21
Pidemmän aikavälin kokemukset litkun kanssa kiinnostaa, alkaako jumiutumaan kuten prestat?

Sbafu
25.07.2025, 14.53
Pidemmän aikavälin kokemukset litkun kanssa kiinnostaa, alkaako jumiutumaan kuten prestat?
Itellä Clikki neljissä litkutetuissa kiekoissa käytössä enkä ilmavirran hidastumista en ole huomannut

+€+
25.07.2025, 15.08
Ei ole itsellänikään ollut mitään ongelmia vaikka kaikki pyörät litkutettu. Tosin käytän Zefalin litkua joka ei muutenkaan aiheuta edes Prestoissa mitään ongemia. Taitaa olla aika laimeaa tuo litku, mutta istä kuluu niin paljon että helppo hakea Motonetista puteli kun on tuossa 1 km päässä pulju.

Arosusi
25.07.2025, 15.46
Itellä Clikki neljissä litkutetuissa kiekoissa käytössä enkä ilmavirran hidastumista en ole huomannut
Laittaisitteko mitä litkua on käytössä, auttaisi enemmän. Kiitos.

Sbafu
26.07.2025, 02.11
Laittaisitteko mitä litkua on käytössä, auttaisi enemmän. Kiitos.Aivan! Perus-Stansia.

Sivustakatsoja
26.07.2025, 10.44
Magic Milkiä, tavallista ja Hi-Fibreä.

Aika näyttää, mihin roiskeet kuivuvat ja juuttuuko pumpun pää aikananaan ja jaksaako ventiilin jousi painaa venttiiliä kiinni. Se, että clikkiin ei litku kuivuessaan tarttuisi tuntuu epätodennäköiseltä, eikä pieniltä roiskeilta voine litkujen kanssa touhutessa välttyä.

Mutta litkuja on erillaisia.

hartsu
27.07.2025, 11.14
Ei ole itsellänikään ollut mitään ongelmia vaikka kaikki pyörät litkutettu. Tosin käytän Zefalin litkua joka ei muutenkaan aiheuta edes Prestoissa mitään ongemia. Taitaa olla aika laimeaa tuo litku, mutta istä kuluu niin paljon että helppo hakea Motonetista puteli kun on tuossa 1 km päässä pulju.

Näköjään Zefalin laatu vaihtelee kun eilen hain Motonetistä pullon niin piti litkua täyttäessä kaksi kertaa rassata prestan reikä että sai aineet renkaaseen. Stanin ruiskulla sitä täytin.

+€+
27.07.2025, 12.02
Näköjään Zefalin laatu vaihtelee kun eilen hain Motonetistä pullon niin piti litkua täyttäessä kaksi kertaa rassata prestan reikä että sai aineet renkaaseen. Stanin ruiskulla sitä täytin.

Hmm.. Outoa. Aika monta pulloa olen itse käyttänyt eikä mitään ongelmia. Mutta jotenkin en ymmärrä tuota miksi joudut rassaamaan reikää kun laitat uutta ainetta ensimmäistä kertaa. Onko siellä vanhat litkunjämät jota rassaat vai tarkoitatko että tuo Zafal samantien tukkii venttiilin täyttövaiheessa?

hartsu
27.07.2025, 12.31
Hmm.. Outoa. Aika monta pulloa olen itse käyttänyt eikä mitään ongelmia. Mutta jotenkin en ymmärrä tuota miksi joudut rassaamaan reikää kun laitat uutta ainetta ensimmäistä kertaa. Onko siellä vanhat litkunjämät jota rassaat vai tarkoitatko että tuo Zafal samantien tukkii venttiilin täyttövaiheessa?

Joo,

Kyllä se Zefal tukki sen pari kertaa kesken täytön, rassasin sen reijän kyllä ennen täyttöäkin kun tsekkasin että oliko siellä enää yhtään vanhaa litkua nestemäisenä.
Ja ravistelin pulloa mielestäni riittävästi.

maalinni
27.07.2025, 14.18
Tiivistyslitku tiivistää, eikös sen niin pidä toimiakin?

Kimbyyri
28.07.2025, 11.48
Muc-Off No Puncture ei mulla tuki venttiiliä, mutta ilman tarkastus ei onnistu ennekuin painaa ilmaa sisään. Näin kai myös niissä isoisän aikaisissa venttiileissä.

Sivustakatsoja
13.08.2025, 09.20
Kuukauden käytön jälkeen yksikään neljästä clikillä varustetusta litkutetusta kiekkoparista ei ole osoittanut venttiilin osalta mitään ongelmaa. Jatketaan käyttöä ja katsotaan.

frp
13.08.2025, 13.45
Oliko vielä adapteria, jolla prestaan kierrettävän minipumpun pään saa clikille?

Muutenhan tämä on ollut loistava parannus.

