Näytä tavallinen näkymä : Hihnavetoinen sähköpyörä ympärivuotiseen työmatka-ajoon?
Olisiko suositella sähköpyörää, joka olisi hihnavetoinen ja napavaihteilla. Myös mieluiten sellainen malli, johon mahtuisi Schwalben Ice Spiker Pro renkaat talvella.
Ice spikereiden kokoja: 26x.10
27.5x2.25
29x2.25
27.5x2.60
29x2.60
Olisiko suositella sähköpyörää, joka olisi hihnavetoinen ja napavaihteilla. Myös mieluiten sellainen malli, johon mahtuisi Schwalben Ice Spiker Pro renkaat talvella.
Ice spikereiden kokoja: 26x.10
27.5x2.25
29x2.25
27.5x2.60
29x2.60
Laitetaan Pathlite:ON 7 SUV | CANYON FI (https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyorat/retkisahkopyorat/pathlite-on/suv/pathlite-on-7-suv/3591.html?dwvar_3591_pv_rahmenfarbe=BU#productDeta ilModalTriggerGridContainer) Sivun mukaan orkkis renkaat on 2,25" joten pitäisi saman levyiset Schwalben Ice Spiker Pro:t mahtua, mutta ei ole mitään faktaa tästä.
Laitetaan Pathlite:ON 7 SUV | CANYON FI (https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyorat/retkisahkopyorat/pathlite-on/suv/pathlite-on-7-suv/3591.html?dwvar_3591_pv_rahmenfarbe=BU#productDeta ilModalTriggerGridContainer) Sivun mukaan orkkis renkaat on 2,25" joten pitäisi saman levyiset Schwalben Ice Spiker Pro:t mahtua, mutta ei ole mitään faktaa tästä.
Kiitos, tämähän vaikuttaa aika täydelliseltä. Onko Canyonilla alennuksia erityisesti koskaan?
Kiitos, tämähän vaikuttaa aika täydelliseltä. Onko Canyonilla alennuksia erityisesti koskaan?
Onhan noita viime aikoina ollut tasaisesti muutaman viikon välein aina n. viikon ajan. Se on sitten eri juttu sattuuko just tuo pyörä alekampanjaan.
Nyt kun tarkemmin katselin tuota Canyonia, niin irtoaako siitä akku? Akun irroittaminen olisi tärkeää, koska pitäisi säilyttää sitä ulkona esimerkiksi töissä.
Toisia vaihtoehtoja, mitä tuli vastaan niin Specialized TURBO VADO 4.0 IGH, tästä pitäisi akun irrota ainakin helposti:
https://www.bike24.com/p2819481.html
Cubelta tulee uutena Kathmandu hybrid comfort:
https://www.cube.eu/de-en/cube-kathmandu-hybrid-comfort-slx-nightsky-n-ink/812700
Nyt kun tarkemmin katselin tuota Canyonia, niin irtoaako siitä akku? Akun irroittaminen olisi tärkeää, koska pitäisi säilyttää sitä ulkona esimerkiksi töissä.
Tuolla em. Canyonin sivuilla lukee:
Helposti ladattava ja irrotettava akku
Pathlite:ONin akku on integroitu rungon viistoputkeen. Se on uskomattoman helppo ladata. Irrota vain akku ja kytke siihen pyörän mukana toimitettu laturi.
Em sivulla (Pathlite:ON 7 SUV | CANYON FI (https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyorat/retkisahkopyorat/pathlite-on/suv/pathlite-on-7-suv/3591.html?dwvar_3591_pv_rahmenfarbe=BU#productDeta ilModalTriggerGridContainer)) kuva on ristiriidassa tekstin kanssa. Vanhemmassa mallissa akun sai irti ilman työkaluja, mutta jos tuota kuvaa tutkailen niin tässä ei ainakaan vastaavaa rakennetta ole. Itse tarkistaisin ennen tilaamista Canyonin aspasta, esimerkiksi sivuston chatin kautta. Palvelevat suomeksi.
Em sivulla (Pathlite:ON 7 SUV | CANYON FI (https://www.canyon.com/fi-fi/sahkopyorat/retkisahkopyorat/pathlite-on/suv/pathlite-on-7-suv/3591.html?dwvar_3591_pv_rahmenfarbe=BU#productDeta ilModalTriggerGridContainer)) kuva on ristiriidassa tekstin kanssa. Vanhemmassa mallissa akun sai irti ilman työkaluja, mutta jos tuota kuvaa tutkailen niin tässä ei ainakaan vastaavaa rakennetta ole. Itse tarkistaisin ennen tilaamista Canyonin aspasta, esimerkiksi sivuston chatin kautta. Palvelevat suomeksi.
Kokoamisvideolta näkyy: pyörä syrjälleen, keskiön edestä suojakupu auki ja lukon avaus niin akku tulee alakautta pois. Ei tarvitse työkaluja, vain avaimen.
No on toi päivittäiskäytössä aika hankala. Kun vertaa vanhan mallin tapaan: viistoputken yläosasta lukko auki, niin akku irtoaa. Ei tartte laittaa pyörää nurin.
No on toi päivittäiskäytössä aika hankala. Kun vertaa vanhan mallin tapaan: viistoputken yläosasta lukko auki, niin akku irtoaa. Ei tartte laittaa pyörää nurin.
Joo vähän hölmö systeemi Suomen talveen.
Cuben uusi Kathmandu hihnavedollisella kiinnostaa nyt eniten on vähän halvempikin. Cubea saanut ihan ok tarjouksista verrattuna OVH hintoihin mielestäni:
3799€
https://www.bike-discount.de/en/cube-kathmandu-hybrid-comfort-pro-electricred-n-red
Kalliimpi malli paremmilla osilla:
4999€
https://www.bike-discount.de/en/cube-kathmandu-hybrid-comfort-slx-nightsky-n-ink
Mites tällainen, ihan kotimaan kaupasta;
https://ebikecenter.fi/tuote/winora-sinus-r5-high-hihnavetoinen-sahkopyora/
Mites tällainen, ihan kotimaan kaupasta;
https://ebikecenter.fi/tuote/winora-sinus-r5-high-hihnavetoinen-sahkopyora/
Näyttää tuokin ihan jees. Toinen minkä löysin on tämä HNF-Nicolai: https://classicbike.fi/tuote/hnf-nicolai-xd3-all-terrain-musta/
Saksasta saisi tuota alle 3000€ parhaimmillaan.
