PDA

Näytä tavallinen näkymä : White XC 290 ULTIMATE GX 1X12 USX 24, oliko järkevä ostos?

Abro
14.10.2024, 14.31
Olin kehittänyt mielessäni tarpeen toiselle jäykkäperälle mökille soratie- ja polkulenkkeilyä varten. XXL:llä oli 30% tarjous yli 499 euron pyöristä ja tilasin tuollaisen:

https://www.xxl.fi/white-xc-290-ultimate-gx-1x12-usx-24-miesten-maastopyora-punainen/p/1194851_1_Style

Olen ollut tyytyväinen 2017 ostamaani XC 290 Pro -malliin, vaikkei se ihan varsinainen maastopyörä olekaan ajoasentonsa ja ketteryytensä puolesta. Onpahan tuolla kuitenkin tullut lenkkeiltyä ja ajettua työmatkaa lähes 10 000 km verran. Sen kokemuksen nojalla uskalsin tilata yllä mainitun version aika lailla sokkona. Osiinkaan en ole syvällisesti perehtynyt, mitä nyt kiekoista olen lukenut vaihtelevia kokemuksia - myös huonoja. Kertokaapa käsityksiänne tuossa Ultimate-mallista, että oliko järkevä ostos 1059 euron hintaan? (Joo, kampanjan aikana OVH oli jostain [helposti käsitettävästä] syystä 1513 e.)

nure
14.10.2024, 16.56
Ei mielestäni paha tonnilla, kiekot tosiaan mitä nyt ovat mutta jostain hintaa saatava tingittyä ja muutamalla satkulla saa paremmat kun kyllästyy noihin.
Eihän tuo mitään HiFiä ole mutta varmaan ajaa asiansa.

Ps. Joskus ihmetyttää miksi kysytään pyörästä mielipiteitä sitten kun se on jo ostettu...

Kuminauha
14.10.2024, 17.38
Ihan hyvän oloinen tuo on hintaansa nähden. Kiekot kun joskus tuosta päivittää ni on jo aika nopee laite. Jollain 700€ panostuksella saa varmaan 500-1000g pois noista kiekoista. Hissitolpan kanssa jo voi aika hyvin kunnon maastoajoihin mennä.

nure
14.10.2024, 18.27
^Paha sanoa noiden nykyisten pelkkien kiekkojen painosta mutta veikkaan että kilon kevennys tuohon hintaan aika haave...

hitlike
14.10.2024, 18.38
Olin kehittänyt mielessäni tarpeen toiselle jäykkäperälle mökille soratie- ja polkulenkkeilyä varten. XXL:llä oli 30% tarjous yli 499 euron pyöristä ja tilasin tuollaisen:

https://www.xxl.fi/white-xc-290-ultimate-gx-1x12-usx-24-miesten-maastopyora-punainen/p/1194851_1_Style

Olen ollut tyytyväinen 2017 ostamaani XC 290 Pro -malliin, vaikkei se ihan varsinainen maastopyörä olekaan ajoasentonsa ja ketteryytensä puolesta. Onpahan tuolla kuitenkin tullut lenkkeiltyä ja ajettua työmatkaa lähes 10 000 km verran. Sen kokemuksen nojalla uskalsin tilata yllä mainitun version aika lailla sokkona. Osiinkaan en ole syvällisesti perehtynyt, mitä nyt kiekoista olen lukenut vaihtelevia kokemuksia - myös huonoja. Kertokaapa käsityksiänne tuossa Ultimate-mallista, että oliko järkevä ostos 1059 euron hintaan? (Joo, kampanjan aikana OVH oli jostain [helposti käsitettävästä] syystä 1513 e.)

1499€ toi on musta ollut kesän myynnissä ja tod näk Alvin noustessa muuttui 1513€. Joka tapauksessa hyvä ostos tonnilla jos kevyt XC hardtail oli hakusessa.

Abro
14.10.2024, 18.55
Ei mielestäni paha tonnilla, kiekot tosiaan mitä nyt ovat mutta jostain hintaa saatava tingittyä ja muutamalla satkulla saa paremmat kun kyllästyy noihin.
Eihän tuo mitään HiFiä ole mutta varmaan ajaa asiansa.

Ps. Joskus ihmetyttää miksi kysytään pyörästä mielipiteitä sitten kun se on jo ostettu...

Nooh, onhan se kieltämättä erikoinen tapa, mutta sainpahan vahvistusta ennakkokäsitykselleni. :)

Aakoo
15.10.2024, 08.12
Ihan hyvä tai oikeastaan tosi hyvä paketti tuohon tonnin hintaan.

Kuminauha
15.10.2024, 09.49
^Paha sanoa noiden nykyisten pelkkien kiekkojen painosta mutta veikkaan että kilon kevennys tuohon hintaan aika haave...

Aikanaan XXL:stä hommattu White GX graveli oli varustettu 32 pinnasilla, 21mm id leveillä formula/wtb kiekoilla. Kiekot paino yhteensä 2142g. Tossa on 23mm id leveet "samat" kehät ja saman valmistajan formulan navat myös 32 pinnasena, eli ei ainakaan kevyemmät ole. Aasian suoramarkkinoilta saa 800 pintaan 13xxg mtb kiekkoja (elitewheels pro33 628$, 9velo mt30 927$ toimitettuna).

Ei nyt ehkä kiloa saa pois mutta 800g ihan realistinen.

nure
15.10.2024, 10.46
^Järkyttävän painoiset! tuollaisia reilu 1500-1700 grammaisia löytyy saksanmaalta vielä edullisemmin. Kannattava päivitys ja jättää toiset varakiekoiksi.

Jos vielä haluaa helposti/suht edullisesti keventää niin noista putkiosista kyllä lähtee suht helposti parisataa grammaa.

Copilot
15.10.2024, 10.58
Ei sen enempää kuin ne jotka kyselee jostain asiasta mielipiteitä, vänkää vastaajia vastaan ja ostaa kuitenkin oman pään mukaan.