Sbafu
13.08.2025, 15.03
Muc-Off No Puncture ei mulla tuki venttiiliä, mutta ilman tarkastus ei onnistu ennekuin painaa ilmaa sisään. Näin kai myös niissä isoisän aikaisissa venttiileissä.
Täällä paineen tarkastus onnistuu kyllä ilman pumppaamista.
Käytössä Lezynen digital drive lattiapumppu, johon laitettu Clikin pää. Hemmetin näppärä.

TheMiklu
13.08.2025, 15.26
Oliko vielä adapteria, jolla prestaan kierrettävän minipumpun pään saa clikille?

Muutenhan tämä on ollut loistava parannus.Riippuu kai jotenki pumpusta. Topeakin pocketrocket tjms. jossa pumppu ruuvataan venaan kii toimii ruuvattavan adapterin kans oikein hienosti.

Sent from my CPH2663 using Tapatalk

MRe
13.08.2025, 15.54
Kuukauden käytön jälkeen yksikään neljästä clikillä varustetusta litkutetusta kiekkoparista ei ole osoittanut venttiilin osalta mitään ongelmaa. Jatketaan käyttöä ja katsotaan.

Eipä ne prestatkaan taida kuukaudessa tukkiutua. Katsotaan vuoden päästä tilannetta.

Sivustakatsoja
13.08.2025, 16.29
Eipä ne prestatkaan taida kuukaudessa tukkiutua. Katsotaan vuoden päästä tilannetta.

En minä tukkoon menemistä odota, vaan joko sitä että venttiili ei aukea tai se ei mene enää jousen painamana tiiviisti kiinni, eli jää vuotamaan.

Sivustakatsoja
13.08.2025, 16.33
Oliko vielä adapteria, jolla prestaan kierrettävän minipumpun pään saa clikille?

Muutenhan tämä on ollut loistava parannus.

Ainoa adapteri jonka olen löytänyt on Schrader-ventiilin kierteellä.

+€+
13.08.2025, 21.54
Ainakin noissa Lezynen minipumpuissa on pää jonka kääntämällä saa Schrader- tai Prestapään. En edes tajunnut asiaa ennenkuin joku siitä vinkkasi tässä ketjussa. Nyt kun on Clik adapteri tuossa niin käytännössä käy kolmeen eri venttiiliin tuo pumppu.

Sivustakatsoja
18.10.2025, 10.58
Ei yhtäkään ongelmaa ole vielä vastaan tullut -jatkan odottamista ja toivon että jotakin murhetta tulisi.

Vaihdoin Schwalben napsauttimen venttiilin kokonaan toiseen, kun alkuperäisen sielu ei ollutkaan vaihdettavissa. Nyt tilalla on Clik.

+€+
20.10.2025, 03.00
Ei yhtäkään ongelmaa ole vielä vastaan tullut -jatkan odottamista ja toivon että jotakin murhetta tulisi.

Vaihdoin Schwalben napsauttimen venttiilin kokonaan toiseen, kun alkuperäisen sielu ei ollutkaan vaihdettavissa. Nyt tilalla on Clik.

Miten tuo napsauttimen venttiili vaihdetaan? Minulla on sama ongelma johon en ole keksinyt ratkaisua.

Sivustakatsoja
20.10.2025, 10.00
^mun versiossa musta korkki lähti käsin kiertämällä auki. Itse venttiilin juurimutteri oli todella piukassa ja vaati hyvien pihtien käyttöä. Tilalle asensin tavallisen tubeless-venttiilin. Tosin mistään en ole löytänyt mainintaa paljonko tubeless-venttiilin varsi painetta kestää, Clik-ventiilin yläraja taisi olla 10 bar.

Portti
20.10.2025, 10.16
Minäkin laitoin maasturiini Clik Valven kesällä. Tilasin setin, jossa venttiilien sielujen lisäksi pumppuun kiinni tuleva Clik-adapteri. Tuo adapteri napsahti helposti Topeak-merkkisen jalkapumpun autonventtiilipäähän.


Kokemukset Clik Valvesta ovat toistaiseksi pelkästään positiivisia. Todella käyttäjäystävällinen systeemi prestaventtiileihin verrattuna. Ei tarvitse ruuvailla venttiilin sielua auki kun haluaa pumpata ilmaa eikä ole pelkoa venttiilin sielun vääntymisestä. Vuosien varrella olen muutaman prestaventtiilin sielun onnistunut vääntämään kieroksi. Venttilinhattu on myös näppärä kun se napsahtaa kätevästi paikoilleen. Sitten kun vielä pumppu napsahtaa yhtä lailla vaivattomasti venttiilin päähän ja sieltä pois, niin mikäpä sen helpompaa. Pieniä asioita, mutta otan ilolla vastaan tällaisen systemin, joka on suunniteltu niin, että parantaa käyttäjäystävällisyyttä.

Jos jotain negatiivista hakemalla hakee, niin pumpun adapteri tuo pumpun päähän sen verran lisäpituutta, että olisi kätevämpää jos pumpun päästä ei tulisi niin massiivisen pitkä. Parasta olisi jos olisi valmiiksi Clik Valve -päällä varustettuja pumppuja.