Näyttää tuokin ihan jees. Toinen minkä löysin on tämä HNF-Nicolai: https://classicbike.fi/tuote/hnf-nicolai-xd3-all-terrain-musta/
Saksasta saisi tuota alle 3000€ parhaimmillaan.
Toinen nicolain malli https://classicbike.fi/tuote/hnf-nicolai-sd3-urban-miesten-sahkopyora-valkoinen/?fbclid=IwY2xjawF1ekZleHRuA2FlbQEwAAEd13zOVJBU31Vs CiY5V-EnjoP2mAvv2LXNuX531GLlPbI-1PlfrQNGh9wd_aem_1adYKoMojvAGj9c0ahPGDA&utm_medium=paid&utm_source=fb&utm_id=6591476754790&utm_content=6591476757190&utm_term=6591476756590&utm_campaign=6591476754790
Tuossa Cuben kalliimmassa ainakin kunnon keula jos yleensä tuollaisissa moista tarvii. Ainoastaan tuo portaaton välitys mietityttää.
Tuo Vinoran viisi vaihdetta antaa aika surkean skaalan mutta se vain kuskista kiinni ja yleensä kuitenkin tuon kaltaisissa mennään sähköllä.
Tuo Vinoran viisi vaihdetta antaa aika surkean skaalan mutta se vain kuskista kiinni ja yleensä kuitenkin tuon kaltaisissa mennään sähköllä.
Tarkoitat varmasti, ettei sähköavusteisessa työmatkapyörässä todellakaan tarvitse viittä vaihdetta enempää. Ei tuollaista SUV:a tai vastaavaa kukaan (täysjärkinen) ilman avustusta käytä.
Mua ärsyttää näissä noi usein "tarjolla olevat" vajaamittaiset lokasuojat. Canyonin Pathlitessa on aika hyvän mittaisen näköiset mutta Cubessa ja HNF Nicolaissa selvästi liian lyhyet. Kuraa lentää edestä jaloille ja takaakin tahtoo heittää rapaa sopivalla kelillä ja vauhdilla selkään saakka. Miksei laiteta oikeasti täyspitkiä lokareita jos ne kerran ylipäätään laitetaan ja miksei laitettaisi, kun pyörät on tarkoitettu työmatkoille säällä kuin säällä.
Canyon olis nyt tarjouksessa 3489 euroa (täyshinta ollut 4649 €). Kyllä mä tuon pyörän kyljelleen laittamisen pystyisin kestämään akun irroituksen ajaksi. Ja ei sitä tarttis jokaisen lenkin jälkeen ladata.
Vähän alkoi kiinnostamaan itselle ja/tai rouvalle työmatka-ajoon. M-koko menisi molemmille, toki myös L. Itse olen 185 cm ja hän 177 cm. Satulan korkeuden puolesta M kävis vielä mulle ihan hyvin ja ei se nyt varmaan ohjaamon pituudeltaankaan mahdottoman lyhyt olis.
Tuli hankattua lopulta itselle tämä HNF-Nicolai XD3, parin viikon päästä pitäis tulla:
https://www.polkupyoratmyymala.com/wp-content/uploads/2023/04/hnf-nicolai-xd3-punainen-hihnaveto-emtb-tyomatkapyora.webp
https://www.youtube.com/watch?v=Xu4EY_tDnqc
Kohtalaisen kivan näköinen ulkoasultaankin. Hyviä kilometrejä! Kertoile jossain kohtaa sitten kokemuksia.
Santtu75
12.10.2024, 12.17
Kohtalaisen kivan näköinen ulkoasultaankin. Hyviä kilometrejä! Kertoile jossain kohtaa sitten kokemuksia.
Kyllähän tuossa hyvät osat ovat työmatkapyörään.
Tuo Gatesin hihnaveto yhdistettynä Enviolon vaihteistoon on kyllä varmasti hyvä yhdistelmä.
RentoaAjoa
12.10.2024, 12.22
Tuo tavarateline vaikuttaa jotenkin heppoiselta ainakin kun itse olen tottunut kauppareissuilla kuljettamaan (korissa) vaikka mitä tavaraa. Tota ei ole nähtävästi tuettu suoraan runkoon vaan pelkästään takahaarukkaan.
Sitten ainakin kuvassa näyttää renkaiden ja lokasuojien väli tosi pieneltä, omassa pyörässäni huonoilla talvikeleillä lunta kerääntyy ja pakkaantuu väliin ja lopulta pyörä ei enää pyöri.
Iso eturoiskeläppä auttaa paljon kurasäällä.
Kohtalaisen kivan näköinen ulkoasultaankin. Hyviä kilometrejä! Kertoile jossain kohtaa sitten kokemuksia.
Tuo tavarateline vaikuttaa jotenkin heppoiselta ainakin kun itse olen tottunut kauppareissuilla kuljettamaan (korissa) vaikka mitä tavaraa. Tota ei ole nähtävästi tuettu suoraan runkoon vaan pelkästään takahaarukkaan.
Sitten ainakin kuvassa näyttää renkaiden ja lokasuojien väli tosi pieneltä, omassa pyörässäni huonoilla talvikeleillä lunta kerääntyy ja pakkaantuu väliin ja lopulta pyörä ei enää pyöri.
Iso eturoiskeläppä auttaa paljon kurasäällä.
Voin laittaa kuvia ja kokemuksia sitten kun tulee. Tavarateline kestää ainakin 25kg:
Accessories
Protective fender
HNF Aluminium Multi Cavity Extrusion
Light in front
Supernova Mini 2
Light back
Supernova R-Light E3 Universal R-Light
Luggage carrier
Racktime for HNF, 25kg
Stands
Optima Flex plet scher
Castle
Abus Bordo 6000/90 Powertube IT2.1 XPlus
Brakes
Brake
Magura VR MT5 203mm, HR MT4 180mm
Brake disc rear
180mm
Front brake disc
203mm
Cockpit
Pre-structure
Ergotec Swell RE 100mm, adjustable
Display
Bosch Intuvia
Handlebars
Ergotec Low Riser Bar/ Satori Handlebar Deviant Bow
Handles
Ergon GP10 (GP1) L / Herrmans DD36
General
Frame
MTB 27.5'' S/M (up to 180cm) or L/XL (from 175cm)
Permissible total weight
150 kg
Weight*
Frame material
Alu
Group set
Chainrings
Gates CDX 55T with Bashguard
Shift lever
enviolo
Group
enviolo TR
Chain / belt
Gates CDX 125T
Cassette
Gates CDX 26T
Crank
Miranda Delta 170mm
Type of circuit
Enviolo CVP TR
Motor & Battery
Engine
Bosch Performance CX 25
Battery
Bosch PowerTube 625 Wh
Battery capacity
625 Wh
Engine manufacturers
Bosch
Torque
85nm
Motor position
Medium engine
Battery manufacturers
Bosch
Wheels & Tires
hub front
Shimano HB-MT410B/ Solon DH919TF
Tire
Schwalbe Supermoto-X 62-584 Reflex
Wheels
Vuelta Disc Runner 27,5 21x584
hub rear
Enviolo CVP TR
Saddle
Saddle
Selle Royal Essenza Athletic
Seatpost
Ergotec Atar 31,6 / Satori Trident 31,6
Suspension
Fork
RockShox Recon Silver 29"" 120mm/ EXT 34 air spring fork 120mm
Fork manufacturers
RockShox
120mm
Itse kiinnitin myös huomiota tuohon takatelineeseen ja sen lisäksi lokasuojasta puuttuu perinteinen ala-aisa mutta lienee kestää vaikken kolmea olutlaatikkoa kyllä lastaisi...