Sivustakatsoja
20.10.2025, 10.22
^mun versiossa musta korkki lähti käsin kiertämällä auki. Itse venttiilin juurimutteri oli todella piukassa ja vaati hyvien pihtien käyttöä. Tilalle asensin tavallisen tubeless-venttiilin. Tosin mistään en ole löytänyt mainintaa paljonko tubeless-venttiilin varsi painetta kestää, Clik-ventiilin yläraja taisi olla 10 bar.

Korjataan sen verran, että jäin pohtimaan ventiilin varren lujuuutta, joka olikin tapauksessani alumiinia, että leikkasin vanhasta maantiesisurista venttiilin varren irti (ei alumiinia), juureen ruuvasin tavallisen juurimutterin, perään sopiva o-rengas ja setti kiinni napsauttimeen -koeponnistus eikä suhistellut.

Yedi.
20.10.2025, 11.36
Parasta olisi jos olisi valmiiksi Clik Valve -päällä varustettuja pumppuja.

Jos pumppu on letkulla, niin siihen voi vaihtaa Clik Valve pään kun ostaa Clik Valve -sarjan, jossa tulee mukana Clik Valve -pää letkuun: https://www.bike-discount.de/en/schwalbe-clik-valve-conversion-kit-sv-scv-incl.-sks-clik-tec-pump-head

SKS:llä näyttää olevan pari pumppua Clik Valve -päällä:
https://www.bike-discount.de/en/sks-germany-air-x-plorer-clik-valve-10.0-floor-pump
https://www.bike-discount.de/en/sks-germany-airflex-explorer-clic-tec-mini-pump

Yedi.
20.10.2025, 11.37
Parasta olisi jos olisi valmiiksi Clik Valve -päällä varustettuja pumppuja.

Jos pumppu on letkulla, niin siihen voi vaihtaa Clik Valve pään kun ostaa Clik Valve -sarjan, jossa tulee mukana Clik Valve -pää letkuun: https://www.bike-discount.de/en/schwalbe-clik-valve-conversion-kit-sv-scv-incl.-sks-clik-tec-pump-head

SKS:llä näyttää olevan pari pumppua Clik Valve -päällä:
https://www.bike-discount.de/en/sks-germany-air-x-plorer-clik-valve-10.0-floor-pump
https://www.bike-discount.de/en/sks-germany-airflex-explorer-clic-tec-mini-pump

Portti
20.10.2025, 13.51
Jos pumppu on letkulla, niin siihen voi vaihtaa Clik Valve pään kun ostaa Clik Valve -sarjan, jossa tulee mukana Clik Valve -pää letkuun: https://www.bike-discount.de/en/schwalbe-clik-valve-conversion-kit-sv-scv-incl.-sks-clik-tec-pump-head

SKS:llä näyttää olevan pari pumppua Clik Valve -päällä:
https://www.bike-discount.de/en/sks-germany-air-x-plorer-clik-valve-10.0-floor-pump
https://www.bike-discount.de/en/sks-germany-airflex-explorer-clic-tec-mini-pump

Joo, tuosta vaihtopäästä olin tietoinen, mutta ihannetilanteessa tarjolla olisi noita Clik Valve -päällä varustettuja pumppuja. Mielellään vielä niin, että olisi pää sekä prestalle, että Clik Valvelle. Hyvä, että jonkinlaisia Clik Valve -pumppuja on jo tullut, kuten linkkaamasi esimerkit osoittavat. Toivotaan, että jatkossa tulee lisää pumppumerkkejä/malleja, joilla Clik Valve pumppuja.

Yedi.
20.10.2025, 15.18
Schwalbe ja SKS on nahkahousujen firmoja, joten ne on kai tehneet asiassa yhteistyötä (ehkä hapankaali ja sianpotka illallisen yhteydessä?). Toivottavasti ei kuitenkaan niin, että SKS:lle on sovittu yksinoikeus tehdä Clik Valve -yhteensopivia pumppuja.

TheMiklu
20.10.2025, 16.27
Clik ei oo Välpen vaan se on Clikin tuote/konsepti. Lisenssillä sitte mm. Välpe tehnyt noita. Just silmäilin mm. Wolftoothin venttiilejä ja pumppuja ja samoin Lezynen venoja ja pumppuja. Toki venttiilit voi olla vaikka Välpen tekemiä silti.

Sent from my CPH2663 using Tapatalk

Yedi.
20.10.2025, 16.40
Joo, näköjään Clik:n keksintö ja tuote, mutta Schwalbe oli kaupallistamispartneri: https://clikvalve.com/pages/about-clik

+€+
20.10.2025, 19.42
Korjataan sen verran, että jäin pohtimaan ventiilin varren lujuuutta, joka olikin tapauksessani alumiinia, että leikkasin vanhasta maantiesisurista venttiilin varren irti (ei alumiinia), juureen ruuvasin tavallisen juurimutterin, perään sopiva o-rengas ja setti kiinni napsauttimeen -koeponnistus eikä suhistellut.