Itse kiinnitin myös huomiota tuohon takatelineeseen ja sen lisäksi lokasuojasta puuttuu perinteinen ala-aisa mutta lienee kestää vaikken kolmea olutlaatikkoa kyllä lastaisi...
Lokarin valmistajahan ilmoittaa aivan selvällä kielellä, notta "Das stabile Schutzblech mit integrierter GepäckträgerfunktionBernd Herkelmann hat das Wingee erfunden, weil er das Fahrrad schöner und besser machen wollte. The original Wingee - by Herkelmann ist Schutzblech und Gepäckträger zugleich. Basis ist ein stabiles Schutzblech, bestehend aus einem Aluminium Hohlkammerprofil, ähnlich einer Fahrradfelge. Hiermit wird eine enorme Stabilität nicht nur für ein Schutzblech erreicht, sondern gleichzeitigkann es tragende Funktionen übernehmen. Seitlich angebrachte Gepäckstreben können problemlos Seitentaschen aufnehmen. Die tiefer liegenden Gepäckstreben fallen kaum auf und bieten eine optimale Schwerpunktlage für Seitentaschen. Je tiefer das Gepäck am Rad platziert wird, umso fahrstabiler und sicherer ist man mit dem Rad unterwegs.
Optisch wirkt das Wingee sehr clean und aufgeräumt. Lediglich eine stabile Stützstrebe je Seite reicht aus um die sonst üblichen Schutzblechstreben und zusätzlichen Gepäckträgerstreben zu ersetzen.
Das original Wingee by Herkelmann ist stabil, funktional und puristisch."
Uskoisin valmistajan siis pohtineen tätä jo. Canjoneissa on myös noita wingee:ta.
^Paljoa apua ellei sitten ole kielitaito hallinnassa.
Santtu75
14.10.2024, 17.01
Mielenkiintoinen konsepti kyseisellä lokasuojalla. Siinä näyttäisi olevan joinkinlainen ovaali putkirakenne (vrt. vanteiden rakenne) tuon lokasuojan runkona joka tekee lokasuojasta selvästi vankemman ja antaa kyvyn kantaa selvästi isompia kuormia kuin perinteinen lokasuoja.
Santtu75
14.10.2024, 17.03
^Paljoa apua ellei sitten ole kielitaito hallinnassa.
Kääntää Googlella englanniksi (saa paramman käännöksen kuin suomeen kännettynä), niin homma aukeaa.
netistä näyttää löytyvän konseptista lisääkin infoa.
^Paljoa apua ellei sitten ole kielitaito hallinnassa.
Oletan tietenkin vanhemman väen osaavan saksaa. Sehän on sivistyneistön kieli.
^Oletus on kaiken pahan alku ja juuri. Ja mistä päätelmä että vanhemmat osaa saksaa? Toisaaltaan tais olla sivistyneistön kieli joskus vuosisatoja sitten...
Jos käännöksen haluaa suomeksi, niin kannattaa kokeilla vaikkapa chatgpt:tä.. teksti on luettavaa, mutta kannattaa varautua siihen, että chatgpt:kin voi tehdä virheitä ja välillä hallusinoida.
JohnnyBuzz
18.10.2024, 00.55
Näitä esitettyjä vaihtoehtoja tarkastellessa ihmetyttää, että miksi noihin on tarve laittaa joustokeula? Ja vielä monissa aika edullinen sellainen. Noilla pyörillä ajetaan kuitenkin pääasiassa hyvinkin tasaista reittiä, joten mielestäni aivan turha ratkaisu ja lisää myös huollon tarvetta.
Santtu75
18.10.2024, 01.41
Näitä esitettyjä vaihtoehtoja tarkastellessa ihmetyttää, että miksi noihin on tarve laittaa joustokeula? Ja vielä monissa aika edullinen sellainen. Noilla pyörillä ajetaan kuitenkin pääasiassa hyvinkin tasaista reittiä, joten mielestäni aivan turha ratkaisu ja lisää myös huollon tarvetta.
Veikkaisin että kylmä fakta on että tuollainen etujousitettu versio myy paremmin kuin vastaava missä ei joustokeulaa olisi. Sanotaan niin että tuo etujousitus antaa hieman enemmän vaihtoehtoja sen suhteen missä ajaa (esim. soratiet yms.), itse ainakin kyseisentyyppisen pyörän ottaisin ilmanmuuta jousikeulalla (mutta en millään ihan surkealla).
Ja en nyt tuota HNF-Nicolai XD3:ä mihin aloittaja päätyi ja siinä olevaa RockShox:n Reconia mitenkään huonona keulana pidä, mielestäni käyttötarkoitukseen ihan sopiva valinta keulaksi. Mutta mielipiteitä tietysti aina saa ja pitää olla.
Joskus olen pohtinut sitäkin että tuon tyyppisiin pyöriin asennetaan (tarpeeton, laaduton) joustokeula tyydyttämään miespuolisten ostajien tekniikka statusta, että on se vaan komea pyörä kun siinä on tuollainenkin, rintaa röyhistellen Bemarikuski leventeli ;-))
RockShox on kyllä hyvä keula noihin useihin muihin verrattuna. Poikkeus, tyyppiä en muista mutta yllättäen Biltsulla jokin vastaava pyörä missä on HIILIKUITUKEULA!
Näitä esitettyjä vaihtoehtoja tarkastellessa ihmetyttää, että miksi noihin on tarve laittaa joustokeula? Ja vielä monissa aika edullinen sellainen. Noilla pyörillä ajetaan kuitenkin pääasiassa hyvinkin tasaista reittiä, joten mielestäni aivan turha ratkaisu ja lisää myös huollon tarvetta.
Omassa vastaavassa työmatkakulkineessa on joustokeulan lisäksi joustava satulatolppa. En ikinä ajaisi Helsingissä täysjäykällä 25kg painavalla hybridillä. Pyörätiet on täynnä tietöitä, kanttarit yms. ja oma työmatka täynnä pattia. Talvella samat pätkät vielä pahemmassa kunnossa. Toki itsekin päivitin paskan Suntourin parilla sadalla Rockshoxiin. Vaimolla on Suntourin Mobie joka taas on erittäin hyvä ja laadukas keula.
^ Suntourillakin löytyy hyviä keuloja mutta on ensiasennuksina hyvin harvinaisia.
Omassa jäykkäperässä on joku XCM:n tuhannesta variantista, ei sillä maastossa mitään tee mutta noin talvi/reissu/kaupunkikäytössä menee täydestä kunhan putsailee edes kerran vuodessa. Vähän kyllä mielessä ihan jäykkää terästä eteen mutta vähän heikkoa on esim. cromoton saatavuus.
RentoaAjoa
18.10.2024, 14.55
Minulla ei ole vastaavan tyyppisessä pyörässäni etujousitusta. Jos haarukoihini mahtuisi nykyistä leveämmät ja suurempi ilmatilavuuksiset renkaat niin ne varmaan pehmittäisi menoa ilman jousiakin melkoisesti. Nyt Hgin mukulakivikadut (vaikka eivät pitkiä olekaan) ovat yhtä kolinaa.
Eiköhän tuollaisten pyörien kohderyhmä ole pääsääntöisesti sellainen, että kovin vakavaa harrastetaustaa ei ole taustalla ja joustokeulan voivat hyvinkin kokea mukavuusvarusteeksi. Kyllähän tuollainen halpakin keppi niitä pahimpia töyssyjä tasoittaa eikä painolla ole enää väliä tuon kaltaisessa laitteessa.
Tahtoo täällä aina unohtua se, että massojen tarpeet on erilaiset kuin vakavasti harrastavien. Monettakohan kertaa tätä samaa joustokeulakeskustelua näiden "sähköhybridien" ympärillä käydään.
Onhan joustokeulalla varustettu pyörä ihan eri kuin jäykkäkeula. Aina sitä sen verran tiessä on monttuja ja epätasaisuuksia että joustokeula tekee ajosta kumminkin mukavampaa. Itselläni on läskipyörässäkin joustokeula eikä tullut edes mieleen ostaa jäykällä keulalla, vaikka luulis että renkaat tasoittaa ajoa niin ei se joustokeulan veroista ole. Ainut huonopuoli on se että keulaa on joskus huollettava, mutta normi käytössä ei sitäkään tarvii kovin usein tehdä.
Sramin mukaan Rockshocs tuotteita joutuu huoltamaan suhteellisen usein.
https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/sramrockshox-service-interval-counter-mat.pdf
Sramin mukaan Rockshocs tuotteita joutuu huoltamaan suhteellisen usein.
https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/sramrockshox-service-interval-counter-mat.pdf
Ei sillä huollolla tuollaisessa arkipyörässä ole niin väliä :D
JohnnyBuzz
19.10.2024, 23.44
Ei sillä huollolla tuollaisessa arkipyörässä ole niin väliä :D
Väittäisin edelleen, että joustokeula on aivan turha arki-/ työmatkapyörässä ellei matka satu kulkemaan polkujen kautta.
^Täysin samaa mieltä! Vuosien aikana olen kahteen tuollaisella Suntour tasoisella keulalla varustettuun vaihtanut toimivan jäykän keulan. Jos pakko hankkia sellaisella varustettu niin kannattaa panostaa laatuun, kyllä niitäkin löytyy.
Sramin mukaan Rockshocs tuotteita joutuu huoltamaan suhteellisen usein.
https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/sramrockshox-service-interval-counter-mat.pdf
Tuossa varmaan oletuksena maastoajo. Eipä tuollainen ilmahaarukka ihan hirveästi vaadi huoltoa katuajelussa.
Mukavuustekijähän tämä joustohaarukka näissä monesti on. Eipä siitä erityistä haittaakaan ole näissä sähköpyörissä, kun painoa kuitenkin se +25kg. Yleisesti tosin on se joku Suntourin halvin haarukka laitettu kiinni. Tässä HNF-Nicolaissa tosiaan ihan ok haarukka kiinni ja muutkin osat ihan hyvällä tasolla, tosin ovat melko kalliita pyöriä muussa kuin poistomyynnissä.
Nicolain ensi vuoden XD5 pyörä ihan mielenkiintoinen, kun siinä on tuo Pinionin MGU:
https://jonito.com/eng/e-bikes/hnf-xd5-pinion-746329
https://jonito.com/media/image/product/474032/lg/e-bikes-hnf-xd5-pinion-746329.webp
Frame
M (up to 175 cm) L (175 cm - 185 cm) XL (from 185 cm)
Suspension fork
RockShox Psylo Silver RC 29” 120mm
Motor
Pinion E1.9
max. torque
max. 160 Nm
Battery
FIT Tubepack 800Wh
Remote
FIT Remote Basic
Display
FIT Compact Display
Gearstick
9-speed / speed, 568% range
Gear lever
Pinion TE1 Trigger
Crank
Pinion Forge
Belt
Gates CDX 118T
Front pulley
Gates CDX 39T with Bashguard
Rear pulley
Gates CDX 26T
Brakes
Magura VR MT5 203mm, HR MT4 180mm
Stem
Ergotec Sepia XL FI 50 adjustable
Handlebars
Ergotec Low Riser Bar I, 740mm , 12°
Grips
Ergon GP10-L
Pedals
VP Components VPE-527
Mudguard
HNF Aluminium Multi Cavity Extrusion
Pannier rack
Racktime for HNF snap-It 2.0, 25 kg
Seat post
Ergotec Atar 31,6 mm
Saddle
Selle Royal ON Moderate
Front hub
DT Swiss 370 15x110
Rear hub
DT Swiss 370 12x148
Rims
DT Swiss HU1900 30-584
Tyres
WTB Groov-E FG 62-584 Reflex
Headlight
Supernova Mini 3 Pro
Rear light
Supernova M99 TL3 PRO MAX
Kickstand
Ursus R97 IC44
Lock
Abus 6950ML
Weight
29 kg
Permissible total weight
160kg
^Täysin samaa mieltä! Vuosien aikana olen kahteen tuollaisella Suntour tasoisella keulalla varustettuun vaihtanut toimivan jäykän keulan. Jos pakko hankkia sellaisella varustettu niin kannattaa panostaa laatuun, kyllä niitäkin löytyy.