Kiitos tiedosta. Taidan tehdä saman homman jos löydän jostain sisurin jossa irroitettava sielu.

Sivustakatsoja
21.10.2025, 20.58
Ensimmäinen mielestäni huomioon otettava seikka Clik-venttiilissä tuli esiin vaihtaessani renkaita maastokiekoille: toisen kiekon venttiili ei suostunut mitenkään kiertymään auki sormivoimin, vaan oli kaivettava paikkarasiassa oleva muovinen musta apuväline. Se ei kuitenkaan ollut riittävän tukevaa tekoa, vasta kärkipihdeilllä venttiili kiertyi.

Ehkä venttiili oli vuotanut aavistuksen tiivisteestään ja litku toimenkuvansa mukaisesti tiivisti vuodon.

Prestan sielulle on hyviä työkaluja ja sellaisen voi aina pitää mukana paikkatarpeiden seassa varasielun kaverina. Clik tarvitsee kaverikseen "valve extender tool"-apparaatin, eli 5-millisen avolenkin. Toki sellaisen aika helposti viilaa sopivasta alumiinin palasta, jos ei jaksa moista pikkuosaa alkaa metsästämään -tulee sitten samalla sellainen joka mahtuu varmasti kaikissa asennoissa pinnojen väliin.

Kuminauha
22.10.2025, 15.54
Eikö click venttiilistä saa ilmoja pois ilman venttiilin irroitusta vai oliko litkun injektoinnin takia irroitettava?

Yedi.
22.10.2025, 22.19
^Eikös siinä ole venttiilin neulan pää näkyvissä samalla tavalla kuin schrader-venttiilissä?

Teemu H
23.10.2025, 00.19
Pystyy helposti päästämään ilmaa pois kynnellä tai jollakin esineellä painamalla. Litkua varten sielu lähtee myös Prestaa kätevämmin pois sormilla, paitsi tietty jos on päässyt liimautumaan. Yhdessä venttiilissä oli minullakin siihen viitettä, piti ottaa vähän pihtejä esille.

Meillä on nyt kahdeksassa pyörässä Clikit. Aika näyttää, oliko hyvä ratkaisu. Mutta kätevä on ollut käyttää, huippu tähän mennessä. Aivan all-in en ole vielä mennyt, arkipyörissä on sisurit (vaikka voisi niihinkin sielut vaihtaa) ja maantiepyörissä säilyy Presta ulkonäkösyistä (kunnes silmä tottuu tarpeeksi, lähellä on) :cool:

kmruuska
23.10.2025, 00.42
Laitoin graveliin Clik-tubelessventtiilit ja hyväksi havaittuani ostin maantiepyöräänkin Clikit ja Ridenow-merkkiset TPU-sisurit joissa on metallinen venttiilivarsi ja venttiilin saa irti. Olin aikani odotellut Schwalben Aerothan TPU-versiota Clikeillä varustettuna, mutta niitä ei näytä saavan mistään. Lienee valmistusvaikeuksia.

Sivustakatsoja
23.10.2025, 08.15
Eikö click venttiilistä saa ilmoja pois ilman venttiilin irroitusta vai oliko litkun injektoinnin takia irroitettava?

Napsautinta ajattelin käyttäväni.

Mutta noin yleisellä tasolla mikään mikä on tiukassa ei ole yhtään helpompi kiertää auki myöhemmin, esimerkiksi puolen vuoden päästä -mutta tämä on taas kunnossapitofilosofiaan liittyvä juttu -joku toinen yrittää ohittaa ongelman ja kohtaa sen uudelleen myöhemmin.

kattiakanssa
31.10.2025, 14.29
eikä ole pelkoa venttiilin sielun vääntymisestä.

Yhden tällaisen venttiilin keskellä olevan tapin sai pyörähuolto väännettyä ja venttiilin vuotamaan ilmaan, kun vaihtoivat renkaat pyörään, joissa oli Clik valvella varustetut sisäkumit. Pumppasivat sitä Prestalle tarkoitetulla pumpulla. Eli tämä venttiili ei ole täysin pomminvarma tuon suhteen.


Jos jotain negatiivista hakemalla hakee, niin pumpun adapteri tuo pumpun päähän sen verran lisäpituutta, että olisi kätevämpää jos pumpun päästä ei tulisi niin massiivisen pitkä. Parasta olisi jos olisi valmiiksi Clik Valve -päällä varustettuja pumppuja.

Näitä alkaa olla nyt markkinoilla. Lezyneltä, Crankbrothersilta, SKS:ltä ja Wolf Toothilta löytyy pumppuja R2bikestä: https://r2-bike.com/search/?qs=clik+valve&search=

Bndit
31.10.2025, 14.47
Itseäni ei voisi clickvalve vähempää kiinnostaa, mutta niille joita kiinnostaa niin varuste.netissä oli hyvät valikoimat venttiilejä yms. hyllyssä ja olipa siellä SKS:n yhteensopiva painemittarikin.

harald
21.11.2025, 15.59
Tuli sorruttua. Pärjääkö näillä ilman sitä korkkia?