Väittäisin edelleen, että joustokeula on aivan turha arki-/ työmatkapyörässä ellei matka satu kulkemaan polkujen kautta.
Onko teillä paljonkin kokemusta arkiajosta tuollaisella 25kg fillarilla?
JohnnyBuzz
24.10.2024, 01.08
Mut tärkein kysymys: miks näiden commutereiden pitää olla noin helvatan rumia? Tenwaysillä oli vielä viime vuonna ihan nätti kevytsähkö-commuter, mut nyt senkin design on pilalla. Ja miks näissä on usein 27.5” -renkaat?
Mut tärkein kysymys: miks näiden commutereiden pitää olla noin helvatan rumia? Tenwaysillä oli vielä viime vuonna ihan nätti kevytsähkö-commuter, mut nyt senkin design on pilalla. Ja miks näissä on usein 27.5” -renkaat?
Aika paljon sinua näköjään ihmetyttää asia kuin asia. Varmaan olisi ihan hyvä ymmärtää, että ihmisillä käyttötarkoitukset erilaisia ja tarpeet. Eikä jokin ominaisuus ole turha vain siksi, että olet itse sitä mieltä.
Omaa silmää mielittyy HNF-Nicolai. Ihan samana tuo Tenways CGO600 on pysynyt eikä mihinkään muuttunut, omaan silmään se ei erityisesti iske ja en haluaisi vaihteetonta pyörää. 27.5'' hyvä koko, jolla saa ilmatilavuudeltaan isommat ja leveämmät renkaat, jotka mukavat ajossa. 29'' sopii paremmin sitten pidemmille henkilöille.
Mut tärkein kysymys: miks näiden commutereiden pitää olla noin helvatan rumia? Tenwaysillä oli vielä viime vuonna ihan nätti kevytsähkö-commuter, mut nyt senkin design on pilalla. Ja miks näissä on usein 27.5” -renkaat?
Oisko tässä sellainen sua miellyttävä fillari? https://www.cube.eu/fi-en/cube-editor-hybrid-slt-fe-400x-goblin-n-glossy/823310
Mut tärkein kysymys: miks näiden commutereiden pitää olla noin helvatan rumia? Tenwaysillä oli vielä viime vuonna ihan nätti kevytsähkö-commuter, mut nyt senkin design on pilalla. Ja miks näissä on usein 27.5” -renkaat?
Commuutterin rumuus on etu, ei kiinnosta varkaita. Ja käytännöllisyys on harvoin kaunista :D Vaikka itse pidän kauniista asioista tuon takia olen valmis hyväkymään työmatkapyöräni rumuuden. Samasta syystä olen valmis hyväksymään kuraisen hanurin maastopyöräillessä koska maastopyörään ei voi laittaa ulkonäkösyistä takalokasuojaa. Toki ei myöskään käytännön syistä, mutta visuaalinen rumuus suurin rajoittava tekijä. 27.5" on ketterämmät miljoonakaupungin vilinässä.
Nyt olisi edullisia raadin kriteerit täyttäviä vaihtoehtoja tarjolla :-) https://lekkerbikes.com/pages/black-friday-deals
Tuli nyt haettua pyörä, niin ensi vaikutelmaltaa aika mukava kulkine. Hihna on ällistyttävän hiljainen ja Enviolon vaihteet hauska, kun sitä voi vain huoletta käännellä. Tuo integroitu etuvalo todella hyvä kaupunkiin.
https://i.ibb.co/ydGw38c/image.png
^
Hyvältä näyttää!
Jos ehdit, niin laitahan väliraporttia, miten laite toimii! Itsellä tullee ensi vuonna pyöränvaihto ajankohtaiseksi (omalla rahalla) ja hihnavetoinen ollut mielessä. Tuo Enviolo on mielenkiintoinen ratkaisu ja varmaan mukava käytössä? Askarruttaa vain sen huolto, osaavia tekijöitä ei tahdo löytyä ja kertovat, että kestävyys on melko rajallinen???
Kuten tuolla yllä kauris sanoo, laittaisin tähänkin ^^ etulokariin jonkinlaisen jatkeen.
^
Hyvältä näyttää!
Jos ehdit, niin laitahan väliraporttia, miten laite toimii! Itsellä tullee ensi vuonna pyöränvaihto ajankohtaiseksi (omalla rahalla) ja hihnavetoinen ollut mielessä. Tuo Enviolo on mielenkiintoinen ratkaisu ja varmaan mukava käytössä? Askarruttaa vain sen huolto, osaavia tekijöitä ei tahdo löytyä ja kertovat, että kestävyys on melko rajallinen???
Joo laitan sitten, kun ajelua enemmän takana, näin muuten helppoa käyttää tuota envioloa, kun ei tarvitse kuin vääntää ja ei tarvitse miettiä polkemisia yms. Boschin Performance line CX tuntuu kyllä erittäin hyvältä moottorilta. Aiemmin ollut kokemusta vain omasta Bafang BBS02 keskiömoottorista, jonka kasasin vuosia sitten.
Kuten tuolla yllä kauris sanoo, laittaisin tähänkin ^^ etulokariin jonkinlaisen jatkeen.
Pitää katsoa kuinka pahasti kura lentelee, kun alkaa ajelemaan enemmän.
Lokarin ja renkaan jää hyvin tilaa ja lokareissa näköjään tuollaiset jonkinlaiset ohjaimet tjsp. molemmilla reunoilla. Renkaat 27.5x2.4''
https://i.ibb.co/Bjx0r2n/image.png
https://i.ibb.co/prCb8fk/image.png
JohnnyBuzz
25.10.2024, 22.25
Oisko tässä sellainen sua miellyttävä fillari? https://www.cube.eu/fi-en/cube-editor-hybrid-slt-fe-400x-goblin-n-glossy/823310
Täähän on hieno! Vielä, kun nappais lokarit pois niin paranisi ulkonäkö entisestään. Tällaista voisi jopa harkita, jos työmatka hieman pitenisi. Mitenhän leveät renkaat tuohon mahtuisi?
JohnnyBuzz
25.10.2024, 22.29
Täähän on hieno! Vielä, kun nappais lokarit pois niin paranisi ulkonäkö entisestään. Tällaista voisi jopa harkita, jos työmatka hieman pitenisi. Mitenhän leveät renkaat tuohon mahtuisi?
Vastaan itselleni: 50 mm renkaat mukana. Siihen voisi nippa nappa saada kapean maastorenkaankin menemään.
Täähän on hieno! Vielä, kun nappais lokarit pois niin paranisi ulkonäkö entisestään. Tällaista voisi jopa harkita, jos työmatka hieman pitenisi. Mitenhän leveät renkaat tuohon mahtuisi?
On siitä lokaritonkin versio.
JohnnyBuzz
26.10.2024, 00.01
On siitä lokaritonkin versio.
Ja sehän super-hieno: https://www.cube.eu/fi-en/cube-editor-hybrid-slt-400x-goblin-n-glossy/823300
Oon Cuben Hyde Pro:ta miettinyt työmatkapyöräksi ja tää on paljon sukua sille. 52 mm näytti muuten olevan maksimirengaskoko tuossa lokarittomassa.
^ Tuo ihan ok ja muistuttaa jopa polkupyörää. Joskus vaan kun katsoo esim. tuota Nikolaita niin miksi nuo täytyy olla tuollaisia järkyttävän massiivisia?
Siksikö että ne järjestyksessään suunniteltu +120 kiloisille kuskeille vai miksei olla tuollaisia Johnnyn linkkaaman pyörän näköisiä?
^ Tuo ihan ok ja muistuttaa jopa polkupyörää. Joskus vaan kun katsoo esim. tuota Nikolaita niin miksi nuo täytyy olla tuollaisia järkyttävän massiivisia?
Siksikö että ne järjestyksessään suunniteltu +120 kiloisille kuskeille vai miksei olla tuollaisia Johnnyn linkkaaman pyörän näköisiä?
Johtuu ihan siitä, että samalla rungolla on myös 45km/h malli.
Lisäksi pyörässä on Boschin tehokkain CX moottori, joka vääntää 85nm, niin pitäähän sen pyörän kestää. Tuossa Cubessa on vain 55nm vääntävä Bosch SX moottori.
^ Tuo ihan ok ja muistuttaa jopa polkupyörää. Joskus vaan kun katsoo esim. tuota Nikolaita niin miksi nuo täytyy olla tuollaisia järkyttävän massiivisia?
Siksikö että ne järjestyksessään suunniteltu +120 kiloisille kuskeille vai miksei olla tuollaisia Johnnyn linkkaaman pyörän näköisiä?
Ohhoh, erilaiset erilaisiin tarkoituksiin suunnitellut pyörät näyttää eriltä.
Eikä tuo Nikolai nyt ole erityisen massiivinen muuten kuin viistoputkesta, joka on ihan luonnollista, kun siellä on iso akku. Tuossa Cubessa on paljon pienempi akku.
Sähköpyörän ei tarvitse näyttää polkupyörältä sen enempää kuin akkuporakoneen ruuvimeisseliltä.
Paksu alaputki kuvaa kuskin miehekkyyttä ja sehän on oikeaoppisessa kulmassa.
Kaikki ajavat kohta sähköpyörillä munapystyssä myös turkulaiset.
Takamisakari
26.10.2024, 11.27
Tuo viistoputken paksuus johtunee vaan siitä yksinkertaisesta syystä että akut on isoja. Tuskin siellä kovin paljoa on sivuilla tilaa mitä voisi kaventaa. Massa tuo tukevuutta ajoon ja kun on tehokas moottori ja iso akku niin ei niillä muutamalla lisäkilolla ole niin väliä siinä ajossa mihin tuo ehkä on tarkoitettu. Kevytpyörät on sitten erikseen. Voisi myös kuvitella että valmistajan kannattaisi ottaa ehkä hieman varman päälle rungon kestävyydessä ns kovassa ajossa vs että tekisi mahdollisimman kevyttä, noin liiketoiminnan jatkuvuuden kannalta..
JohnnyBuzz
26.10.2024, 12.02
Millaista on kova ajo commuterilla? :D Hirvee kiire töihin, ennen kuin pyöräteitä on ehditty aurata yöllä sataneesta lumesta?
Millaista on kova ajo commuterilla? :D Hirvee kiire töihin, ennen kuin pyöräteitä on ehditty aurata yöllä sataneesta lumesta?
Sitä just :D kyllä maastopyöräilyhistoriasta on hyötyä kun painat tuolla hangessa 25km/h, käy sähköpyöräilykin urheilusta siinä vaiheessa. Siihen kun lisätätään jäätyneet ja huonosti auratut pätkät niin kaikesta jousituksestakin on hyötyä…ja hyvistä nastarenkaista.
JohnnyBuzz
26.10.2024, 12.34
Sitä just :D kyllä maastopyöräilyhistoriasta on hyötyä kun painat tuolla hangessa 25km/h, käy sähköpyöräilykin urheilusta siinä vaiheessa. Siihen kun lisätätään jäätyneet ja huonosti auratut pätkät niin kaikesta jousituksestakin on hyötyä…ja hyvistä nastarenkaista.
Joo, siis ihan maastopyöräilyä on monesti työmatkapyöräily ainakin Helsingissä muutamia poikkeusosuuksia (esim. Baana) lukuunottamatta. Ite pärjäillyt vuosikaudet kevytkuvioisilla maastorenkailla eikä ole tullut pannuteltua, mutta tämä siis luomulla. Jos työmatka sattuisi pidentymään nykyisestä 15-20 minuutista, niin voisi tuollaista Cuben kevytsähköä harkita. Ei olis sitten työmatkapyöräily liikaa pois muusta harrastamisesta.
Nikolas Ojala
30.10.2024, 23.46
Sähköpyörän ei tarvitse näyttää polkupyörältä sen enempää kuin akkuporakoneen ruuvimeisseliltä.
Niin, eikös ne polkimetkin ole aika lailla turhat kun sähkömoottorilla pääsee?
Vuonna 1970 mopoja koskevat määräykset muuttuivat niin, ettei polkimia enää vaadittu pakollisina
Lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Pappa-Tunturi
Niin, eikös ne polkimetkin ole aika lailla turhat kun sähkömoottorilla pääsee?
Lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Pappa-Tunturi
Tuskin siinä sähköavusteisessa polkupyörässä polkimia olisi jos pääsisi eteenpäin polkematta. Nimikin olisi eri eikä puhuttaisi sähköavusteisesta polkupyörästä.