+€+
22.11.2025, 17.51
Pärjää ilman korkkia. Olen rymynnyt maastopyörällä kurassa ja graveloinut ties missä ilman noita korkeja, eikä mitään ongelmaa tullut.

Tein muuten tänään tuon Clik -konvertoinnin Schwalben napsauttimeen. Helppo homma. Korkki aukeaa kuin sodastream pullo ja sitten vain painaa venttiilinrungon alakautta ulos. Vanhasta sisurista leikkelin uuden rungon ja 11 bar meni ilman ongelmia tankkiin. Helpottui tuokin homma nyt tuhatkertaisesti.

Teemu H
22.11.2025, 22.54
Ilman korkkia on menty, mutta yksi ikävä tapaus on ollut. Pumppasin poitsun krossipyörään ilmaa ennen kisaa, ja kun irrotin suuttimen venttiilistä, ilmaa alkoikin suhista pihalle. Tökin venttiiliä sormella siinä vähän, ja vuoto loppui. Piti tietty tarkistaa ja korjata paineet sen jälkeen, ja ongelma toistui. Alkoi olla vähän kiire viivalle, niin laitoin kolmannella kerralla näppituntumalla vähän ekstraa sisään ja sillä mentiin.

Taisi olla Cupin pakkaskisa Tuusulassa tai Kivikossa, ehkä vaikutti asiaan. Kontaktia on tietty ollut veteen, likaan ja mutaan, koska cyclocross :D

Mutta tällainen epäluotettavuusjuttu on ollut. Sen jälkeen ei ongelmia. Pieni kysymysmerkki Clik-venttiilille.

paaton
22.11.2025, 23.39
Ilman korkkia on menty, mutta yksi ikävä tapaus on ollut. Pumppasin poitsun krossipyörään ilmaa ennen kisaa, ja kun irrotin suuttimen venttiilistä, ilmaa alkoikin suhista pihalle. Tökin venttiiliä sormella siinä vähän, ja vuoto loppui. Piti tietty tarkistaa ja korjata paineet sen jälkeen, ja ongelma toistui. Alkoi olla vähän kiire viivalle, niin laitoin kolmannella kerralla näppituntumalla vähän ekstraa sisään ja sillä mentiin.

Taisi olla Cupin pakkaskisa Tuusulassa tai Kivikossa, ehkä vaikutti asiaan. Kontaktia on tietty ollut veteen, likaan ja mutaan, koska cyclocross

Mutta tällainen epäluotettavuusjuttu on ollut. Sen jälkeen ei ongelmia. Pieni kysymysmerkki Clik-venttiilille.


Käykö tuohon kuitenkin normaali korkki? Minä olen alkanut käyttämään prestoissakin korkkia rospuuttoajan vehkeissä. Suotta noitta hapettaa jumiin. Click voisi olla tosiaan vieläkin herkempi suolamoskalle.

kmruuska
23.11.2025, 01.35
Mikä on se ongelma jonka venttiilinhattu tuottaa?

Copilot
23.11.2025, 09.01
^ärsyttää ruuvailla niitä kun tarkistelee paineet ennen lenkkiä.

Sivustakatsoja
23.11.2025, 09.24
Mä olen pitänyt hatut paikallaan -olen myös nostanut ärsytyskynnystä tietoisella päätöksellä, sekä tässä että monessa muussakin asiassa.

Venttiin edut ovat siksi isot, että en halua huhuilla esiin mahdollisia ongelmia.

Goomikko
23.11.2025, 09.48
^ärsyttää ruuvailla niitä kun tarkistelee paineet ennen lenkkiä.
Click Valven venttiilinhattua ei ruuvailla vaan painetaan paikoilleen ja vedetään pois. Click Click....

Copilot
23.11.2025, 10.44
Click Valven venttiilinhattua ei ruuvailla vaan painetaan paikoilleen ja vedetään pois. Click Click....
Eli eivät todennäköisesti vanhemmiten pysy paikoillaan.

Sivustakatsoja
23.11.2025, 10.47
Eli eivät todennäköisesti vanhemmiten pysy paikoillaan.

Mahdollista että näin käy. Jään odottamaan tapahtuvaksi, mutta en ota ennakkoa.

Goomikko
24.11.2025, 00.24
Eli eivät todennäköisesti vanhemmiten pysy paikoillaan.
Puoli vuotta ovat nyt pysyneet paikoillaan. Voi toki olla että vuosien päästä ei mahdollisesti pysy paikoillaan. Voi toki olla että pysyvät paikoillaan vielä 5 vuoden päästä. Aika näyttää kuinka näin kalliin tuotteen kanssa käy. Joutuuko kenties venttiilihatun joskus uusimaan.

Copilot
24.11.2025, 10.19
Lisää muoviroskaa luontoon vaan...

Goomikko
24.11.2025, 10.51
Lisää muoviroskaa luontoon vaan...
Polkupyörän renkaista irtoaa kumia/muovia luontoon enemmän kuin irronneesta venttiilinhatusta.

kmruuska
24.11.2025, 16.05
Polkupyörän renkaista irtoaa kumia/muovia luontoon enemmän kuin irronneesta venttiilinhatusta.