Tuskin siinä sähköavusteisessa polkupyörässä polkimia olisi jos pääsisi eteenpäin polkematta. Nimikin olisi eri eikä puhuttaisi sähköavusteisesta polkupyörästä.
Kannattaako noihin selviin trolleihin tarttua?
Kannattaako noihin selviin trolleihin tarttua?
No eihän niihin kannattaisi, välillä ei voi vaan itselleen mitään :D
Itselläni on enviolon automaatti loota ja on kyllä ollut hyvä peli. Hihnavetoinen pyörä ei ole kyllä sopinut minun +30km työmatkalle(talvella lumisateella) kun hihnan ja hampaiden väliin jää lunta(jäätä) ja alkaa pomppimaan hampaiden yli. 6289km näyttää enviolon appi ajetuksi matkaksi. Katsotaan mitä kestää ja hajoaako ensin bosch:in moottori vai loota.
Takamisakari
13.02.2025, 11.35
Itselläni on enviolon automaatti loota ja on kyllä ollut hyvä peli. Hihnavetoinen pyörä ei ole kyllä sopinut minun +30km työmatkalle(talvella lumisateella) kun hihnan ja hampaiden väliin jää lunta(jäätä) ja alkaa pomppimaan hampaiden yli. 6289km näyttää enviolon appi ajetuksi matkaksi. Katsotaan mitä kestää ja hajoaako ensin bosch:in moottori vai loota.
Yksi valmistaja kertoi messuilla että valmistajan näkökulmasta automaatti on hyvä siinä että pitää kadenssin parempana voimansiirron ja moottorin osalta eli vähentää sitä että jurruutetaan liian pienellä kadenssilla täydellä avustuksella. Saahan kadenssia toki säätää itse mutta kuulemma parantaa silti kestävyyttä.
Odottelemme kovasti jutun aloittajan lupaamia kokemuksia!
Miinukset ja plussat olisivat toivelistalla!
Odottelemme kovasti jutun aloittajan lupaamia kokemuksia!
Miinukset ja plussat olisivat toivelistalla!
Eipä tässä mitään kummempia, pyörällä todella mukavaa ajella ja korvannut auton täysin, jonka myin kokonaan pois. Työmatkat sujuneet hyvin ja tykkään tuosta enviolon portaattomasta vaihtamisesta.
Siinähän sitä jo tulikin, plussat ja miinukset! ????
Ja sehän super-hieno: https://www.cube.eu/fi-en/cube-editor-hybrid-slt-400x-goblin-n-glossy/823300
Oon Cuben Hyde Pro:ta miettinyt työmatkapyöräksi ja tää on paljon sukua sille. 52 mm näytti muuten olevan maksimirengaskoko tuossa lokarittomassa.
Mun "ongelma" on ollut vaihtoehdoissa hankalasti irroitettava akku (koska akkua pitäisi pystyä lataamaan sisällä ilman pyörää). Ja tässä mallissa akku taitaa olla kiinteästi pyörän rungon sisällä. Mutta nyt olen kuullut, että uuden työpisteeni (johon muutetaan loppuvuonna) kellarissa on ilmeisesti sähköpyörien lataukseen tarkoitettu tila. Aika näyttää. Työmatka lyhenee samalla 19 kilsasta vajaaseen 17 kilsaan. Toisaalta siis luomullakin ajaa helpommin. Toisaalta taas junallakin pääsen siitä alkaen suoraan perille eli ainoastaan kotoa tarttis ajaa vajaa 3 km asemalle jollain romulla. Ehkä talvisin siis tuo juna pääasiassa ja kesäkaudella taas luomullakin ehkä jaksais säännöllisemmin. Viime vuodet olen ajanut tosi satunnaisesti.
Takamisakari
28.04.2025, 11.21
Itse liipaisin ekan oman hihnavetoisen tulevaksi, Schindelhauer Arthur Ultimate, Mahle X20 ja Pinionin 9v sähkövaihteet. Kippurasarvet, pitäisi olla siinä 16kg huituvilla ja tod näk mahtuu 42mm renkaat alle. Ei ollut ihan budjettiratkaisu mutta tällä pitäisi pärjätä pitkään ja joka paikassa, katotaan miltä näyttää kun tulee..
Siinähän sitä jo tulikin, plussat ja miinukset! ????
Jos kaveri sanoo että on myynyt auton pois, niin eiköhän se kerro jo paljon. Ja jos ei ole paljoa sanottavaa niin se tarkoittaa yleisesti ottaen että ei ole valitettavaa vaan kaikki toimii.
Siinähän sitä jo tulikin, plussat ja miinukset! ????
No eipä tule erityisiä miinuksia mieleen. Pyörä on erittäin laadukkaan tuntuinen ja hyvin kasattu. Plussaa hihnavedosta ja itselleni sopivasta ergonomiasta, pyörällä yleisesti ottaen mukavaa ajaa, Boschin moottorilla erittäin luonnollisen tuntuista polkea. Deuterin Mainhattan sivulaukussa kulkee hyvin kamat mukana
https://www.bfgcdn.com/600_600_90/510-3391-0411/deuter-mainhattan-17-10-pyoeraelaukku.jpg
Päivityksenä minulla on myös tämä vanhan mallinen Boschin Nyon näyttö, jonka joku ystävällinen jenkki lähetti minulle. Todella hyvä esimerkiksi navigointia varten.
https://i.ibb.co/JF8v5wx8/Screenshot-2025-04-29-01-54-58-04-965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
Tulipa eilen itsekin tehtyä tilaus Jonitolta. Matkaan lähti XD3 Rohloff. Kyseessä oli ilmeisesti viimeinen kappale kun em. versio poistui sivuilta sen jälkeen kun tilaus meni läpi. Hinta oli sellainen että oli pakko ostaa vaikka malli onkin vanha, 2499€ +
toimituskulut. Jään odottelemaan toimitusta, saa nähdä mikä firma pyörän lopulta tuo pihaan täällä Suomessa.
Tulipa eilen itsekin tehtyä tilaus Jonitolta. Matkaan lähti XD3 Rohloff. Kyseessä oli ilmeisesti viimeinen kappale kun em. versio poistui sivuilta sen jälkeen kun tilaus meni läpi. Hinta oli sellainen että oli pakko ostaa vaikka malli onkin vanha, 2499€ +
toimituskulut. Jään odottelemaan toimitusta, saa nähdä mikä firma pyörän lopulta tuo pihaan täällä Suomessa.