Mutta molemmat yhdessä vielä enemmän!

harald
25.11.2025, 20.46
Huomasin että Schwalben munamittari ei tietenkään sovi tähän Clik aka. SCV-venttiiliin, kuten ei myöskään Lezynen Micro HV pumppu. Pitää siis löytää adapteri, ja SKS:llä ja Schwalbella on molemmilla. SKS:n on aivan samannäköinen Schwalben adapterin kanssa, mutta SKS:n urospää on AV eli Schrader. Tuo Schwalben adapteri lienee myös Schraderpäällä? Tuota Schwalben adapteria ei saa ilman sieluparia, ja niitä nyt alkaa löytymään vähän liikaakin. Jos SKS:n ja Schwalben adapteri ovat identtisiä niin saatavuuden takia pitää varmaan ostaa toinen Schwalben konversiokitti mutta tällä kertaa tuolla adapteripäällä. Osaako joku sanoa ovatko samanlaiset?

paaton
25.11.2025, 22.02
Niin, tulee melko kalliiksi uusia kaikki kalusto. Kaveri kertoi pro tipin, millä parantaa prestan toimintaa. Silikonirasvaa prestan tiivisteeseen. Ei kuulemma jumita enää. Täytyy testailla.

+€+
26.11.2025, 02.35
Näyttäisi olevan nyt tarjontaa myös normi sisureilla Clik venttiilillä mitä nyt nopeasti katsoin bike24. Tosin kuvan perusteella ei ole irroitettavalla sielulla mikä kyllä on ehdoton no-no-no.

https://www.bike24.com/p2960181.html?sku=3238972

MRe
26.11.2025, 09.42
Niin, tulee melko kalliiksi uusia kaikki kalusto.

Ja jos ei ole kokenut prestaa ongelmaksi, niin miksi vaihtaa?

Doc.blob
26.11.2025, 09.51
Ja jos ei ole kokenut prestaa ongelmaksi, niin miksi vaihtaa?
Jep. Mulla ole koskaan prestan kaa mitään ongelmaa ollut.

Doc.blob
26.11.2025, 09.55
^ärsyttää ruuvailla niitä kun tarkistelee paineet ennen lenkkiä.
Sinäpä ärsyynnyt helposti. Minä näen ,et suurin hyöty siitä click sydeemistä on jos joutuu sisurin vaihtoon jossain keskellä korpee ja ei tartte pumpata niin paljon kun se ottaa enemmän ilmaa vastaan. Toisaalta ilmapatruunat on keksitty joten siihen meni sekin hyöty.

TheMiklu
26.11.2025, 10.55
Prestan ainut hyöty on se, että ilmat saa nopeasti pois...eiku Click on tosiaan sormitiukkuudella kiinni niin senhän voi ruuvata irti jos pitää äkkiä saada ilmat pois [emoji16]
On muuten kätevä lisätä litkuakin kun ei tarvi avainta kaivella. Toki sen prestankin saa sormitiukkuuteen.

paaton
26.11.2025, 11.02
Sinäpä ärsyynnyt helposti. Minä näen ,et suurin hyöty siitä click sydeemistä on jos joutuu sisurin vaihtoon jossain keskellä korpee ja ei tartte pumpata niin paljon kun se ottaa enemmän ilmaa vastaan. Toisaalta ilmapatruunat on keksitty joten siihen meni sekin hyöty.

Ei kai lenkillä pumpatessa presta rajoita millään tapaa. Pumpun tuotto se rajoittava tekijä on.

nure
26.11.2025, 11.27
Itsellä ei prestan kanssa ole ollut ongelmia ja siksi ei syytä vaihtaa moisiin, tietenkin jos sais TPU sisureihin niin voisi ihan ajankuluksi harkita.

M A
26.11.2025, 12.11
Mulla on joskus se prestan korkki jumittunut niin tiukkaan ettei ole sormin lähtenyt auki. Suurin ja ehkä ainoa oikea ongelma prestan kanssa on maantiepyörän sisurin vaihdon yhteydessä, kun minipumpulla se prestan sielu lähtee sen pumpun letkun mukana auki ja kaikki 300 pumppausta menee hukkaan :rolleyes: Maastopyöräillessä on isompi pumppu mukana tai ei pumppua ollenkaan jos lähinurkissa pyörii.

MRe
26.11.2025, 13.56
^mitä jos kokeilisi ruuvilukitetta siihen sieluun? Muutenkin irrotettava sielu on vähän turha muuta kuin litkutettavissa renkaissa.

Kuminauha
26.11.2025, 14.33
Itellä maasturissa reserven fillmoret enkä ainakaan kesksi noista autuaaksi tekevää parannusta. Toki ohan se vähän helpompi vaan painaa pumppu kiinni...

Irti ruuvautuviin prestoihin pumpun pään irtikiertämisen yhteydessä auttaa että sylkäisee sinne pumpun pään sisään ennen kiinni kiertämistä niin se o-regas ei tarraa liian tiukasti venttiilin sieluun.

plr
26.11.2025, 14.41
Presta-venttiilillisten sisärenkaiden sielut kannattaa aina kiristää ennen kuin ottaa sellaisen mukaan varasisuriksi. Tämä vähintäänkin pienentää sielun irtoamisen riskiä pumppua irroitettaessa. Ruuvilukite kuulostaa myös hyvältä idealta.

paaton
26.11.2025, 16.24
Itellä maasturissa reserven fillmoret enkä ainakaan kesksi noista autuaaksi tekevää parannusta. Toki ohan se vähän helpompi vaan painaa pumppu kiinni...

Irti ruuvautuviin prestoihin pumpun pään irtikiertämisen yhteydessä auttaa että sylkäisee sinne pumpun pään sisään ennen kiinni kiertämistä niin se o-regas ei tarraa liian tiukasti venttiilin sieluun.

Kokemuksia fillmoreista?

Kuminauha
27.11.2025, 09.46
Pari vuotta ollut alla ja ei valittamista. En toki itse täytä litkuja venttiilin kautta ku renkaan kyljen avaaminen omilla rengas/vanne yhdistelmillä on todella helppoa. Ei tosin ollut prestojenkaan kanssa itellä suurta ongelmaa, joskus oli liian ahtaat renkaan nostamiseksi hyllylle. Nyt fillmorella vastaavat tapaukset on loppunu.

Yksi ongelma kävi kerran kun polun varressa yrtin täyttää rengasta tubeless paikan jälkeen. Käsipumpun aihetuttama vääntö liike mursi venttiilin rungon yläpäästä. Tämä ei kuitenkaan vaikuttanut niin, että olisi ajo keskeytyny. Sain tehtyä pumppauksen loppuun ja venttiili piti edelleen ilmaa mutta se päätykorkin painamistoiminto ei enää toiminut. Sain takuuna uuden tilalle. Sanotaan että se noiden venojen heikko kohta, eli ohuet venttiilirungon seinämät.

Sittemmin olen siirtynyt pienen sähköpumpun käyttöön ihan muista syistä, kuin fillmoren suojaamiseksi, mutta sekin vaara on samalla poistunut. Mutta jos täyttää käsipumpulla niin syytä käyttää sellasita missä on letku. Onnistuu ilmankin, mutta syytä olla huolellinen ettei vääntele pummpua.

Mutta summana: Hyvin virtaa ilma ja rengaspaineen säätö kesken lenkin helppoa ja tarkkaa.

Copilot
27.11.2025, 11.19
Presta-venttiilillisten sisärenkaiden sielut kannattaa aina kiristää ennen kuin ottaa sellaisen mukaan varasisuriksi. Tämä vähintäänkin pienentää sielun irtoamisen riskiä pumppua irroitettaessa. Ruuvilukite kuulostaa myös hyvältä idealta.
Sisuri jonka venttiilissä ei ole irroitettavaa sielua poistaa ongelman kokonaan.

Situm
27.11.2025, 21.00
Sisuri jonka venttiilissä ei ole irroitettavaa sielua poistaa ongelman kokonaan.
No nyt mä alan ymmärtämään, miksi joillekin renkaan vaihto on hankala homma.

Copilot
27.11.2025, 21.26
No nyt mä alan ymmärtämään, miksi joillekin renkaan vaihto on hankala homma.
Itselle ei ainakaan ole niin en ymmärrä mikä ongelma siinä prestaventtiilissä on.

Goomikko
27.11.2025, 22.06
Presta venttiilille on varmasti olemassa oma viestiketju. Keskustellaan täällä Click Valvesta kuten otsikossa lukee.

MRe
28.11.2025, 09.11
Toisaalta ilman prestaa ei olisi clik valveakaan…

Doc.blob
28.11.2025, 10.24
Presta venttiilille on varmasti olemassa oma viestiketju. Keskustellaan täällä Click Valvesta kuten otsikossa lukee.
Sillon tästä tulee tylsä ketju. Kyllä sitä Click valvea pitää verrata johonkin. Vai onko se niin täydellinen ,et keskitytään vaan kehumaan sitä?

nure
28.11.2025, 10.32
^ & ^^Juuri noin.

Goomikko
28.11.2025, 14.40
Nyt ihmiset jotka eivät koskaan ole edes kokeilleet Click Valvea keskittyvät sen haukkumiseen.
Jatkakaa......

MRe
28.11.2025, 14.55
Nyt ihmiset jotka eivät koskaan ole edes kokeilleet Click Valvea keskittyvät sen haukkumiseen.
Jatkakaa......

Niin. Mä en ole, enkä oikein ole havainnut muitakaan jotka olisivat haukkuneet varsinaisesti Clik Valvea. Enemmän on kyseenalaistettu sen tarve. Jos jonkun mielestä presta ei ole ongelma, on mielipide ja kokemus yhtä relevantti, kuin niillä, jotka ovat kokeneet prestan ongelmaksi. Ja jos presta ei ole ongelma, miksi vaihtaa Clik Valveen?