Erittäin hyvä hinta rohloff versiosta
Erittäin hyvä hinta rohloff versiosta
Juu, silloin pitää iskeä kiinni kun on tilaisuus. Katselin näitä jo silloin kun sinä hankit omasi viime syksynä. Talvella oli mybikes-shop.de nimisessä firmassa XD3 Enviolo- versiona 2000 euroa ja ketjuvaihteinen XD4 Eco touring 1799€. Arvoin niiden kanssa liian pitkään ja ne ehtivät mennä. Jäin kyttäilemään Riese Mullerin Chargereita ja Hnf:iä eri paikoista. Noteerasin Jonitolla XD3 ja luulin ensin sitä Enviolo versioksi. Kysyin asiakaspalvelusta on em rohlo-versio ns. b-ware tai esittelypyörä. Kertoivat että on täysin käyttämätön. Sain henk. kohtaisella tarjouspyynnöllä vielä pikku alennuksen toimituskuluista.
Pyörä tuli tänään, on hieno laite. Rohloff
sähköversio tuntuu vaihtavan sutjakkaasti. Nyt ei muuta kuin runsaasti ajoa. https://aijaa.com/5Vkz9C
Pyörä tuli tänään, on hieno laite. Rohloff
sähköversio tuntuu vaihtavan sutjakkaasti. Nyt ei muuta kuin runsaasti ajoa. https://aijaa.com/5Vkz9C
Hieno on. Itse laittaisin nyt heti uutena tuohon vaakaputkeen siihen kohtaa johon lukko kierretään Ridewrap Top Tube kalvon. Ilman suojaa tuo lukko tulee naarmuttamaan sen aika nopeasti. Kalvo on läpinäkyvä, lähes huomaamaton ja todella helppo asentaa.
Bike Frame Protection Kits. Wrap Your Ride with RideWrap™. Finland (https://www.ridewrap.com/fi/en/?gad_source=1&gad_campaignid=15913770923&gbraid=0AAAAAC4kELva2Hp1ZtDnfgps4l_raLHaA&gclid=Cj0KCQjwotDBBhCQARIsAG5pinP1bpFXBeeefktNDxnE jK0M652n4NkhMKOtX65iWLTmAE9WaRQlibsaAtjtEALw_wcB)
Ridewrap Top Tube kehyssuojatarrat, Oranssi | Bikeinn (https://www.tradeinn.com/bikeinn/fi/ridewrap-top-tube-kehyssuojatarrat/138239307/p?utm_source=google_buscador&utm_medium=google_buscador&attributionToken=lQHwlAoMCM6g0sEGEIn4z7cDEAEaJDY4N TY1MjcwLTAwMDAtMjRmNy05NTAxLTg4M2QyNGZiNjE3OCoVMTc zMjkwNzEyMy4xMzM4ODE4MjQ0MjCf1rctnNa3LcXL8xfUsp0Vw vCeFba3jC2o5aoto4CXIpruxjCOkckwkPeyMPOnlzE6DmRlZmF 1bHRfc2VhcmNoaAF6Andh&_gl=1*1c0btrl*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=Cj0KCQjwotDBBhCQARIsAG5pinMMfM4O1tZj0Ry9lnpz l4u1SLY_vPC9Pm0g8IwTwLyJR_L3JXFfCgUaAtowEALw_wcB&gclsrc=aw.ds&gbraid=0AAAAADvzHL9MXNWdpHZ5US4e9N-i1ZNVo)
Juu, kiitos vinkistä. Minulta taitaa löytyä vastaavaa kalvoa jota olen laittanut auton takalokasuojan kaariin lähelle helmaa. Täytyy muutenkin varustella, ainakin etulokasuoja kaipaa jatkeen ettei roiski rapaa suoraan moottoriin.
Viime viikolla hain Specialized Vado 5.0 IGH:n jossa Enviolon automaattivaihteet, eikä nyt ajettujen 150 kilometrin perusteella mitään moitteita. Hieman oudolta tuntui pari ekaa reissua, mutta yllättävän äkkiä tuohon tottuu.
Takamisakari
29.05.2025, 22.46
Tuollainen tuli noudettua tänään. Oli sen verran hoppu että esim tankonauhat puuttuu vielä, renkaat ja satulan ehdin jo vaihtamaan.. reilu 15kg, hihna ja Pinion smart.shift- sähkövaiheet..https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250529/af1fd836af84a7d8a87888944041ea19.jpg
Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla
No mikä toi sitten on? Ihan vittuilematta niin miksi ei voi kertoa, kun monikaan ei varmaan ulkoa tiedä...
Takamisakari
30.05.2025, 11.53
No mikä toi sitten on? Ihan vittuilematta niin miksi ei voi kertoa, kun monikaan ei varmaan ulkoa tiedä...
Tulipa kökkönen kuva, tuohan on siis tällainen:
https://schindelhauerbikes.com/en/news/arthur-ultimate
Renkaat vaihdoin heti Conti Urban 35mm:istä WTB Radler 40mm, satula Brooks Cambium C15 -> Selle SMP VT30, tankonauhaksi tulee Fizikin "tan wall" värinen nauha jne eli pientä hommaa on vielä. Täytynee laittaa parempaa kuvaa kun saan valmiiksi
Takamisakari
30.05.2025, 11.59
Näkyisiköhän tämä paremmin..https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250530/0922e4531b05f30966aa993f78379724.jpg
Lähetetty minun LE2113 laitteesta Tapatalkilla
nackerton
30.05.2025, 14.42
Hieno peli, millaisesta pyörästä vaihdat tuohon? Ensitunnelmia? :D
Takamisakari
30.05.2025, 15.30
Mulla on ollut (ja on edelleen) luomugravelina Whyte Friston millä tulee ajettua noin puolet työmatkoista, sähkiksenä on ollut lainassa HNF Nicolai SD-3 Boschin Active Line Plussalla (ja tietty hihnavedolla), eli suht matalatehoinen vs kaikki nämä maastomyllyt. Tykkään itse ajaa pienellä avustuksella ja kevyemmällä pyörällä ja se oli tässä taustana.
Ensimmäisten kokemusten perusteella hihna on ihan ehdoton, tämän havaitsin jo talven kurakeleillä. Sähkövaihteet toimii veto päälläkin tosi smuutisti ja Mahle X20 55nm antaa ihan tarpeeksi tehoa tuollaiseen semi-urheilulliseen päivittäiseen ajoon. Jahka nyt saisi ajoasennon kohdalleen ja pidempää matkaa alle niin näkee millaisia matkoja tuollainen 250Wh "mini"akku tarjoaa..
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.