Ja huom, se on Clik, ei Click… veikkaan, ettei Click Valvea olisi saanut rekisteröityä tavaramerkiksi.

+€+
28.11.2025, 16.51
^On totta että ketjun otsikossa on virhe. En sitä pysty itse muokkaamaan eikä ylläpitoakaan kiinnosta.

---

Tämä ketjuhan alkaa muistuttaa jotain sähköautoketjua jossa sähköautoa kokeilemattomat yrittävät vakuuttaa muut siitä että sähköauto on huono auto.

Miksi sitä pitää täällä julistaa vähän väliä jos Clik ei sovi itselle jostain ideologisista syistä?

kmruuska
28.11.2025, 17.00
^On totta että ketjun otsikossa on virhe. En sitä pysty itse muokkaamaan eikä ylläpitoakaan kiinnosta.

---

Tämä ketjuhan alkaa muistuttaa jotain sähköautoketjua jossa sähköautoa kokeilemattomat yrittävät vakuuttaa muut siitä että sähköauto on huono auto.

Miksi sitä pitää täällä julistaa vähän väliä jos Clik ei sovi itselle jostain ideologisista syistä?

No mutku sen korkki putoaa metsään!

Opulus
28.11.2025, 17.37
Jos jollain on joutoaikaa, olisin kiitollinen siitä että hän jaksaisi kaivaa esiin ne kommentit, joissa Clik-venttiiliä on sitä kokeilematta pidetty huonona tai joissa on esitetty "ideologisia syitä" kieltäytyä Clik-venttiilien hankkimisesta tai käytöstä?

PS Ymmärrän varsin hyvin niitä, joiden mielestä vuosien saatossa esittämäni kommenttini ovat olleet valtaosaltaan tylsiä, tarpeettomia, jankkaavia, riidanhaluisia tai foorumin yleistä fiilistä huonontavia, vanhoja jäseniä poisajavia ja uusia jäseniä karkottavia, mutta en ihan yhtä hyvin niitä, joiden mieliteko tuntuu olevan mainitunlaisten typerien ja paikkansapitämättömien väitteiden esittäminen kiistattomina tosiasioina.

Copilot
28.11.2025, 19.19
Normaali internetkeskustelu taas. Jos et kehu estottomasti jotain tuotetta niin siihen rahansa hassaneiden mielestä haukut sitä.

MRe
28.11.2025, 20.51
No mutku sen korkki putoaa metsään!

Nii, teslas ;)

TheMiklu
29.11.2025, 17.47
Normaali internetkeskustelu taas. Jos et kehu estottomasti jotain tuotetta niin siihen rahansa hassaneiden mielestä haukut sitä.Jep. Sitten siellä keskustelussa käy jotain tuotetta testaamattomat kertomassa mitenkä tuote on vaan rahojen hassaamista LOL ja silleen.

nure
29.11.2025, 23.26
Yleistä on ne että jotka hankkineet niin puolustaa hanketta ja jokainen muuta mieltä oleva on uhka raha kulutukselle...

Toisaaltaan jos tulpat irtoaa niin ainakin prestaan saa metalliset jotka pysyy.

kmruuska
30.11.2025, 00.32
Yleistä on ne että jotka hankkineet niin puolustaa hanketta ja jokainen muuta mieltä oleva on uhka raha kulutukselle...

Toisaaltaan jos tulpat irtoaa niin ainakin prestaan saa merelliset jotka pysyy.

Tulppien irtoaminen on täysin keksitty juttu.

nure
30.11.2025, 09.52
^Niin kuin moni muukin seikka...

maalinni
01.12.2025, 08.22
Mitä Cheek sanoi, kun vaihtoi Klikkiin?

Tulppa irti!

MRe
01.12.2025, 09.35
Tulppien irtoaminen on täysin keksitty juttu.

Varmasti juurikin näin. Mutta vastavuoroisesti myös prestan ongelmia on suuresti liioiteltu. Mä olen käyttänyt prestaa vuodesta -92 lähtien, eikä mulla ole kertaakaan sielu a) irronnut tai b) katkennut. En kyllä silti väitä, etteikö näin jollakin ole käynyt, mutta ei se mikään kovin yleinen tilanne ole.

Hyvä kuitenkin, että innovoidaan ja joku aina näistä löytää sitten ratkaisun ongelmiin. Aika näyttää, onko Clik Valve mainstreamia vielä vuonna 2125.

TheMiklu
01.12.2025, 11.50
Yleistä on ne että jotka hankkineet niin puolustaa hanketta ja jokainen muuta mieltä oleva on uhka raha kulutukselle...

Click venttiili on kevyempi kuin Presta. Muita perusteluita et tarvitse.

paaton
01.12.2025, 12.01
Click venttiili on kevyempi kuin Presta. Muita perusteluita et tarvitse.

Joo ja siinä on parempi osasarja.